Pasek, ranne stukanie, drgania...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • matus
    Classic
    • 2007
    • 14

    Pasek, ranne stukanie, drgania...

    Zamieszczone przez Piotr_T
    RomanS, tak to wlasnie wyglada, ze luzne jest dolne mocowanie, ale nie mam sie tam jak dostac - nie da rady nawet reki wsadzic. Jak bujam gorna czescia to wydaje sie byc ok, ale jak nacisne palcem na dole to od razu slychac "puk" i to na 100% nie powinno tak byc. Postaram sie dzis zajechac do ASO bo wydaje mi sie, ze dostep tam jest tylko od dolu.
    Fakt, dostęp do górnych mocowań jest taki sobie ale do dolnych....to prawie nie ma go wcale.
    No ale prawie ...robi wielką różnice :szeroki_usmiech

    Nie pamiętam jak, ale to wszystko podokręcałem swego czasu i potem przez 4 lata spokój. Tyle, że u mnie góra była wyraźnie poluzowana a dół tylko minimalnie.
    OII
    Zawodowcy są przewidywalni - strzeż się amatorów.
  • ProSzeK
    Drive
    • 2006
    • 43

    #2
    Pasek, ranne stukanie, drgania...

    Sorki ze to pisze na forum octavia ale mysle ze moze mi w tym pomozecie gdyz mało która fabia wystepowła w TDI w przedciwienstwie do Octavi. kuzwa moja fabia suka rano po odpaleniu. A przyczyna tego zjawiska jest pasek który jest na alternatorze chyba. Ostatnio wymieniłem na nowy ale okazało sie ze mechanik to ciota i dał za waskiwiec udałem sie do warsztatu i wybrałęm zamiennik z katalogu ale nadal zaczyna robic sie to samo. Po rannym odpaleniu stuknie pare razy i pozniej chodzi dobrze ale z moich obserwacji minimalnie głosniejszy jest silniczek a na dodatek przenoszone sa jkeis drgania na skrzynie biegów gdy jestw pozycji beigu jałowego. Przypomne ze moja konstrukacja to TDI. CZy teraz pozsotaje wymienic cały napinacz czy moze jakis jego element??
    SKODA FABIA
    1.9 TDI 101 PS

    Komentarz

    • MiKruS
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7976

      #3
      Ale to jest stukanie takie jakby cos o cos uderzalo, czy takie bardziej jakby ze srodka silnika?
      TDI 205PS

      Komentarz


      • #4
        moja tez rano jak odpalę "klepie" okolo 2 sekind i cisza, to w dieslach norma.
        a poza tym zmien mechanika i więcej nie jeżdzij do tego co byłes.
        opisz dokładnie co stuka i kiedy. czy stuka cały czas
        czy stuka tylko przy rozruchu po nocy ?

        Komentarz

        • DGW
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 2330

          #5
          Sigma_74, to nie jest tak że stukanie po nocy to norma w dieslach. Nic podobnego. W każdym silniku, przy hydraulicznych popychaczach, gdy są już lekko "zmęczone" takie zjawisko to norma, szczegulnie gdy lejemy rzadki olej.
          NFPNorth-West
          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
          WARSZTAT www.dsize.pl
          ->
          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

          Komentarz

          • hsurim
            Elegance
            • 2006
            • 788
            • Kia
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            U mnie zacząłem słyszeć "klepanie" podczas rozruchu gdy jest chłodno. W sierpniu (jak bylo cieplej) była cisza.
            W programie "zakup kontrolowany" była wzmianka, że te silniki mają głośny rozruch szczególnie zimą.
            A wieć jakby to ich "urok"
            Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

            Komentarz

            • MiKruS
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7976

              #7
              Co innego glosne terkotanie po rozruchu, a co innego jak klepią szklanki.

              Dobrygrzes ma racje, to nie jest nic normalnego, ale jesli to stukanie nastepuje tylko przy rozruchu, to nie ma sie czym przejmowac.

              Gorzej jakby szklanki stukaly caly czas - wtedy powinno sie juz je wymienic.
              TDI 205PS

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                To sa dwa rozne klepania, jedno jest od klekotu puki nie ustabilizuje sie dawka paliwa, a druga to sa wlasnie popychacze.

