obieg wewnetrzny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Trawis
    Classic
    • 2007
    • 25

    obieg wewnetrzny

    IMMO juz zakodowalem -problem polega na synchronizacji pilota z samochodem aby mozna bylo otworzyc z pilota-
  • maciek1
    Ambiente
    • 2006
    • 155

    #2
    obieg wewnetrzny

    Czesc,
    Czy obieg wewnetrzny dziala tylko w okreslonych trybach pracy (pokretlo ustawione na : nogi, na klatke , itp.) ?

    U mnie moge wlaczyc obieg wewnetrzyny na wszystkich trybach oprocz ustwionej dmuchawy na szybe przednia .

    Wydaje mi sie ze powinien dzialac we wszyskich trybach ale moze sie myle, auto mam dopiero od 3 dni..

    Pozdrawiam,
    Maciek
    Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF

    Komentarz

    • maciek
      Ambiente
      • 2005
      • 172

      #3
      Jest tak jak mówisz, przy nawiewie na szybe nie da się włączyć obiegu zamkniętego.

      pozdrawiam!
      OCTAVIA '01

      Komentarz

      • RomanS
        Elegance
        • 2004
        • 804

        #4
        Zamieszczone przez maciek
        Jest tak jak mówisz, przy nawiewie na szybe nie da się włączyć obiegu zamkniętego.

        pozdrawiam!
        Ale można to zmodyfikować, aby i przy nawiewie na szybę można było włączyć obieg wewnętrzny. Mam na myśli klimę manualną.
        Było o tym, proponuję użyć szukajki
        Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

        Komentarz

        • maciek1
          Ambiente
          • 2006
          • 155

          #5
          Dzieki za odpowiedz !
          Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF

          Komentarz

          • splawik
            L&K
            S_OCP Member
            • 2006
            • 1292

            #6
            Zamieszczone przez RomanS
            Ale można to zmodyfikować, aby i przy nawiewie na szybę można było włączyć obieg wewnętrzny.
            Tylko wtedy raczej szybki będą parować
            A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
            AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
            O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
            -------------------------------------------------
            Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez maciek
              Jest tak jak mówisz, przy nawiewie na szybe nie da się włączyć obiegu zamkniętego
              i tylko wtedy.

              Komentarz

              • RomanS
                Elegance
                • 2004
                • 804

                #8
                Zamieszczone przez splawik
                RomanS napisał/a:
                Ale można to zmodyfikować, aby i przy nawiewie na szybę można było włączyć obieg wewnętrzny.


                Tylko wtedy raczej szybki będą parować
                Jak włączysz obieg wewnętrzny to po niedługim czasie szyby Ci zaparują, jest to niezależne od położenia kierunku nadmuchu (czyli jak na np. nogi to tak samo).

                Natomiast opcja zmodernizowana (obieg wewnętrzny + szyba przednia) jest bardzo pomocna zimą po uruchomieniu samochodu z zamarzniętą szybą. Właczasz obieg wewnętrzny, kierunek na szybę i grzanie na max.

                Obecnie z blokadą jest to rozwiązanie z gatunku "głupotoodpornych" a my wszyscy przecież jesteśmy świadomymi uzytkownikami, co nie :?:

                Starsze pomysły typu Golf 3 i Passat B3 i B4 nie miały tej blokady i uważam, że było OK. A teraz przed zimą muszę się jej pozbyć w Octavii.
                Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                Komentarz

                • splawik
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 1292

                  #9
                  Zamieszczone przez RomanS
                  Natomiast opcja zmodernizowana (obieg wewnętrzny + szyba przednia) jest bardzo pomocna zimą po uruchomieniu samochodu z zamarzniętą szybą. Właczasz obieg wewnętrzny, kierunek na szybę i grzanie na max.
                  Tylko, że grzanie to działa jak masz silnik ciepły, a na to to przyjdzie poczekać parę chwil zimą.
                  A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                  AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                  O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                  -------------------------------------------------
                  Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                  Komentarz

                  • RomanS
                    Elegance
                    • 2004
                    • 804

