No wlaśnie już cieplej, znając niemców to wszyscy jeżdżą bez oleju. Po wyjechaniu z komisu musiałem szybko dolać 2 litry. Czyli wychodzi jakby przegrzewany bywał wcześniej. Zdiagnozować, czyli co, może jakieś szczegóły można usłyszeć w silniku, kopcenie z rury itp, jak to ocenić, jakie symptomy można samemu dostrzec.
Octavia 2.0 85KW po założeniu LPG bierze olej
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez cometcomNo wlaśnie już cieplej, znając niemców to wszyscy jeżdżą bez oleju. Po wyjechaniu z komisu musiałem szybko dolać 2 litry. Czyli wychodzi jakby przegrzewany bywał wcześniej. Zdiagnozować, czyli co, może jakieś szczegóły można usłyszeć w silniku, kopcenie z rury itp, jak to ocenić, jakie symptomy można samemu dostrzec.
LPG też nie pomaga jesli chodzi o "szczelnosc" silnika i czesem cos tam sie wypala.
Ja na Twoim miejscu zmienilbym ten olej i poobserwował co sie bedzie dzialo dalej, a w miedzyczasie rozejrzal sie za zakladem, ktory prowadzi dobrą diagnozę silnika.
Sprawdzanie kompresji, laparoskopie jeśli potrzeba, itd.
Przez forum tak naprawdę mozemy jedynie zgadywać.TDI 205PS
Komentarz
-
-
[quote="cometcom"]I jeszcze umyka mi gdzieś płyn z układu chłodzenia, do silnika raczej nie bo jest czysto, płyn raczej znika po jakiejś dłuższej trasie lub przy bardzo niskiej temperaturze na dworzu, raczej nie ma wycieku bo mam sucho pod spodem, wlałem jakiś uszczelniacz ale tylko zrobił gnój w środku i pieni się teraz strasznie pod korkiem chłodniczym. Płyn też wymienię ale właśnie pytanie co jest przyczyną moich problemów.
Jako uzytkownik 2.0 z gazem .
Po założeniu instalacji gazowej wystepował ubytek płynu chodzacego , bez oznak pod samochodem. Jednak z czasem było to coraz bardziej dokuczliwe, pomogła wymiana trójników którymi podłączona jest instalacja gazowa . Okazało się iż płyn parował i jedynymi oznakami był lekki nalot ( pomarańczowy ) na przewodach. Co do brania oleum niestety wszyscy mechanicy mówia iz są to motory , które lubia olej . Mój spozywa ok 1.5 do 2 litrów na 15000 km. Być może jeżdzisz troche agresywnie i stąd toa ilość .
pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DirkDigglerTomek
W ostatnim czasie (20tys km) zauważyłem że zużycie oleju wzrosło do ok 1,5l /15tys km.
Może była to konsekwencja ostrej jazdy ,a być może czas już przejść na nieco inny olej ( jakiś półsysntetyk). Przeiceków u mnie także brak. Nie sądzę by auto zaczeło brać olej z powodu zasilania lpg również w twoim przypadku.
OT: Zapala się CHECK na zasilaniu lpg?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftNajpierw trzeba wiedziec jaki blad jest, ze swieci sie check. Obstawiam ze sonda lambda generuje blad przy jezdzie na gazie, bo cos z mieszanka nie tak - zwykla instalacja II gen czy sekwencja ??
Zamieszczone przez MaicroftNo i nie ma jak ozywic temat sprzed 4 lat
Skorzystałem z (chyba specjalnie napisanej dużą czcionką) opcji Szukaj i znalazłem temat który praktycznie w 100% opisuje mój problem i nie tworzyłem nowego tematu skoro jest już jednek który jest na ten temat.
Jeśli jednak nie wolno "odkopywać" starszych tematów nawet jeśli jest to uzasadnione to następnym postaram się już tego nie robić i założę nowy temat
Komentarz
-
-
No to podjechac sprawdzic co tam za bledy siedza w aucie, potem sprawdzic co jest z gazem. W zaleznosci od tego jaki sterownik sekwencji siedzi, to moze czas na jakis nowszy soft do niego, od nowa kalibracje calosci przeprowadzic, sprawdzic ta lambde.
To ze pali wiecej oleju, jakos mnie nie dziwi, bo wszystkie te 2.0 pija duzo
Komentarz
-
-
podbije temata... mialem teraz podobnie tzn.
po zakupie skodziny wiadomo,wymiana oleum itp. nalałem 3800ml. po 3miesiacach zaswieciła kontrolka oleju dolałem reszte z banki i jest git. ale dalej.
2tygodnie temu załozyłem lpg,sekwencja STAG4PLUS. przejechałem ok.200km. i zapala sie CHECK. podpinka pod vaga-było sporo błedow=wypadanie zapłonu,coś z sondą. kasacja błedów i teraz zobaczymy,jest spokój ale jak długo to zobaczymy.dodam ze przy 15'c mrozu,po przejsciu na gaz pare razy cos szarpneło,mysle ze komputer wtedy wykrył bład z wypadaniem zapłonu,jak myslicie?
Komentarz
-
-
ja też się podepnę. mam AQY O1 od 3 tyg. aktualnie jestem we Włoszech i jeżdżę przy temperaturach sięgających 40 stopni i zauważyłem że moja skoda zjadła ok 600ml oleju na 2500 km. Czyli wyjdzie mi ze na 15k km zje ok 4litry!!! nie wiem czy klimat i jazda w trasie ma na to wypływ???
jeżdżę w miarę oszczędnie, 140km/h na autostradzie...
Brak oleju w płynie, nie kopci, sucho na dole...
Przeszedłem z półsyntetyku na syntetyk przy pierwszej wymianie, auto ma tylko 160kkm przebiegu. czy jest w ogóle szansa że powrót na półsyntetyk zmniejszy pobór oleju? gdzie to może uciekać?Today is the day after yesterday.
Komentarz
-
Komentarz