Osłona pod silnik - stop aluminium PA11

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Masmo
    L&K
    • 2005
    • 1145

    #26
    Zamieszczone przez divino-pablo
    Maicroft,
    A ta twoja plytka do czego jest mocowana bo widze ze chyba do tych plasticzkow z boku? do czegos jeszcze?,
    gdzie ja robiles i za ile jesli mozna wiedziec?
    Pozdro
    Każda z tych płyt (w tym moja) jest mocowana do zderzaka z przodu i do kołyski za silnikiem. Plastyki (boczki) trzymają się na płycie a nie odwrotnie. Jeśli płyta jest wystarczjąco wytrzymała (jak moja 6 mm) to praktycznie auto można postawić na płycie. Kilka razy dobiłem płytą w tym o karb przy dużych koleinach i poza obtarciami nic płycie nie jest.
    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

    Komentarz

    • divino-pablo
      Drive
      S_OCP Member
      • 2006
      • 89

      #27
      Witka

      Wczoraj zadalem pytanko konstruktorom tego rozwiazania ktore przedstawilem w 1 poscie, czy nie chca wykonac mocowania do podluznic tak jak to jest oferowane przez skode za pomoca specjalnych wspornikow. Odpowiedz jest nastepujaca:

      Witam, dziekuje za wszystkie pomoce dydaktyczne, przedstawiłem je głownemu konsktruktorowi, oto jego wypowiedz pod ktora i ja sie podpisuje

      Fabryczne mocowanie jest w miarę dobrym rozwiązanie, lecz moim zdaniem wspornik jest źle usytuowany. Proszę zwrócić uwagę, że siła uderzenia będzie odrywać płytę od poprzecznego uchwytu i cała płyta ląduje nam na misce. Nasz wspornik ulokowany jest na płycie więc uderzenie dociska go i osłona nie ma prawa oderwać się od niego jak w przypadku fabrycznej konstrukcji, poza tym wspornik zaprojektowany przez nas umieszczony jest w najbardziej newralgicznym miejscu płyty tj. w jej przełamaniu, a nie w jej przedniej części jak ma to miejsce w oryginalnej wersji. I jeszcze jedna bardzo istotna rzecz fabryczna płyta mocowana jest na sztywno do wspornika i tu jest ogromny błąd. My zastosowaliśmy gumowe poduszki, które przejmują większą część siły uderzenia nie naruszając reszty konstrukcji. Projektowanie powyższej płyty oparliśmy na swoim 15 letnim doświadczeniu zdobytym podczas serwisowaniu wielu samochodów rajdowych i zastosowaliśmy wszystkie najlepsze naszym zdaniem rozwiązania techniczne do jej skonstruowania .
      Z poważaniem Gracjan Chruszcz



      I co o tym myslicie

      Czy jakies 5 osob oprocz mnie zdecydowaloby sie na taka grubsza plyte?
      Bo inaczej produkcja nie ruszy

      Wczoraj dowiadywalem sie o ceny w bmt motorsport - cena 1100zl
      W firmie trax racing - cena 1000zl

      Wiec cena 510 + przesylka chyba jest atrakcyjna cena?
      Pozdrawiamy
      Asia & Pablo-(vel Divino-Pablo)
      Powered by:TUNE-UP - http://tune-up.pl
      90KM@210Nm - 110KM@293Nm

      Uniden 520PRO XL + Midland Alan9 [misiaki protector]

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #28
        Wrzuce do nas na forum zdjecia omawianej plyty, bo Interia to co chwile ma wysyp.


        Czy ma ktos zdjecia jak wyglada to zalozone na samochodzie :?:
        Załączone pliki
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Nexus6
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 4847
          • Volkswagen

          #29
          Maicroft, zamontowałbym sobie taką płytę :szeroki_usmiech

          warunek, nie może zmniejszyc prześwitu w stosunku do plastikowej osłony :diabelski_usmiech
          With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #30
            Nexus6, Z tego co pisze w pierwszych postach divino-pablo wynika, ze ta plyta bedzie nawet miala wiekszy przeswit, niz plyta oryginalna, wiec w tym momencie, zwis bedzie na Twoich RS-ach taki jak w serii :wink:
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Masmo
              L&K
              • 2005
              • 1145

