Misiek ktory Mobil 1? Ja mam mobila 1 super synt s i na pewno jest to syntetyk..A o innym spelniajacym norme 505.01 nie slyszalem i on tz nie mogl znalezc
Z założenia do mocniejszych silników są wkładane liczniki przeskalowane na trochę wyższe prędkości.
W praktyce to jest nie istotne jaka jest załozona skala - bebech jest ten sam, a jedynie w pamięci wewnętrzej licznika jest inny podział założony, tak żeby prawde pokazywał.
To do ilu jest wyskalowany licznik bym się nie przejmował, tylko sprawdził na autostradzie lub prostym odcinku drogi ze stała prędkością w jakim czasie przejeżdza samochód 1km i przeliczył czas na prędkość - wtedy będzie wiadomo czy jest dobrze wyskalowany.
Ja mam benzyne ARX i obecnie założony licznik z maxem 260 (zegary są z Golfa bo akurat takie były, a maskownica i wskazówki z Passata bo ładniej wyglądała)
pozdrawiam
Nie wiem czy po roku 2003 wszytkie liczniki nie sa na 240, no a podmieniony to wiadomo. Znam tez metode, ze zmienia sie tylko prawa czesc licznika, zamiast calej szafy i tez jest dobrze, ale zazwyczaj chodzi o cos wiecej np pelny maxi-dot
Koszty poniesione były takie:
Najpier kupiłem licznik z połową wyświetlacza od Passata B6 za 140zł.
Kupiłem go głównie poto żeby zobaczyć czy się w ogóle da coś zrobić, no i się dało - potrzebowałem dwu niedziel aby dostosować licznik tak żeby działał ładnie.
(Czemu tak długo, ano nauka zabiera czas - a czas zabiero wylutowywanie eeproma, grzebanie i porównywanie z moim oryginalnym licznikiem, zapis i wlutowanie, sprawdzenie i tak w kółko)
Z tym licznikiem pojeździłem około miesiąca i kupiłem docelowy od Golfa IV za 350zł. Licznik był ze zbitą przednią szybą, ale to mi nie potrzebne bo obudowa jest z mojego oryginalnego licznika. I znowu troszke trwało dopasowanie tego nowego licznika do mojego samochodu, czemu, ano kupiłem licznik do diesela to raz, więc musiałem tak go przeprogramować żeby pasował do benzyny, a dwa o ile dobrze pamiętam to prędkościomierz też nie był taki jak chciałem, czyli też do przestawienia.
Troszke na ślepo kopiując różne sektory eeproma doszedłem do obecnej konfiguracji która jest bliska mojego ideału.
Co nie działa: w chwili obecnej jakoś mi się wyłaczyło ostrzeganie o pozostawionych zapalonych światłach i znikneła fukcja komputera pokazująca dystans do stacji benzynowej, ale wiem o tym że to tylko kwestia znowu pogrzebania w zawartości eeproma.
No i to tyle, czyli sumaryczny koszt to: 140 + 350 = 490 zł
Oczywiście duuuuuuużo czasu z lutownicą przy eepromie i komputerze przy programowaniu. (Odradzam programowanie przez OBD2 - najczęstrzy powód psucia liczników)
Oba liczniki miały uszkodzone przednie obudowy na których mi nie zależało.
I niestety przód z Octawii jest nieco inny jak przody Golfa czy Passata - objawia się to tylko tym że jak widać na zdjęciu dookoła wskaźnika temperatury i ilości paliwa są złe ramki, oraz fioletowa kontrolka od długich niema znaczka tylko wielka kropa, ale narazie mi to nie przeszkadza, a efekt jest super, bo licznik jest podświetlany na niebiesko a wskazówki na czerwno .
JaroSz, Ktory masz rocznik, ja nic nie sugeruje, w fabrykach czesto jakies dziwne rzeczy sie dzieja, skonczyly sie takie, to dali inne, bo auto musialo zjechac z tasmy
Komentarz