                EDIT: Czasem jak tak czytam, te posty ze cos tam glosno stuka po zapalaniu to sobie mysle, ze moze przestac nadawac na te TDI VP i PD, a posluchac takich slab jak MB CDI, TDCi it, wlasnie jak jest -20'C na polu i jak o ile zapala jaki dzwiek z siebie wydaja przez 10sekund, wtedy przechodzi mamrotanie o tych glosnych TDI.

                Druga sprawa, czy Wy wszyscy zapalajac silnik macie drzwi i okna otwarte i sluchacie co tam sie dzieje. Ja przekrecam kluczyk czekam kilka sekund w lecie zeby zaczal sie smarowac normalnie i jade. IMO to jest czesto szukanie dziury w calym :szeroki_usmiech
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • DGW
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 2330

                  #9
                  Zamieszczone przez hsurim
                  W programie "zakup kontrolowany" była wzmianka,
                  :haha: :haha: :haha: dobre dobre
                  była tam też wzmianka że O1 jest na CR :haha: :haha: :haha:

                  [ Dodano: Wto 19 Wrz, 06 12:30 ]
                  sory ale nie mogłem się powstrzymać
                  NFPNorth-West
                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                  WARSZTAT www.dsize.pl
                  ->
                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                  Komentarz

                  • hsurim
                    Elegance
                    • 2006
                    • 788
                    • Kia
                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                    #10
                    Chwilowe klepanie po rozruchu w chłodniejsze poranki skojarzyłem z tą właśnie wypowiedzią.
                    A dokładniej, to ta wzmianka dotyczyła jakiegoś VW 1.9 TDI.
                    Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                    Komentarz

                    • ProSzeK
                      Drive
                      • 2006
                      • 43

                      #11
                      no tak ja rozumiem ze silniczek diesla moze klekotac rano jak jest jeszcze nierozgrzany a tym bardziej przez pierwsze kilka sekund. ale u mnie ewidentnie cos jak by waliło i to tak rytmicznie ze tak powiem. Miałem taki przypadek kilka tyg temu pojechałem do mechaniora i dobrał mi paseczek taki zeby pasował ale niestety to był frajer bo pasek miał tylko5 rowków apowinien miec 6. Pojezdziłem tak pewnie z jakies dwa miechy i zaczeło cos mi piszczec itp i lekko tak podstukiwac. no ale udałem sie pozniej do innego serwisu w którym od razu zauwazono ze pasek jest do dupy. Zamówiłi mi zamiennik paska na 6 rowków i zamontowali. no i po 1,5 tygodnia teraz przy rannym klekocie takie lekkie stukanie jest. Przestaje ono ale niestety podczas jady niesłysze tego zajebistego switu turbinki ale lekkie podstukiwanie. I co teraz mam zrobicc? cały napinacz wymienic ? moze go rozkrecic i tam cos w nim grzbnac? dodam ze ten napinacz u mnie jest tak lekko pod katem nie wiem czy to tak ma byc ale chyba tak :/
                      SKODA FABIA
                      1.9 TDI 101 PS

                      Komentarz

                      • Paweł T
                        Elegance
                        • 2006
                        • 784

                        #12
                        sprawdź napinacz paska
                        TDI ASV 140KM 300Nm

                        Komentarz

                        • ProSzeK
                          Drive
                          • 2006
                          • 43

                          #13
                          no ale jegos sprawdzenie to .... nie wiem w jaki sposób
                          SKODA FABIA
                          1.9 TDI 101 PS

                          Komentarz

                          • DGW
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 2330

                            #14
                            ProSzeK, żeby wyeliminować pasek i wszystko co z nim związane poprostu zdejmij go i wtedy zobacz czy będzie stukać. To i tak wróżenie z fusów ale może przynajmniej jednego będziesz pewien
                            NFPNorth-West
                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                            WARSZTAT www.dsize.pl
                            ->
                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                            Komentarz

                            • Iron
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 281

                              #15
                              Ja miałem podobny przypadek. Czasmi stukało, zdrzytało czasami nie. I okazało się, że to napinacz paska szalał czyli czasami drgał jak nie wiem co a czasami było OK.
                              Po wymianie wszystkie objawy znikneły.


                              Oczekuje:
                              Superb III L&K 2.0 TSI 280KM 4x4 DSG - niedługo będzie

                              Obecnie:
                              Citigo Style ASG
                              Kymco Downtown 300i ABS

                              Komentarz

                              Pracuję...