              #31
              Zamieszczone przez divino-pablo
              ....... Nasz wspornik ulokowany jest na płycie więc uderzenie dociska go i osłona nie ma prawa oderwać się od niego jak w przypadku fabrycznej konstrukcji, poza tym wspornik zaprojektowany przez nas umieszczony jest w najbardziej newralgicznym miejscu płyty tj. w jej przełamaniu, a nie w jej przedniej części jak ma to miejsce w oryginalnej wersji. I jeszcze jedna bardzo istotna rzecz fabryczna płyta mocowana jest na sztywno do wspornika i tu jest ogromny błąd. My zastosowaliśmy gumowe poduszki, które przejmują większą część siły uderzenia nie naruszając reszty konstrukcji. .....
              Nie kumam gdzie zamocowane są wsporniki płyty. Moja płyta jest pod kołyską i zderzakiem więc nie ma mocy o żadnym odrywaniu. Może się najwyżej zgjąć, ale uderzenie musiałoby być bardzo mocne. Moja płyta też nie jest do końca na sztywno: mocowania są na przekłądkach gumowych. Pierwsze płyty zrobione przez mojego blacharza nie miały przekładek gumowych i podobno zdarzało się że pojawiały się wibracje.

              [ Dodano: Czw 14 Wrz, 06 08:48 ]
              Zamieszczone przez Maicroft
              Nexus6, Z tego co pisze w pierwszych postach divino-pablo wynika, ze ta plyta bedzie nawet miala wiekszy przeswit, niz plyta oryginalna, wiec w tym momencie, zwis bedzie na Twoich RS-ach taki jak w serii :wink:
              Żeby miała większy prześwit musielibyście silnik podnieść! Miedzy płytą a miską jest jakieś 1-2 cm :!: A zbliżanie płyt do silnika może się tak skończyć że przy uderzeniu płyta lekko się podda i miska załatwiona mimo płyty.
              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

              Komentarz


              • #32
                bede mial zakladana w sobote, zrobie fotorelacje z calego zabiegu i po zamontowaniu.
                Koszt montazu na miejscu 50 zł :P Tyle ze do Wałbrzycha musze sie kulnąć :P
                a co tam! odwiedze dziadków.

                aha, sama płyta wazy 4,5kg, a calosc ze wspornikami itd 7kg

                Komentarz

                • divino-pablo
                  Drive
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 89

                  #33
                  Masmo,
                  Zajrzyj do mojej galerii tam jest fotka autka z zdjetym nadkolem i tam jest pokazany gdzie i do czego przymocowany jest wspornik, z tylu jest normalnie do kolyski mocowany
                  Pozdro

                  [ Dodano: Czw 14 Wrz, 06 09:52 ]
                  lec,
                  Bedziesz zakladal ta plyte co otworzylem posta?
                  Z firmy MROV?

                  rozumiem ze zdecydowales sie na plyte 3mm?
                  Pozdro i czekamy na fotorelacie i nie tylko

                  [ Dodano: Czw 14 Wrz, 06 09:53 ]
                  daj tez znac jaki jest przeswit miedzy micha a plyta
                  Asia & Pablo-(vel Divino-Pablo)
                  Powered by:TUNE-UP - http://tune-up.pl
                  90KM@210Nm - 110KM@293Nm

                  Uniden 520PRO XL + Midland Alan9 [misiaki protector]

                  Komentarz


                  • #34
                    tak, dokladnie. 3mm MROV. Jak bedzie mi malo to juz tu na miejscu dorobie nakladke i znituje razem

                    Komentarz

                    • daneczek76
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 3642
                      • Toyota

                      #35
                      Moja blacha której zdjęcia zamieściłem ma 4,5 mm i mi naprawde styka spotkała się juz z krawężnikami i innymi kamyczkami i jest spoko prześwit też jest ok od miski dałem ją na jakiś 1,5 cm moze 2 cm
                      [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                      Komentarz

                      • divino-pablo
                        Drive
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 89

                        #36
                        lec,
                        Nie chcialbys sie wstrzymac i zakupic 5mm? bo zbieram chetnych
                        a tak bylbys juz 3 zainteresowanym oprocz mnie i hello) wiec
                        brakowaloby juz tylko albo az 3 zawodnikow do zlozenia zamowienia
                        Pozdrawiam
                        Asia & Pablo-(vel Divino-Pablo)
                        Powered by:TUNE-UP - http://tune-up.pl
                        90KM@210Nm - 110KM@293Nm

                        Uniden 520PRO XL + Midland Alan9 [misiaki protector]

                        Komentarz


                        • #37
                          sorry, mi wystarczy 3mm

                          Komentarz

                          • zefirstorm
                            Ambiente
                            • 2006
                            • 152

