Zamieszczone przez divino-pablo
Osłona pod silnik - stop aluminium PA11
Zwiń
X
-
Każda z tych płyt (w tym moja) jest mocowana do zderzaka z przodu i do kołyski za silnikiem. Plastyki (boczki) trzymają się na płycie a nie odwrotnie. Jeśli płyta jest wystarczjąco wytrzymała (jak moja 6 mm) to praktycznie auto można postawić na płycie. Kilka razy dobiłem płytą w tym o karb przy dużych koleinach i poza obtarciami nic płycie nie jest.Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
-
-
Witka
Wczoraj zadalem pytanko konstruktorom tego rozwiazania ktore przedstawilem w 1 poscie, czy nie chca wykonac mocowania do podluznic tak jak to jest oferowane przez skode za pomoca specjalnych wspornikow. Odpowiedz jest nastepujaca:
Witam, dziekuje za wszystkie pomoce dydaktyczne, przedstawiłem je głownemu konsktruktorowi, oto jego wypowiedz pod ktora i ja sie podpisuje
Fabryczne mocowanie jest w miarę dobrym rozwiązanie, lecz moim zdaniem wspornik jest źle usytuowany. Proszę zwrócić uwagę, że siła uderzenia będzie odrywać płytę od poprzecznego uchwytu i cała płyta ląduje nam na misce. Nasz wspornik ulokowany jest na płycie więc uderzenie dociska go i osłona nie ma prawa oderwać się od niego jak w przypadku fabrycznej konstrukcji, poza tym wspornik zaprojektowany przez nas umieszczony jest w najbardziej newralgicznym miejscu płyty tj. w jej przełamaniu, a nie w jej przedniej części jak ma to miejsce w oryginalnej wersji. I jeszcze jedna bardzo istotna rzecz fabryczna płyta mocowana jest na sztywno do wspornika i tu jest ogromny błąd. My zastosowaliśmy gumowe poduszki, które przejmują większą część siły uderzenia nie naruszając reszty konstrukcji. Projektowanie powyższej płyty oparliśmy na swoim 15 letnim doświadczeniu zdobytym podczas serwisowaniu wielu samochodów rajdowych i zastosowaliśmy wszystkie najlepsze naszym zdaniem rozwiązania techniczne do jej skonstruowania .
Z poważaniem Gracjan Chruszcz
I co o tym myslicie
Czy jakies 5 osob oprocz mnie zdecydowaloby sie na taka grubsza plyte?
Bo inaczej produkcja nie ruszy
Wczoraj dowiadywalem sie o ceny w bmt motorsport - cena 1100zl
W firmie trax racing - cena 1000zl
Wiec cena 510 + przesylka chyba jest atrakcyjna cena?
PozdrawiamyAsia & Pablo-(vel Divino-Pablo)
Powered by:TUNE-UP - http://tune-up.pl
90KM@210Nm - 110KM@293Nm
Uniden 520PRO XL + Midland Alan9 [misiaki protector]
Komentarz
-
-
Nie kumam gdzie zamocowane są wsporniki płyty. Moja płyta jest pod kołyską i zderzakiem więc nie ma mocy o żadnym odrywaniu. Może się najwyżej zgjąć, ale uderzenie musiałoby być bardzo mocne. Moja płyta też nie jest do końca na sztywno: mocowania są na przekłądkach gumowych. Pierwsze płyty zrobione przez mojego blacharza nie miały przekładek gumowych i podobno zdarzało się że pojawiały się wibracje.Zamieszczone przez divino-pablo....... Nasz wspornik ulokowany jest na płycie więc uderzenie dociska go i osłona nie ma prawa oderwać się od niego jak w przypadku fabrycznej konstrukcji, poza tym wspornik zaprojektowany przez nas umieszczony jest w najbardziej newralgicznym miejscu płyty tj. w jej przełamaniu, a nie w jej przedniej części jak ma to miejsce w oryginalnej wersji. I jeszcze jedna bardzo istotna rzecz fabryczna płyta mocowana jest na sztywno do wspornika i tu jest ogromny błąd. My zastosowaliśmy gumowe poduszki, które przejmują większą część siły uderzenia nie naruszając reszty konstrukcji. .....
[ Dodano: Czw 14 Wrz, 06 08:48 ]
Żeby miała większy prześwit musielibyście silnik podnieść! Miedzy płytą a miską jest jakieś 1-2 cm :!: A zbliżanie płyt do silnika może się tak skończyć że przy uderzeniu płyta lekko się podda i miska załatwiona mimo płyty.Zamieszczone przez MaicroftNexus6, Z tego co pisze w pierwszych postach divino-pablo wynika, ze ta plyta bedzie nawet miala wiekszy przeswit, niz plyta oryginalna, wiec w tym momencie, zwis bedzie na Twoich RS-ach taki jak w serii :wink:Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
lec
bede mial zakladana w sobote, zrobie fotorelacje z calego zabiegu i po zamontowaniu.
Koszt montazu na miejscu 50 zł :P Tyle ze do Wałbrzycha musze sie kulnąć :P
a co tam! odwiedze dziadków.
aha, sama płyta wazy 4,5kg, a calosc ze wspornikami itd 7kg
Komentarz
-
Masmo,
Zajrzyj do mojej galerii tam jest fotka autka z zdjetym nadkolem i tam jest pokazany gdzie i do czego przymocowany jest wspornik, z tylu jest normalnie do kolyski mocowany
