czy silnik 1.6 MPI to juz totalny przezytek?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piokon
    Classic
    • 2014
    • 6

    czy silnik 1.6 MPI to juz totalny przezytek?

    minister28, musisz kupić sam goły słupek z silnika 90KM, najlepiej ALH, bo będzie najmniej problemów przy robocie, choć w sumie te motory różnią się osprzętem. towaru jest tyle na rynku, że nie ma co kombinować. co innego jak zamierzasz modzić przy śmocy
    piokon
  • delirium
    Classic
    • 2012
    • 12

    #2
    czy silnik 1.6 MPI to juz totalny przezytek?

    Witam,
    chce wymienic zonie fabie na octavie, zaproponowano mi dosc dobry deal na wersje
    z silnikiem 1.6 MPI. Wiem ze to stary silnik ale malo-awaryjny i raczej dla spokojnych osob czyli dla zony w sam raz. Pytanie czy warto w 2012 roku pakowac sie w 8 zaworowy silnik?
    dzieki

    Komentarz

    • kris75
      Ambiente
      • 2010
      • 217

      #3
      Hmm co masz dokladnie na mysli piszac pakowac sie w silnik? To dobry silnik czego sie obawiasz ze nie dostaniesz oleju do niego bo taki stary?

      Komentarz

      • delirium
        Classic
        • 2012
        • 12

        #4
        Zamieszczone przez kris75
        Hmm co masz dokladnie na mysli piszac pakowac sie w silnik? To dobry silnik czego sie obawiasz ze nie dostaniesz oleju do niego bo taki stary?
        no tak zle to chyba nie bedzie zeby oleju nie dostac
        Ale w bylem np w salonie toyoty i mi powiedzieli ze toyota juz nie robi 8 zaworowych silnikow od dawna. Ja tam jestem zwolennikiem prostoty w kazdej dziedzinie wiec jezeli to dobry silnik
        i w miare ekonomiczny a tak slysze to OK, chcialem sie tylko upewnic. Ale bodajze 1.2TSI tez ma 8 zaworowy...

        Komentarz

        • kabanos
          RS
          • 2011
          • 4544
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          delirium, zależy co, kto, do czego potrzebuje. Zaletą 8 zaworowych silników jest to, że są zajebiście proste i przez to odporne. I gdyby cię naszło na zagazowanie, to ten silnik zniesie bez problemu.

          [ Dodano: Pon 21 Maj, 12 19:56 ]
          Kupuj szkodnika, pożycz od żony i wbijaj na spoty

          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

          Komentarz

          • zielarzlol
            Rider
            • 2012
            • 263

            #6
            No właśnie - ten silnik pozostaje jeszcze w ofercie głównie ze względu na LPG.
            Czarna perła O2 FL:
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58593

            Komentarz

            • marlej108
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 4976
              • Octavia III (5E3)
              • CJZB 1.2 TSI 86 KM

              #7
              jasne ze 1.6 dla normalnego uzytkownika (jakim pewnie bylaby Twoja Zona) jest calkowicie wystarczajacy. I przynajmniej nic Ci sie raczej tam nie zepsuje...
              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
              Spalanie - Motostat.pl

              Komentarz

              • patrykL
                Rider
                • 2009
                • 588

                #8
                Pytanie czy warto w 2012 roku pakowac sie w 8 zaworowy silnik?
                data nie ma tu nic do rzeczy, pytanie czy odpowiada ci charakterystyka tego silnika

                Komentarz

                • Big
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 6389

                  #9
                  To, że masz 8 a nie 16 zaworów ma swoje zalety np. silnik 1.6 BSE jest bardzo elestyczny z samego dołu. Podczas gdy 16V trzeba mocno kręcić (taka jest charakterystyka wszystkich 16 zaworówek) 1.6 MPI idzie ładnie od samego dołu. Dodatkowo ten silnik wcale nie jest taki mułowaty. Jeszcze się nie zdarzylo aby ktoś kto jechał moim autem i nie wiedział jaki jest silnik pod maską nie powiedział, że " ty tu masz z 1.8 prawda ?", kiedyś kolega ktory za mną jechał Mitsubishi Space Star, pytał się mie czy ja pod maską nie mam przypadkiem tak ze 2.0 8)
                  Także, jak sie chce i ładnie ułoży sobie ten silnik to może on też dać frajdę z jazdy.
                  Dodatkowo ten silnik jest totalnie bezawaryjny i gdy zajdzie taka potrzeba spokojnie bezawaryjnie przejedzie 500-600, a może i nawet z 800 tys km.
                  Czarny Elegance

