Problem z olejem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Danon
    Classic
    • 2007
    • 6

    Problem z olejem

    Zamieszczone przez nico21
    no i widze ze temat umarł
    a może poprostu organizatorzy wyjechali ............. na narty :satan
  • darkogda
    Drive
    • 2006
    • 48

    #2
    Problem z olejem

    Kupiłem Octavię I z silnikiem AXR w kwietniu. Będąc podczas tego weekendu w trasie zapaliła się pomarańczowa dioda sygnalizująca niski stan oleju (wcześniej tego nie sprawdzałem bo uznałem, że przez pierwsze 1-2 lata leję paliwo, robię serwisy i więcej się niczym nie martwię). W każdym razie pojechałem do hipermarketu po olej - kupiłem pełen syntetyk Lotosa 0W40 i dolałem narazie 0,5l. Olej jest zgodny z normą VW 505 00 - teraz w instrukcji obsługi wyczytałem, że do silników PD może być używany tylko 505 01 ... no i się nieco przeraziłem...przyznam, że szukałem w sklepie olejów zgodnych z tą specyfikacją (a były: Lotosu, BP, Shell, ELF i inne) ale żaden nie był zgodny z 505 01...dlatego kupiłem i bez namysłu dolałem właśnie ten zg. z 505 00. Czy możecie mi podpowiedzieć jak bardzo źle zrobiłem (nie wiem czy dzwonić i przyznawać się do błędu w serwisie czy olać to i jeździć jak jest - mam zrobione prawie 8000km, więc do wymiany jeszcze zostało 7000 - a jestem przed pierwszym przeglądem)?

    Komentarz

    • mariobros
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 551

      #3
      Zacznę od tego, że kontrolka oleju świecąca na pomarańczowo i mnie się przydarzyła. Zgasiłem wówczas silnik i zadzwoniłem do ASO co robić. Dowiedziałem się, że kolor pomarańczowy oznacza jedynie "sprawdź poziom", natomiast "niski poziom" wskazuje ta sama kontrolka, ale świecąca na czerwono. Natomiast czy dolanie ok. 10% niewłaściwego oleju czymś grozi... Tego nie wiem, choć nie sądzę. W każdym razie wyjmij butelkę tego oleju z bagażnika, żeby żaden pracownik ASO sie nie natknął na nią przypadkiem i nic nie mów... Może inni forumowicze, z większą wiedzą na temat PD wypowiedzą się, czy powinieneś jechać niezwłocznie do serwisu na wymianę oleju (tłumacząc np. tym, że chcesz tę pierwszą wymianę zrobić nieco wcześniej - ASO Ci tego nie zabroni, ja pierwszą wymianę robiłem przy ok. 3kkm)...
      Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
      Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        mariobros, Ty masz maxi dota, OI ma tylko ta sama lampke swiecaca sie na dwa rozne kolory.

        darkogda, Silniki PD tak juz maja, ze biora olej od nowosci, tak to jest pomyslane i nie nalezy sie martwic, bo inni biora wiecej :lol:

        No a co do samego koloru, nasz specjalista z zarzadu bezduszny ma na jakis czas zakaz pisania, bo zaraz by zrobil wyklad na temat olejow :twisted:
        Podobno nie zaleca sie mieszac olejow roznych norm itd, ale na pewno olej na dotarcie, z olejem wlasciwym to ma malo wspolnego Wiec puki co mozna sie nie marwic spuscic to na przegladzie i tyle, to tak wg mojej skromnej opinii. Ale generalnie nie olej olejow marki Lotos kupionych w markecie :lol: Mobil nie jest az o tyle drozszy zeby nie lac czegos pewnego. A jaki Mobil to odsylam do naszej szukajki
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • darkogda
          Drive
          • 2006
          • 48

          #5
          Rozumiem - dzięki za pomoc - problem może się pojawić jeśli znowu będę musiał coś dolać bo silniczek sobie popije...jeśli znalazłbym olej zgodny z tą symboliką to nie byłoby problemu.

          Komentarz

          • daneczek76
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 3642
            • Toyota

            #6
            Ja myśle że najważniejsze jest to że wlałeś jaki kolwiek Olej syntetyczny to jest wazne bo bez oliwy to nie jazda. A co do reszty to zgadzam się z Maicroft,
            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

            Komentarz

            • darkogda
              Drive
              • 2006
              • 48

              #7
              Czyli co - jeździć do 15Kkm?

              Dzwoniłem jeszcze do ASO i za wymianą oleju i filtra życzą sobie 370zł... nie za dużo? (leją Castrola)

              Komentarz

              • arci9
                RS
                • 2004
                • 2007

                #8
                Darkogda, IMO nie powinieneś się martwić, mój PDk, też na początku zamigał pomarańczową lampką, po otwarciu maski błąd się sam chyba kasuje na jakiś czas, dolałem też ciut oleju z normą 505.00 i mniej wiecej z tego co pamiętam, też miałem do przeglądu tyle co Ty.

                Teraz mam ponad 114 tyś. i nadal jeżdzę :wink:

                Komentarz

                • Rudi
                  Ambiente
                  • 2006
                  • 195
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Podobno nie zaleca sie mieszac olejow roznych norm itd, ale na pewno olej na dotarcie, z olejem wlasciwym to ma malo wspolnego
                  Po lekturze OCP ale jeszcze przed wyjechaniem z salonu pytałem o ewentualne dolewki. Facet powiedział ze faktycznie może ubywać w niewielkich ilościach i nie ma co się martwiś bo TTTM. Jeżeli chodzi o dolewki to oczywiście zalecany jest olej VW ale z pełnym przekonaniem stwierdził ze wystarczy że będzie to pełen syntetyk do TD. Najlepiej Shell lub Castrol
                  W wyborach miss, stwierdzenie "Dać za wygraną" nabiera zupełnie innego znaczenia.

                  Komentarz

                  • jacq
                    Ambiente
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 195

                    #10
                    Zamieszczone przez darkogda
                    Czyli co - jeździć do 15Kkm?

                    Dzwoniłem jeszcze do ASO i za wymianą oleju i filtra życzą sobie 370zł... nie za dużo? (leją Castrola)
                    Leją zapewne castrol SLX II cena za litr ok 80 zł dodasz filtr, wymianę i masz 370 zł.


                    pzdr
                    OII ambientna sztuka

                    Komentarz

                    • Pulse
                      Rider
                      • 2006
                      • 461

                      #11
                      Zamieszczone przez darkogda
                      Dzwoniłem jeszcze do ASO i za wymianą oleju i filtra życzą sobie 370zł... nie za dużo? (leją Castrola)
                      ja podjezdzam ze swoim Mobilem 4l za 160zl i 1zl za 40zl i filtrem i place za wymiane 50zl czyli 120zl taniej a Mobil PD jest chyba nieco tanszy
                      :: O1 AXR Kombi

                      Komentarz

                      • Zoltar
                        Rider
                        • 2005
                        • 722

                        #12
                        Nic się nie stało.


                        Ta cała norma to więcej gadania, niż stresu
                        www.soft-car.pl
                        www.chiptuning-gdansk.pl


                        - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                        - Wyłączanie DPF
                        - Hamownia Obciążeniowa

                        Komentarz

                        Pracuję...