1.9 TDI jazda na II biegu bez gazu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gizin
    Classic
    • 2007
    • 32

    1.9 TDI jazda na II biegu bez gazu

    kupowałem i są OK
  • jotka
    Drive
    • 2006
    • 66

    #2
    1.9 TDI jazda na II biegu bez gazu

    Jak wiadomo auto bez dodawania gazu pieknie sunie wolniutko na 2 biegu.
    Mam pytanie - czy to nie jest zbytnie katowanie silnika, szczegolnie nowego na dotarciu?

    przesiadlem sie z benzynki stad pytanie...

    pozdrowienia
    JK

    Komentarz

    • bartolini1978
      Elegance
      • 2006
      • 755

      #3
      jotka, bryyyyyyy Zamęczysz maszynę

      Komentarz

      • jotka
        Drive
        • 2006
        • 66

        #4
        Zamieszczone przez bartolini1978
        jotka, bryyyyyyy Zamęczysz maszynę
        kto pyta - nie błądzi

        Komentarz

        • huwe
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2005
          • 976

          #5
          no po przesiadce z benzyniaka też miałem tego typu problemy :diabelski_usmiech .
          a jak ładnie porusza się na I - bez dotykania pedału.... normalnie bieg terenowy.

          szkoda silnika - męczony w zakresie biegu jałowego - a jednak musi dać trochę mocy na zachowanie maszynerii w ruch
          meczenie sprzęgła - jak dajesz już w palnik po takiej "gąsienicy", to dwumasówka niweluje ogromne drgania, zanim silnik nie wejdzie w zakres obrotów z jakimś przyzwoitym momentem.
          Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

          Komentarz

          • hsurim
            Elegance
            • 2006
            • 788
            • Kia
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            U mnie na I mam rowno 10 km/h a na II rowniutkie 20 km/h.
            Obroty stoją jak "drut" a autko sunie. Silnik chodzi jakby na wolnych bez żadnych szarpnięć.
            Czyżby to było zażynanie silnika ?? :shock:
            Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

            Komentarz

            • Masmo
              L&K
              • 2005
              • 1145

              #7
              Zamieszczone przez hsurim
              Czyżby to było zażynanie silnika ?? :shock:
              Nic innego. Mam czujnik ciśnienia oleju i powiem Wam jedno: sensowne ciśnienie pojawia się powyżej 2000. A na wolnych prawie go nie ma. :evil:
              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Cisnienie oleju potrzebne jest jak silnik pracuje pod obciazeniem i to wiekszym niz toczenie. Inacej max cisnienie pojawialoby sie juz przy 1100 obr/min a jak sam mowisz nie jest tak.

                Ja sie zawsze w korku tocze jak jest miejce na 1 lub 2 biegu, bo nie podnieca mnie wrzucanie jedynki i jazda w wcisnietym gazem tak, zeby silnik mi wyl z radosci majac te 1800obr/min.

                A co do tego czy silnik sie meczy czy nie, proponuje pojezdzic kilka dni DSG, zobaczycie jak to potrafi meczyc silnik, a fabryka twierdzi wobec tego ze tak mozna jezdzic.

                Tak samo w jednej z instrukcji obslugi znalazlem zapis, kiedy redukowac bieg w dol: jak silnik zaczyna sie dusic :lol:
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • Masmo
                  L&K
                  • 2005
                  • 1145

                  #9
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  ...Cisnienie oleju potrzebne jest jak silnik pracuje pod obciazeniem i to wiekszym niz toczenie....
                  Jechanie na 2-ce (jeszcze np pod lekką górkę) jest już dla silnika jakimś obciążeniem. Kierowca tego tak nie odbiera bo komputer zwiększa dawkę paliwa żeby utrzymać wolne obroty. Uważam ża na jedynce moża się toczyć, ale na 2-ce to juz trochę gazu bym dodał na przynajmniej 1500 obr/min. Może to przyzwyczjenie ze starego 1,6 TD który jak schodził poniżej 1500 to wchodził w straszne wibracje.

                  [ Dodano: Pon 04 Wrz, 06 23:11 ]
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  ....proponuje pojezdzic kilka dni DSG, zobaczycie jak to potrafi meczyc silnik, a fabryka twierdzi wobec tego ze tak mozna jezdzic....l:
                  Dlatego nigdy żadnego automatu :twisted:
                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Masmo, Ja nie mowie, zeby jezdzic tak w nowym silniku bo tu faktycznie przez jakis czas nic bym nie kombinowal. Ale na drugim biegu auto swobodnie sie toczy, a czy ono sie meczy to trzeba tez samemu zadbac i patrzec co sie z nim dzieje, jak ktos tego nie czuje, to nie czuje pewnie innych drobnych niuansow w samochodzie i czas udac sie na autobus :twisted:

                    A co do tego DSG, niby glupie, ale biegi zmienia szybko i nie ma momentu kiedy auto nie jedzie i pacjenci na drodze mocno sie wkurzaja, a kolega szkoda uwielbia takich masakrowac :diabelski_usmiech
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Ziomal
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 5841
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Maicroft, a Ty czym wolisz jeździć dsg czy manualem (Nie patrząc na silniki bo są różne)?
                      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                      Jest O1 1.6 BFQ

