OI zestrojenie skrzyni z 1.8 20V AGN

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marlockbialy1
    Classic
    • 2012
    • 10

    OI zestrojenie skrzyni z 1.8 20V AGN

    +1
  • lukaszw1
    Ambiente
    • 2011
    • 223

    #2
    OI zestrojenie skrzyni z 1.8 20V AGN

    Witam mam pytanie do znawców tematu. Czy ten model tak ma czy tu jest jakiś SWAP skrzyni, że przy 140km/h są takie obroty jak na
    zdjęciu? :evil: Drażni mnie na trasie taka kultura pracy silnika.

    [ Dodano: Wto 13 Mar, 12 08:35 ]
    Nie ma nikt na forum silnika 1.8 20V 125KM?? :evil:
    Załączone pliki
    Pozdrawiam Łukasz

    Moja srebrzynka
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=55848

    Komentarz

    • r2r
      RS
      • 2008
      • 4720
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Mnie to też drażni ale niestety musimy się z tym pogodzic że w 1.8 20V przełożenia w skrzyni są bardzo krótkie. U mnie w trasie jest taki sam obrazek. Przy 100km/h mam idelanie 3 tysiące obrotów i choć ten silnik lubi obroty to jednak w dłuższej trasie robi się ogromny hałas w kabinie. Ni to muzyki posłuchać, ni to porozmawiać... Czy jest na to jakiś patent, poza wymianą skrzyni... :?:

      PS: Znajomy miał to samo w Fordzie Galaxy, ale wymienił skrzynię na inną i polepszyło się.
      Artur

      Komentarz

      • Sev
        L&K
        • 2007
        • 1295

        #4
        Można spróbować wymienić samo przełożenie główne ale taniej wyjdzie wymienić skrzynię. Dłuższa skrzynia w silniku NA = mułowatość. Coś za coś.

        Mając do dyspozycji kilka skrzyń tego samego typu można sobie pokombinować z przełożeniami na poszczególnych biegach.
        6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
        Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

        Komentarz

        • sew1981
          RS
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2009
          • 10917
          • Fiat

          #5
          a 1.8 t ile ma przy 140? chyba nie wiele lepiej co? Kiedyś jechałem i też mi się wydawało, że ma strasznie wysokie obroty przy około 150. By się 6 gang w nim przydał.
          Dobrze że w tsi już o tym pomyśleli.

          Komentarz

          • Sev
            L&K
            • 2007
            • 1295

            #6
            Podobnie. Skrzynia EVS Przy 6800 obr ma ok 250km/h a na 4 biegu przy 6800 ok 200-205km/h
            6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
            Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

            Komentarz

            • lukaszw1
              Ambiente
              • 2011
              • 223

              #7
              Tu też najlepszym rozwiązaniem byłby 6 bieg na trasę. Na miasto ta skrzynia mi się podoba bo jest elastyczna i nawet na wyższym biegu można przyspieszyć.
              Pozdrawiam Łukasz

              Moja srebrzynka
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=55848

              Komentarz

              • krataja
                Drive
                • 2010
                • 42

                #8
                To ja napisze od siebie ze wlasnie mam 1.8t AUQ w wersji ze skrzynia 6 biegowa i jest bajka. Na 6tym biegu gdy licznik wskazuje 150km/h (jak wiadomo w rzeczywistosci jest kilka km/h mniej) to obrotomierz pokazuje 3500 obrotow/min. Czyli powiedzialbym idealnie, gdyz w ten sposob 6ty bieg służy do jazdy autostradowej: 2800 obr/min -> ok 105km/h; 3500 obr/min -> 150km/h.
                Roznica w halasie jest powalajaca. Natomiast w spalaniu to ciezka sprawa - auto tak fajnie jedzie na 6tce ze caly czas trzymam go na 140-150km/h i tutaj na zadnym biegu spalanie nie bedzie ekono;-)
                Jesli ktos ma 1.8t i zepsuta skrzynie i mysli czy inwestowac w 6 biegow - zdecydowanie TAK!
                Natomiast 1.8 125KM to chyba troche za malo mocy na 6 biegow...

