O1 sonda lambda

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dinop2
    Classic
    • 2013
    • 14

    O1 sonda lambda

    iFi, chciałbym kiedyś usłyszeć historię z drugiej ręki, strony tj... ;-)
    Jadę sobie dzisiaj swoją Meganką, śpieszy mi się bo dziecko rano marudziło, a tu jakiś kurna kapelusznik w skodzie, który jedzie jak na rekord świata w eco spalaniu, migam mu, bo zaraz skręcam w prawo i chcę aby mnie puścił, a ten nic i jeszcze coś pyskuje jak mu mówię, że jeździ jak baba.
  • bilu87
    Classic
    • 2011
    • 3

    #2
    O1 sonda lambda

    Witam.
    Po przeskanowaniu Vagiem dostałem takie wyniki:

    Kod:
    Address 01     -------------------------------------------------------
       Controller: 06A 906 033 BG 
       Component: SIMOS33 1.6l 2V 00HS4600
       Coding: 00031
       Shop #: WSC 31480
       TMBDX41U442927602     SKZ7Z0D2437980
    6 Faults Found:
    16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
                P0130 - 35-00 - -
    17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small
                P1290 - 35-10 - - - Intermittent
    16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow
                P0139 - 35-10 - - - Intermittent
    16554 - Fuel Trim: Malfunction: Bank 1
                P0170 - 35-10 - - - Intermittent
    16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
                P0101 - 35-10 - - - Intermittent
    16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
                P0102 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: 0000 1000
    
    Address 03     -------------------------------------------------------
       Controller: 1C0 907 379 L  
       Component: ABS FRONT MK60      0101
       Coding: 0001025
       Shop #: WSC 31480
    1 Fault Found:
    01314 - Engine Control Module
                013 - Check DTC Memory - Intermittent
    Początkowo check silnika zaświecał się sporadycznie podczas jazdy. Teraz świeci się cały czas. Jakby ktoś wiedział o co może chodzić to proszę o pomoc. Pozdrawiam
    edit: Zapomniałem dodać, że jest to O1 z 2004r. silnik 1.6 w benzynie, niedawno zgazowany. Błędy pojawiały się przed założeniem LPG.

    Komentarz

    • Peteski
      Classic
      • 2012
      • 13

      #3
      Witam...
      Ja też mam podobny problem ale zaczał się pojawiać dopiero po instalacji gazu...najpierw sporadycznie a teraz już na stałe się świeci...
      W moim przypadku druga sonda praktycznie stoi w miejscu...ma w sumie prawo być zmęczona bo Octavka ma już najechane prawie 240 tys...
      Myślę, że ogarnę to jeszcze w tym tygodniu i zobaczymy czy pomogło
      pozdrawiam

      Komentarz

      • ruwado
        RS
        • 2009
        • 14885
        • Octavia IV (NX3)

        #4
        Co prawda ja mam BFQ bez gazu - ale sonda dała znać o sobie pierwszy raz w roku 2009 (podczas wakacji). Po zaświeceniu - skasowana. Potem był spokój - check pokazywał inne błędy. Spalanie wzrosło, ale błędów sondy nie było. Inne przyczyny checka usunięto. Spalanie dalej było zwiększone. Pod koniec zeszłego roku spalanie gwałtownie spadło (szarpnęło silnikiem - i spadło) i znowu pojawił sie błąd sondy. Po prawie 2,5 roku.
        Nie wiem czy to pomoże, ale chyba nie ma reguły....
        pozdrawiam - Darek

        Komentarz

        • czernobyl
          L&K
          • 2008
          • 1276
          • Octavia III (5E3)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          od tyłu:
          01314 na ABS pokazywał się u mnie od zagazowania do momentu, kiedy wyszło że czujnik obrotów był źle wpięty - czyli można w cewkę, można w czujnik wału. nie pamiętam, co jest prawidłowe, ale zmuś gaziarzy do zmiany źródła sygnału o obrotach

          oba błędy lamby też przerabiałem, najpierw sporadycznie, potem co 5 km - lambda S1 do wymiany

          a pozostałe 2 to przepływomierz - zacznij od sprawdzenia wtyczki, ale może też już wyzionął ducha

          btw. zmień opis w profilu - o1 2004 1.6 benz = BFQ
          ----
          piszesz, że błędy były przed zagazowaniem - to co za druciarz zabrał się za gazowanie niepełnosprawnego auta? przecież nie ma mowy, żeby jakkolwiek zestroić gaz, jeśli pada lambda i przepływomierz

