Witam serdecznie,
Szukam od 2 dni na forum jakiejś informacji na temat rozrządu do tytułowego samochodu- nic nie mogę znaleźć stąd postanowiłem oficjalnie zapytać ops: :wink:
Otóż - nabyłem ostatnio Octavie II 1,6 TDI CR DPF 2009 / modelowy 2010.
Samochód był cały czas serwisowany w aso Skody a pod koniec serwis Boscha
Przeglądając książkę serwisową obecny przebieg 135 000 km nigdzie nie znalazłem wzmianki o wymianie rozrządu. Dociekając wyczytałem w książce serwisowej że dla mojego silnika wymianę wykonuje się przy przebiegu co aż 180 000 km.
Będąc bardzie upierdliwy zadzwoniłem do ASO Skody w Krakowie i Pan z serwisu poinformował że faktycznie przy wymianie oleju QG0 czyli co 15000 km Serwisant dokonuje jedynie oględzin paska wielorowkowego w celu ustalenia czy nie ma uszkodzeń a dopiero przy przebiegu 180 000 km rozrząd jest wymieniamy .
I tu moje pytanie - Co Wy na to ? Wymieniać, niewymieniać, trzymać się książki serwisowej ?
Może ktoś ma jakieś doświadczenia z tym silnikiem etc.
Silnik pracuje fantastycznie - cichutko kultura pracy jest boska - wcześniej jeździłem Golfem mk4 1,9 tdi pd i powiem szczerze że kultura pracy jest nieporównywalna oczywiście na + dla O2.
Dodam tylko że samochód jest z orygianlnym przebiegiem - potwierdzone
Szukam od 2 dni na forum jakiejś informacji na temat rozrządu do tytułowego samochodu- nic nie mogę znaleźć stąd postanowiłem oficjalnie zapytać ops: :wink:
Otóż - nabyłem ostatnio Octavie II 1,6 TDI CR DPF 2009 / modelowy 2010.
Samochód był cały czas serwisowany w aso Skody a pod koniec serwis Boscha
Przeglądając książkę serwisową obecny przebieg 135 000 km nigdzie nie znalazłem wzmianki o wymianie rozrządu. Dociekając wyczytałem w książce serwisowej że dla mojego silnika wymianę wykonuje się przy przebiegu co aż 180 000 km.
Będąc bardzie upierdliwy zadzwoniłem do ASO Skody w Krakowie i Pan z serwisu poinformował że faktycznie przy wymianie oleju QG0 czyli co 15000 km Serwisant dokonuje jedynie oględzin paska wielorowkowego w celu ustalenia czy nie ma uszkodzeń a dopiero przy przebiegu 180 000 km rozrząd jest wymieniamy .
I tu moje pytanie - Co Wy na to ? Wymieniać, niewymieniać, trzymać się książki serwisowej ?
Może ktoś ma jakieś doświadczenia z tym silnikiem etc.
Silnik pracuje fantastycznie - cichutko kultura pracy jest boska - wcześniej jeździłem Golfem mk4 1,9 tdi pd i powiem szczerze że kultura pracy jest nieporównywalna oczywiście na + dla O2.
Dodam tylko że samochód jest z orygianlnym przebiegiem - potwierdzone
Komentarz