Zimno

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kumaszjazde
    Classic
    • 2011
    • 6

    Zimno

    Nie ma tempomatu - wiem jak wygląda tempomat bo miałem w swojej byłej A4 B5. Szczerze tego mi najmniej brakuje. Wolałbym mieć PDC
  • crys7
    Classic
    • 2010
    • 23

    #2
    Zimno

    Witam Kolegów.
    Właśnie mija 2 lata od kąt jeżdżę oktawią II 2006 rok i nie mam większych uwag - oprócz jednej - zimno.
    Nie wiem czy to tylko u mnie, ale z ogrzewaniem i nagrzewaniem się silnika nie jest najlepiej.
    Przykład: Wczoraj miałem traskę (35 km) przy temperaturze na zewnątrz -15 st. Jechałem z prędkością 100 km/h, pod koniec tej trasy temperatura podeszła mi do 80st. Przed jazdą auto stało 8 h na mrozie - w środku była tem-9st - po tej trasie podeszła do 13 na plusie. od początku zimy mam zasłonięty gril (plastykową nakładką) i 1/3 chłodnicy kartonem. Tą trasę pokonałem już z nowym termostatem, który wymieniłem parę dni wcześniej - nie widzę znaczącej poprawy. Dodam że mam klimatronik dwustrefowy.
    To tak musi być? - czy jest coś nie tak?
    Pozdrawiam i życzę CIEPŁA
    crys7

    Komentarz

    • Eidos71
      RS
      • 2011
      • 2050
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      Coś musi być nie tak z ogrzewaniem w Twoim autku. Niezależnie od tego, czy masz silnik diesela, czy benzynowy, po przejechaniu takiego odcinka powinieneś mieć wewnątrz autka ciepło, jak "w uchu". No, chyba że preferujesz nastawy temp. na climatronicu na minimum i nawiew właczony na maksa :wink: Poza tym, po wymianie termostatu na 100%-sprawny uważam, że bezsensem jest zasłaniać kartonami chłodnicę. Gdy temp. płynu chłodniczego osiągnie opisane przez Ciebie 80 stopni, jakie powietrze idzie przez nawiewy przy ustawionej w climatronicu temp. +26 stopni ?
      Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
      MOJA FURKA

      Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

      Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Wewnatrz jak wewnatrz, ale po 10km wskaznik ma wskazywac 90'C - chyba ze jedzie sie z gory, albo przy obrotach rzedu 1200 lub w srodku jest ustawione grzanie ciagle na ponad 25. Zawsze w zimie mam ustawione 16-18 jak jezdze w ubraniu zimowym, a jak jezdze bez kurtki to ustawiam 20-22 i zawsze dawalo rade
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • crys7
          Classic
          • 2010
          • 23

          #5
          Dzięki Panowie ze tak błyskawicznie odpowiadacie.
          Mi też się wydaje że jest coś nie tak. Teraz na klimatroniku mam nastawione na 26st - a może z nim coś nie halo.
          W Fordzie Mondeo koleś ma dodatkowy termostat na chłodzeniu oleju - a Oktawia?
          Dzięki i pozdrawiam
          crys7

          Komentarz

          • Eidos71
            RS
            • 2011
            • 2050
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            crys7 napisz najpierw, jaki masz silnik w swoim aucie, bo ani z avatara, ani z Twojej wypowiedzi nic nie wynika.
            Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
            MOJA FURKA

            Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

            Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

            Komentarz

            • abstinent
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4842
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Maicroft, tydzień temu do Katowic jechałem, i 90 było po 22km (ok -18 na zewnątrz)
              ale, gdy wyłączy się climatronic, to w momencie się nagrzewa
              więc wszystko zależy od ustawień ogrzewania :!:
              crys7, jak dasz 26 czy 22 to nie ma znaczenia, bo i tak na początku grzeje z max temp
              ja mam na 22max i kreski max 3 bo powyżej to właśnie silnik nie nagrzewa się zbytnio
              A przeważnie włączam climatronic jak się silnik trochę nagrzeje :szeroki_usmiech

