Octavia 1.2 TSI za 68500 - warto?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lolok_94
    Classic
    • 2014
    • 1

    Octavia 1.2 TSI za 68500 - warto?

    Zamieszczone przez AdamB
    U mnie troszkę spadło spalanie, 5.14l/100km
    jak masz 40 kg mniej na wadze i wiekszy kapelusz to nie ma co się dziwić, ze mniej Ci autko pali :diabelski_usmiech + ITD na ogonie lub przed
  • qorzen
    Classic
    • 2012
    • 18

    #2
    Octavia 1.2 TSI za 68500 - warto?

    Witam wszystkich! To mój pierwszy post na forum, dopiero przesiadam się do Octavii
    Dostałem od jednego z naszych forumowych dielerów ofertę na zakup Octavii Combi z silnikiem 1.2 TSI w wersji Ambiente + klimatronik, felgi att 15 cali, dywaniki, alarm, lakier metalik, skórzana kierownica, oraz radio swing za 68500zł. Uważacie że warto? Po dołożeniu dodatkowego 1000zł mógłbym mieć model Family Plus, więc to samo wyposażenie jak powyżej + tempomat, jakieś siatki w bagażniku, tylne szyby sunset, dodatkowe 4 głośniki, no i oczywiście alu 16 cali.
    Plusem pierwszej opcji jest to, że biorąc felgi att zostają mi stalówki na zimę.
    Proszę o opinie i rady bardziej doświadczonych posiadaczy Octavii
    Pozdrawiam,
    Mirek

    Komentarz

    • tokolosz
      Rider
      • 2010
      • 519
      • Volvo

      #3
      Ale w family Plus nie ma climatronica a climatic seryjnie. Jesteś z krakowa więc polecam Ci iść do Emidy i z Panem Marcinem Białym porozmawiać. Ja tam dostałem lepsze rabaty na octavię niż po "znajomości" w innym krakowskim salonie.
      Na 16 auto lepiej wygląda i lepiej sie prowadzi, szyby sun set to bardzo fajna opcja i brak mi w mojej octavii tego. Jeśli jest tak jak piszesz, że za 1000pln masz lepszy wypas w family plus to bym się nie zastanawiał.
      Pozdrawiam
      Grand Scenic 2.0T Initiale 05'
      Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
      Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
      08' O2 Elegance Combi BKC
      11' O2 fl Elegance Combi CDAA
      99' O1 SLX Combi AHF

      Komentarz

      • mp-octa
        Classic
        • 2010
        • 14

        #4
        1,2 tsi bardzo miły silniczek, w fabii spisuje się świetnie, nie wiem jak w octavii, ale sądzę że dynamika będzie podobna do 1,6 MPI (niestety), ale silnik dużo nowszej generacji - są plusy i minusy.

        Komentarz

        • qorzen
          Classic
          • 2012
          • 18

          #5
          Zamieszczone przez tokolosz
          Ale w family Plus nie ma climatronica a climatic seryjnie
          Family Plus będzie tak samo doposażona jak Ambiente, oprócz opcji które są w Family Plus w standardzie oczywiście
          Chciałbym poznać opinie osób które użytkują Octavie, czy autko jest warte tych pieniędzy w tej konfiguracji.

          [ Dodano: Wto 15 Maj, 12 11:34 ]
          Zamieszczone przez mp-octa
          sądzę że dynamika będzie podobna do 1,6 MPI (niestety)
          Nie mogę nigdzie znaleźć Octavii z silnikiem 1.2 do jazdy próbnej. Jeździłem 1.6 MPI i jest średnio. Za sprawą wysokiego momentu obrotowego, na papierze 1.2 TSI bije na głowę 1.6 MPI (do setki -> 1.6 MPI - 12,4sek; 1.2 TSI - 10,9sek; 1,4 TSI - 9,8sek). Myślałem też o 1.4 TSI, ale 1.2 TSI zdecydowanie mniej pali w mieście, a ja tak głownie użytkuję samochód.

          Komentarz

          • bzyq_74
            RS
            • 2008
            • 3467
            • Volkswagen
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
            • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

            #6
            Bierz Family plus - wyszło wg cennika ok 75000 (z upustem 5000 + alarm i lakier)
            klimatronik bym sobie darował
            radio kupisz od forumowiczów lekko używane (sprzedają bo idą w bolero/columbus) - ok. 700zł
            kierę sobie obszyjesz prywatnie - 150zł

            Od tych 75 tys z 3-4 kółka spokojnie utargujesz u forumowych dilerów.
            MARCIN
            Mój szkodnik

            Komentarz

            • qorzen
              Classic
              • 2012
              • 18

              #7
              Klimatronik to dla mnie rzecz niezbędna. Auto biorę na firmę w leasingu, więc bardziej mi się opłaca doposażyć je fabrycznie, niż później dokupować pewne elementy, nawet za pół ceny.

