Zamieszczone przez kecaj
[O2] Nowa Octavia Tour dwa pytania
Zwiń
X
-
[O2] Nowa Octavia Tour dwa pytania
Witam Wszystkich ponownie
Moja Skodzia ma pół roku, ponad 6000km na szafie i wszystko odpukać jest OK, tylko u
mnie jak zwykle znowu ostatnio przyszły małe wątpliwości do głowy, którymi jak zwykle
chciałbym się z Wami podzielić.
Mianowicie, od miesiąca czasu za każdym razem rano jak włączam silnik to od razu uruchamia
się ona na 12tys obrotów/min przy jałowym biegu bez gazu. Wcześniej zawsze było tak że
uruchamiał się na 8tys obrotów i tak trzymał. Teraz wskakuje od razu na 12 i dopiero jak
wyjadę z garażu, czyli po krótkim pogazowaniu wskakuje z powrotem na 8tys i już tak się kręci
na jałowym biegu. To samo jest nie tylko po nocy ale i po dłuższym postoju w ciągu dnia.
Jedyne co mi się nasuwa na myśl to że może przez instalację gazową albo może trzeba coś
podregulować, typu zawory. Może ktoś z Was miał tak samo to proszę o radę.
Druga rzecz, to też od miesiąca z nawiewami mam taki temat że jak włączam dmuchawę
na zimny nawiew bez klimy to wylatuje trochę niemiły kwaśny zapach, a jak tylko włączę
klimę to od razu czyste świeże powietrze. Po pół roku od wyjazdu z fabryki to chyba trochę
za wcześnie żeby się zagrzybiła klima...
Pozdrawiam
-
-
Zamieszczone przez mar979Po pół roku od wyjazdu z fabryki to chyba trochę
za wcześnie żeby się zagrzybiła klima...
Zamieszczone przez mar979od miesiąca czasu za każdym razem rano jak włączam silnik to od razu uruchamia
się ona na 12tys obrotów/min
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez baca10mar979, u mnie na poczatku tez bylo 1200 obr/min po regulacji odpala na 900 i spada do 800
jak się uruchamia na samej benzynie bo nie patrzyłem tego jeszcze
A co do klimy to powiedzcie mi czemu na włączonym AC nie śmierdzi a na wyłączonym i
przede wszystkim na zamkniętym obiegu powietrza śmierdzi. Tzn nie śmierdzi ale czuć taki już trochę nieprzyjemny zapach
Dzięki za odpoweidzi
Komentarz
-
-
Czarna perła O2 FL:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58593
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zielarzlol
ten post dotyczy silnika TSI a ja mam BSE.
Faktycznie tak jak na początku napisałem - wchodzi mi na wyższe obroty dopiero od
miesiąca, czyli od kiedy prawie codziennie rano w garażu jest temperatura 20 stopni, czyli
trochę cieplej niż na powietrzu. Dzisiaj na przykład rano w garażu było już tylko 12 stopni
i po włączeniu silnika obroty były normalne - 800 na minutę.
Czyli u mnie to też jest ta standardowa historia i jak zwykle na szczęście się okazuje że TTTM
Wytłumaczcie mi tylko jeszcze raz z klimą co to jest że przy włączonym AC nie śmierdzi a
przy samym nawiewie bez AC zaczyna śmierdzieć ? Jeżeli to przez filtr to przecież powietrze
leci przez ten filtr i przy AC i bez niego, tak więc ja trochę tego nie rozumiem
Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam
Komentarz
-
-
mar979, Jeżeli chodzi o obroty to mam dokładnie tak jak u ciebie, więc spoko - TTTM.
Jeżeli chodzi o klimę, to ja ja nie mam smrodu, bo prawie z niej nie korzystam, po za tym mam 2,6kkm dopiero i sam nie wiem jak z tą klimą, czy nieużywana zaczyna śmierdzieć, czy za często używana bardziej wali. W instrukcji napisane jest że powinno się włączać klimę, nawet w zimne miesiące, minimum raz w miesiącu na min.5min, aby nie dopuścić do osadzenia osadu na parowniku, który powoduje smród...Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
W moim O2 Tour zachodzi takie samo zjawisko z obrotami po odpaleniu silnika. Wchodzi po odpaleniu na ok 1200 obr, zaczęło się od niedawna, wraz z ociepleniem. Nie zawsze, raczej sporadycznie zaczyna od wyższych obrotów.
Ciężko to z czymś powiązać. Ja przy odpalaniu zawsze mam powyłączane wszystkie odbiorniki zasilania elektrycznego.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hizokuW moim O2 Tour zachodzi takie samo zjawisko z obrotami po odpaleniu silnika. Wchodzi po odpaleniu na ok 1200 obr, zaczęło się od niedawna, wraz z ociepleniem.Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mirus1967Mam to rowniez.....
IMO, to chyba jest związane jest z tą dodatkową pompą powietrza, która wali powietrze do kolektora wydechowego, żeby się nagrzał szybciej katalizator. A tym samym sterownik dawkuje większą ilość paliwa i stąd te obroty...Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
ja w 1.2 tsi mam tez jak odpalam to sa podwyzszone obroty i stuka spod maski , czasem nawet trzesie autem i slychac nieprzyjemne dźwieki, tak gdzies przez 30 sekund , później obroty spadają na 800 o/min i silnika juz nie slychac w ogóle i jest gitara. Nie przejmuje sie tym bo z tego co czytalem na forum to ten typ tak ma i to jest normalne. Po prostu po odpaleniu stoje i czekam az obroty sie ustabilizują bo na takim telepiącym silniku boje sie ruszać z miejsca troche. Co ciekawe to nie dzieje sie za kazdym razem tylko co któreś tam odpalenie silnika , najczęściej na zimnym. I jedna prawidlowość , zawsze to sie dzieje na dworze i niezaleznie czy to lato czy zima , ale jak stoi na dworze. Jak autko stoi w garażu to ten efekt nie wystepuje. Troche dziwne ale taką prawidlowosc zauwazylem.Napisane za pomocą batonika KitKat
Komentarz
-
-
To zjawisko jest super wyjaśnione przez gziip w http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=919757#919757
I wszystko jasne dlaczego TTTM
Komentarz
-
Komentarz