              Komentarz

              • crys7
                Classic
                • 2010
                • 23

                #8
                Dzięki chłopaki - chyba od silnika powinienem zacząć - 1,9 TDI 105 koni (2006rok)
                I jeszcze jedno pytanie odnośnie klimatronika - naciskam górne pół prawego kółka (auto) zapala się prostokącik w środku - ok. Moim zdaniem wciskając ponownie auto, kontrolka powinna zgasnąć - u mnie nie gaśnie. Gaśnie wtedy jak przekręcę kółkiem dmuchawy na większy lub mniejszy bieg wentylatora?
                crys7

                Komentarz

                • abstinent
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 4842
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  crys7, auto gaśnie jak naciśniesz coś z ręcznych ustawień, np siłę nawiewu, lub kierunek nawiewu (góra , dół, szyby)
                  Ja 90% ustawień mam na szyby i na nogi, kreski max 3 przy tych mrozach
                  Na moment włączam na więcej jak silnik się nagrzeje żeby ogrzać bardziej

                  Przed chwilą miałem okazje zrobić test, i 90st miałem po 8,5km, temp na zewnątrz -18, auto stało w garażu (-14 przy odpalaniu)
                  70st było po 7km
                  55st po 5km
                  Oczywiście climatronic OFF
                  trasa to takie miasto, ale bez świateł prawie że

                  Komentarz

                  • kazik4x4
                    RS
                    • 2008
                    • 2728

                    #10
                    Zamieszczone przez abstinent
                    90st miałem po 8,5km, temp na zewnątrz -18, auto stało w garażu (-14 przy odpalaniu)
                    70st było po 7km
                    55st po 5km
                    Oczywiście climatronic OFF
                    trasa to takie miasto, ale bez świateł prawie że

                    Ja do pracy mam ca. 6km i przy tych temperaturach po przejchaniu 4km mam 90'C, clima na 16'C, nawiew na szyby żeby auto nie parowało w środku

                    Komentarz

                    • caveman_
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 196

                      #11
                      Zamieszczone przez kazik4x4
                      Zamieszczone przez abstinent
                      90st miałem po 8,5km, temp na zewnątrz -18, auto stało w garażu (-14 przy odpalaniu)
                      70st było po 7km
                      55st po 5km
                      Oczywiście climatronic OFF
                      trasa to takie miasto, ale bez świateł prawie że

                      Ja do pracy mam ca. 6km i przy tych temperaturach po przejchaniu 4km mam 90'C, clima na 16'C, nawiew na szyby żeby auto nie parowało w środku
                      Ja do pracy mam 10km i przy temp. -20°C po 5km temp. oleju 53°C płynu 70°C climatronik ustawiony na auto 20°C stopni AC włączone cały rok. Dodam że auto stoi w garażu tam temp. była -5°C oraz dołożyłem fabryczne wytłumienie maski :diabelski_usmiech trasa przez miasto światła żółte pulsujące o 6 rano
                      www.mikrowag.pl

                      Komentarz

                      • pandzik
                        RS
                        • 2011
                        • 2254
                        • Seat

                        #12
                        Zamieszczone przez kazik4x4
                        Ja do pracy mam ca. 6km i przy tych temperaturach po przejchaniu 4km mam 90'C
                        jest to niemożliwe, chyba że 30 min stoisz w korku lub wyjeżdżasz z garażu gdzie panuje temp. +10 stopni.

                        Ja po 7 km po rasie szybkiego ruchu (średnicówka ale max 80kmh w te mrozy) nie osiągam 90stopni.

