Nie ma tempomatu - wiem jak wygląda tempomat bo miałem w swojej byłej A4 B5. Szczerze tego mi najmniej brakuje. Wolałbym mieć PDC
Zimno
Zwiń
X
-
Zimno
Witam Kolegów.
Właśnie mija 2 lata od kąt jeżdżę oktawią II 2006 rok i nie mam większych uwag - oprócz jednej - zimno.
Nie wiem czy to tylko u mnie, ale z ogrzewaniem i nagrzewaniem się silnika nie jest najlepiej.
Przykład: Wczoraj miałem traskę (35 km) przy temperaturze na zewnątrz -15 st. Jechałem z prędkością 100 km/h, pod koniec tej trasy temperatura podeszła mi do 80st. Przed jazdą auto stało 8 h na mrozie - w środku była tem-9st - po tej trasie podeszła do 13 na plusie. od początku zimy mam zasłonięty gril (plastykową nakładką) i 1/3 chłodnicy kartonem. Tą trasę pokonałem już z nowym termostatem, który wymieniłem parę dni wcześniej - nie widzę znaczącej poprawy. Dodam że mam klimatronik dwustrefowy.
To tak musi być? - czy jest coś nie tak?
Pozdrawiam i życzę CIEPŁAcrys7
-
-
Coś musi być nie tak z ogrzewaniem w Twoim autku. Niezależnie od tego, czy masz silnik diesela, czy benzynowy, po przejechaniu takiego odcinka powinieneś mieć wewnątrz autka ciepło, jak "w uchu". No, chyba że preferujesz nastawy temp. na climatronicu na minimum i nawiew właczony na maksa :wink: Poza tym, po wymianie termostatu na 100%-sprawny uważam, że bezsensem jest zasłaniać kartonami chłodnicę. Gdy temp. płynu chłodniczego osiągnie opisane przez Ciebie 80 stopni, jakie powietrze idzie przez nawiewy przy ustawionej w climatronicu temp. +26 stopni ?Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
Wewnatrz jak wewnatrz, ale po 10km wskaznik ma wskazywac 90'C - chyba ze jedzie sie z gory, albo przy obrotach rzedu 1200 lub w srodku jest ustawione grzanie ciagle na ponad 25. Zawsze w zimie mam ustawione 16-18 jak jezdze w ubraniu zimowym, a jak jezdze bez kurtki to ustawiam 20-22 i zawsze dawalo rade
Komentarz
-
-
crys7 napisz najpierw, jaki masz silnik w swoim aucie, bo ani z avatara, ani z Twojej wypowiedzi nic nie wynika.Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
Maicroft, tydzień temu do Katowic jechałem, i 90 było po 22km (ok -18 na zewnątrz)
ale, gdy wyłączy się climatronic, to w momencie się nagrzewa
więc wszystko zależy od ustawień ogrzewania :!:
crys7, jak dasz 26 czy 22 to nie ma znaczenia, bo i tak na początku grzeje z max temp
ja mam na 22max i kreski max 3 bo powyżej to właśnie silnik nie nagrzewa się zbytnio
A przeważnie włączam climatronic jak się silnik trochę nagrzeje :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Dzięki chłopaki - chyba od silnika powinienem zacząć - 1,9 TDI 105 koni (2006rok)
I jeszcze jedno pytanie odnośnie klimatronika - naciskam górne pół prawego kółka (auto) zapala się prostokącik w środku - ok. Moim zdaniem wciskając ponownie auto, kontrolka powinna zgasnąć - u mnie nie gaśnie. Gaśnie wtedy jak przekręcę kółkiem dmuchawy na większy lub mniejszy bieg wentylatora?crys7
Komentarz
-
-
crys7, auto gaśnie jak naciśniesz coś z ręcznych ustawień, np siłę nawiewu, lub kierunek nawiewu (góra , dół, szyby)
Ja 90% ustawień mam na szyby i na nogi, kreski max 3 przy tych mrozach
Na moment włączam na więcej jak silnik się nagrzeje żeby ogrzać bardziej
Przed chwilą miałem okazje zrobić test, i 90st miałem po 8,5km, temp na zewnątrz -18, auto stało w garażu (-14 przy odpalaniu)
70st było po 7km
55st po 5km
Oczywiście climatronic OFF
trasa to takie miasto, ale bez świateł prawie że
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez abstinent90st miałem po 8,5km, temp na zewnątrz -18, auto stało w garażu (-14 przy odpalaniu)
70st było po 7km
55st po 5km
Oczywiście climatronic OFF
trasa to takie miasto, ale bez świateł prawie że
Ja do pracy mam ca. 6km i przy tych temperaturach po przejchaniu 4km mam 90'C, clima na 16'C, nawiew na szyby żeby auto nie parowało w środku
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazik4x4Zamieszczone przez abstinent90st miałem po 8,5km, temp na zewnątrz -18, auto stało w garażu (-14 przy odpalaniu)
70st było po 7km
55st po 5km
Oczywiście climatronic OFF
trasa to takie miasto, ale bez świateł prawie że
Ja do pracy mam ca. 6km i przy tych temperaturach po przejchaniu 4km mam 90'C, clima na 16'C, nawiew na szyby żeby auto nie parowało w środku
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazik4x4Ja do pracy mam ca. 6km i przy tych temperaturach po przejchaniu 4km mam 90'C
Ja po 7 km po rasie szybkiego ruchu (średnicówka ale max 80kmh w te mrozy) nie osiągam 90stopni.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez crys7Dzięki chłopaki - chyba od silnika powinienem zacząć - 1,9 TDI 105 koni (2006rok)
I jeszcze jedno pytanie odnośnie klimatronika - naciskam górne pół prawego kółka (auto) zapala się prostokącik w środku - ok. Moim zdaniem wciskając ponownie auto, kontrolka powinna zgasnąć - u mnie nie gaśnie. Gaśnie wtedy jak przekręcę kółkiem dmuchawy na większy lub mniejszy bieg wentylatora?