Pozdro
[ Dodano: Czw 14 Wrz, 06 09:52 ]
lec,
Bedziesz zakladal ta plyte co otworzylem posta?
Z firmy MROV?
rozumiem ze zdecydowales sie na plyte 3mm?
Pozdro i czekamy na fotorelacie i nie tylko
[ Dodano: Czw 14 Wrz, 06 09:53 ]
daj tez znac jaki jest przeswit miedzy micha a plyta
Asia & Pablo-(vel Divino-Pablo)
Powered by:TUNE-UP - http://tune-up.pl
90KM@210Nm - 110KM@293Nm
Uniden 520PRO XL + Midland Alan9 [misiaki protector]
Komentarz
-
-
lec
tak, dokladnie. 3mm MROV. Jak bedzie mi malo to juz tu na miejscu dorobie nakladke i znituje razem
Komentarz
-
lec,
Nie chcialbys sie wstrzymac i zakupic 5mm? bo zbieram chetnych
a tak bylbys juz 3 zainteresowanym oprocz mnie i hello) wiec
brakowaloby juz tylko albo az 3 zawodnikow do zlozenia zamowienia
PozdrawiamAsia & Pablo-(vel Divino-Pablo)
Powered by:TUNE-UP - http://tune-up.pl
90KM@210Nm - 110KM@293Nm
Uniden 520PRO XL + Midland Alan9 [misiaki protector]
Komentarz
-
-
lec -
no i po ptokach...
dzisiaj 3 h próbowałem to załozyć do siebie ale za cholere nie podejdzie....
chyba konstruktor nie przewidział rury dochodzącej po prawej stronie do IC... nie da się założyć tego płaskownika (rura od IC wychodzi poza obrys podłużnicy...)
muszę do nich napisać...ASV 147PS@307Nm
Komentarz
-
-
A ja polecam płyty z BMT Motorsport, bo sam posiadam takową w swojej sportówce (KJSówce) i jest nie do zdarcia - jedynie róznica jest taka że jest ona Kewlarowa.
Dlaczego niepolecam płyt Aluminiowych - są ciężkie i jak się wniotą to już takie zostają, mogą też pęknąć. Moja płyta kewlarowa waży niecałe 15kg, ponieważ kewlar połączony jest włóknem szklanym to i jak płyta dostanie udeżenie to przyjmie na siebie i zaraz się wyprostuje.
Do płyty mam przykenconą dodatkową blache alu - 1mm - potrzebne jest to aby się kewlar nie ścierał, bo nato nie jest odporny.
Płyta przejechała kilkadziesiąt KJSów przyjmując na siebie kamienia, kostki betonowe czy krawężniki i co - nic - nadal żyje. A co się dzieje z płytą ALU po uderzeniu w nią dużego kamienia wielkości i ciężarze kostki - po pierwsze się wgniata, a po drugie pęka i jedyne co można zrobić to wywalić to i kupić nową - to wiem z doświadzenia sportowego innych zawodników.
Nie jest to reklama, ale polecam wyroby kewlarowe z BMT Motorsport, za jakiś czas będe się do nich udawał aby zamówić płyte do Skody, bo miska mimo że jest dużo wyżej niż w sportówce to jednak też zagrożona.
Moja płyta w sportówce (to jest Seat Ibiza GTI) jest przykręcona do kontowników które są przyspawane do podłóżnic i sanek silnika. I to kontownikami o grubości około 4-5 mm. I tak się wyginają. W kontownikach są nakrętki, ale co ważne nie mogą być przyspawane, dlaczego, ano jak się dużo jeżdzi po naszych szczególnie drogach z garbami to co i rusz łbami śrub się przyciera o drogą, łby się ścierają, śruby wyginają i niema jak ich wykręcić, wtedy szlifierka kontowa załatwia sprawe, a gdyby nakrętki były przyspawane to ciężko byłoby potem wykręcić reszte śruby.
Aha, dochodzi jeszcze jedna sprawa - założenie płyty zazwyczaj podnosi temperature silnika, gdyż zamykamy główne drogi ucieczki powietrza pod silnikiem, i to musi szukać nowych. U mnie w Ibizie temperatura oleju skoczyła o 10 st w góre po założeniu płyty i jak ją zdejme to jest 10 st mniejsza - to norma. Temp wody oczywiście pozostaje bez zmian, ale może częsciej włączać się wentylator.
To tyle z osobistego doświadczenia z płytami
Komentarz
-
-
lec
no nie podejdze, trzeba przerobic wspornik jak sie okazalo. Ten byl projektowany dla A3 i wyszli z blednego zalozena ze skoro wszystko gruba VW i ta sama plyta to bedzie pasowac ad-hoc. Po rrau przerobkach na gietarce i wszystko zaczelo pasowa. Technologia opanowana wiec skontaktuj sie z nimi tylko na wymiane wspornika. Do tego trzeba troche ponacinac boczne oslony zeby sie miescily razem ze wspornikiem, a ta od strony IC wrecz z niej kawalek wyciac gumówka :PZamieszczone przez zefirstormno i po ptokach...
dzisiaj 3 h próbowałem to załozyć do siebie ale za cholere nie podejdzie....
chyba konstruktor nie przewidział rury dochodzącej po prawej stronie do IC... nie da się założyć tego płaskownika (rura od IC wychodzi poza obrys podłużnicy...)
muszę do nich napisać...
a tak to wygladalo i wyglada u mnie: (ps forum pewnie zeskaluje zdjecia, wiec klikac na nie w celu obejrzenia w 1:1)
Octa trafia na podnosnik:

odkrecamy ory płyte:

i po płycie..

i po nadkolach....

mocowanie nitow z gwintem

a oto sam nit:

przymiarki wspornika do płyty:

i pierwsze przymiarki płyty:

płyta w calej okazalosci:

przygotowywanie otworow podłużnicy:

płyta ze wspornikiem:

weryfikacja spasowania:

to co nas interesuje - odleglosc płyty od miski:



mocowanie w podłużnicy:

widok wspornika:

efekt koncowy:




ja jestem zadowolony. Chlopaki sa naprawde w porzadku , mimo spoznienia poczekali i nie uslyszalem ani jednego slowa, mimo problemow nie bylo zadnego narzekania itp -po prostu im sie chcialo i chcieli abym wyjechal zadowolony
brakuje niestety zdjec gdzie widac poduszki gumowe ktore pelnia funkcje mini amortyzatorów płyty. Generalnie jak dla mnie niezla robota. Sama płyta jest rzeczywiscie tak zaprojektowana ze wektor dzialania sily "zeslizguje sie " po niej wiec te 3mm wystarcza w zupelnosci. DO tego wspornik ochroni przed powazniejszym bum z przodu, a na mniejsze uderzenia wystarcza amortyzacja gumowa.
Komentarz
-
Sigma_74 -
fernando, jest sposob, trzeba zrobic lekki wspawy w plycie MROVa albo cos na wzor mrova, porobic naciecia i ponaginac blache, sadze ze da to lekki przewiew na plyte. Jednak dopuki sam tego nie wciele w zycie, to nie daje gwarancji na to, ze takie zastosowanie bedzie sprawnie funkcjonowac, bo nie mam narazie pojecia jakie jest rozlozenie sil aeordynamicznych pod podwoziem :twisted:Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!

Komentarz
-
-
lec
Zamieszczone przez misiek^wroile wazy jesli mozna zapytac
calosc (lacznie ze wspornikiem i srubkami) ok 7.5 kg
Sigma_74, nie pamietam juz dokladnie, chyba circa 350 zł
Komentarz
-
Zamieszczone przez misiek^wrojest sposob, trzeba zrobic lekki wspawy w plycie MROVa albo cos na wzor mrova, porobic naciecia i ponaginac blache, sadze ze da to lekki przewiew na plyte
misiek^wro, jakbyś kiedyś coś takiego zrobił, to koniecznie daj foty. Ja już od dawna myślałem nad tą płytą, ale po tym, co napisał na forum tuning neck99, główkuję nad rozwiązaniem tego problemu...
Komentarz
-
Komentarz