          Komentarz

          • ruwado
            RS
            • 2009
            • 14885
            • Octavia IV (NX3)

            #6
            Zamieszczone przez czernobyl
            piszesz, że błędy były przed zagazowaniem - to co za druciarz zabrał się za gazowanie niepełnosprawnego auta? przecież nie ma mowy, żeby jakkolwiek zestroić gaz, jeśli pada lambda i przepływomierz
            fakt, wszędzie mówią, że gaz po weryfikacji silnika

            [ Dodano: Wto 31 Sty, 12 23:15 ]
            "znowu pojawił sie błąd sondy. Po prawie 2,5 roku."

            Po wymianie sondy - jest święty spokój.
            pozdrawiam - Darek

            Komentarz

            • bilu87
              Classic
              • 2011
              • 3

              #7
              Wielkie dzięki za podpowiedzi. Sprawdzę to tak szybko jak tylko się da. Błąd sondy pojawiał się przed zgazowaniem ale po skasowaniu zniknął. Teraz świeci się cały czas. Po zgazowaniu pojawił się przepływomierz. Do tego dzisiaj w nocy doszło falowanie obrotów. Mieści się to między 500 (silnik prawie się dusi)-1200. Podczas jazdy nic nie było czuć, dopiero na parkingu przy niskich obrotach. Po jakiejś minucie ustało. Pozdrawiam

              Komentarz

              • ruwado
                RS
                • 2009
                • 14885
                • Octavia IV (NX3)

                #8
                bilu87, jak w grudniu właśnie wymieniałem sondę, to wtedy już check się nie świecił (zgasł po kilku dniach) - tylko właśnie silnik się krztusił na wolnych obrotach i trzęsło całą budą. Po wymianie - wszystko oki.
                pozdrawiam - Darek

                Komentarz

                • BADYL
                  RS
                  • 2011
                  • 2396
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  #9
                  kiedyś miałem podobny problem ale w fabii... jak zapalała się kontrolka podjeżdżałem na kompa i wyświetlało mi "bład sondy lambda" tak 2 razy ale za 3 błąd katalizatora....zgupiałem w troche i zdecydowałem poczekać aż wybuje następny raz....no i kiedy się zapaliło błąd odczytu wskazywał na katalizator ale facet nie wykluczał również sondy...wymieniłem katalizator (z rozbitka) i wszytsko było super :wink:
                  nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                  Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                  Komentarz

                  • bilu87
                    Classic
                    • 2011
                    • 3

                    #10
                    Dziękuję za wskazówki. Na to wygląda, że trzeba będzie zmienić sondę a z resztą dopadnę swojego gaziarza. Dam znać jak się z tym uporam. Pozdrawiam

                    [ Dodano: Wto 27 Mar, 12 16:32 ]
                    problem rozwiązany. wymiana sondy zlikwidowała większość problemów. błędy przepływomierza i czujnika prędkości wału nie pojawiły się po skasowaniu. możliwe, że podczas instalacji coś zostało w pamięci. jednak wciąż pozostają dwa błędy:
                    Kod:
                    Address 01     -------------------------------------------------------
                       Controller: 06A 906 033 BG 
                       Component: SIMOS33 1.6l 2V 00HS4600
                       Coding: 00031
                       Shop #: WSC 31480
                       TMBDX41U442927602     SKZ7Z0D2437980
                    2 Faults Found:
                    17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small
                                P1290 - 35-10 - - - Intermittent
                    16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
                                P0171 - 35-10 - - - Intermittent
                    poszperam jeszcze na forum. pozdrawiam i dziękuję za pomoc

                    Komentarz

                    Pracuję...