Turbo zmienna geometria - pytanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Radoslav
    Drive
    • 2011
    • 61

    #26
    Zamieszczone przez piramida
    jak to nie ma? Mój nie bierze a 180 na blacie nie jest rzadkością :wink:
    No to jesteś może wybrańcem i że nic nie ubywa na bagnecie przez 15kkm? Bo to że ewentualnie nic nie dolewasz to już inna kwestia

    Ale koniec OT bo temat o turbo a nie oleju.
    POTRZEBNA NOWA, ORYGINALNA TURBOSPRĘŻARKA DO AUTA Grupy VW (Audi Skoda Seat) i innych?
    Zapraszam WEJDŹ i SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ

    Komentarz

    • Zorr
      RS
      • 2011
      • 2110

      #27
      Zamieszczone przez piramida
      Zamieszczone przez Radoslav
      Zamieszczone przez kabanos
      Zorr, coś wy tym jest. Kiedyś czytałem na forum, że komuś auto zaczęło brać olej. Opisał w poście, że on tylko jechał załadowanym autem (szkodnikiem) 180-190 km/h przez godzinę w upale ponad 30*C :lol:
      Mocny zawodnik mógł jeszcze tak kolejną godzinkę spróbować :lol Swoją drogą to nie ma raczej TDI (a w szczególności na pompowtrysku), który by od wymiany do wymiany nie wziął choćby grama oleju, a przy takiej jeździe to już nie ma siły na apetyt olejowy.
      jak to nie ma? Mój nie bierze a 180 na blacie nie jest rzadkością :wink:
      no ale podejrzewam iż u Ciebie te 180zł to jest mniej niż 80% maksymalnej prędkości, to tak jakby ktoś zwykłym TDI 105KM jeździł sobie 140zł.
      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

      Komentarz

      • lukas_jg
        Rider
        • 2012
        • 600
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #28
        Zorr, "to tak jakby ktoś zwykłym TDI 105KM jeździł sobie 140zł." ?
        Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

        Komentarz

        • TomekRs
          RS
          • 2011
          • 1670

          #29
          ee np u mnie w fabi bylo napisane vmax 157km/h. Przez godzine wracalem kiedys z poznania autostrada i caly czas mialem 175-180km/h (wiecej nie chciala jechac). Dojechalem do domu i jakos nie bylo zadnych problemow. Nigdy nic sie z silnikiem nie dzialo. Octavia tez potrafi teraz 100km jak nie wiecej jechac z predkoscia 180-190km/h i nic sie jej nie dzieje.
          Jedyne kiedy wziela olej to jak na odcinku 50-60km jechalem a raczej lecialem bo jazda sie tego nie da nazwac, no ale wtedy mnie podpuszczali tacy rozni z volvo, bmw i innych passatow

          Komentarz

          • Wojtas_Poznań
            RS
            • 2010
            • 2822

            #30
            Zamieszczone przez octaviars1
            ale wtedy mnie podpuszczali tacy rozni z volvo, bmw i innych passatow
            będzie zonk jak Cie kiedyś podpuści jakiś passat z wideło rejestratorem :diabelski_usmiech
            SPOT Poznań:
            .....
            ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


            Error 503 Wojtas Unavailable :P

            Komentarz

            • kabanos
              RS
              • 2011
              • 4544
              • Octavia I combi (1U5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #31
              octaviars1, wszystko zależy od warunków pogodowych. Przy temp. >30*C i z dużym obciążeniem nie jest chyba wskazane gonienie z Vmax?

              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

              Komentarz

              • rafalis222
                Ambiente
                • 2009
                • 160

                #32
                Wystarczy chwila ,żeby turbinka odetchnęła nie trzeba stać pod dystrybutorem 3 minuty.Podjeżdżam pod dystrybutor juz na wolnych obrotach zanim wypnę pas zanim wyjme kasę bądż kartę tez chwilka i to w zupełności wystarczy.

                Komentarz

                • Zorr
                  RS
                  • 2011
                  • 2110

                  #33
                  rafalis222, wnioskując z Twojej wypowiedzi, to w sumie równie dobrze można zapomnieć w ogóle istnieniu turbiny, bo zanim to zanim tamto... a jednak wszędzie gdzie poszukasz, każdy trąbi o schładzaniu turbiny.

                  Z mojego pkt. widzenia to zjazd z autostrady i podjechanie pod dystrybutor to kilkadziesiąt sekund, wypięcie pasów to 1-2 sekundy a nie wiem po co wyjmujesz kartę albo kasę przed tankowaniem (tankowanie na automatycznych stacjach?).

