Zmiana kół na letnie...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xpawlak
    Drive
    • 2011
    • 73

    Zmiana kół na letnie...

    U mnie jest tak:
    1. używanie odmrażacza w płynie powoduje masakryczne parowanie szyb od środka,
    2. używam skrobaczki z mosiężną końcówką. ale zawsze jak kończe jazdę, to przemywam szybę wycieraczkami aby usunąć np drobiny piasku,
    3. od czasu do czasu używam tzw pre icer, skondensowany płyn którym spryskuje szybę na noc. Czasami spisuje się świetnie i rano zero lodu na szybie.

  • #2
    Zmiana kół na letnie...

    Czy auto moze nosic albo inaczej sie zachowywac jesli zalozylem kolo ktore jezdzilo z prawej strony na lewa, a to lewe na prawa?

    Komentarz

    • kabanos
      RS
      • 2011
      • 4544
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Nie powinno to mieć wpływu na zachowanie auta. A co się dzieje?

      >>>moja srebrna kombi strzała<<<

      Komentarz

      • sebu
        L&K
        • 2008
        • 1304
        • Octavia II (1Z3)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

        #4
        tak może, jeśli opony są kierunkowe
        Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
        jak pomogłem to daj punkcik
        sprzęgło od G 60

        Komentarz

        • kabanos
          RS
          • 2011
          • 4544
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Zamieszczone przez sebu
          tak może, jeśli opony są kierunkowe
          Chyba że tak.

          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

          Komentarz

          • FJ2
            Classic
            • 2012
            • 11

            #6
            Re: Zmiana kół na letnie...

            Zamieszczone przez Golas27
            Czy auto moze nosic albo inaczej sie zachowywac jesli zalozylem kolo ktore jezdzilo z prawej strony na lewa, a to lewe na prawa?
            Wydaje mi się, że w pewnych sytuacjach tak się może dziać, np. wtedy, gdy opony są kierunkowe (auto może się inaczej zachowywać), lub jak były nierówno zużyte (jeśli to był powód zamiany z jednej strony na drugą - trzeba by sprawdzić zbieżność). Rozumiem, że koła były przed zamianą wyważone???

            Komentarz

            • krisoctav
              Rider
              • 2008
              • 417

              #7
              teoretycznie nie powinno być różnicy ale najwięcej obrywa zawieszenie i koło z prawej strony i jak zmieniasz dobrze by było zrobić wyważenie koła a jeśli zmieniasz to po krzyżu czyli prawe przód na lewe tył

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #8
                Golas27, jaki model opony?
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz


                • #9
                  No wiec odpowiadajac: opony Micheline Energy, bieznik jak na tej po prawej stronie obrazka z indeksem H


                  tak wiec nie kierunkowe. Nie zamienialem osiami bo przod mimo wszystko mial lepszy bieznik, nie widac tez sciec na oponach, a auto jedzie jak po sznurku, przy hamowaniu tez nie sciaga. Przyczyna ze zmienilem z prawej strony na lewa (wszystkie 4) byla prozaicznie glupia, obtarta felga po stronie kierowcy strasznie mnie wkur... :lol:
                  No a teraz jakos dziwnie sie czuje, lekki skret w luku auto dosc mocno reaguje, moze to przesilenie wiosenne zle na mnie dziala :roll: ale dosc dziwnie odczuwam jazde.
                  Pojezdze troszke jak sie nie oswoje zmienie spowrotem, a moze przejdzie (mi!)moze tym razem po przesiadce z zimowych to tylko takie odczucie, bo wiadomo ze jednak to rozne opony.

                  Komentarz

                  • Yarwa
                    Elegance
                    • 2010
                    • 915
                    • BMW

                    #10
                    jeśli cos odczuwasz to może nie kwestia kapci tylko tej felgi o której wspominasz ze jest obtarta. Moze jest poważniej uszkodzona.

                    Komentarz

                    • kabanos
                      RS
                      • 2011
                      • 4544
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      Golas27, chyba nadwrażliwość po zmianie na letnie Cię dopadła :diabelski_usmiech

                      >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                      Komentarz


                      • #12
                        Yarwa, napewno nie bo felga ma tylko obcierke garazowa, wypier...mi sie na betonie
                        :szeroki_usmiech
                        kabanos, no wlasnie tak se mysle czy nie aby to, zawsze jakas roznice przeciez czuc, kuzwa pisze jakbym wczoraj dostal prawko :diabelski_usmiech
                        Ide pojezdze moze bedzie inaczej :lol:
                        Jednak wolalem popytac bo poraz pierwszy zmienilem w ten sposob opony mimo ze chyba nie powinno sie tak robic (ale wlasciwie napewno nie wolno?! opony nie kierunkowe,zbieznosc ok) i jakies dziwne odczucia odrazu, zawsze zmienialem tylko osiami.