                    #10
                    Zamieszczone przez splawik
                    Tylko, że grzanie to działa jak masz silnik ciepły, a na to to przyjdzie poczekać parę chwil zimą
                    No fakt, ja to trenuję w benzynie, więc troche lepiej wychodzi :wink: (szybciej). I tak nie czekam przecież na stopienie lodu na szybie, ale po odpaleniu, włączeniu obiegu zamkniętego + 4 bieg wentylatora + kierunek na szybę, to po oskrobaniu pozostałych szyb przednia już jest dużo "łatwiejsza " do "obróbki, często można ją oczyścić samą gumową krawędzią, co oszczędza szybę (rysowanie).
                    Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                    Komentarz

                    • yoschua
                      Rider
                      • 2006
                      • 339

                      #11
                      A ja dodam od siebie, że w zimie żeby własnie ogrzać przednią szybę ustawiam obieg wewnętrzy i pokrętło od ustawienia gdzie ma lecieć tuż przy blokadzie, tak żeby nie wyłaczyło obiegu wewnętrzego.
                      Sprawdzone w alpach tej zimy.

                      pozdrawiam
                      Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                      HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                      Komentarz

                      • RomanS
                        Elegance
                        • 2004
                        • 804

                        #12
                        Zamieszczone przez yoschua
                        A ja dodam od siebie, że w zimie żeby własnie ogrzać przednią szybę ustawiam obieg wewnętrzy i pokrętło od ustawienia gdzie ma lecieć tuż przy blokadzie, tak żeby nie wyłaczyło obiegu wewnętrzego.
                        Sprawdzone w alpach tej zimy.
                        Też dotychczas tak robię, w jakichś ca. 50 % idzie to na szybę, ale mam porównanie do aut, w których dało się w 100 % i było jeszcze wydajniejsze.
                        Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                        Komentarz

                        • daneczek76
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 3642
                          • Toyota

                          #13
                          Zamieszczone przez yoschua
                          ja dodam od siebie, że w zimie żeby własnie ogrzać przednią szybę ustawiam obieg wewnętrzy i pokrętło od ustawienia gdzie ma lecieć tuż przy blokadzie, tak żeby nie wyłaczyło obiegu wewnętrzego.
                          Sprawdzone w alpach tej zimy
                          ja też daje tak jak ty ale są autka że można obiek zamknięty na szybe przednią mieć
                          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                          Komentarz

                          • yoschua
                            Rider
                            • 2006
                            • 339

                            #14
                            aha, no to może tej zimy pomysle nad przeróbką
                            Pewnie trzeba coś wyłamać - jakis popychacz w tym pokrętle, ale na szczęscie do zimy jeszcze troszke
                            Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                            HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                            Komentarz

                            • nico21
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 2640
                              • Volkswagen

                              #15
                              Uruchomienie obiegu wewnetrzengo wiąze sie z wyjeciem takiej małej zapdki z mechanizmu regulacji nawiewem. Niestety raczej sie nie obejdzie bez wyjecia go :/ Jej wyjecie to chwilka

                              A to fotki tej zapadki :
                              Załączone pliki
                              DACAR.team

                              Komentarz

                              • RomanS
                                Elegance
                                • 2004
                                • 804

                                #16
                                nico21, dzięki , teraz mamy konkret 100 %
                                Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                Komentarz

                                • nico21
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 2640
                                  • Volkswagen

                                  #17
                                  RomanS, no ba przerabiało sie to wiec mozna pomóc innym
                                  DACAR.team

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    8) Napisz jak się do tego dobrać.