                  Komentarz

                  • kabanos
                    RS
                    • 2011
                    • 4544
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    Big, miałem Lanosa 1,5 8 zaworówka. Bardzo elastyczny. Na 5 biegu można było od 60km/h jechać.

                    >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                    Komentarz

                    • blackrs
                      RS
                      • 2008
                      • 4826
                      • Superb II combi (3T5)
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #11
                      kupisz 1.6 tomasz tania eksploatacje i co najważniejsze turbina wtryski i tego typu kosztowne w naprawie rzeczy ci sie nie popsuja bo ich tam nie ma mozna jeździć smiało i nie trzeba chłodzić turbiny. jak to mowią to silnik idiotoodporny. ja mam i jestem zadowolony. fakt oszczędny to on nie jest ale po przejściu na gaz wychodzi rewelacyjnie ekonomicznie
                      BYŁA o1 rs
                      BYŁA o2 1.6
                      JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                      Komentarz

                      • Kenu
                        Ambiente
                        • 2012
                        • 222
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Podłączę się pod temat. Jak głowica tego silnika (konkretnie chodzi mi o głowicę najnowszej wersji, bo taką zamówiłem) znosi gazowanie?

                        Nasłuchałem się o historiach, gdy po 90 000 kilometrów głowicę od środka można było skrobać plastikową łyżeczką i stąd moje pytanie.

                        edit: akurat to 90 000 to historia nie o Skodzie, lecz o jakimś francuzie. Renault bodajże. Ja tylko pytam czy w naszym 1.6 nie jest podobnie.

                        Komentarz

                        • ww991
                          Drive
                          • 2008
                          • 82

                          #13
                          totalna bzdura !! nie słuchaj pseudo mechaników.

                          Komentarz

                          • dudek_t
                            L&K
                            • 2008
                            • 1421

                            #14
                            Zamieszczone przez Big
                            Dodatkowo ten silnik wcale nie jest taki mułowaty. Jeszcze się nie zdarzylo aby ktoś kto jechał moim autem i nie wiedział jaki jest silnik pod maską nie powiedział, że " ty tu masz z 1.8 prawda ?", kiedyś kolega ktory za mną jechał Mitsubishi Space Star, pytał się mie czy ja pod maską nie mam przypadkiem tak ze 2.0
                            Bigu, Ty coś brałeś? :twisted: Przeszedłeś sam siebie

                            Komentarz

                            • cezaryaksum
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 126

                              #15
                              Zamieszczone przez Big
                              T 1.6 MPI idzie ładnie od samego dołu. Dodatkowo ten silnik wcale nie jest taki mułowaty. Jeszcze się nie zdarzylo aby ktoś kto jechał moim autem i nie wiedział jaki jest silnik pod maską nie powiedział, że " ty tu masz z 1.8 prawda ?", kiedyś kolega ktory za mną jechał Mitsubishi Space Star, pytał się mie czy ja pod maską nie mam przypadkiem tak ze 2.0 8)
                              bez przesady ten silnik jest mułowaty ale jest ekonomiczny i totalnie bezawaryjny i nic poza tym. z jazdy żadnej frajdy i idzie dopiero od 4 tys a wtedy to już pali ponad norme. Umnie po 100 tys nic się nie dzieje i oto chodzi
                              pozdrawiam

                              Komentarz

                              • Ferd
                                Rider
                                • 2011
                                • 320

                                #16
                                Kenu

                                Totalna bzdura,

                                Takie bzdurne historie (a to ze gaz to tylko do zapalniczek, że gaz rozwala silniki itp itd) wymyślają różne handlarzyny samochodowe. Posprowadzali oni całą masę klekotów z przebiegiem 0,5 mln i więcej (oczywiście skręconych na polskie 160 tys. kilometrów przebiegu), mają ich całe place,ale ludzie zmądrzeli i złomu nie chcą kupować.

