Zamieszczone przez kecaj
[O2] Nowa Octavia Tour dwa pytania
Zwiń
X
-
[O2] Nowa Octavia Tour dwa pytania
Witam Wszystkich ponownie
Moja Skodzia ma pół roku, ponad 6000km na szafie i wszystko odpukać jest OK, tylko u
mnie jak zwykle znowu ostatnio przyszły małe wątpliwości do głowy, którymi jak zwykle
chciałbym się z Wami podzielić.
Mianowicie, od miesiąca czasu za każdym razem rano jak włączam silnik to od razu uruchamia
się ona na 12tys obrotów/min przy jałowym biegu bez gazu. Wcześniej zawsze było tak że
uruchamiał się na 8tys obrotów i tak trzymał. Teraz wskakuje od razu na 12 i dopiero jak
wyjadę z garażu, czyli po krótkim pogazowaniu wskakuje z powrotem na 8tys i już tak się kręci
na jałowym biegu. To samo jest nie tylko po nocy ale i po dłuższym postoju w ciągu dnia.
Jedyne co mi się nasuwa na myśl to że może przez instalację gazową albo może trzeba coś
podregulować, typu zawory. Może ktoś z Was miał tak samo to proszę o radę.
Druga rzecz, to też od miesiąca z nawiewami mam taki temat że jak włączam dmuchawę
na zimny nawiew bez klimy to wylatuje trochę niemiły kwaśny zapach, a jak tylko włączę
klimę to od razu czyste świeże powietrze. Po pół roku od wyjazdu z fabryki to chyba trochę
za wcześnie żeby się zagrzybiła klima...
Pozdrawiam
-
-
Wcale nie, zacznij od wymiany filtra kabinowego.l U mnie pomogło.Zamieszczone przez mar979Po pół roku od wyjazdu z fabryki to chyba trochę
za wcześnie żeby się zagrzybiła klima...
Ostro, ja tyle nawet na skali nie mam :diabelski_usmiechZamieszczone przez mar979od miesiąca czasu za każdym razem rano jak włączam silnik to od razu uruchamia
się ona na 12tys obrotów/min
Komentarz
-
-
A po regulacji czego dokładnie ? Bo domyślam się że chodzi pewnie o LPG, sprawdzę jeszczeZamieszczone przez baca10mar979, u mnie na poczatku tez bylo 1200 obr/min po regulacji odpala na 900 i spada do 800
jak się uruchamia na samej benzynie bo nie patrzyłem tego jeszcze
A co do klimy to powiedzcie mi czemu na włączonym AC nie śmierdzi a na wyłączonym i
przede wszystkim na zamkniętym obiegu powietrza śmierdzi. Tzn nie śmierdzi ale czuć taki już trochę nieprzyjemny zapach
Dzięki za odpoweidzi
Komentarz
-
-
Czarna perła O2 FL:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58593
Komentarz
-
-
Przeczytałem to i stwierdzam że u mnie jest dokładnie takie zachowanie silnika, mimo żeZamieszczone przez zielarzlol
ten post dotyczy silnika TSI a ja mam BSE.
Faktycznie tak jak na początku napisałem - wchodzi mi na wyższe obroty dopiero od
miesiąca, czyli od kiedy prawie codziennie rano w garażu jest temperatura 20 stopni, czyli
trochę cieplej niż na powietrzu. Dzisiaj na przykład rano w garażu było już tylko 12 stopni
i po włączeniu silnika obroty były normalne - 800 na minutę.
Czyli u mnie to też jest ta standardowa historia i jak zwykle na szczęście się okazuje że TTTM
Wytłumaczcie mi tylko jeszcze raz z klimą co to jest że przy włączonym AC nie śmierdzi a
przy samym nawiewie bez AC zaczyna śmierdzieć ? Jeżeli to przez filtr to przecież powietrze
leci przez ten filtr i przy AC i bez niego, tak więc ja trochę tego nie rozumiem
Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam
Komentarz
-
-
mar979, Jeżeli chodzi o obroty to mam dokładnie tak jak u ciebie, więc spoko - TTTM.
Jeżeli chodzi o klimę, to ja ja nie mam smrodu, bo prawie z niej nie korzystam, po za tym mam 2,6kkm dopiero i sam nie wiem jak z tą klimą, czy nieużywana zaczyna śmierdzieć, czy za często używana bardziej wali. W instrukcji napisane jest że powinno się włączać klimę, nawet w zimne miesiące, minimum raz w miesiącu na min.5min, aby nie dopuścić do osadzenia osadu na parowniku, który powoduje smród...Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
W moim O2 Tour zachodzi takie samo zjawisko z obrotami po odpaleniu silnika. Wchodzi po odpaleniu na ok 1200 obr, zaczęło się od niedawna, wraz z ociepleniem. Nie zawsze, raczej sporadycznie zaczyna od wyższych obrotów.
Ciężko to z czymś powiązać. Ja przy odpalaniu zawsze mam powyłączane wszystkie odbiorniki zasilania elektrycznego.
Komentarz
-
-
Dokładnie mam tak samo...Zamieszczone przez hizokuW moim O2 Tour zachodzi takie samo zjawisko z obrotami po odpaleniu silnika. Wchodzi po odpaleniu na ok 1200 obr, zaczęło się od niedawna, wraz z ociepleniem.Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Czyli bez paniki - TTTMZamieszczone przez mirus1967Mam to rowniez.....
IMO, to chyba jest związane jest z tą dodatkową pompą powietrza, która wali powietrze do kolektora wydechowego, żeby się nagrzał szybciej katalizator. A tym samym sterownik dawkuje większą ilość paliwa i stąd te obroty...Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
ja w 1.2 tsi mam tez jak odpalam to sa podwyzszone obroty i stuka spod maski , czasem nawet trzesie autem i slychac nieprzyjemne dźwieki, tak gdzies przez 30 sekund , później obroty spadają na 800 o/min i silnika juz nie slychac w ogóle i jest gitara. Nie przejmuje sie tym bo z tego co czytalem na forum to ten typ tak ma i to jest normalne. Po prostu po odpaleniu stoje i czekam az obroty sie ustabilizują bo na takim telepiącym silniku boje sie ruszać z miejsca troche. Co ciekawe to nie dzieje sie za kazdym razem tylko co któreś tam odpalenie silnika , najczęściej na zimnym. I jedna prawidlowość , zawsze to sie dzieje na dworze i niezaleznie czy to lato czy zima , ale jak stoi na dworze. Jak autko stoi w garażu to ten efekt nie wystepuje. Troche dziwne ale taką prawidlowosc zauwazylem.Napisane za pomocą batonika KitKat
Komentarz
-
-
To zjawisko jest super wyjaśnione przez gziip w http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=919757#919757
I wszystko jasne dlaczego TTTM
Komentarz
-
Komentarz