                        Komentarz

                        • dwaoka
                          Elegance
                          • 2010
                          • 927

                          #13
                          Zamieszczone przez crys7
                          Dzięki chłopaki - chyba od silnika powinienem zacząć - 1,9 TDI 105 koni (2006rok)
                          I jeszcze jedno pytanie odnośnie klimatronika - naciskam górne pół prawego kółka (auto) zapala się prostokącik w środku - ok. Moim zdaniem wciskając ponownie auto, kontrolka powinna zgasnąć - u mnie nie gaśnie. Gaśnie wtedy jak przekręcę kółkiem dmuchawy na większy lub mniejszy bieg wentylatora?
                          Klimatyzacja działa cały czas, nie ważne czy świeci się AUTO czy nie. Zapalenie się przycisku ECON wyłącza klimę.
                          bkc+dsg

                          Komentarz

                          • abstinent
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 4842
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Panowie, temat dotyczy OII 1.9TDI ew reszty TDI, CR i tego się trzymajmy :idea:

                            Komentarz

                            • caveman_
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 196

                              #15
                              Zamieszczone przez abstinent
                              Panowie, temat dotyczy OII 1.9TDI ew reszty TDI, CR i tego się trzymajmy :idea:
                              kurcze ops:
                              www.mikrowag.pl

                              Komentarz

                              • Puchacz
                                Moderator
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 1192
                                • Superb III (3V3)

                                #16
                                crys7, w porownaniu do Mondeo (MK3 2.0 TDCI) to Octavka grzeje sie strasznie dlugo, a ogrzewanie dziala do dupy. W takie mrozy w Mondku ustawia sie 20-21C i on robi faktycznie te 20C. W Octavi ustawia sie 26C i jest to jedynie pobozne zyczenie, bo temp w srodku i tak nie dojdzie nawet do 20C.

                                Przy -15C na zewnatrz i ustawieniu 26C na climatronicu i dmuchawie prawie na max diesel traci temperature jak tylko zwolnimy lub sie zatrzymamy.
                                Ale tez nie ma co przesadzac, nawet w dieslu po 10-15 km costam sie robi cieplej niz na zewnatrz.


                                Ps. Nie mowiac o beznadziejnym dzialaniu funkcji Auto, ktora jest jakas pomylka.

                                Czy Octavka ma w ogole czujniki parowania szyb? Bo u mnie na Auto nie kieruje nawiewow na szyby gdy te zaparuja. W sumie to nie zauwazylem zeby cokolwiek Auto robilo poza nawiewem wszedzie i regulowaniem sily dmuchania, a przeciez nie o to chodzi w funkcji Auto.
                                Ja tu tylko sprzątam...

                                Komentarz

                                • crys7
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 23

                                  #17
                                  Dzięki Panowie za te wszystkie informacje.
                                  To chyba wstyd, ale przez dwa lata użytkowania nie potrafiłem odpowiednio ustawić ogrzewania - i chyba mam dwa dobre termostaty - ten wyjęty też :lol:
                                  Zrobiłem test: oto warunki testu
                                  km - 30
                                  tem na zewnątrz -13
                                  W środku -11
                                  ustawienie ogrzewania na 21 st, wentylator 3
                                  Starałem się nie przekraczać 100 km/h
                                  wyjąłem karton - został tylko plastik na atrapie
                                  Wynik:
                                  po 6 km - wskazówka temp "dygnęła"
                                  po 10 km - wskazywała 70 st
                                  po 18 km - 90 st
                                  na koniec temp w aucie +4,5 st
                                  Oczywiście to nie demon ogrzewania ale chyba nie jest źle.
                                  Stanąłem pod domem - otworzyłem maskę i sprawdziłem węże i chłodnice - wąż przy terostacie na długości może 10cm leciutko letni - dalej lodowaty - chłodnica też.

                                  Mam jeszcze jedne spostrzeżenie - przez 5 minut auto pracowało na wolnych obrotach (parking) - w tym czasie wskazówka temperatury spadła do 70st - ale tak chyba musi być.

                                  Co o tym sądzicie - myślę że jest w normie - z Waszych uwag i mojego testu wynika jedno - rozwalenie dmuchawy na maxa i wysokie nastawy (26 st) do niczego dobrego nie prowadzą - efekt wręcz odwrotny - silnik nie dogrzany i w środku nie najlepiej.

