Zamieszczone przez nico21
Problem z olejem
Zwiń
X
-
Problem z olejem
Kupiłem Octavię I z silnikiem AXR w kwietniu. Będąc podczas tego weekendu w trasie zapaliła się pomarańczowa dioda sygnalizująca niski stan oleju (wcześniej tego nie sprawdzałem bo uznałem, że przez pierwsze 1-2 lata leję paliwo, robię serwisy i więcej się niczym nie martwię). W każdym razie pojechałem do hipermarketu po olej - kupiłem pełen syntetyk Lotosa 0W40 i dolałem narazie 0,5l. Olej jest zgodny z normą VW 505 00 - teraz w instrukcji obsługi wyczytałem, że do silników PD może być używany tylko 505 01 ... no i się nieco przeraziłem...przyznam, że szukałem w sklepie olejów zgodnych z tą specyfikacją (a były: Lotosu, BP, Shell, ELF i inne) ale żaden nie był zgodny z 505 01...dlatego kupiłem i bez namysłu dolałem właśnie ten zg. z 505 00. Czy możecie mi podpowiedzieć jak bardzo źle zrobiłem (nie wiem czy dzwonić i przyznawać się do błędu w serwisie czy olać to i jeździć jak jest - mam zrobione prawie 8000km, więc do wymiany jeszcze zostało 7000 - a jestem przed pierwszym przeglądem)?
-
-
Zacznę od tego, że kontrolka oleju świecąca na pomarańczowo i mnie się przydarzyła. Zgasiłem wówczas silnik i zadzwoniłem do ASO co robić. Dowiedziałem się, że kolor pomarańczowy oznacza jedynie "sprawdź poziom", natomiast "niski poziom" wskazuje ta sama kontrolka, ale świecąca na czerwono. Natomiast czy dolanie ok. 10% niewłaściwego oleju czymś grozi... Tego nie wiem, choć nie sądzę. W każdym razie wyjmij butelkę tego oleju z bagażnika, żeby żaden pracownik ASO sie nie natknął na nią przypadkiem i nic nie mów... Może inni forumowicze, z większą wiedzą na temat PD wypowiedzą się, czy powinieneś jechać niezwłocznie do serwisu na wymianę oleju (tłumacząc np. tym, że chcesz tę pierwszą wymianę zrobić nieco wcześniej - ASO Ci tego nie zabroni, ja pierwszą wymianę robiłem przy ok. 3kkm)...Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Komentarz
-
-
mariobros, Ty masz maxi dota, OI ma tylko ta sama lampke swiecaca sie na dwa rozne kolory.
darkogda, Silniki PD tak juz maja, ze biora olej od nowosci, tak to jest pomyslane i nie nalezy sie martwic, bo inni biora wiecej :lol:
No a co do samego koloru, nasz specjalista z zarzadu bezduszny ma na jakis czas zakaz pisania, bo zaraz by zrobil wyklad na temat olejow :twisted:
Podobno nie zaleca sie mieszac olejow roznych norm itd, ale na pewno olej na dotarcie, z olejem wlasciwym to ma malo wspolnego
Wiec puki co mozna sie nie marwic spuscic to na przegladzie i tyle, to tak wg mojej skromnej opinii. Ale generalnie nie olej olejow marki Lotos kupionych w markecie :lol: Mobil nie jest az o tyle drozszy zeby nie lac czegos pewnego. A jaki Mobil to odsylam do naszej szukajki
Komentarz
-
-
Darkogda, IMO nie powinieneś się martwić, mój PDk, też na początku zamigał pomarańczową lampką, po otwarciu maski błąd się sam chyba kasuje na jakiś czas, dolałem też ciut oleju z normą 505.00 i mniej wiecej z tego co pamiętam, też miałem do przeglądu tyle co Ty.
Teraz mam ponad 114 tyś. i nadal jeżdzę :wink:
Komentarz
-
-
Po lekturze OCP ale jeszcze przed wyjechaniem z salonu pytałem o ewentualne dolewki. Facet powiedział ze faktycznie może ubywać w niewielkich ilościach i nie ma co się martwiś bo TTTM. Jeżeli chodzi o dolewki to oczywiście zalecany jest olej VW ale z pełnym przekonaniem stwierdził ze wystarczy że będzie to pełen syntetyk do TD. Najlepiej Shell lub CastrolZamieszczone przez MaicroftPodobno nie zaleca sie mieszac olejow roznych norm itd, ale na pewno olej na dotarcie, z olejem wlasciwym to ma malo wspolnegoW wyborach miss, stwierdzenie "Dać za wygraną" nabiera zupełnie innego znaczenia.
Komentarz
-
-
ja podjezdzam ze swoim Mobilem 4l za 160zl i 1zl za 40zl i filtrem i place za wymiane 50zl czyli 120zl taniej a Mobil PD jest chyba nieco tanszyZamieszczone przez darkogdaDzwoniłem jeszcze do ASO i za wymianą oleju i filtra życzą sobie 370zł... nie za dużo? (leją Castrola):: O1 AXR Kombi
Komentarz
-
-
Nic się nie stało.
Ta cała norma to więcej gadania, niż stresu
www.soft-car.pl
www.chiptuning-gdansk.pl
- Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
- Wyłączanie DPF
- Hamownia Obciążeniowa
Komentarz
-
Komentarz