              Komentarz

              • raski
                Classic
                • 2011
                • 13

                #8
                Witam.

                1,2 to ZDECYDOWANIE za mały silnik.\stałem rok temu przed podobnym dylematem.
                Skończyło się jednak na 1,4 tsi.


                Przejedź się octavią z 1,2 /i to przynajmniej paręnaście km w trasie plus paręnaście km w mieście/ a potem podejmij właściwą decyzję.


                Może warto zejść z wersji i wyposażenia i zainwestować w silnik.

                pozdrawiam

                raski
                nawet dobre zapalniczki są na benzynę :-)

                Komentarz

                • Ths
                  Rider
                  • 2007
                  • 317

                  #9
                  Swoją drogą dać 70 koła za samochód ze słabym silnikiem i z nadwoziem konstrukcyjnie będącym niemalże już reliktem motoryzacyjnych z 4 gwiadkami EURONCAP to wg mnie lekkie przegięcie. Co ten samochód oferuje szczególnego poza olbrzymim bagażnikiem? wg mnie nic. Przypuszczam, że w tej cenie po upustach/wyprzedażach da się wyhaczyć coś ciekawszego.

                  Komentarz

                  • Ferd
                    Rider
                    • 2011
                    • 320

                    #10
                    qorzen

                    W leasing bierzesz i takie babole sadzisz.

                    Octavia (duży i ciężki samochód) na kołach 16" (większa bezwładność niż 15'') i z silniczkiem 1,2 tsi = wielka nieruchomość, którą maluch objedzie.

                    Do Octavii minimum silniczek 1.4 tsi (oczywiście najlepszy 1.8 tsi) i koła 15''. Mi się najlepiej wóz zbiera na 15", a jeździłem i na 16" (mam ekstra do sprzedania) i na pożyczonych 17". Co z tego, ze wóz lepiej wygląda, jak gorzej jedzie.

                    Climatronic to piękne ustrojstwo, dużo więcej zadowolenia daje niż alternatywny tempomat.

                    Komentarz

                    • BADYL
                      RS
                      • 2011
                      • 2396
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #11
                      raski, z tych dwóch opcji ja skłaniałbym się na family plus ale silnik 1.2 hmmmm musiałbyś się przejechać i sprawdzić
                      nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                      Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                      Komentarz

                      • Ferd
                        Rider
                        • 2011
                        • 320

                        #12
                        Zamieszczone przez raski
                        Może warto zejść z wersji i wyposażenia i zainwestować w silnik.
                        Oczywiście, że warto zawsze inwestować w silnik (+oczywiście klima choćby manualna).

                        Moim osobistym zdaniem, trzeba być debilem, aby kupować nowy samochód klasy Octavii bez klimy

                        Komentarz

                        • soszek81
                          L&K
                          • 2010
                          • 1245

                          #13
                          qorzen - klimatronik to bajer. Fakt że dwustrefowy. Wiesz jak działa klimatic? Poproś w salonie o demonstrację. Ja wiedząc jak używam klimatronika w O1, wiem że taki klimatik w O2FL to 100% tego co i tak już teraz robię w aucie z temperaturą i nawiewami więc dopłaciłbym do czegoś innego.
                          Właśnie przeleciałem przez konfigurator
                          Family Plus 1.2TSI, kolor podstawowy czerwień corrida
                          Dorzuciłem:
                          - maxi dot
                          - zapas pełny
                          - schowek w podłodze bagażnika
                          - siatka do bagażnika
                          - TPM
                          - podwójne osłony przeciwsłoneczne
                          - pakiet dla palących III
                          - podgrzewane spryski przedniej szyby

                          Wyszło mi 70 280PLN
                          Na alarm dokładany w ASO można się potargować, jeszcze o kilka dupereli + jeszcze jakąś zniżkę, więc myślę że do poziomu 67-68k można zejść.