                                  Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.
                                  Będę obserwował dalej.
                                  crys7

                                  Komentarz

                                  • Tichy
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 544

                                    #18
                                    Ja przy tych mrozach jak wsiadam do wyziębionego auta (np. 8h pod pracą na -17) to włączam obieg wewnętrzny i np. 22st. Po około 3-4km zaczyna dmuchać ciepłe powietrze. Jak wskazówka silnika się podniesie np do 70, to wyłączam obieg wewnętrzny i tyle. Auto i silnik dzięki temu szybciej się nagrzewa a powietrze i tak jest tak suche, że nie ma problemu z parowaniem szyb.

                                    Natomiast faktycznie, jak ustawi się temp. na max. i dmuchawa pracuje na full to silnik potrafi na jałowym zacząć tracić temperaturę.

                                    Komentarz

                                    • kazik4x4
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 2728

                                      #19
                                      Zamieszczone przez pandzik
                                      Zamieszczone przez kazik4x4
                                      Ja do pracy mam ca. 6km i przy tych temperaturach po przejchaniu 4km mam 90'C
                                      jest to niemożliwe, chyba że 30 min stoisz w korku lub wyjeżdżasz z garażu gdzie panuje temp. +10 stopni.

                                      Ja po 7 km po rasie szybkiego ruchu (średnicówka ale max 80kmh w te mrozy) nie osiągam 90stopni.
                                      Jest możliwe, po co miałbym pisac brednie/głupoty?? Trasa wolna, 8 skrzyżowan, 2 ronda. Jedyne co dodać mogę, to fakt że jak wracam ze spożywczaka to odpalam auto, wchodzę do domu, zostawiam zakupy, biorę co mam wziąć do pracy i jestem z powrotem przy aucie. Trwa to max do 2 min.
                                      Czasami jak jest w h... zimno czyli ca. -20'C zdarzy mi się odpalic auto jeszcze przed pójściem do sklepu, ale wtedy mam ok. 50-60 na blacie jak ruszam - i tej sytuacji nie biore pod uwagę.
                                      Auto trzymam pod obudowanym z dwóch stron zadaszeniem w temperaturze otoczenia, na + jest to że tam praktycznie nie wieje.

                                      W Mietkach przyzwyczaiłem się że po odpaleniu samochodu już w bramie wskazówka się podnosiła, ale tam było 3 po kolei otwierające się obiegi płynu chlodzącego:
                                      1- tylko głowica
                                      2- głowica+nagrzewnica
                                      3- cały układ

                                      Komentarz

                                      • BADYL
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2396
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                        #20
                                        ja nie mam zastrzeżeń co do nagrzewania sie auta....podobnie jakabstinent, moje auto po przejechaniu ok 10km również jest już ciepełko...więc spoko zaznaczę że mam nie mam climatronica tylko zwyklą klimę :roll:
                                        nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                                        Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                                        Komentarz

                                        • dwaoka
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 927

                                          #21
                                          A ja w środku prawie nie grzeję, tylko symbolicznie 2 kreski, wolę silnik rozgrzać, bo mam majonez pod korkiem. Za to włączam grzanie tyłka
                                          bkc+dsg

                                          Komentarz

                                          • abstinent
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 4842
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            Drugie podejście przed chwilą było, ale na zewnątrz ok -10 no i rano zagrzana była
                                            W połowie dystansu (czyli ok 4,5km i nie całe 70st) włączyłem climatronic na dwie kreski (szyby i nogi) i silnik nie osiągnął 90st
                                            pod garażem 80-85 było
                                            A to tylko dwie kreski :lol:

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #23
                                              Porownujac OII i Superba 2 to w tym drugim odnosze wrazenie ze ogrzewanie dziala duzo wydajniej. Albo to tylko takie wrazenie
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • natash
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2599

                                                #24
                                                Trasa 200 km, złapała 90C i tak trzymała całą trasę włącznie z postojem na stacji na 10 min z włączonym motorem. Potem miasto 20km na światłach ani razu wskazówka nie spadła. AC na 16-19C Auto.

                                                Komentarz

                                                • KilaN
                                                  Drive
                                                  • 2011
                                                  • 55

                                                  #25
                                                  mój problem z grzaniem sie auta zotstał opisany tutaj:
                                                  to samo od nowa

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...