[O1] filtr paliwa - ja to działa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • WarFan
    Classic
    • 2010
    • 37

    [O1] filtr paliwa - ja to działa

    diablojarek, ach ci daltoniści :P
  • bersoft
    Drive
    • 2009
    • 78

    #2
    [O1] filtr paliwa - ja to działa

    niech ktoś mi wytłumaczy jak działa filtr paliwa ?

    paliwo z baku przepływa przez materiały filtrujące i płynie dalej do pompy,

    dalej jest dla mnie zagadką po co jest zawór na powrocie z pompy, a w dodatku po co powrót paliwa jest doprowadzony do filtra ?

    Komentarz

    • makog
      Rider
      • 2010
      • 345

      #3
      jesli pytasz o disla jak sadze to poto aby go ogrzewac, a zaworek jet po to by paliwo nie cofalo sie do baku co powodowalo by zapowietrzanie ukladu paliwowego, i wtedy musial bys rano dlugoooooo krecic abys odpalil jak by sie paliwo coflo z ukladu paliwowego do baku .
      http://www.wimeb.markomp.net
      Już nie moja Skodzina
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

      Komentarz

      • bersoft
        Drive
        • 2009
        • 78

        #4
        to mi się do kupy nie składa,

        ten zaworek na filtrze ma swobodny przepływ powietrza w obie strony, myślałem że mam walnięty więc kupiłem nowy, a tu niespodzianka jest tak samo, o co to chodzi ??

        chodzi o ten zaworek http://skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=2677#

        Komentarz

        • bobasek
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 326

          #5
          Zamieszczone przez bersoft
          jest dla mnie zagadką po co jest zawór na powrocie z pompy, a w dodatku po co powrót paliwa jest doprowadzony do filtra
          raz przefiltrowane paliwo wracając powrotem do filtra nie "brudzi" się w zbiorniku tylko wraca do pompy wtryskowej, dodatkowym zyskiem jest to że paliwo jest cieplejsze niż zasysane z baku co powoduje że mniejsze jest ryzyko zablokowania filtra parafiną wytącającą się z paliwa gorszej jakości
          a w kwestii działania zaworka to: w filtrze panuje podciśnienie - pompa zasysa paliwo
          w powrocie panuje minimalne nadciśnienie i paliwo wpływajac do zaworka spływa do filtra do momentu jego całkowitego wypełnienia, po czym reszta wraca do baku
          jak dmuchasz w suchy zaworek to ma przelot w każdą możliwą stronę, działać zaczyna dopiero po wypełnieniu cieczą
          5,5l/100

          Komentarz

          • bersoft
            Drive
            • 2009
            • 78

            #6
            nowe odkrycie,
            ten zaworek miałem luzem w samochodzie, postanowiłem jeszcze raz go przetestować i nagle działa, ale po chwili przestał. Okazuje się że gdy zmarznie to działa, a nagrzany nie. Czyli jest w nim jakiś regulator termiczny który powoduje że zimne paliwo nie płynie z powrotem do baku, a jest zatrzymywane bo zaworek nie przepuszcza w żadną stronę.
            Z tego wnioskuję że podgrzewanie polega na zamknięciu obiegu (powrotu), a paliwo stoi w pompie i się grzeje, tylko po co jest otwór w zaworku od dołu skoro nic tam nie puszcza ?

            Komentarz

            Pracuję...