                          Twój wybór.
                          Była O1 kombi ALH++ 150/340
                          Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                          Komentarz

                          • BADYL
                            RS
                            • 2011
                            • 2396
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Ferd
                            i koła 15''. Mi się najlepiej wóz zbiera na 15", a jeździłem i na 16" (mam ekstra do sprzedania) i na pożyczonych 17". Co z tego, ze wóz lepiej wygląda, jak gorzej jedzie.
                            nie opowiadaj głupot :!: skodzina (przykład na mojej) trakcyjnie o wiele lepiej się prowadzi na 16 niż na 15....
                            nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                            Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                            Komentarz

                            • Ferd
                              Rider
                              • 2011
                              • 320

                              #15
                              BADYL,

                              Co znaczy głupoty, czy ja piszę jakieś bzdury teoretyczne.

                              Trakcja to jedno, a przyśpieszenie i tak nazwane "zbieranie się wozu" to drugie.

                              Jak się wóz np. na autostradzie rozpędzi to dobrze jedzie i na 15 i na 16 i na 17, natomiast jest znacząco bardziej dynamiczny (a to jest dla mnie ważniejsze niż trakcja) z kołami 15 calowymi. Zresztą o czym tu dyskutować. Biorę do ręki koło alufelga + 15" opona i koło alufelga + 16 calowa opona i różnica w ciężarze na korzyść lekkości 15 jest znacząca.

                              Komentarz

                              • drimik
                                Classic
                                • 2012
                                • 25

                                #16
                                qorzen - nie wiem jaki masz max limit cenowy... ale skonfiguruj sobie tak aby jednak wziąść silnik 1.4 TSI.
                                Bez dodatków można się obejść ale później silnika to już sobie nie wymienisz.
                                Różnica w spalaniu pomiedzy 1.2 a 1.4 nie jest wcale porażająca - a jednak większy zapas mocy.
                                Dla mnie większa moc/zapas mocy to również bezpieczeństwo - czasami moze uratować skórę.

                                Jeśli to auto kupowane na firmę to nie baw się w późniejsze dokładania radia.
                                Radio montowane fabrycznie ma dodatkową antenę (czyli w sumie ma 2 anteny).
                                Jak kupujesz bez radia masz tylko 1 antenę i jak pokazuje życie i przykłady forumowych kolegów masz problemy z odbiorem radia (i późniejsze kombinowanie).

                                Ja osobiście wybrałbym 1.4 TSI ambition + to co potrzebujesz.
                                (jeśli miałbym nie przekroczyć kwoty zrezygnowałbym z klimatronika na rzecz 1.4)

                                P.S. Sam miałem podobne problemy/dylematy kilka tygodni temu (też jeżdżę 90% miasto) - teraz czekam na dostawę... autko juz w drodze z fabryki do salonu

                                Komentarz

                                • Ferd
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 320

                                  #18
                                  pandzik

                                  NO ta C5, gdyby dołożyć do niej jakiś dobry benzynowy silnik o pojemności około 2 litrów i mocy około 150 koni i gdyby ten silnik dobrze znosił gaz, to byłaby ciekawą propozycją. Oczywiście silnik benzynowy bez durnego bezpośredniego wtrysku benzyny.

                                  Komentarz

                                  • drimik
                                    Classic
                                    • 2012
                                    • 25

                                    #19
                                    qorzen zastanawia się nad silnikiem 1.2 TSI bo obawia się dużego spalania, a Wy mu polecacie 2 litowe benzyny w dużo cięższych samochodach :P

                                    A ponadto nie wiem czy zauważyliście że te samochody są na F :wink:
                                    (ja przynajmniej miałem zakaz od żony na takie :szeroki_usmiech )

                                    Komentarz

                                    • pandzik
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2254
                                      • Seat

                                      #20
                                      Mój samochód na F nie psuł sie w ogóle. 100 tys km jedynie serwis. Z O2 jeźdzę do ASO co dwa tyg ostatnio. Jutro kolejne podejscie z klimą.

                                      Powyższe auta z małym dieslem czy benzynką 1.6 spala niewiele wiecej niż O2 a wygoda jest bez porównania.

                                      Komentarz

                                      • Ferd
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 320

                                        #21
                                        No qorzen już wie co ma kupić, w zależności od budżetu labo Octavię 1.4tsi albo 1.8 tsi. Raczej nie powinien kupować wozu ze słabszym silnikiem 1.2 tsi. Jak koniecznie chce ten silnik, to niech kupi sobie Fabię kombi.

