Turbo zmienna geometria - pytanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzysiek81
    Drive
    • 2010
    • 49

    Turbo zmienna geometria - pytanie

    Zamieszczone przez pstrykacz
    Ładny modzik, teraz aż się prosi o RS front :P
    Tez tak mysle,te ledy powalają
    krzysiek nowy moto
  • roLLo
    L&K
    • 2008
    • 1063
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Turbo zmienna geometria - pytanie

    Witam. Mam O1 TDI ASV z turbiną ze zmienną geometrią i wiem że nie powinno się ciągle jeździć max 1.5 - 2k obrotów i do tego wyczytałem w "XXXX" gazecie o tematyce motoryzacyjnej że co jakiś czas powinno się troche przeciągnąć z obrotami tak solidniej żeby sie łopatki nie zastały. Czy to prawda ?? Może ktoś podać jakieś wskazówki dotyczące dbania o zmienną geometrię turbiny.? Zawsze po dłuższej jezdzie nie gaszę od razu tylko po 2-3 minutach jak się da ale martwi mnie problem że nie wiem czy jakoś należy dbać o geometrię turbinki.

    Z góry dziękuję.
    Pozdrawiam

    Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

    Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
    Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
    Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      #3
      roLLo, jeżeli jezdziłeś kiedyś benzyną to podobnie jezdzij dieslem a z tubiną nic się nie będzie dziać, kilka razy dziennie jak go przeciągniesz do 4000 to mu sie nic nie stanie :wink:
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • TomekRs
        RS
        • 2011
        • 1670

        #4
        poredukuj czasami biegi z 5 na 4, 4 na 3 i gaz wcisni tak zeby pracowaly w roznym zakrecie. Wyczytalem wlasnie gdzies, ze najlepiej pracuja na 4 biegu i 3tys obr/min. Wtedy sie otwieraja maksymalnie.

        Komentarz

        • roLLo
          L&K
          • 2008
          • 1063
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          No to myślę że tak szybko łopatki się nie zapieką Dziś przeleciałem prawie 500 km z czego 100 "autostradą" to na tych gorszych drogach to do wyprzedzania redukowalem pare razy na 4 i wlasnie z z 3k obrotów było a zazwyczaj jak juz redukuję to cisnę mu trochę więc myślę że tam troche dmucha. A tak na boku to octaviars1, jak w 2.0 się turbo sprawuje ? Jest takie same jak w BKD ?

          Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

          Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
          Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
          Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            #6
            roLLo, turbo w bmnie jest inne, nie co większe i solidniejsze, turbo w bkd to kupa :wink:
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • kabanos
              RS
              • 2011
              • 4544
              • Octavia I combi (1U5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Nie uprawiać PSJ-ta i po sprawie. Ruszać żwawo, jak wyprzedzać to na maksa, a z turbo problemów nie będzie.

              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

              Komentarz

              • roLLo
                L&K
                • 2008
                • 1063
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez kabanos
                Nie uprawiać PSJ-ta i po sprawie. Ruszać żwawo, jak wyprzedzać to na maksa, a z turbo problemów nie będzie.

                PSJ - co to takiego ??

                Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                Komentarz

                • Damian-jg
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 229

                  #9
                  piz..... styl jazdy :P
                  FIAT Service

                  Komentarz

                  • roLLo
                    L&K
                    • 2008
                    • 1063
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Aha

                    Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                    Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                    Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                    Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                    Komentarz

                    • TomekRs
                      RS
                      • 2011
                      • 1670

                      #11
                      autem trzeba jezdzic. Sasiad mnie wyczail wczoraj jak czyscilem w srodku i dywaniki zmienialem na welurowe i cos tam o mocy wspominal i o spalaniu. Ma meganke 1.5 diesel i mowi, ze do poznania jak jedzie to mu pali 4l a do Torunia (120-130km) pali mu 5l. :shock:
                      Ja srednio raz w tygodniu latam na pelnym bucie, w pelnym zakresie obrotow na kazdym biegu tak przez 50-100km

                      Komentarz

                      • lukas_jg
                        Rider
                        • 2012
                        • 600
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        co do tych 2-3 minut to nie chce mi się wierzyć, że za każdym razem tyle czekasz Może kup TurboTimera
                        Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                        Komentarz

                        • roLLo
                          L&K
                          • 2008
                          • 1063
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          lukas_jg, jezeli wyłączam samochód po trasie większej niz 150 km to zawsze pod domem na strzeżonym parkingu sobie stawia i ogarniam chwile jakieś śmieci co zostały może zabieram rzeczy i wystawiam na zewnątrz i w końcu gaszę silniczek i autko zamykam. Zawsze oczywiście ze nie czekam 2-3 minut ale po trasie to obowiązkowo.

