Witam mam pytanie do znawców tematu. Czy ten model tak ma czy tu jest jakiś SWAP skrzyni, że przy 140km/h są takie obroty jak na zdjęciu? :evil: Drażni mnie na trasie taka kultura pracy silnika.
[ Dodano: Wto 13 Mar, 12 08:35 ]
Nie ma nikt na forum silnika 1.8 20V 125KM?? :evil:
Mnie to też drażni ale niestety musimy się z tym pogodzic że w 1.8 20V przełożenia w skrzyni są bardzo krótkie. U mnie w trasie jest taki sam obrazek. Przy 100km/h mam idelanie 3 tysiące obrotów i choć ten silnik lubi obroty to jednak w dłuższej trasie robi się ogromny hałas w kabinie. Ni to muzyki posłuchać, ni to porozmawiać... Czy jest na to jakiś patent, poza wymianą skrzyni... :?:
PS: Znajomy miał to samo w Fordzie Galaxy, ale wymienił skrzynię na inną i polepszyło się.
a 1.8 t ile ma przy 140? chyba nie wiele lepiej co? Kiedyś jechałem i też mi się wydawało, że ma strasznie wysokie obroty przy około 150. By się 6 gang w nim przydał.
Dobrze że w tsi już o tym pomyśleli.
Tu też najlepszym rozwiązaniem byłby 6 bieg na trasę. Na miasto ta skrzynia mi się podoba bo jest elastyczna i nawet na wyższym biegu można przyspieszyć.
To ja napisze od siebie ze wlasnie mam 1.8t AUQ w wersji ze skrzynia 6 biegowa i jest bajka. Na 6tym biegu gdy licznik wskazuje 150km/h (jak wiadomo w rzeczywistosci jest kilka km/h mniej) to obrotomierz pokazuje 3500 obrotow/min. Czyli powiedzialbym idealnie, gdyz w ten sposob 6ty bieg służy do jazdy autostradowej: 2800 obr/min -> ok 105km/h; 3500 obr/min -> 150km/h.
Roznica w halasie jest powalajaca. Natomiast w spalaniu to ciezka sprawa - auto tak fajnie jedzie na 6tce ze caly czas trzymam go na 140-150km/h i tutaj na zadnym biegu spalanie nie bedzie ekono;-)
Jesli ktos ma 1.8t i zepsuta skrzynie i mysli czy inwestowac w 6 biegow - zdecydowanie TAK!
Natomiast 1.8 125KM to chyba troche za malo mocy na 6 biegow...
krataja, a tam za mało mocy...jak ktoś lata po trasie dużo to może być i w 125. wiem ze to uturbione ,ale tsi 1.2 105 ps mogą mieć dsg z 6 czy 7 gangami nawet..więc...da rade
Wlasnie zerknalem na krzywą momentu dla silnika 1.2TSI 105KM i 1.8 125KM.
1.2 TSI osiaga max moment ok 185Nm-190Nm przy 2200 obr/min i trzyma do prawie 4000 obr/min.
1.8 125KM ma moment max przy ok 3500-4500 obr/min i moment ten to tylko ok 175-180Nm.
Jak widac 1.2TSI zdecydowanie jest bardziej przystosowany do tego by jezdzic na niskich obrotach (wyższych biegach). Podtrzymuje swoje watpliwosci...
krataja, to nie znaczy że 1.8 bez turba by nie udźwignął jakoś tej 6 stki na trasie bez gwałtownych przyśpieszań. Wolałbym osobiście muła na 6 biegu, który jednak jedzie niż "120 db" przy 140 km/h na 5
waldek73, pewnie też pojedzie...ale tu jeszcze mniej "koksu" pod maską niż w agn, szczególnie Nma, nie wiem czy to ma sens już w tym wypadku, chyba że 6 bieg będzie używany tylko na autostradzie, których w polsce jak na lekarstwo narazie....
Według mnie wtopa hajsu....
a takie pytanko na marginesie....da radę przeszczepić skrzynię z tdi do benzyny? to trudniejsze niż zamiana między "benzynowymi" odmianami. Ciekawe jak by to jechało....np taki agn ze skrzynią od asv np.
sew1981, wszystko da radę. Skoro do 1.8T pakują 6b z tdi
Kwestia $$ i doboru odpowiedniego oznaczenia skrzyni żeby trafić z przełożeniami. Wykonalne jak najbardziej.
Komentarz