Octavia 2.0 85KW po założeniu LPG bierze olej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cometcom
    Classic
    • 2008
    • 7

    #26
    No wlaśnie już cieplej, znając niemców to wszyscy jeżdżą bez oleju. Po wyjechaniu z komisu musiałem szybko dolać 2 litry. Czyli wychodzi jakby przegrzewany bywał wcześniej. Zdiagnozować, czyli co, może jakieś szczegóły można usłyszeć w silniku, kopcenie z rury itp, jak to ocenić, jakie symptomy można samemu dostrzec.

    Komentarz

    • MiKruS
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7976

      #27
      Zamieszczone przez cometcom
      No wlaśnie już cieplej, znając niemców to wszyscy jeżdżą bez oleju. Po wyjechaniu z komisu musiałem szybko dolać 2 litry. Czyli wychodzi jakby przegrzewany bywał wcześniej. Zdiagnozować, czyli co, może jakieś szczegóły można usłyszeć w silniku, kopcenie z rury itp, jak to ocenić, jakie symptomy można samemu dostrzec.
      Wiesz - jesli chodzi o grzanie, to ciezko wyczuc.
      LPG też nie pomaga jesli chodzi o "szczelnosc" silnika i czesem cos tam sie wypala.

      Ja na Twoim miejscu zmienilbym ten olej i poobserwował co sie bedzie dzialo dalej, a w miedzyczasie rozejrzal sie za zakladem, ktory prowadzi dobrą diagnozę silnika.

      Sprawdzanie kompresji, laparoskopie jeśli potrzeba, itd.
      Przez forum tak naprawdę mozemy jedynie zgadywać.
      TDI 205PS

      Komentarz

      • cometcom
        Classic
        • 2008
        • 7

        #28
        I tak zrobię, wymienię płyny i zobaczymy, dzięki.

        Komentarz

        • MiKruS
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7976

          #29
          :kciukgora

          Mimo wszystko obejrzyj przy okazji jeszcze cały silnik czy nigdzie sie nic nie sączy.

          Pozdro
          TDI 205PS

          Komentarz

          • litus
            Classic
            • 2007
            • 12

            #30
            [quote="cometcom"]I jeszcze umyka mi gdzieś płyn z układu chłodzenia, do silnika raczej nie bo jest czysto, płyn raczej znika po jakiejś dłuższej trasie lub przy bardzo niskiej temperaturze na dworzu, raczej nie ma wycieku bo mam sucho pod spodem, wlałem jakiś uszczelniacz ale tylko zrobił gnój w środku i pieni się teraz strasznie pod korkiem chłodniczym. Płyn też wymienię ale właśnie pytanie co jest przyczyną moich problemów.
            Jako uzytkownik 2.0 z gazem .
            Po założeniu instalacji gazowej wystepował ubytek płynu chodzacego , bez oznak pod samochodem. Jednak z czasem było to coraz bardziej dokuczliwe, pomogła wymiana trójników którymi podłączona jest instalacja gazowa . Okazało się iż płyn parował i jedynymi oznakami był lekki nalot ( pomarańczowy ) na przewodach. Co do brania oleum niestety wszyscy mechanicy mówia iz są to motory , które lubia olej . Mój spozywa ok 1.5 do 2 litrów na 15000 km. Być może jeżdzisz troche agresywnie i stąd toa ilość .
            pozdrawiam

            Komentarz

            • blindnul
              Classic
              • 2012
              • 29

              #31
              Zamieszczone przez DirkDiggler
              Tomek
              W ostatnim czasie (20tys km) zauważyłem że zużycie oleju wzrosło do ok 1,5l /15tys km.
              Może była to konsekwencja ostrej jazdy ,a być może czas już przejść na nieco inny olej ( jakiś półsysntetyk). Przeiceków u mnie także brak. Nie sądzę by auto zaczeło brać olej z powodu zasilania lpg również w twoim przypadku.

