Zamieszczone przez pstrykacz
Turbo zmienna geometria - pytanie
Zwiń
X
-
Turbo zmienna geometria - pytanie
Witam. Mam O1 TDI ASV z turbiną ze zmienną geometrią i wiem że nie powinno się ciągle jeździć max 1.5 - 2k obrotów i do tego wyczytałem w "XXXX" gazecie o tematyce motoryzacyjnej że co jakiś czas powinno się troche przeciągnąć z obrotami tak solidniej żeby sie łopatki nie zastały. Czy to prawda ?? Może ktoś podać jakieś wskazówki dotyczące dbania o zmienną geometrię turbiny.? Zawsze po dłuższej jezdzie nie gaszę od razu tylko po 2-3 minutach jak się da ale martwi mnie problem że nie wiem czy jakoś należy dbać o geometrię turbinki.
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016
-
-
roLLo, jeżeli jezdziłeś kiedyś benzyną to podobnie jezdzij dieslem a z tubiną nic się nie będzie dziać, kilka razy dziennie jak go przeciągniesz do 4000 to mu sie nic nie stanie :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
No to myślę że tak szybko łopatki się nie zapieką Dziś przeleciałem prawie 500 km z czego 100 "autostradą" to na tych gorszych drogach to do wyprzedzania redukowalem pare razy na 4 i wlasnie z z 3k obrotów było a zazwyczaj jak juz redukuję to cisnę mu trochę więc myślę że tam troche dmucha. A tak na boku to octaviars1, jak w 2.0 się turbo sprawuje ? Jest takie same jak w BKD ?
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016
Komentarz
-
-
roLLo, turbo w bmnie jest inne, nie co większe i solidniejsze, turbo w bkd to kupa :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kabanosNie uprawiać PSJ-ta i po sprawie. Ruszać żwawo, jak wyprzedzać to na maksa, a z turbo problemów nie będzie.
PSJ - co to takiego ??
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016
Komentarz
-
-
Aha
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016
Komentarz
-
-
autem trzeba jezdzic. Sasiad mnie wyczail wczoraj jak czyscilem w srodku i dywaniki zmienialem na welurowe i cos tam o mocy wspominal i o spalaniu. Ma meganke 1.5 diesel i mowi, ze do poznania jak jedzie to mu pali 4l a do Torunia (120-130km) pali mu 5l. :shock:
Ja srednio raz w tygodniu latam na pelnym bucie, w pelnym zakresie obrotow na kazdym biegu tak przez 50-100km
Komentarz
-
-
lukas_jg, jezeli wyłączam samochód po trasie większej niz 150 km to zawsze pod domem na strzeżonym parkingu sobie stawia i ogarniam chwile jakieś śmieci co zostały może zabieram rzeczy i wystawiam na zewnątrz i w końcu gaszę silniczek i autko zamykam. Zawsze oczywiście ze nie czekam 2-3 minut ale po trasie to obowiązkowo.
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukas_jgco do tych 2-3 minut to nie chce mi się wierzyć, że za każdym razem tyle czekasz Może kup TurboTimera
Komentarz
-
-
roLLo, z tym odczekaniem to wszyscy ładnie pilnują się "pod domem"
ale na stacji benzynowej "chłodzących turbinę" to ciężko uświadczyć.
Jedzie taki 2 godziny autostradą z prędkościami ~160km/h, wszystko w aucie rozgrzane a potem zjeżdża zatankować i wyłącza silnik pod dystrybutorem.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PuchaczZorr, ale tankujesz chwile i zaraz znow odpalasz. Nic tam sie nie stanie przez ten czas. Bedziesz 3 minuty czekal zeby 3 minuty tankowac i placic? Bez sensu.
Właśnie zjazd z autostrady na tankowanie wymusza schłodzenie turbo chłodniejszymi spalinami na biegu jałowym i zwolnienie wirników turbo z kilkudziesięciu tysięcy obrotów.
Pod dom na osiedlu czy garaż podjeżdżamy raczej spokojnie te kilkaset metrów, więc turbo już nie jest tak obciążone cieplnie i mechanicznie.Jest druga srebrna kochanka- CBF 600S...
Komentarz
-
-
....to tak w ramach przypomnienia.....studzić_nie_studzić :szeroki_usmiech>>E<< by Ali, defibrylator by DGW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OstlanderBez sensu jest smażenie w przegrzanym oleju łożyskowania turbo. W mocno rozgrzanym korpusie brak przepływu chłodnego oleju z silnika powoduje skoksowanie oleju i brak należytego smarowania ciągle jeszcze kręcącego się wałka turbiny.
Właśnie zjazd z autostrady na tankowanie wymusza schłodzenie turbo chłodniejszymi spalinami na biegu jałowym i zwolnienie wirników turbo z kilkudziesięciu tysięcy obrotów.
Pod dom na osiedlu czy garaż podjeżdżamy raczej spokojnie te kilkaset metrów, więc turbo już nie jest tak obciążone cieplnie i mechanicznie.POTRZEBNA NOWA, ORYGINALNA TURBOSPRĘŻARKA DO AUTA Grupy VW (Audi Skoda Seat) i innych?
Zapraszam WEJDŹ i SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ
Komentarz
-
-
Ostlander, dokładnie tak.
navigator, dobry artykuł a zaciekawił mnie ten fragment:
ZASADA 5 Nie wierz we wszystko co pisze i mówi producent samochodu !!!
Producenci samochodów podając prędkość maksymalną samochodu zapominają dodać, że jest to prędkość chwilowa i próba jazdy z taką prędkością przez dłuższy okres czasu musi się skończyć uszkodzeniem silnika .Jak długo można jechać z maksymalną prędkością ? Dobre pytanie , według mnie kilka kilometrów w lecie powinno już wystarczyć, aby wystąpiły objawy przegrzania silnika.Warto dodać, że nie chodzi o temperaturę płynu chłodniczego, która może być cały czas w normie .
Przyjmuje się, że prędkość trwała, czyli taka, z którą samochód może jechać cały czas bez obaw zniszczenia wynosi ok. 15-20% mniej niż prędkość maksymalna podawana przez producenta.
Czyli jeżeli producent podaje, że prędkość maksymalna wynosi 200 km/h to bezpiecznie można jechać ok. 160-170 km/h
przyznam się że nie wiedziałem o tym, co prawda spełniam warunki poprawnej eksploatacji, ale nie wiedziałem o tym że tak trzeba.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kabanosZorr, coś wy tym jest. Kiedyś czytałem na forum, że komuś auto zaczęło brać olej. Opisał w poście, że on tylko jechał załadowanym autem (szkodnikiem) 180-190 km/h przez godzinę w upale ponad 30*C :lol:POTRZEBNA NOWA, ORYGINALNA TURBOSPRĘŻARKA DO AUTA Grupy VW (Audi Skoda Seat) i innych?
Zapraszam WEJDŹ i SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RadoslavZamieszczone przez kabanosZorr, coś wy tym jest. Kiedyś czytałem na forum, że komuś auto zaczęło brać olej. Opisał w poście, że on tylko jechał załadowanym autem (szkodnikiem) 180-190 km/h przez godzinę w upale ponad 30*C :lol:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
Komentarz