                        Komentarz

                        • kowal 2002
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 5161

                          #13
                          Golas27, może być, że "nadwrażliwość", ale nawet jeśli opona nie jest kierunkowa ( w tym przypadku asymetryczna ) to ważne jest, żeby kręciła się zawsze w tą samą stronę. Jeśli przy zakładaniu przełożyłeś opony stronami ( a nie tylko przód tył ) to opony kręcą się teraz w stronę przeciwną niż było to w zeszłym sezonie a to może powodować ich dziwne zachowanie. Zazwyczaj objawia się to jedynie większą głośnością, ale w specyficznych przypadkach może to być nawet dużo gorsza przyczepność. Jeśli opony nie są mocno zużyte, to po przejechaniu pewnego dystansu, opona "dopasuje się" do odwrotnego kierunku pracy i objawy powinny ustąpić.
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz

                          • sebu
                            L&K
                            • 2008
                            • 1304
                            • Octavia II (1Z3)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                            #14
                            Golas27, człowiek uczy się całe życie :wink:
                            Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                            jak pomogłem to daj punkcik
                            sprzęgło od G 60

                            Komentarz

                            • endryu
                              RS
                              • 2006
                              • 3777
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #15
                              Tak jak kowal 2002, napisał o właściwym kierunku obrotu opon asymetrycznych, które pracując przez jakiś czas pod obciążeniem odpowiednio się zużywa i "układa". Stąd inne jej zachowanie po przełożeniu w odwrotnym kierunku. Inżynierowie po coś wymyślili bieżnik asymetryczny, kierunkowy, itp. Miałem kiedyś podobny przypadek z oponami Pirelli P6000 założonymi w O I, które mają bieżnik symetryczny. Po przełożeniu na drugą stronę nie dało się szybciej jeździć (hałasowały i auto "pływało"). Po ponownym przełożeniu na tą samą stronę wady "zniknęły". Opony asymetryczne na boku opony mają stosowne oznaczenia jak je montować.
                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                              =================================================

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez endryu
                                Po przełożeniu na drugą stronę nie dało się szybciej jeździć (hałasowały i auto "pływało"). Po ponownym przełożeniu na tą samą stronę wady "zniknęły". Opony asymetryczne na boku opony mają stosowne oznaczenia jak je montować.
                                no wlasnie troszke plywa i opony bardziej halasuja porownujac do zeszlego sezonu i nawet do zimowek. Opony maja jedynie oznaczenie ktora stona jest "zewnetrzna", wiec teoretycznie mozna je zakladac dowolnie. Ogolnie wydaje mi sie ze macie racje, chociaz juz dzis lepiej sie jezdzilo to jednak plywanie jest zauwazalne.

                                Komentarz

                                • tom.tom
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 296

                                  #17
                                  Golas27, to nie wiesz, że opony zamienia się TYLKO stronami ? tzn prawa tylna na prawą przednią i lewa tylna na lewą przednią. Przecież opona nie ściera się równomiernie od strony wewnętrznej i zewnętrznej (jazda w zakrętach + kąt pochylenia każdego koła), oraz to o czym piszą Koledzy wyżej - kierunek obrotów koła.

                                  Przełóż jak najszybciej opony tak jak trzeba, bo niepotrzebnie stracisz pewną warstwę bieżnika - opony znowu dotrą się do drogi pod nowymi kątami itd...
                                  Pozdrawiam tom_tom

                                  Komentarz

                                  • vaz
                                    Elegance
                                    • 2010
                                    • 799
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    Tu jest ciekawy artykuł na temat zamiany opon osiami i stronami. Polecam zwłaszcza schematy na końcu :idea:
                                    Antyfotoradar Valentine1
                                    Harry II Classic+Sirio ML145

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez tom.tom
                                      prawa tylna na prawą przednią i lewa tylna na lewą przednią.
                                      zawsze tak zmienialem, teraz nakombinowalem i tlumaczylem wczesniej czemu, jednak po artykule juz wiem ze nie nalezy tak zmieniac asymetrycznych opon.
                                      Ogolnie pierwsze wrazenia byly wyolbrzymione, juz inaczej sie jezdzi, jednak zdecydowanie opony sa glosniejsze i zauwazalne delikatnie wieksze plywanie.
                                      Jak bede mial czas to przeloze spowrotem jak nie to niech sie docieraja na nowo, w przyszlym roku i tak musze myslec o nowych bo na tych jest od 4 - 6 mm

                                      Komentarz

                                      Pracuję...