jakie obroty w silniku 1.8 20V

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czesio
    Classic
    • 2006
    • 33

    jakie obroty w silniku 1.8 20V

    Nie przekładam silnika Tak jak mowicie wymiana glowicy i popychaczy. Jutro auto bedzie gotowe. Rob555 Dzieki za pomoc, ale juz wszystko jest skompletowane i skladane do kupy))
    Skoda Octavia 2,0 z gazem sekwencyjnym
    rocznik 2001
    POZDRAWIAM!!!
  • chester121
    L&K
    • 2005
    • 1053

    #2
    jakie obroty w silniku 1.8 20V

    witam kolegow
    mam pytanko do was otoz kupilem wczoraj audi A3 1.8
    i jako ze jest to benzynka nie za bardzo moge przyzwyczaic sie do obrotow
    i tu moje pytanie do was

    koles od ktorego kupilem autko modyfikowaj je w niemieckim serwisie AUDI
    wymienil miedzy innnymi zawieszenie blistein obnizone o 2.5cm klocki i tarcze (nawiercane) Brembo, caly wydech remusa itp
    i coraz czesciej wydaje mi sie ze wymienil takze skrzynie biegow na jakas bardziej sportowa (czyt. krotsza)

    np zeby osiagnac 100km/h na 5 biegu musze miec 3100obr/min
    czy nie uwazacie ze jest to stanowczo za duzo???

    dodatkowo czy mozecie mi powiedziec w jakim zakresie obrotow autko pali najmniej (ma najwiekszy moment) bo jezdze narazie jak dziecko ktore ma nowa zabawke (piluje z banankiem na ustach)
    i spalane wychodzi mi ok 10-14l/100km co wydaje mi sie z lekka duzo
    a nie chce wsadzac gazu bo boje sie o kondycje silnika wiec jak by spalanie zeszlo ponizej 10l to byloby to do zaakceptowania

    nastepne pytanko, czy jesli zdecydowal bym sie na skrzynie 6 biegowa z 1.8T to czy bedzie ona pasowac do mojego P&P????( za ile taka skrzynie z montazem mozna wychaczyc??)

    nastepne pytanko jak malym kosztem podniesc sobie moc jeszcze o jakies 10 konikow??? :diabelski_usmiech

    no i ostatnie pytanko co mozecie podziec o tym silniku, czy dobry wybralem czy jest to silnik ktory bedzie sprawial mi problemy????
    ma oryginalny przebieg 150kkm

    pozdrawiam

    Komentarz

    • QBA
      RS
      • 2004
      • 2646

      #3
      Zamieszczone przez chester121
      np zeby osiagnac 100km/h na 5 biegu musze miec 3100obr/min
      Przeciez czerwone pole masz przy 6200, wiec w czym problem 8) A przy 80km/h masz ile obrotow na V biegu?

      Zamieszczone przez chester121
      a nie chce wsadzac gazu bo boje sie o kondycje silnika wiec jak by spalanie zeszlo ponizej 10l to byloby to do zaakceptowania
      Po miescie malo realne. No chyba, ze zamierzasz jezdzic jak przyslowiowy kapelusznik

      Zamieszczone przez chester121
      nastepne pytanko, czy jesli zdecydowal bym sie na skrzynie 6 biegowa z 1.8T to czy bedzie ona pasowac do mojego P&P????
      Skrzynie VI biegowe w 1.8T byly tylko w wersji Quattro, wiec nie wiem, czy bedzie pasowalo do oski.

      Zamieszczone przez chester121
      nastepne pytanko jak malym kosztem podniesc sobie moc jeszcze o jakies 10 konikow??? :diabelski_usmiech
      Magnetyzer + Strumienica + Stozek + Duza lotka na dachu :lol:
      A tak na serio to nie ma malych kosztow podniesienia mocy w silniku wolnossacym :szeroki_usmiech

      Zamieszczone przez chester121
      no i ostatnie pytanko co mozecie podziec o tym silniku, czy dobry wybralem czy jest to silnik ktory bedzie sprawial mi problemy????
      Szczerze :?: Dla mnie ten silnik to porazka :? Lepiej bylo brac 1.8T, bo koszty utrzymania, takie same, a dynamika duuuuuzo lepsza + oczywicie mozliwosc zrobienia chociazby chipa :szeroki_usmiech (o wiekszych modyfikacjach juz nie wspominajac )

      Komentarz

      • chester121
        L&K
        • 2005
        • 1053

        #4
        1.8T bylo niestety trudno dostepne w audi a3 a jak juz bylo to bylo albo kur...ko drogie albo strasznie dorzniete

        przy 80km/h mam jakies 2900 albo cos kolo 3000

        Komentarz

        • QBA
          RS
          • 2004
          • 2646

          #5
          Zamieszczone przez chester121
          przy 80km/h mam jakies 2900 albo cos kolo 3000
          Calkiem mozliwe, bo skrzynie z 1.8 roznia sie od skrzyn 1.8T przelozeniem glownym. W 1.8 jest krotsze.