                      Komentarz

                      • daneczek76
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 3642
                        • Toyota

                        #12
                        Zamieszczone przez huwe
                        I - bez dotykania pedału.... normalnie bieg terenowy.
                        ja tak samo na moich przy domowych kurwidołach na dwójce do bym dziure w dachu wywalił a jedynka idealna na teren, Ale natomiast jak miałem 1,6 AEE to tu na dwójce po dołkach smigałem.
                        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Ziomal, Do miasta(szczegolnie w korku) DSG, jak musisz szybko przyspieszyc to kick down, robi ten sam efekt co w manualu jakbys zredukowal bieg i auto jedzie poslusznie. Zajmuje to 0,5 sekundy, a ile potrwa zmiana normalnie biegu :twisted:
                          A w trasie, w sumie jak juz wrzucisz jeden bieg i sobie lecisz to nie ma roznicy, jedynie jak co chwile trzeba ruszac ze swiatel i zapinac po kolei te 5-6 biegow to jest momentami wqrwiajace. Za to praktycznie za kazdym razem jak wsiadam, to naciskaja sprzeglo wale stopa w podnozek i mysle sobie, co jest :hammer i za moment, no tak tu naprawde nie ma sprzegla :los
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • huwe
                            Elegance
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 976

                            #14
                            Maicroft, a nie zdarzyło Ci się rozmazać noska na szybie przy "niechcącym" naciśnięciu lewą noga hamulca? :twisted:
                            Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              No to predzej u mnie, jak probowalem tak sie nauczyc jezdzic ops: Ale tam pamietam o tym i nie kombinuje
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • daneczek76
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 3642
                                • Toyota

                                #16
                                Zamieszczone przez huwe
                                nie zdarzyło Ci się rozmazać noska na szybie przy "niechcącym" naciśnięciu lewą noga hamulca
                                niezły motyw mój kolega tak dociera klocki jak nowe zaloży do autka mówi że szybciej się ułożą - Wariat
                                [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                Komentarz

                                • Purchawa
                                  Admin
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 8007

                                  #17
                                  Nie rozumiem co sie ma meczyc? :roll:
                                  Przy jezdzie bez wcisnietego gazu, ECU steruje dawka paliwa i podaje tyle ile trzeba.
                                  Do tego nie jest to jazda na biegu jalowym, bo w tym przypadku obroty silnika sa o okolo 100rpm wieksze.
                                  Napewno lepiej jest jechac bez gazu na II biegu, niz na I i wysokich obrotach.
                                  I napewno lepiej jechac bez gazu niz na polsprzegle.
                                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                  STOP ECO-TERRORISM!

                                  Komentarz

                                  • Garret
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 1196
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Purchawa
                                    Napewno lepiej jest jechac bez gazu na II biegu, niz na I i wysokich obrotach.
                                    I napewno lepiej jechac bez gazu niz na polsprzegle.
                                    dokładnie tak! Obciążenie silnika? powiem tak obrazowo: skoro ja dysponując mocą ułamka KM jestem w stanie na płaskim przepchać auto to nie jest to chyba duży problem dla 1.9 TDI toczyć auto ruchem jednostajnym na II biegu? :roll:
                                    Jeżdżę często zakopianką w korku na odcinku Myślenice-Lubień (płaskawo ok. 20km). Jak pomyślę, że miałbym męczyć auto na półsprzęgle albo piłować na jedynce to aż mnie boli;-)
                                    A tak dwójka, obroty by ECU i toczymy się. Fakt, ze niekiedy nawet II jest za szybka i trzeba wrzucić jedynkę i bez gazu - to co - wysiąść i pchać ? :lol:
                                    Garret

                                    -----------
                                    Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                                    Komentarz

                                    • MZD
                                      Ambiente
                                      • 2004
                                      • 242

                                      #19
                                      Ja też czasami "puszczam wolno" skodzinkę na 1 lub 2 biegu. Szczególnie przydatna "opcja" przy jeździe w korkach. Nie zauważyłem żeby miała z tym jakieś problemy typu gaśnięcie czy podobne.
                                      Poza tym przy stałej prędkości 10-20 km to jest jedyne rozsądne wyjście.
                                      Octavia Kombi ASV 114KM 256Nm @ 148KM 330Nm by ALI - polecam tego tunera...

                                      Komentarz

                                      • idas
                                        Elegance
                                        • 2006
                                        • 828

                                        #20
                                        Dokladnie jak piszecie na tej stronie. Nie wyobrazam sobie co chwila wrzucac i zrzucac biegow we Wroclawskich korkach. Zawsze albo tocze sie na II bez gazu, albo jesli to za szybko to na I bez gazu. Nigdy nie slyszalem zeby silnik jakos dziwnie pracowal [np. dlawil albo cus takiego...]
                                        VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                        VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                        Komentarz

                                        Pracuję...