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2009
                  • 10917
                  • Fiat

                  #9
                  krataja, a tam za mało mocy...jak ktoś lata po trasie dużo to może być i w 125. wiem ze to uturbione ,ale tsi 1.2 105 ps mogą mieć dsg z 6 czy 7 gangami nawet..więc...da rade

                  Komentarz

                  • krataja
                    Drive
                    • 2010
                    • 42

                    #10
                    Wlasnie zerknalem na krzywą momentu dla silnika 1.2TSI 105KM i 1.8 125KM.
                    1.2 TSI osiaga max moment ok 185Nm-190Nm przy 2200 obr/min i trzyma do prawie 4000 obr/min.
                    1.8 125KM ma moment max przy ok 3500-4500 obr/min i moment ten to tylko ok 175-180Nm.
                    Jak widac 1.2TSI zdecydowanie jest bardziej przystosowany do tego by jezdzic na niskich obrotach (wyższych biegach). Podtrzymuje swoje watpliwosci...

                    Komentarz

                    • ziutsane
                      RS
                      • 2007
                      • 2376

                      #11
                      krataja, Weź pod uwagę, że fabryczne wykresy są dość "optymistyczne".
                      Radio: C90r+XDP210EQ
                      Kable:Opt,Skyline,50 mm
                      Wzm:XES M1+FP 1.800
                      Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                      Komentarz

                      • Ceed1
                        Rider
                        • 2012
                        • 461

                        #12
                        krataja. 1,2 TSI ma 175 Nm 1550-4100 obr/min.

                        Komentarz

                        • krataja
                          Drive
                          • 2010
                          • 42

                          #13
                          Nie bede sie spieral o 10Nm ;-)
                          Wy patrzycie na wykres taki:

                          Ja z kolei taki:
                          - http://images46.fotosik.pl/1302/2f37cb337a2aea50.jpg
                          - http://vtech.pl/katalog/logo/1.2%20T...Box)%20(3).jpg
                          Mimo wszystko widac, ze 1.2 TSI bardziej lubi niskie obroty silnika niz 1.8 125KM co sprawia ze mimo ze mniejszy silnik to bardziej polubi 6ty bieg.

                          Ale wracajac do tematu. Jesli ktos ma watpliwosci odnosnie przelozen to moze:
                          a) sczytac kod skrzyni
                          b) np. na tych stronach sprawdzic jake ma przelozenia: http://www.turbo-conversion.com/16v-...xes_from_where albo na tej http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=115595
                          c) sprawdzic jakie powinny byc predkosci na poszczegolnych biegach: http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html

                          Komentarz

                          • sew1981
                            RS
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2009
                            • 10917
                            • Fiat

                            #14
                            krataja, to nie znaczy że 1.8 bez turba by nie udźwignął jakoś tej 6 stki na trasie bez gwałtownych przyśpieszań. Wolałbym osobiście muła na 6 biegu, który jednak jedzie niż "120 db" przy 140 km/h na 5

                            Komentarz

                            • waldek73
                              Classic
                              • 2008
                              • 23

                              #15
                              Koledzy a co powiecie na podmianę w O2 1.6 BSE skrzynia 0AF JHT na 0AJ NBW lub NBX z 1.2 TSI :?:
                              Jest: OIII 1.4 TSI 4K4K
                              Była: OII FL 1.6 MPI 4K4K

                              Komentarz

                              • sew1981
                                RS
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2009
                                • 10917
                                • Fiat

                                #16
                                waldek73, pewnie też pojedzie...ale tu jeszcze mniej "koksu" pod maską niż w agn, szczególnie Nma, nie wiem czy to ma sens już w tym wypadku, chyba że 6 bieg będzie używany tylko na autostradzie, których w polsce jak na lekarstwo narazie....
                                Według mnie wtopa hajsu....
                                a takie pytanko na marginesie....da radę przeszczepić skrzynię z tdi do benzyny? to trudniejsze niż zamiana między "benzynowymi" odmianami. Ciekawe jak by to jechało....np taki agn ze skrzynią od asv np.

                                Komentarz

                                • Sev
                                  L&K
                                  • 2007
                                  • 1295

                                  #17
                                  sew1981, wszystko da radę. Skoro do 1.8T pakują 6b z tdi
                                  Kwestia $$ i doboru odpowiedniego oznaczenia skrzyni żeby trafić z przełożeniami. Wykonalne jak najbardziej.
                                  6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                  Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                  Komentarz

                                  Pracuję...