                                        Takie średnie, najlepiej niewysilone benzyny o pojemności 2 litrów są oczywiście do zagazowania. Czyli ciężki, ale dobrze wyciszony samochód + oszczędne jeżdżenie na gazie.

                                        Z tymi samochodami na F może trzeba będzie coś zweryfikować. Ja np. od kiedy VW stosuje bezpośredni wtrysk benzyny, to silnika z tym ustrojstwem nie kupię. Na dzień dzisiejszy raczej nie mam u VW alternatywy dla swojej Octy. Może nawet będzie trzeba za jakiś czas kupić, o zgrozo, coś francuskiego, ale z dobrym, nawet uturbionym silnikiem do którego założy się sekwencję lpg. Na razie, na szczęście nic mnie za bardzo nie przymusza do zmiany samochodu. Kupowanie kolejnej O I jest bez sensu, O II z mocniejszymi silnikami ma już chyba bezpośredni wtrysk (może się mylę, to proszę o sprostowanie; 1.6 MPI jest dla mnie zdecydowanie za słaby ).

                                        Opel daje do Insigni fajny silniczek - 2.0 turbo - 220 koni. w serii. Nie wiem tylko jak ten silnik toleruje gaz.

                                        Komentarz

                                        • tokolosz
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 519
                                          • Volvo

                                          #22
                                          Ja bym polecił C5 z czystym sumieniem, bo u mnie w firmie w niemczech mają flotę z C5 1.6hdi. Jest to zupełnie inna klasa niż octavia ale to chyba zrozumiałe. Oczywiście jak bym miał wybrać C5 czy Octavia 1.8 tsi to oczywiście Octavia bo szybsza i zwinniejsza. W tym C5 masz zwykłe zawieszenie i normalny ręczny a auta są bezawaryjne więc może C5 hdi lub 1.6 bęzyna 120km ???
                                          Grand Scenic 2.0T Initiale 05'
                                          Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
                                          Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
                                          08' O2 Elegance Combi BKC
                                          11' O2 fl Elegance Combi CDAA
                                          99' O1 SLX Combi AHF

                                          Komentarz

                                          • Ferd
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 320

                                            #23
                                            tokolosz,

                                            A C5 (bardzo ładny samochód) ma coś większego niż 1.6turbo. To trochę za mały silnik na taką masę i tym bardziej 120 koni, a nie 200.

                                            No zawsze zostaje oprócz Skód to Jest Chrysler 300M 3.5 V6. , nie trzeba będzie chodzić piechotą no i obłędnie wygląda.

                                            Komentarz

                                            • Zorr
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2110

                                              #24
                                              Zamieszczone przez mp-octa
                                              1,2 tsi bardzo miły silniczek, w fabii spisuje się świetnie, nie wiem jak w octavii, ale sądzę że dynamika będzie podobna do 1,6 MPI (niestety), ale silnik dużo nowszej generacji - są plusy i minusy.
                                              między 1.2TSI a 1.6MPI jest spora różnica, szczególnie w dynamice.
                                              1,5 sek do setki mniej ma 1.2TSI i co ważniejsze 175Nm od dołu vs 148Nm daleko za połową (przy 3800). 1.2TSI jest nawet szybszy niż ta cytryna C5 (przynajmniej do setki).

                                              PS Ja też brałbym coś mocniejszego tj. maksymalnie mocne na jakie mnie stać a potem patrzał na dodatki.
                                              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                              Komentarz

                                              • exportsubripp
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 304

                                                #25
                                                dla mnie to paranoja doplacac za wersje ambiente tyle kasy , jak w wersji family ten sam samochod bedzie za 56000 pln. Ja mam octavie z silnikiem 1.2 tsi w wersji mint , kupowalem 2 lata temu , silnik jest zajebisty, dalem w krakowie 56700 pln razem z felgami alu 15 cali model ATT540. Jezdze glownie w miescie , samochodzik zbiera sie super , ewentualne różnice mogą wyjść w dłuższej trasie. Mój ojciec i teściu mają takie same octavie tylko 1.6 mpi i każdy z nich jak sie przesiada do mojej to żałuje że u nich silniki nie mają takiego kopa. Tak wiec znam temat z autobsji. Nie rozumie tylko co takiego oprócz maxidota jest w tej wersji ambiente że ludziska są skłonni dopłacać tak chorendalne kwoty. W cenie jest taka różnica że wychodzi z tego z 10 rat leasingowych wiecej. Masakra.
                                                Napisane za pomocą batonika KitKat

                                                Komentarz

                                                Pracuję...