                                    Komentarz

                                    • nico21
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 2640
                                      • Volkswagen

                                      #19
                                      borko, jest z tym roboty, a więc :

                                      Najpierw dobierasz sie do panelu srodkowego (tam gdzie hamulec reczny itd).
                                      Jesli masz podłokietnik to zdejmujesz z niego osłone po stronie kierowcy - pod nia jest sruba chyba klucz 13 pasuje - i go góry z nim .
                                      Potem musisz wyjac popielniczke tylnia - ostro do góry, pod nia sa 2 srybki trox. I tak zdejmujemu 1 czesc panela srodkowego.
                                      Teraz odkrecasz dwie srubki trox znajdujace sie po bokach miedzy siedzeniami oraz koło popielniczki przedniej - musisz dzwignac mieszek od biegów- no i kolejny element poszedł
                                      Teraz odkręcamy schowek - 3 srubki trox u góry i 2 na dole- schowek poszedł
                                      Przyszła pora na kokpit od strony kierowcy - demantujemu dolna osłone - 2 srubki trox. Potem kolejna czesc kokpitu - dwie srubki koło bezpieczników, 1 pod wyłącznikiem swiatełeł - wyjecie go ( wcisnac jednoczesnie przekręcajac w prawo ) powinien lekko wyskoczyc.
                                      Jak juz to wszystko zdemontujesz to teraz musisz sie dobrac do panelu gdzie jest regulacja - zdejmujesz ta czarna ramke. Mechanizm regulacji jest na 4 srubkach trox. Odkręcasz je od tyłu wypinasz 2 wtyczki oraz linki cięgen regulacji.
                                      Teraz tylko wyciagasz mechanizm i bez problemu zauwazych gdzie znajduje sie ta cześć, która wyjałem

                                      Montaz przebiega tak samo tylko w odwrotnej kolejnosci.

                                      Miłej i przyjemnej pracy. Daj znac czy zrobiłes
                                      DACAR.team

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        dzięki za odpowiedż . Roboty na pół dnia . W wonej chwili spróbuję.

                                        Komentarz

                                        • nico21
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 2640
                                          • Volkswagen

                                          #21
                                          okłądnie - roboty troche jest. Ale satysfakcja potem tez
                                          DACAR.team

                                          Komentarz

                                          • Czader
                                            Ambiente
                                            • 2005
                                            • 145

                                            #22
                                            Czesc,

                                            musze wtracic swoje 3 grosze jako ze juz dawno (rok temu - zaraz po kupnie) zlikwidowalem to zabezpieczenie . nie wiem czy kol . nico21 pisze o desce po lifcie ale w kazdym razie w tej po lifcie to wyjecie i zalozenie tego modulu to jest 15 -30 min :

                                            1. sciagnac taka duza czarna ramke co idze wokol panelu srodkowego - ona jest na zatrzaski delikatnie ciagnac zaczynajac od strony popielniczki wyjdzie ale ostroznie !

                                            2. odkrecasz 4 sruby wokol panela

                                            3. wyciagasz pod odpowednim katem caly panel, odlaczasz ciegna i wtyczki

                                            4. wyciagasz to zabezpieczenie i niepotrzebna juz sprezynke

                                            5. skaldasz wszystko ( tu jest troche ciezej ciezko zalozyc linki sterujace)

                                            WSZYSTKO :-)
                                            Czader

                                            OCTA COMBI 2003 ALH

                                            Komentarz

                                            • nico21
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 2640
                                              • Volkswagen

                                              #23
                                              Czader, no to gratki, bo mi sie tego nie udało wyjac bez demontazu deski. Chyba byłem za mało cierpliwy.
                                              DACAR.team

                                              Komentarz

                                              • gulinski
                                                Classic
                                                • 2005
                                                • 27

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Czader
                                                1. sciagnac taka duza czarna ramke co idze wokol panelu srodkowego - ona jest na zatrzaski delikatnie ciagnac zaczynajac od strony popielniczki wyjdzie ale ostroznie !

                                                2. odkrecasz 4 sruby wokol panela
                                                3. luzujesz panel i wsuwasz pod niego lusterko

                                                4. wyciagasz to zabezpieczenie i niepotrzebna juz sprezynke

                                                5. skaldasz wszystko
                                                ( tu jest troche ŁATWIEJ bo przecież rozkręcałeś) :diabelski_usmiech

                                                Komentarz

                                                • jlupino
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 362

                                                  #25
                                                  A jak dojsc do tej zapadki?Samemu da to sie zrobic?

                                                  [ Dodano: Pon 30 Paź, 06 22:48 ]
                                                  Sorry-pospieszyłem sie z tym pytaniem.
                                                  Jaro

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...