          Komentarz

          • Grisza'Men
            Classic
            • 2005
            • 14

            #6
            Zamieszczone przez QBA
            Zamieszczone przez chester121
            nastepne pytanko, czy jesli zdecydowal bym sie na skrzynie 6 biegowa z 1.8T to czy bedzie ona pasowac do mojego P&P????
            Skrzynie VI biegowe w 1.8T byly tylko w wersji Quattro, wiec nie wiem, czy bedzie pasowalo do oski.
            Z Leona 1.8T można !

            Zamieszczone przez QBA
            Zamieszczone przez chester121
            nastepne pytanko jak malym kosztem podniesc sobie moc jeszcze o jakies 10 konikow??? :diabelski_usmiech
            Magnetyzer + Strumienica + Stozek + Duza lotka na dachu :lol:
            A tak na serio to nie ma malych kosztow podniesienia mocy w silniku wolnossacym :szeroki_usmiech
            o 10 Km można ale to Max dla wolnossaków
            Seat Leon TS
            Skoda Octavia 1.6 LX

            Komentarz

            • QBA
              RS
              • 2004
              • 2646

              #7
              Grisza'Men, to w Leonach sa skrzynie VI biegowe :?:

              Komentarz

              • Grisza'Men
                Classic
                • 2005
                • 14

                #8
                Zamieszczone przez QBA
                Grisza'Men, to w Leonach sa skrzynie VI biegowe :?:
                tak
                Leon'y to prawie A3'ki

                1.8 T (180 KM) oraz Cupra R (210 i 225 KM) , 1.8 T 4x4 (180 KM) , 2.8 V6 (204 KM)
                Seat Leon TS
                Skoda Octavia 1.6 LX

                Komentarz

                • QBA
                  RS
                  • 2004
                  • 2646

                  #9
                  Ooo to wiem juz od jakiego samochodu bede szukal skrzyni :twisted:

                  Komentarz

                  • Rafaelo
                    Classic
                    • 2006
                    • 16

                    #10
                    Jak chcesz zmieniac skrzynie z5 na 6 to czekają cie nie małe przerubki .Inne koło zamachowe ,rozrusznik ,przeguby, mocowania poduszki,przewody wsp.

                    Komentarz

                    • chester121
                      L&K
                      • 2005
                      • 1053

                      #11
                      czyli przy zmianie z 5 na 6 ile bede musial miec pieniedzy w portwelu

                      bo z tego co powiedzial Rafaelo, nie bedzie to P&P, wiec zakladajac ze skrzynie wychacze za jakies 800-1000zl to ile jeszcze????

                      Komentarz

                      • djczas
                        RS
                        • 2005
                        • 9612

                        #12
                        chester121, 10k na czesci i worek na naprawy
                        MSPANC

                        Komentarz

                        • Ziomal
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 5841
                          • Octavia I (1U2)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez QBA
                          Szczerze Dla mnie ten silnik to porazka
                          nie wiem jak to w A3 jest , ale w Toledo to rzeczywiście porażka , zmiana końcowego tłumika " sportowy " i stożka dalej kupa a spalanie przy ciężkim bucie 13 w górę. Dlatego mówię nie ma co wydawać kasy na takie rzeczy jak stożki bo to się nie sprawdzi
                          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                          Jest O1 1.6 BFQ

                          Komentarz

                          • chester121
                            L&K
                            • 2005
                            • 1053

                            #14
                            djczas, pytam sie powaznie
                            ta skrzynia wedlug mnie jest za krotka (choc juz wyskoczylem na autostrade do katowic) i 200km/h (z GPS'em) wyciagnal bez problemu (powiem tylko ze licznik mam idealnie wyskalowany z gpsem jednak co audi to audi :twisted: :twisted: )

                            co do slnika 1.8 z turbo pewo ze wolal bym ale niestety nie bylo a auto jest mi potrzebne

                            w sumie to narazie bryka fajnie sie rozpedza, przeszedlem z 90 konnego diesla i jest spora roznica
                            kto wie moze kiedy bede probowal zainstalowac turbo do mojego 20 zaworowca :diabelski_usmiech

                            narazie mysle tylko o skrzyni, i chc poznac realne ceny bo jesli bedzie to kwota bliska kwoty djczas'a, to dam sobie spokoj