                          Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                          Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                          Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                          Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                          Komentarz

                          • kabanos
                            RS
                            • 2011
                            • 4544
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez lukas_jg
                            co do tych 2-3 minut to nie chce mi się wierzyć, że za każdym razem tyle czekasz Może kup TurboTimera
                            Nie ma potrzeby tyle czekać za każdym raze. To zależy od stylu, a nie długości jazdy. Jak jedziesz długo, a raczej spokojnie to chwilka wystarczy na ostudzenie, ale jak wpadasz do chałupy na pełnym gazie i po ostrej jeździe to wtedy 2-3 minuty trzeba poczekać.

                            >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                            Komentarz

                            • Zorr
                              RS
                              • 2011
                              • 2110

                              #15
                              roLLo, z tym odczekaniem to wszyscy ładnie pilnują się "pod domem"
                              ale na stacji benzynowej "chłodzących turbinę" to ciężko uświadczyć.

                              Jedzie taki 2 godziny autostradą z prędkościami ~160km/h, wszystko w aucie rozgrzane a potem zjeżdża zatankować i wyłącza silnik pod dystrybutorem.
                              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                              Komentarz

                              • Puchacz
                                Moderator
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 1192
                                • Superb III (3V3)

                                #16
                                Zorr, ale tankujesz chwile i zaraz znow odpalasz. Nic tam sie nie stanie przez ten czas. Bedziesz 3 minuty czekal zeby 3 minuty tankowac i placic? Bez sensu.
                                Ja tu tylko sprzątam...

                                Komentarz

                                • natash
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2599

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Puchacz
                                  Zorr, ale tankujesz chwile i zaraz znow odpalasz. Nic tam sie nie stanie przez ten czas. Bedziesz 3 minuty czekal zeby 3 minuty tankowac i placic? Bez sensu.
                                  No jak nie, wyłączasz, a turbo się kręci bez smarowania :diabelski_usmiech

                                  Komentarz

                                  • Ostlander
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 163

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Puchacz
                                    Zorr, ale tankujesz chwile i zaraz znow odpalasz. Nic tam sie nie stanie przez ten czas. Bedziesz 3 minuty czekal zeby 3 minuty tankowac i placic? Bez sensu.
                                    Bez sensu jest smażenie w przegrzanym oleju łożyskowania turbo. W mocno rozgrzanym korpusie brak przepływu chłodnego oleju z silnika powoduje skoksowanie oleju i brak należytego smarowania ciągle jeszcze kręcącego się wałka turbiny.
                                    Właśnie zjazd z autostrady na tankowanie wymusza schłodzenie turbo chłodniejszymi spalinami na biegu jałowym i zwolnienie wirników turbo z kilkudziesięciu tysięcy obrotów.
                                    Pod dom na osiedlu czy garaż podjeżdżamy raczej spokojnie te kilkaset metrów, więc turbo już nie jest tak obciążone cieplnie i mechanicznie.
                                    Jest druga srebrna kochanka- CBF 600S...

                                    Komentarz

                                    • navigator
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 583
                                      • Volkswagen

                                      #19
                                      ....to tak w ramach przypomnienia.....studzić_nie_studzić :szeroki_usmiech
                                      >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                      Komentarz

                                      • Radoslav
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 61

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Ostlander
                                        Bez sensu jest smażenie w przegrzanym oleju łożyskowania turbo. W mocno rozgrzanym korpusie brak przepływu chłodnego oleju z silnika powoduje skoksowanie oleju i brak należytego smarowania ciągle jeszcze kręcącego się wałka turbiny.
                                        Właśnie zjazd z autostrady na tankowanie wymusza schłodzenie turbo chłodniejszymi spalinami na biegu jałowym i zwolnienie wirników turbo z kilkudziesięciu tysięcy obrotów.
                                        Pod dom na osiedlu czy garaż podjeżdżamy raczej spokojnie te kilkaset metrów, więc turbo już nie jest tak obciążone cieplnie i mechanicznie.
                                        Amen Dokładnie o to chodzi.
                                        POTRZEBNA NOWA, ORYGINALNA TURBOSPRĘŻARKA DO AUTA Grupy VW (Audi Skoda Seat) i innych?
                                        Zapraszam WEJDŹ i SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ

                                        Komentarz

                                        • Zorr
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2110

                                          #21
                                          Ostlander, dokładnie tak.


