Napinacz paska wielorowkowego firmy INA

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dudoslav
    Drive
    • 2010
    • 40

    Napinacz paska wielorowkowego firmy INA

    Mam przejechane (bezproblemowo) ok 110 tys km dzięki instalacji Landi Renzo (zakładana w salonie w Krakowie u Danielcia). Ostatnio zaczęły mi się problemy: po przejściu na gaz moc silnika wyraźnie spada (aż do gaśnięcia samochodu). Po dobrym rozgrzaniu silnika i kilkunastokrotnym przełączaniu w trakcie jazdy między PB a LPG (przejeżdżam teraz ok 3 razy większą odległość, niż przed zaczęciem się problemów) mogę już w miarę normalnie jechać na LPG (wcześniej mam wrażenie że wtryskiwacze muszą się "odetkać". Jak silnik się jeszcze rozgrzewa, to po przełączeniu na LPG silnik zaczyna pracować tylko na 2 cylindrach, wyskakuje mi check engin, na benzynie nie ma tego problemu.
    Byłem u mechanika od Landi, powiedział, że prawdopodobnie listwa pada, ale że mam ją dojeździć do końca. Koszt zakupu samej listwy to około 800 zł.
    w związku z powyższym mam pytania:
    1. czy będę musiał też zmieniać wtryskiwacze (ze względu na ten efekt odtykania się ich po pewnym czasie pracy na LPG)? przy MED-ach to chyba większy koszt?
    2. do warsztatu Landi muszę dość daleko jeździć, i brać wolne z pracy, więc może warto ponieść trochę większy koszt i mienić instalację na staga, którego mogę serwisować prawie na miejscu?
    3. jeżeli zdecydowałabym się na wymianę to co muszę zmienić (listwa i komputer czy jeszcze coś?) i jaki byłby to mniej więcej koszt?

    [ Dodano: Czw 20 Gru, 12 08:33 ]
    acha jeszcze jedno, to dojeżdzenie do końca listwy ma wynikać z tego, że komputer przed jej padem nie pokaże co dokładnie się zepsuło.
  • tryton
    Elegance
    • 2008
    • 935

    #2
    Napinacz paska wielorowkowego firmy INA

    Koledzy ciekaw jestem jakie są wasze opinie na temat napinaczy firmy ina.
    Prosił bym o wypowiedzi osoby które miały do czynienie z tym produktem

    Komentarz

    • haragon
      Rider
      • 2008
      • 310

      #3
      Cóż tu wiele pisać.
      Producent nr 1 na świecie w temacie napinaczy, rolek itp.
      Produkty INA montowane są w fabrykach różnych marek na pierwszy montaż.
      Jeżeli zastanawiasz się czy warto kupić to od razu odpowiem bez zastanowienia- warto.
      Co do rozrządu osobiście składam go z następujących podzespołów:
      Rolki, napinacze INA
      pompy SKF
      paski: gates, contitech (ja stosuję tylko wzmocnione).
      I do następnej wymiany masz spokój...
      "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

      Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
      >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
      >>Software - rogalotti<<

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 10960
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        wałki rozrządu, popychacze INA są też całkiem dobre
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz


        • #5
          wymienilem to niespelna 2 lata temu, ostatnio zaczal delikatnie terkotac czasem zaraz po uruchomieniu, a raptem kilkanascie tysiecy zrobione na nim, wymienialem razem ze sprzegielkiem alternatora i rolka zwrotna, tez bym radzil to sprawdzic jesli bedziesz wymienial.
          Kupilem wlasnie INA chociaz w pudelku byl Litens, okazuje sie to powszechna praktyka. Niby jedno i drugie dobre. Choc zaniepokoilo mnie troche to co ostatnio zaobserwowalem mechanik powiedzial ze troche jestem przewrazliwiony. Cos w tym jest bo w tych klekotach to wlasciwie wszystko sie trzesie i terkocze, a ja co noz to sie wsluchuje w te dzwieki :diabelski_usmiech

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 10960
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            faktem jest, że zdażają się jakieś przesorty
            czyli podełko INA a w środku jakiś podproducencki wyrób, a jeśli INA to firmuje?
            chociaż wolałbym mieć ori INA
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • Biszczu
              RS
              • 2011
              • 5567

