Zamieszczone przez Maicroft
Zgodnie z instrukcją obsługi, fragmenty dla DSG:
"Zatrzymując się pod górę (na spadku drogi), nigdy nie próbować zatrzymać samochodu w miejscu, mając włączony stopień jazdy i „operując gazem“, czyli wykorzystując poślizg sprzęgła. Może w ten sposób dojść do przegrzania sprzęgła. Jeżeli wskutek przeciążenia występuje niebezpieczeństwo przegrzania sprzęgła, jest ono automatycznie wyłączane i samochód zaczyna się toczyć wstecz — niebezpieczeństwo wypadku!"
i dalej
" Podwójne sprzęgło w automatycznej skrzyni biegów DSG jest wyposażone w zabezpieczenie przed przeciążeniem. Gdy używane jest wspomaganie podjazdu pod górę, a samochód stoi lub pomału jedzie w górę, występuje zwiększone obciążenie cieplne sprzęgieł. Jeżeli dojdzie do ich przegrzania, na wyświetlaczu centralnym pojawia się (ikonka) i wyświetla się tekst komunikatu ostrzegawczego....."
Jak można spalić sprzęgła w nowym samochodzie z takimi zabezpieczeniami ?
Zakopany traktor z pola trzeba wyciągnąć, czy jak ?
Objawy są ewidentne i rozwiązanie znane. Zamiast przeprosić i zorganizować jak najszybszą naprawę to się organizuje klientowi "ścieżkę zdrowia". Niestety trzeba być w ASO mocno namolnym i sprawę krok po kroku pchać do przodu.
Komentarz