              OT: Zapala się CHECK na zasilaniu lpg?
              od jakiegoś czasu również coś takiego zauważyłem, zaczął brać więcej oleju i pali się Check przy jezdzie na LPG, autko ma 260k przejechane... co to może ozaczać (chciałbym się zorientować wstępnie przed wyjazdem do jakiegoś mechanika żeby wiedzieć o czym mówić)
              Moja pierwsza: Octavia I SLX 2.0 AQY, Liftback 1U2 3N4

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #32
                Najpierw trzeba wiedziec jaki blad jest, ze swieci sie check. Obstawiam ze sonda lambda generuje blad przy jezdzie na gazie, bo cos z mieszanka nie tak - zwykla instalacja II gen czy sekwencja ??

                No i nie ma jak ozywic temat sprzed 4 lat
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • blindnul
                  Classic
                  • 2012
                  • 29

                  #33
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Najpierw trzeba wiedziec jaki blad jest, ze swieci sie check. Obstawiam ze sonda lambda generuje blad przy jezdzie na gazie, bo cos z mieszanka nie tak - zwykla instalacja II gen czy sekwencja ??
                  sekwencja

                  Zamieszczone przez Maicroft
                  No i nie ma jak ozywic temat sprzed 4 lat
                  :-)

                  Skorzystałem z (chyba specjalnie napisanej dużą czcionką) opcji Szukaj i znalazłem temat który praktycznie w 100% opisuje mój problem i nie tworzyłem nowego tematu skoro jest już jednek który jest na ten temat.

                  Jeśli jednak nie wolno "odkopywać" starszych tematów nawet jeśli jest to uzasadnione to następnym postaram się już tego nie robić i założę nowy temat
                  Moja pierwsza: Octavia I SLX 2.0 AQY, Liftback 1U2 3N4

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #34
                    No to podjechac sprawdzic co tam za bledy siedza w aucie, potem sprawdzic co jest z gazem. W zaleznosci od tego jaki sterownik sekwencji siedzi, to moze czas na jakis nowszy soft do niego, od nowa kalibracje calosci przeprowadzic, sprawdzic ta lambde.

                    To ze pali wiecej oleju, jakos mnie nie dziwi, bo wszystkie te 2.0 pija duzo
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • jojo80
                      Drive
                      • 2011
                      • 43

                      #35
                      podbije temata... mialem teraz podobnie tzn.
                      po zakupie skodziny wiadomo,wymiana oleum itp. nalałem 3800ml. po 3miesiacach zaswieciła kontrolka oleju dolałem reszte z banki i jest git. ale dalej.
                      2tygodnie temu załozyłem lpg,sekwencja STAG4PLUS. przejechałem ok.200km. i zapala sie CHECK. podpinka pod vaga-było sporo błedow=wypadanie zapłonu,coś z sondą. kasacja błedów i teraz zobaczymy,jest spokój ale jak długo to zobaczymy.dodam ze przy 15'c mrozu,po przejsciu na gaz pare razy cos szarpneło,mysle ze komputer wtedy wykrył bład z wypadaniem zapłonu,jak myslicie?

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #36
                        Jest ustawione na szybkie przelaczenie, to po przelaczeniu jak jest tak zimno na zewnatrz to moze lekko szarpnac
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • cegla66
                          Drive
                          • 2012
                          • 55

                          #37
                          ja też się podepnę. mam AQY O1 od 3 tyg. aktualnie jestem we Włoszech i jeżdżę przy temperaturach sięgających 40 stopni i zauważyłem że moja skoda zjadła ok 600ml oleju na 2500 km. Czyli wyjdzie mi ze na 15k km zje ok 4litry!!! nie wiem czy klimat i jazda w trasie ma na to wypływ???

                          jeżdżę w miarę oszczędnie, 140km/h na autostradzie...

                          Brak oleju w płynie, nie kopci, sucho na dole...

                          Przeszedłem z półsyntetyku na syntetyk przy pierwszej wymianie, auto ma tylko 160kkm przebiegu. czy jest w ogóle szansa że powrót na półsyntetyk zmniejszy pobór oleju? gdzie to może uciekać?
                          Today is the day after yesterday.

                          Komentarz

                          Pracuję...