              #7
              tryton, w INA jak najbardziej warto inwestować. Bardzo dobra firma. Mój mechanik przy wymianach rozrządu kupuje tylko INA lub SKF
              "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

              Komentarz

              • haragon
                Rider
                • 2008
                • 310

                #8
                Nie słyszałem o takich podmianach.
                Oby nie było tak, że ktoś w hurtowni, sklepie wyciąga ori z pudełka INA a wkłada coś tańszego :shock:, a póżniej głupio się tłumaczy, że INA tak praktykuje teraz i że to normalka...
                "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                >>Software - rogalotti<<

                Komentarz


                • #9
                  haragon, nie nikt nie podmienia, tak tez najpierw pomyslalem, ale zaczalem wtedy grzebac po necie i tak poprostu jest. Pewnie zalezy jak sie trafi. To sie tyczy akurat napinacza, robilem niedawno rozrzad tez na INA oczywiscie i juz bylo jak trzeba, na necie latwo znalezc informacje o takich zabiegach. Akurat sie nie przejalem bo wtedy znalazlem informacje na temat tego Litensa i cos pisalo ze szly z fabryki tez czy cos takiego.

                  Komentarz

                  • haragon
                    Rider
                    • 2008
                    • 310

                    #10
                    Może Litensa wchłonęła INA i stąd takie zabiegi.
                    Nawiasem mówiąc często zastanawiałem się nad tym dlaczego INA, a nie coś innego.
                    W zrobieniu kawałka rolki przecież nie ma żadnej filozofii?
                    Śmię wysunąć teorię, że jeżeli coś komuś popiskuje, lub kończy się w rozrządzie przed czasem to tylko dlatego, że ktoś coś źle zrobił! Nie wymienił całego rozrządu bądź go źle założył.
                    Nie spotkałem się w swoim życiu z innym scenariuszem, niż ten opisany powyżej, że ktoś założył wszystko nowe dobrej marki i zrobił to dobrze, i nie dojechał do następnej planowanej wymiany. W przypadku problemów z rozrządem zawsze było albo coś zmaszczone, albo "zaoszczędził" inwestor i nie wymienił kompletu.
                    "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                    Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                    >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                    >>Software - rogalotti<<

                    Komentarz

                    • tryton
                      Elegance
                      • 2008
                      • 935

                      #11
                      A wie ktoś z was jaki rozmiar klucza potrzebny jest do zluzowania napinacza INY .Ciekaw jestem czy rozmiar klucza jest taki sam jak w innych .Wiem że to dziwne pytanie ale jak jest tu ktoś kto handluje częściami to mógł by to sprawdzić .

                      Komentarz

                      • bobasek
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 326

                        #12
                        Zamieszczone przez haragon
                        Nie spotkałem się w swoim życiu z innym scenariuszem, niż ten opisany powyżej, że ktoś założył wszystko nowe dobrej marki i zrobił to dobrze, i nie dojechał do następnej planowanej wymiany
                        u mnie wystapiŁ inny scenariusz
                        wymiana rozrzadu, pompa wody orginal ASO, rolki i napinacz INA, pasek Conti
                        profesionalny warsztat, gwarancja na pismie 3lata lub 60kkm
                        dwa lata, 55kkm i pęka pasek
                        5,5l/100

                        Komentarz

                        • haragon
                          Rider
                          • 2008
                          • 310

                          #13
                          Zamieszczone przez bobasek
                          Zamieszczone przez haragon
                          Nie spotkałem się w swoim życiu z innym scenariuszem, niż ten opisany powyżej, że ktoś założył wszystko nowe dobrej marki i zrobił to dobrze, i nie dojechał do następnej planowanej wymiany
                          u mnie wystapiŁ inny scenariusz
                          wymiana rozrzadu, pompa wody orginal ASO, rolki i napinacz INA, pasek Conti
                          profesionalny warsztat, gwarancja na pismie 3lata lub 60kkm
                          dwa lata, 55kkm i pęka pasek
                          Stawiam tak czy inaczej na niewłaściwy montaż, bądź brak wymiany wszystkich podzespołów.
                          W ASO, często zdarzają się problemy z rozrządem, a tam też powinni robić to ludzie, którzy mają wiedzę, doświadczenie i umiejętności. Ręczę Ci, że tak nie jest, bynajmniej nie w każdym przypadku.
                          Na tym forum była już prowadzona burzliwa rozmowa na ten temat (jak znajdę linka to dopnę) i skończyła się stwierdzeniem jednoznacznym w 99,9% problemy z rozrządem to zły, niewłaściwy montaż, brak wymiany kompletu minimalny odsetek to wina produktu (bierzemy tu pod uwagę produkty markowe używane podczas pierwszego montażu).
                          "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                          Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                          >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                          >>Software - rogalotti<<