                            #38
                            no i po ptokach...
                            dzisiaj 3 h próbowałem to załozyć do siebie ale za cholere nie podejdzie....
                            chyba konstruktor nie przewidział rury dochodzącej po prawej stronie do IC... nie da się założyć tego płaskownika (rura od IC wychodzi poza obrys podłużnicy...)
                            muszę do nich napisać...
                            ASV 147PS@307Nm

                            Komentarz

                            • yoschua
                              Rider
                              • 2006
                              • 339

                              #39
                              A ja polecam płyty z BMT Motorsport, bo sam posiadam takową w swojej sportówce (KJSówce) i jest nie do zdarcia - jedynie róznica jest taka że jest ona Kewlarowa.
                              Dlaczego niepolecam płyt Aluminiowych - są ciężkie i jak się wniotą to już takie zostają, mogą też pęknąć. Moja płyta kewlarowa waży niecałe 15kg, ponieważ kewlar połączony jest włóknem szklanym to i jak płyta dostanie udeżenie to przyjmie na siebie i zaraz się wyprostuje.
                              Do płyty mam przykenconą dodatkową blache alu - 1mm - potrzebne jest to aby się kewlar nie ścierał, bo nato nie jest odporny.
                              Płyta przejechała kilkadziesiąt KJSów przyjmując na siebie kamienia, kostki betonowe czy krawężniki i co - nic - nadal żyje. A co się dzieje z płytą ALU po uderzeniu w nią dużego kamienia wielkości i ciężarze kostki - po pierwsze się wgniata, a po drugie pęka i jedyne co można zrobić to wywalić to i kupić nową - to wiem z doświadzenia sportowego innych zawodników.

                              Nie jest to reklama, ale polecam wyroby kewlarowe z BMT Motorsport, za jakiś czas będe się do nich udawał aby zamówić płyte do Skody, bo miska mimo że jest dużo wyżej niż w sportówce to jednak też zagrożona.

                              Moja płyta w sportówce (to jest Seat Ibiza GTI) jest przykręcona do kontowników które są przyspawane do podłóżnic i sanek silnika. I to kontownikami o grubości około 4-5 mm. I tak się wyginają. W kontownikach są nakrętki, ale co ważne nie mogą być przyspawane, dlaczego, ano jak się dużo jeżdzi po naszych szczególnie drogach z garbami to co i rusz łbami śrub się przyciera o drogą, łby się ścierają, śruby wyginają i niema jak ich wykręcić, wtedy szlifierka kontowa załatwia sprawe, a gdyby nakrętki były przyspawane to ciężko byłoby potem wykręcić reszte śruby.

                              Aha, dochodzi jeszcze jedna sprawa - założenie płyty zazwyczaj podnosi temperature silnika, gdyż zamykamy główne drogi ucieczki powietrza pod silnikiem, i to musi szukać nowych. U mnie w Ibizie temperatura oleju skoczyła o 10 st w góre po założeniu płyty i jak ją zdejme to jest 10 st mniejsza - to norma. Temp wody oczywiście pozostaje bez zmian, ale może częsciej włączać się wentylator.

                              To tyle z osobistego doświadczenia z płytami
                              Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                              HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez zefirstorm
                                no i po ptokach...
                                dzisiaj 3 h próbowałem to załozyć do siebie ale za cholere nie podejdzie....
                                chyba konstruktor nie przewidział rury dochodzącej po prawej stronie do IC... nie da się założyć tego płaskownika (rura od IC wychodzi poza obrys podłużnicy...)
                                muszę do nich napisać...
                                no nie podejdze, trzeba przerobic wspornik jak sie okazalo. Ten byl projektowany dla A3 i wyszli z blednego zalozena ze skoro wszystko gruba VW i ta sama plyta to bedzie pasowac ad-hoc. Po rrau przerobkach na gietarce i wszystko zaczelo pasowa. Technologia opanowana wiec skontaktuj sie z nimi tylko na wymiane wspornika. Do tego trzeba troche ponacinac boczne oslony zeby sie miescily razem ze wspornikiem, a ta od strony IC wrecz z niej kawalek wyciac gumówka :P


                                a tak to wygladalo i wyglada u mnie: (ps forum pewnie zeskaluje zdjecia, wiec klikac na nie w celu obejrzenia w 1:1)


                                Octa trafia na podnosnik:




                                odkrecamy ory płyte:



                                i po płycie..



                                i po nadkolach....