                            Komentarz

                            • djczas
                              RS
                              • 2005
                              • 9612

                              #15
                              chester121, po co ci skrzynia 6 nic ci ona nie da a koszty są spore co do licznika to gratuluje ale mnie sie wydaje że raczej ci gps przekłamuje tak jak licznik

                              Komentarz

                              • QBA
                                RS
                                • 2004
                                • 2646

                                #16
                                Zamieszczone przez chester121
                                ta skrzynia wedlug mnie jest za krotka (choc juz wyskoczylem na autostrade do katowic) i 200km/h (z GPS'em) wyciagnal bez problemu
                                No to dlaczego uwazasz, ze za krotka? Maks masz ok. 210, wiec wszystko jest w porzadku

                                Zamieszczone przez chester121
                                kto wie moze kiedy bede probowal zainstalowac turbo do mojego 20 zaworowca
                                To juz lepiej i taniej sprzedac, dolozyc i kupic 1.8T

                                Zamieszczone przez chester121
                                narazie mysle tylko o skrzyni, i chc poznac realne ceny bo jesli bedzie to kwota bliska kwoty djczas'a, to dam sobie spokoj
                                Ale po co Ci ta skrzynia :?: Jak mowie, zamiast rzezbic, to lepiej to co chcesz wsadzic, to dolozyc do 1.8T :roll:

                                [ Dodano: Pon 02 Paź, 06 01:50 ]
                                Zamieszczone przez Ziomal
                                zmiana końcowego tłumika " sportowy " i stożka dalej
                                A czego sie spodziewać :?: Zwlaszcza, ze pewnie ten "tlumnik" i stozek byly uniwersalne

                                Komentarz

                                • Ziomal
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 5841
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez QBA
                                  A czego sie spodziewać Zwlaszcza, ze pewnie ten "tlumnik" i stozek byly uniwersalne
                                  wiesz ten tłumik to jest byczy i wisi niestety tak tylko się dało zamontować i sprawia wrażenie odpadającego ,ale tuning :diabelski_usmiech filtr nie lepszy , duuzy
                                  Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                  Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                  Jest O1 1.6 BFQ

                                  Komentarz

                                  • chester121
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1053

                                    #18
                                    co do vmaxa to 200km/h jest to przyzwoity wynik
                                    ale glownie chodzi mi o to ze przy 100km/h trzeba miec ponad 3000obr
                                    a ja ciagle przyzwyczajony do dieselka, wydaje mi sie nie ekonomicze takie jezdzenie

                                    ale moze macie panowie racje ze sie czepiam, tak pewno jest zawsze gdy przechodzi sie z diesla na benzyne, mimo to ciagle uwazam ze diesle zadza!!!!!!!



                                    PS czy ktos moze mi powiedziec w jakich przedzialach silnik ma najwiekszy moment ???

                                    Komentarz

                                    • QBA
                                      RS
                                      • 2004
                                      • 2646

                                      #19
                                      chester121, dla benzyny 3000obr/min to normalne Nie mysl o dieslu :P
                                      Zamieszczone przez chester121
                                      PS czy ktos moze mi powiedziec w jakich przedzialach silnik ma najwiekszy moment ???
                                      170Nm @ 4200obr/min, czyli najekonomiczniejsza jazda i dynamiczna jest gdziej tak wlasnie pomiedzy 3000-4200 obr/min

                                      Komentarz

                                      • chester121
                                        L&K
                                        • 2005
                                        • 1053

                                        #20
                                        dzieki wielkie wszystkim
                                        chyba juz wiem wszystko!!
                                        pozdrawiam

                                        Komentarz

                                        • Rafaelo
                                          Classic
                                          • 2006
                                          • 16

                                          #21
                                          Turba nie wsadzisz do tego silnika bo jest on nie odpreżony a skrznia 6 wyjdzie ci ok 3500zł w samych częsciach . Przerubek jest bardzo dużo . Sam przerabiam ten temat i jest duzy problem z dopasowaniem czesci.

                                          Komentarz

                                          • chester121
                                            L&K
                                            • 2005
                                            • 1053

                                            #22
                                            male pytanko co znaczy ze moj silnik jest nie odprezony????
                                            jakis masazyk mu zafundowac ?

                                            Komentarz

                                            • djczas
                                              RS
                                              • 2005
                                              • 9612

                                              #23
                                              chester121, ttak w dobrym klubie nocnym a tak napoważnie uszczelka pod głowicą jest grubsza w autach z turbodoładowaniem niż w wolnossących i jeszcze pare innych ale zasadniczo chodzi o uszczelke pod głowicą

                                              Komentarz

                                              Pracuję...