                  PS Ja nie stoję pod dystrybutorem 3min tylko 1-2 min przed stacją paliw.
                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                  Komentarz

                  • Lashlo
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 1455

                    #34
                    rafalis222, Zorr, Dajemy na luz dojezdzajac do stacji+chwila pod dystrybutorem i styka.
                    No chyba,ze ktos piluje auto na maxa non stop,ale nie ma takiej mozliwosci na naszych drogach ;-)

                    Komentarz

                    • Zorr
                      RS
                      • 2011
                      • 2110

                      #35
                      Lashlo, Twoja małpa Twój cyrk, prawda?
                      Tak jak pisałem, jeżeli przy zjeździe z autostrady nie trzeba chłodzić to zupełnie nie wiem po co na portalach motoryzacyjnych ciągle wspominają o potrzebie wystudzenia turbiny, bo niby kiedy się bardziej nagrzewa?

                      PS Przy 160km/h dla 105KM silnika to już blisko piłowania, w myśl zasady 80-85% maks prędkości.
                      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                      Komentarz

                      • lukas_jg
                        Rider
                        • 2012
                        • 600
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #36
                        Dla ASV (110KM) 80% to jakieś 150-160km/h
                        Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                        Komentarz

                        • Lashlo
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1455

                          #37
                          Zorr, jasne,ale nie popadajmy w paranoje. Stanie po 5 min na luzie,to kretynizm. Planujac koniec jazdy jedziemy lagodniej,na nizszych obrotach lub na luzie. W zupelnosci wystarczy,zeby schlodzic turbine. Moja turbina ma ponad 150 tys km i ma sie super a stosuje sie do powyzszej zasady

                          Komentarz

                          • Puchacz
                            Moderator
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 1192
                            • Superb III (3V3)

                            #38
                            Lashlo, i oto również mnie chodziło. O niepopadanie w paranoje. Jak sie ma coś wysrać to się i tak wysra. Czy będziemy huhali i dmuchali czy nie.

                            Nie twierdze, ze nie trzeba chłodzić turbiny. Ale wszystko z głową. Każdym autem przed zatrzymaniem jeżdzę spokojniej i nigdy nie gasze natychmiast po zatrzymaniu, z turbem czy bez. Może dlatego, że nie jestem handlowcem (bez obrazy dla handlowców). Ale i nie stoje 3 czy 5 minut po zatrzymaniu. Bo jakbym każde zatrzymanie przemnożył przez 5 minut to by się okazało, że ze straty czasu stracę wiecej niż wartość turbiny.
                            Ja tu tylko sprzątam...

                            Komentarz

                            • haragon
                              Rider
                              • 2008
                              • 310

                              #39
                              Turbo najlepiej się chłodzi nie na postoju, ale w czasie ruch.
                              Dajesz mu w palnik na autostradzie to przed zjazdem zmniejszasz prędkość hamując silnikiem i na wolnych obrotach powolutku zjazd do zatoczki. Obniżenie intensywności jazdy na odcinku 2-3km przed zatrzymaniem w zupełności wystarczy.
                              Hamowanie gazem- to najskuteczniejsza forma chłodzenia!
                              Ściągasz nogę z gazu, odcinany jest dopływ paliwa więc do cylindrów dostaje się schłodzone powietrze. W cylindrze nie zachodzi proces spalania (brak paliwa) więc powietrze przelatuje przez kolektor wydechowy, a następnie przez turbo (brak procesu spalania). Należy dodać, że silnik nadal się obraca, pompa wody tłoczy schłodzoną ciecz po układzie, a przepływ powietrza zimnego przez chłodnicę jest lepszy niż na postoju. Silnik się obraca pompa oleju tłoczy czynnik smarny, a turbo ma optymalne smarowanie w ruchu.
                              Podstawą w chłodzeniu turbo jest hamowanie silnikiem!!! Potem to już tylko lekka jazda przez kilkaset metrów i wszystko będzie ok.
                              Co do tych 80% na maxa to nie do końca z tą teorią mogę się zgodzić.
                              Większość silników nigdy nie pracuje na max swoich możliwości.
                              Najczęściej po korektach oprogramowania można z nich wycisnąć nawet 30-35% więcej, a i to nie jest max możliwością tej jednostki!
                              Kilka lat temu miałem octavię służbową 1,9 TDI. Trasę Gliwice- Wrocłąw pokonywałem w nie całą godzinę co zmuszało samochód do jazdy na gazie wciśniętym w podłogę.
                              Nie martwiłem się wtedy o paliwo, ani o trwałość silnika. Auto służbowe problem ten mnie nie dotyczył...
                              Po 3 latach nadmuchałem tak 250kkm i octavia trzymała się świetnie, a turbo chodziło nadal jak talala...

                              A i jeszcze jedno, chcesz przedłużyć życie swojej turbawki wymieniaj olej co 10-max15kkm. Olej w tej kwestii to podstawa!!!
                              "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                              Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                              >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                              >>Software - rogalotti<<

                              Komentarz

                              Pracuję...