                          Komentarz

                          • bobasek
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 326

                            #14
                            Zamieszczone przez haragon
                            minimalny odsetek to wina produktu
                            to wlasnie mnie spotkalo, w opinii stalo
                            przedwczesne zużycie lożyska napinacza powodujace nieliniowe prowadzenie paska i w konsekwencji jego zerwanie
                            silnik naprawiony na koszt warsztatu i dostawcy cześci, zapłaciłem tylko za rozrząd który za 5kkm mał byc wymieniany minus wadliwy napinacz
                            5,5l/100

                            Komentarz

                            • tryton
                              Elegance
                              • 2008
                              • 935

                              #15
                              Panowie i jak z tym rozmiarem klucza ?? nie ma tu na forum nikogo kto handluje częściami i mógł by sprawdzić jaki tam wchodzi klucz

                              Komentarz

                              • Biszczu
                                RS
                                • 2011
                                • 5567

                                #16
                                tryton, napisz do robekcool, on sprzedaje rozrządy
                                "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                Komentarz

                                • robekcool
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2041
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  16ka.
                                  nie handluje tylkko przekazuje w ręce użytkowników.
                                  liczę jedynie montaż
                                  www.k-mot.pl
                                  Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                  Autoholowanie.
                                  Robert Kulma

                                  Komentarz

                                  • tryton
                                    Elegance
                                    • 2008
                                    • 935

                                    #18
                                    Zamieszczone przez robekcool
                                    16ka.
                                    Czyli tak samo jak w każdym innym . Musiałem się upewnic nim skrytykuje napinacz ina
                                    Kupiłem ostatnio ten ze zdjęcia podobno oryginał montowany na pierwszy montaż . Niestety większego szajsu nie widziałem !!!!!!! Po zamontowaniu napinacza do auta przyszedł czas na założenie paska . Klucz 16 na napinacz lekkie napięcie napinacza celem wyjęcia blokady i zonk klucz momentalnie zaczyna się ślizgac na śrubie . Czegoś takiego jeszcze ani ja ani mechanik nie widział odlew korpusu zachowywał się tak jak by odlany był z plasteliny (śruba moment się obrobiła). Niestety nie było możliwości innego naciągnięcia napinacza jak breszką. Specjalnie kupiłem niby porządny żeby nie było problemów i żeby trochę pochodził . Niestety jakośc ina jest po prostu tragiczna ciekawe kiedy rozleci się cały napinacz . :evil:

                                    [ Dodano: Pią 30 Mar, 12 15:34 ]
                                    Zamieszczone przez haragon
                                    W zrobieniu kawałka rolki przecież nie ma żadnej filozofii?
                                    Jak widac na moim przykładzie jednak jest to filozofia
                                    Wszyscy producenci robią coraz większy szajs

                                    Komentarz

                                    • haragon
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 310

                                      #19
                                      Zamieszczone przez bobasek
                                      przedwczesne zużycie lożyska napinacza powodujace nieliniowe prowadzenie paska i w konsekwencji jego zerwanie
                                      silnik naprawiony na koszt warsztatu i dostawcy cześci, zapłaciłem tylko za rozrząd który za 5kkm mał byc wymieniany minus wadliwy napinacz
                                      Powód-przedwczesne zużycie łożyska napinacza ;-)

                                      Może ja się na tym nie znam, ale napinacz można napiąć zbyt słabo- przeskoczy pasek, lub zbyt mocno- zużycie łożyska napinacza (zatarcie).
                                      Jeżeli rzeczywiście napinacz można napiąć różną siłą to sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.
                                      Mogę oczywiście się mylić. Można by było zapytać o to kogoś kto lepiej siedzi w temacie np. GG.
                                      "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                      Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                      >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                      >>Software - rogalotti<<

                                      Komentarz

                                      Pracuję...