                                          navigator, dobry artykuł a zaciekawił mnie ten fragment:

                                          ZASADA 5 Nie wierz we wszystko co pisze i mówi producent samochodu !!!
                                          Producenci samochodów podając prędkość maksymalną samochodu zapominają dodać, że jest to prędkość chwilowa i próba jazdy z taką prędkością przez dłuższy okres czasu musi się skończyć uszkodzeniem silnika .Jak długo można jechać z maksymalną prędkością ? Dobre pytanie , według mnie kilka kilometrów w lecie powinno już wystarczyć, aby wystąpiły objawy przegrzania silnika.Warto dodać, że nie chodzi o temperaturę płynu chłodniczego, która może być cały czas w normie .
                                          Przyjmuje się, że prędkość trwała, czyli taka, z którą samochód może jechać cały czas bez obaw zniszczenia wynosi ok. 15-20% mniej niż prędkość maksymalna podawana przez producenta.
                                          Czyli jeżeli producent podaje, że prędkość maksymalna wynosi 200 km/h to bezpiecznie można jechać ok. 160-170 km/h


                                          przyznam się że nie wiedziałem o tym, co prawda spełniam warunki poprawnej eksploatacji, ale nie wiedziałem o tym że tak trzeba.
                                          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                          Komentarz

                                          • kabanos
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 4544
                                            • Octavia I combi (1U5)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                            #22
                                            Zorr, coś wy tym jest. Kiedyś czytałem na forum, że komuś auto zaczęło brać olej. Opisał w poście, że on tylko jechał załadowanym autem (szkodnikiem) 180-190 km/h przez godzinę w upale ponad 30*C :lol:

                                            >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                            Komentarz

                                            • Radoslav
                                              Drive
                                              • 2011
                                              • 61

                                              #23
                                              Zamieszczone przez kabanos
                                              Zorr, coś wy tym jest. Kiedyś czytałem na forum, że komuś auto zaczęło brać olej. Opisał w poście, że on tylko jechał załadowanym autem (szkodnikiem) 180-190 km/h przez godzinę w upale ponad 30*C :lol:
                                              Mocny zawodnik mógł jeszcze tak kolejną godzinkę spróbować :lol Swoją drogą to nie ma raczej TDI (a w szczególności na pompowtrysku), który by od wymiany do wymiany nie wziął choćby grama oleju, a przy takiej jeździe to już nie ma siły na apetyt olejowy.
                                              POTRZEBNA NOWA, ORYGINALNA TURBOSPRĘŻARKA DO AUTA Grupy VW (Audi Skoda Seat) i innych?
                                              Zapraszam WEJDŹ i SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ

                                              Komentarz

                                              • lukas_jg
                                                Rider
                                                • 2012
                                                • 600
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                #24
                                                No to przydał by się takim ogranicznik prędkości + wcześniejsze odcięcie ;-)
                                                Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                                                Komentarz

                                                • piramida
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 12222
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Radoslav
                                                  Zamieszczone przez kabanos
                                                  Zorr, coś wy tym jest. Kiedyś czytałem na forum, że komuś auto zaczęło brać olej. Opisał w poście, że on tylko jechał załadowanym autem (szkodnikiem) 180-190 km/h przez godzinę w upale ponad 30*C :lol:
                                                  Mocny zawodnik mógł jeszcze tak kolejną godzinkę spróbować :lol Swoją drogą to nie ma raczej TDI (a w szczególności na pompowtrysku), który by od wymiany do wymiany nie wziął choćby grama oleju, a przy takiej jeździe to już nie ma siły na apetyt olejowy.
                                                  jak to nie ma? Mój nie bierze a 180 na blacie nie jest rzadkością :wink:
                                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...