Zimno

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Eidos71
    RS
    • 2011
    • 2050
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #26
    Zamieszczone przez crys7
    Wynik:
    po 6 km - wskazówka temp "dygnęła"
    po 10 km - wskazywała 70 st
    po 18 km - 90 st
    na koniec temp w aucie +4,5 st
    Oczywiście to nie demon ogrzewania ale chyba nie jest źle.
    Qrcze - albo się nie wyspałem, albo generalnie jestem CKM (Ciężko Kapująca Mózgownica)... Po przejechaniu 18 km, gdy czujnik temp. płynu chłodzącego wskazywał 90 stopni C, przy właczonym nawiewie i ustawionym ogrzewaniu, temp. wewnątrz auta wynosiła +4,5 stopnia C ? :shock: Niemożliwe !!! Chyba, że ogrzewanie miałeś zbite na minimum... Albo jeździłeś z pootwieranymi szybami. Albo masz zablokowany mechanizm klapek i do wnętrza nie dociera ciepłe powietrze...
    A co do wolnego nagrzewania się auta podczas silnych mrozów - podobnie, jak kilku z forumowiczów, stosuję sposób "wyłączonego nawiewu" - odpalam auto, wyłączam całkowicie nawiew i włączam go dopiero, gdy wskaźnik temp. płynu podniesie się do ok. 70 stopni C (ewentualnie włączam na "1"). Przy takim postępowaniu po przejechaniu ok. 2-3 km w temp. ok. -15-18 st. C wskaźnik pokazuje ok. 70 st. C i z nawiewu idzie cieplutkie powietrze. Co prawda mam teraz benzynkę, która nagrzewa się też podczas pracy silnika "na luzie", ale posiadając wcześniej diesela ten sam sposób (oraz instalacja "grzałek rurkowych") doprowadzałem do tego, że po ok. 3-4 km miałem już ciepłe powietrze z nawiewów.
    Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
    MOJA FURKA

    Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

    Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

    Komentarz

    • conan
      Rider
      • 2011
      • 546

      #27
      Też mi te 4,5 stopnia nie pasuje, no chyba że to termometr cyfrowy z supermarketu, bo u mnie taki pokazuje dobrą temp w środku dopiero po kilkudziesięciu minutach.
      ps: niema to jak fabryczna dodatkowa nagrzewnica elektryczna, u mnie już letnie leci po wyjechaniu z garażu ( w garażu na dzień dzisiejszy -7 stopnia ) :twisted:
      Moja skodzinka o2
      Blacharstwo i lakiernictwo Autoklinika

      Komentarz

      • Andja
        Rider
        • 2006
        • 596

        #28
        Zamieszczone przez kazik4x4

        Ja do pracy mam ca. 6km i przy tych temperaturach po przejchaniu 4km mam 90'C, clima na 16'C, nawiew na szyby żeby auto nie parowało w środku
        to jakiś fenomen :shock: żeby po 4 km mieć 90st.

        u mnie po 8-10 km jest 90st. (tem. zewnętrzna ok. -10-13st)
        jak było -20st to po przejechaniu 14km miałem ok 70st.
        do tego jadę autostradą ok 4km.
        nawiew zawsze ustawiony na 18st i 3 bieg wentylatora.

        dodam jeszcze, że jak jest ok. -10st to po nagrzaniu się silnika również wentylator zwalnia na 2-gi bieg

        Komentarz

        Pracuję...