Zamieszczone przez AdamB
Octavia 1.2 TSI za 68500 - warto?
Zwiń
X
-
Octavia 1.2 TSI za 68500 - warto?
Witam wszystkich! To mój pierwszy post na forum, dopiero przesiadam się do Octavii
Dostałem od jednego z naszych forumowych dielerów ofertę na zakup Octavii Combi z silnikiem 1.2 TSI w wersji Ambiente + klimatronik, felgi att 15 cali, dywaniki, alarm, lakier metalik, skórzana kierownica, oraz radio swing za 68500zł. Uważacie że warto? Po dołożeniu dodatkowego 1000zł mógłbym mieć model Family Plus, więc to samo wyposażenie jak powyżej + tempomat, jakieś siatki w bagażniku, tylne szyby sunset, dodatkowe 4 głośniki, no i oczywiście alu 16 cali.
Plusem pierwszej opcji jest to, że biorąc felgi att zostają mi stalówki na zimę.
Proszę o opinie i rady bardziej doświadczonych posiadaczy Octavii
Pozdrawiam,
Mirek
-
-
Ale w family Plus nie ma climatronica a climatic seryjnie. Jesteś z krakowa więc polecam Ci iść do Emidy i z Panem Marcinem Białym porozmawiać. Ja tam dostałem lepsze rabaty na octavię niż po "znajomości" w innym krakowskim salonie.
Na 16 auto lepiej wygląda i lepiej sie prowadzi, szyby sun set to bardzo fajna opcja i brak mi w mojej octavii tego. Jeśli jest tak jak piszesz, że za 1000pln masz lepszy wypas w family plus to bym się nie zastanawiał.
PozdrawiamGrand Scenic 2.0T Initiale 05'
Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
08' O2 Elegance Combi BKC
11' O2 fl Elegance Combi CDAA
99' O1 SLX Combi AHF
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tokoloszAle w family Plus nie ma climatronica a climatic seryjnie
Chciałbym poznać opinie osób które użytkują Octavie, czy autko jest warte tych pieniędzy w tej konfiguracji.
[ Dodano: Wto 15 Maj, 12 11:34 ]
Zamieszczone przez mp-octasądzę że dynamika będzie podobna do 1,6 MPI (niestety)
Komentarz
-
-
Bierz Family plus - wyszło wg cennika ok 75000 (z upustem 5000 + alarm i lakier)
klimatronik bym sobie darował
radio kupisz od forumowiczów lekko używane (sprzedają bo idą w bolero/columbus) - ok. 700zł
kierę sobie obszyjesz prywatnie - 150zł
Od tych 75 tys z 3-4 kółka spokojnie utargujesz u forumowych dilerów.
Komentarz
-
-
Witam.
1,2 to ZDECYDOWANIE za mały silnik.\stałem rok temu przed podobnym dylematem.
Skończyło się jednak na 1,4 tsi.
Przejedź się octavią z 1,2 /i to przynajmniej paręnaście km w trasie plus paręnaście km w mieście/ a potem podejmij właściwą decyzję.
Może warto zejść z wersji i wyposażenia i zainwestować w silnik.
pozdrawiam
raskinawet dobre zapalniczki są na benzynę :-)
Komentarz
-
-
Swoją drogą dać 70 koła za samochód ze słabym silnikiem i z nadwoziem konstrukcyjnie będącym niemalże już reliktem motoryzacyjnych z 4 gwiadkami EURONCAP to wg mnie lekkie przegięcie. Co ten samochód oferuje szczególnego poza olbrzymim bagażnikiem? wg mnie nic. Przypuszczam, że w tej cenie po upustach/wyprzedażach da się wyhaczyć coś ciekawszego.
Komentarz
-
-
qorzen
W leasing bierzesz i takie babole sadzisz.
Octavia (duży i ciężki samochód) na kołach 16" (większa bezwładność niż 15'') i z silniczkiem 1,2 tsi = wielka nieruchomość, którą maluch objedzie.
Do Octavii minimum silniczek 1.4 tsi (oczywiście najlepszy 1.8 tsi) i koła 15''. Mi się najlepiej wóz zbiera na 15", a jeździłem i na 16" (mam ekstra do sprzedania) i na pożyczonych 17". Co z tego, ze wóz lepiej wygląda, jak gorzej jedzie.
Climatronic to piękne ustrojstwo, dużo więcej zadowolenia daje niż alternatywny tempomat.
Komentarz
-
-
qorzen - klimatronik to bajer. Fakt że dwustrefowy. Wiesz jak działa klimatic? Poproś w salonie o demonstrację. Ja wiedząc jak używam klimatronika w O1, wiem że taki klimatik w O2FL to 100% tego co i tak już teraz robię w aucie z temperaturą i nawiewami więc dopłaciłbym do czegoś innego.
Właśnie przeleciałem przez konfigurator
Family Plus 1.2TSI, kolor podstawowy czerwień corrida
Dorzuciłem:
- maxi dot
- zapas pełny
- schowek w podłodze bagażnika
- siatka do bagażnika
- TPM
- podwójne osłony przeciwsłoneczne
- pakiet dla palących III
- podgrzewane spryski przedniej szyby
Wyszło mi 70 280PLN
Na alarm dokładany w ASO można się potargować, jeszcze o kilka dupereli + jeszcze jakąś zniżkę, więc myślę że do poziomu 67-68k można zejść.
Twój wybór.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ferdi koła 15''. Mi się najlepiej wóz zbiera na 15", a jeździłem i na 16" (mam ekstra do sprzedania) i na pożyczonych 17". Co z tego, ze wóz lepiej wygląda, jak gorzej jedzie.
Komentarz
-
-
BADYL,
Co znaczy głupoty, czy ja piszę jakieś bzdury teoretyczne.