                                mocowanie nitow z gwintem



                                a oto sam nit:



                                przymiarki wspornika do płyty:



                                i pierwsze przymiarki płyty:



                                płyta w calej okazalosci:



                                przygotowywanie otworow podłużnicy:



                                płyta ze wspornikiem:



                                weryfikacja spasowania:



                                to co nas interesuje - odleglosc płyty od miski:





                                mocowanie w podłużnicy:



                                widok wspornika:




                                efekt koncowy:






                                ja jestem zadowolony. Chlopaki sa naprawde w porzadku , mimo spoznienia poczekali i nie uslyszalem ani jednego slowa, mimo problemow nie bylo zadnego narzekania itp -po prostu im sie chcialo i chcieli abym wyjechal zadowolony


                                brakuje niestety zdjec gdzie widac poduszki gumowe ktore pelnia funkcje mini amortyzatorów płyty. Generalnie jak dla mnie niezla robota. Sama płyta jest rzeczywiscie tak zaprojektowana ze wektor dzialania sily "zeslizguje sie " po niej wiec te 3mm wystarcza w zupelnosci. DO tego wspornik ochroni przed powazniejszym bum z przodu, a na mniejsze uderzenia wystarcza amortyzacja gumowa.

                                Komentarz

                                • zefirstorm
                                  Ambiente
                                  • 2006
                                  • 152

                                  #41
                                  już do nich dzwoniłem - wyślą mi ten płaskownik dogięty tak aby wszedł pod ten przewód - czyli wszystko ok...
                                  ASV 147PS@307Nm

                                  Komentarz

                                  • Almanis
                                    Ambiente
                                    • 2007
                                    • 123
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    #42
                                    Mam juz płyte 5 mm z MROV. Będę ją zakładał w najbliższym czasie.
                                    O1 1,9 TDI AGR
                                    O2 2,0 TDI CFHC

                                    Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

                                    Komentarz

                                    • misiek^wro
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 8321

                                      #43
                                      Almanis, ile placiles i ile wazy jesli mozna zapytac :wink:
                                      Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                      Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                      ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                      TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                      Komentarz


                                      • #44
                                        lec, ile ta frajda cie kosztowała ?

                                        Komentarz

                                        • fernando
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 1890

                                          #45
                                          A gdyby ponawiercać trochę tę płytę pod miską, przestałaby pełnić już swoją funkcję? A może macie inne pomysły na obniżenie temperatury oleju? Jeden z Kolegów na Forum już pisał, jak to dokładnie jest z płytą, jak zamontował wskaźniki :|

                                          Komentarz

                                          • misiek^wro
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 8321

                                            #46
                                            fernando, jest sposob, trzeba zrobic lekki wspawy w plycie MROVa albo cos na wzor mrova, porobic naciecia i ponaginac blache, sadze ze da to lekki przewiew na plyte. Jednak dopuki sam tego nie wciele w zycie, to nie daje gwarancji na to, ze takie zastosowanie bedzie sprawnie funkcjonowac, bo nie mam narazie pojecia jakie jest rozlozenie sil aeordynamicznych pod podwoziem :twisted:
                                            Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                            Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                            ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                            TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Zamieszczone przez misiek^wro
                                              ile wazy jesli mozna zapytac

                                              calosc (lacznie ze wspornikiem i srubkami) ok 7.5 kg

                                              Sigma_74, nie pamietam juz dokladnie, chyba circa 350 zł

                                              Komentarz

                                              • Almanis
                                                Ambiente
                                                • 2007
                                                • 123
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                #48
                                                Koszt niemały, zapłaciłem 667 zł i jako forumowicz miałem gratis przesyłkę (33 zł).
                                                Waga 11,5 kg
                                                Alek
                                                O1 1,9 TDI AGR
                                                O2 2,0 TDI CFHC

                                                Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

                                                Komentarz

                                                • misiek^wro
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 8321

                                                  #49
                                                  Czyli miedzy 3 mm a 5 mm jest 4 kg roznicy ... niby nie wiele ...
                                                  Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                                  Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                                  ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                                  TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                                  Komentarz

                                                  • fernando
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 1890

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez misiek^wro
                                                    jest sposob, trzeba zrobic lekki wspawy w plycie MROVa albo cos na wzor mrova, porobic naciecia i ponaginac blache, sadze ze da to lekki przewiew na plyte

                                                    misiek^wro, jakbyś kiedyś coś takiego zrobił, to koniecznie daj foty. Ja już od dawna myślałem nad tą płytą, ale po tym, co napisał na forum tuning neck99, główkuję nad rozwiązaniem tego problemu...

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...