Komentarz
-
-
crys7, w porownaniu do Mondeo (MK3 2.0 TDCI) to Octavka grzeje sie strasznie dlugo, a ogrzewanie dziala do dupy. W takie mrozy w Mondku ustawia sie 20-21C i on robi faktycznie te 20C. W Octavi ustawia sie 26C i jest to jedynie pobozne zyczenie, bo temp w srodku i tak nie dojdzie nawet do 20C.
Przy -15C na zewnatrz i ustawieniu 26C na climatronicu i dmuchawie prawie na max diesel traci temperature jak tylko zwolnimy lub sie zatrzymamy.
Ale tez nie ma co przesadzac, nawet w dieslu po 10-15 km costam sie robi cieplej niz na zewnatrz.
Ps. Nie mowiac o beznadziejnym dzialaniu funkcji Auto, ktora jest jakas pomylka.
Czy Octavka ma w ogole czujniki parowania szyb? Bo u mnie na Auto nie kieruje nawiewow na szyby gdy te zaparuja. W sumie to nie zauwazylem zeby cokolwiek Auto robilo poza nawiewem wszedzie i regulowaniem sily dmuchania, a przeciez nie o to chodzi w funkcji Auto.Ja tu tylko sprzątam...
Komentarz
-
-
Dzięki Panowie za te wszystkie informacje.
To chyba wstyd, ale przez dwa lata użytkowania nie potrafiłem odpowiednio ustawić ogrzewania - i chyba mam dwa dobre termostaty - ten wyjęty też :lol:
Zrobiłem test: oto warunki testu
km - 30
tem na zewnątrz -13
W środku -11
ustawienie ogrzewania na 21 st, wentylator 3
Starałem się nie przekraczać 100 km/h
wyjąłem karton - został tylko plastik na atrapie
Wynik:
po 6 km - wskazówka temp "dygnęła"
po 10 km - wskazywała 70 st
po 18 km - 90 st
na koniec temp w aucie +4,5 st
Oczywiście to nie demon ogrzewania ale chyba nie jest źle.
Stanąłem pod domem - otworzyłem maskę i sprawdziłem węże i chłodnice - wąż przy terostacie na długości może 10cm leciutko letni - dalej lodowaty - chłodnica też.
Mam jeszcze jedne spostrzeżenie - przez 5 minut auto pracowało na wolnych obrotach (parking) - w tym czasie wskazówka temperatury spadła do 70st - ale tak chyba musi być.
Co o tym sądzicie - myślę że jest w normie - z Waszych uwag i mojego testu wynika jedno - rozwalenie dmuchawy na maxa i wysokie nastawy (26 st) do niczego dobrego nie prowadzą - efekt wręcz odwrotny - silnik nie dogrzany i w środku nie najlepiej.
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.
Będę obserwował dalej.crys7
Komentarz
-
-
Ja przy tych mrozach jak wsiadam do wyziębionego auta (np. 8h pod pracą na -17) to włączam obieg wewnętrzny i np. 22st. Po około 3-4km zaczyna dmuchać ciepłe powietrze. Jak wskazówka silnika się podniesie np do 70, to wyłączam obieg wewnętrzny i tyle. Auto i silnik dzięki temu szybciej się nagrzewa a powietrze i tak jest tak suche, że nie ma problemu z parowaniem szyb.
Natomiast faktycznie, jak ustawi się temp. na max. i dmuchawa pracuje na full to silnik potrafi na jałowym zacząć tracić temperaturę.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pandzikZamieszczone przez kazik4x4Ja do pracy mam ca. 6km i przy tych temperaturach po przejchaniu 4km mam 90'C
Ja po 7 km po rasie szybkiego ruchu (średnicówka ale max 80kmh w te mrozy) nie osiągam 90stopni.
Czasami jak jest w h... zimno czyli ca. -20'C zdarzy mi się odpalic auto jeszcze przed pójściem do sklepu, ale wtedy mam ok. 50-60 na blacie jak ruszam - i tej sytuacji nie biore pod uwagę.
Auto trzymam pod obudowanym z dwóch stron zadaszeniem w temperaturze otoczenia, na + jest to że tam praktycznie nie wieje.
W Mietkach przyzwyczaiłem się że po odpaleniu samochodu już w bramie wskazówka się podnosiła, ale tam było 3 po kolei otwierające się obiegi płynu chlodzącego:
1- tylko głowica
2- głowica+nagrzewnica
3- cały układ
Komentarz
-
Komentarz