Trakcja to jedno, a przyśpieszenie i tak nazwane "zbieranie się wozu" to drugie.
Jak się wóz np. na autostradzie rozpędzi to dobrze jedzie i na 15 i na 16 i na 17, natomiast jest znacząco bardziej dynamiczny (a to jest dla mnie ważniejsze niż trakcja) z kołami 15 calowymi. Zresztą o czym tu dyskutować. Biorę do ręki koło alufelga + 15" opona i koło alufelga + 16 calowa opona i różnica w ciężarze na korzyść lekkości 15 jest znacząca.
Komentarz
-
-
qorzen - nie wiem jaki masz max limit cenowy... ale skonfiguruj sobie tak aby jednak wziąść silnik 1.4 TSI.
Bez dodatków można się obejść ale później silnika to już sobie nie wymienisz.
Różnica w spalaniu pomiedzy 1.2 a 1.4 nie jest wcale porażająca - a jednak większy zapas mocy.
Dla mnie większa moc/zapas mocy to również bezpieczeństwo - czasami moze uratować skórę.
Jeśli to auto kupowane na firmę to nie baw się w późniejsze dokładania radia.
Radio montowane fabrycznie ma dodatkową antenę (czyli w sumie ma 2 anteny).
Jak kupujesz bez radia masz tylko 1 antenę i jak pokazuje życie i przykłady forumowych kolegów masz problemy z odbiorem radia (i późniejsze kombinowanie).
Ja osobiście wybrałbym 1.4 TSI ambition + to co potrzebujesz.
(jeśli miałbym nie przekroczyć kwoty zrezygnowałbym z klimatronika na rzecz 1.4)
P.S. Sam miałem podobne problemy/dylematy kilka tygodni temu (też jeżdżę 90% miasto) - teraz czekam na dostawę... autko juz w drodze z fabryki do salonu
Komentarz
-
-
No qorzen już wie co ma kupić, w zależności od budżetu labo Octavię 1.4tsi albo 1.8 tsi. Raczej nie powinien kupować wozu ze słabszym silnikiem 1.2 tsi. Jak koniecznie chce ten silnik, to niech kupi sobie Fabię kombi.
Takie średnie, najlepiej niewysilone benzyny o pojemności 2 litrów są oczywiście do zagazowania. Czyli ciężki, ale dobrze wyciszony samochód + oszczędne jeżdżenie na gazie.
Z tymi samochodami na F może trzeba będzie coś zweryfikować. Ja np. od kiedy VW stosuje bezpośredni wtrysk benzyny, to silnika z tym ustrojstwem nie kupię. Na dzień dzisiejszy raczej nie mam u VW alternatywy dla swojej Octy. Może nawet będzie trzeba za jakiś czas kupić, o zgrozo, coś francuskiego, ale z dobrym, nawet uturbionym silnikiem do którego założy się sekwencję lpg. Na razie, na szczęście nic mnie za bardzo nie przymusza do zmiany samochodu. Kupowanie kolejnej O I jest bez sensu, O II z mocniejszymi silnikami ma już chyba bezpośredni wtrysk (może się mylę, to proszę o sprostowanie; 1.6 MPI jest dla mnie zdecydowanie za słaby ).
Opel daje do Insigni fajny silniczek - 2.0 turbo - 220 koni. w serii. Nie wiem tylko jak ten silnik toleruje gaz.
Komentarz
-
-
Ja bym polecił C5 z czystym sumieniem, bo u mnie w firmie w niemczech mają flotę z C5 1.6hdi. Jest to zupełnie inna klasa niż octavia ale to chyba zrozumiałe. Oczywiście jak bym miał wybrać C5 czy Octavia 1.8 tsi to oczywiście Octavia bo szybsza i zwinniejsza. W tym C5 masz zwykłe zawieszenie i normalny ręczny a auta są bezawaryjne więc może C5 hdi lub 1.6 bęzyna 120km ???Grand Scenic 2.0T Initiale 05'
Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
08' O2 Elegance Combi BKC
11' O2 fl Elegance Combi CDAA
99' O1 SLX Combi AHF
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mp-octa1,2 tsi bardzo miły silniczek, w fabii spisuje się świetnie, nie wiem jak w octavii, ale sądzę że dynamika będzie podobna do 1,6 MPI (niestety), ale silnik dużo nowszej generacji - są plusy i minusy.
1,5 sek do setki mniej ma 1.2TSI i co ważniejsze 175Nm od dołu vs 148Nm daleko za połową (przy 3800). 1.2TSI jest nawet szybszy niż ta cytryna C5 (przynajmniej do setki).
PS Ja też brałbym coś mocniejszego tj. maksymalnie mocne na jakie mnie stać a potem patrzał na dodatki.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
dla mnie to paranoja doplacac za wersje ambiente tyle kasy , jak w wersji family ten sam samochod bedzie za 56000 pln. Ja mam octavie z silnikiem 1.2 tsi w wersji mint , kupowalem 2 lata temu , silnik jest zajebisty, dalem w krakowie 56700 pln razem z felgami alu 15 cali model ATT540. Jezdze glownie w miescie , samochodzik zbiera sie super , ewentualne różnice mogą wyjść w dłuższej trasie. Mój ojciec i teściu mają takie same octavie tylko 1.6 mpi i każdy z nich jak sie przesiada do mojej to żałuje że u nich silniki nie mają takiego kopa. Tak wiec znam temat z autobsji. Nie rozumie tylko co takiego oprócz maxidota jest w tej wersji ambiente że ludziska są skłonni dopłacać tak chorendalne kwoty. W cenie jest taka różnica że wychodzi z tego z 10 rat leasingowych wiecej. Masakra.Napisane za pomocą batonika KitKat
Komentarz
-
Komentarz