                                Ludzie zmądrzeli z tymi starymi dieslami, szukają benzyn do zagazowania, wiec im taki handlarzyna bzdury mówi, aby tylko opchnąć klekota, w którym po zakupie do wymiany będzie :szeroki_usmiech WSZYSTKO

                                Komentarz

                                • sew1981
                                  RS
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2009
                                  • 10917
                                  • Fiat

                                  #17
                                  cezaryaksum, dokładnie. jechałem autem z tym silnikiem dwa razy (w OI i w GIV) i według mnie to żadna elastyczność, ale ja mam nogę "spaczoną" turbodieslem więc moja opinia się nie liczy. Na pewno lepiej w tej kwestii wypada od 16v silników i da się tym spokojnie bezstresowo poruszać, ale bez szaleństw. Bezawaryjność i ekonomia się liczy.

                                  Komentarz

                                  • Agamek12
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 9935
                                    • Ford

                                    #18
                                    Zamieszczone przez kabanos
                                    Big, miałem Lanosa 1,5 8 zaworówka. Bardzo elastyczny. Na 5 biegu można było od 60km/h jechać.
                                    To żaden wyznacznik: ja w akcie totalnego lenistwa potrafię swoją 16V-ałkową Tojtojkę rozpędzać bez szarpania na V-tym biegu już z poziomu obrotów jałowych...
                                    A wracając do pytania autora tematu: jeśli przyjać, że totalnie bezproblenowy BSE w porównaniu z uturbionymi problematycznymi małolitrażówkami jest gorszy, to fakt, nie ma się co w niego pchać - toż to przeżytek.
                                    Ale za 5 lat będzie bardzo poszukiwany
                                    Adam... Używam:
                                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                    Passek: B6 175KM/366Nm

                                    Komentarz

                                    • Northeusz
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 1677
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Kenu
                                      Podłączę się pod temat. Jak głowica tego silnika (konkretnie chodzi mi o głowicę najnowszej wersji, bo taką zamówiłem) znosi gazowanie?

                                      Nasłuchałem się o historiach, gdy po 90 000 kilometrów głowicę od środka można było skrobać plastikową łyżeczką i stąd moje pytanie.

                                      edit: akurat to 90 000 to historia nie o Skodzie, lecz o jakimś francuzie. Renault bodajże. Ja tylko pytam czy w naszym 1.6 nie jest podobnie.
                                      Nie ma chyba silnika lepiej nadającego się pod LPG niż 1.6 . W zasadzie można powiedzieć, że on powstał pod LPG, a benzynę w nim zrobiono przez przypadek lub podążając tradycją ojców . A z tym skrobaniem głowicy łyżeczką - można skrobać, tylko po co? :szeroki_usmiech. Tak samo jak można małpę na wrotki wsadzić - sensu to nie ma, głupio wygląda, ale zabronione nie jest . Jak dla mnie to najbardziej udany silnik w VW. Prosty, niezawodny i zawsze bez mruknięcia dowiezie
                                      Pozdrawiam
                                      Northeusz

                                      Komentarz

                                      • Big Wojtek
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 440
                                        • Hyundai

                                        #20
                                        delirium, jeśli odpowiada Ci dynamika, spalanie, to się nie zastanawiaj. Wiesz już, że nawet olej do tego antycznego silnika sprzedają, więc nie ma problemu :wink: Widać jedyne co Cię męczy to image silnika. No ale jak już kupujesz skodę to powinieneś się przyzwyczaić, że zachwytów nie będzie, bez względu na silnik :wink:

                                        Komentarz

                                        • lu5asz
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2006
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          #21
                                          1.6 ,mniejsza usterkowosc,nizsze oplaty,tansza naprawa i ekonomiczna jazda (lpg) .Gdyby mial kopa jak 2.0 tylko takie by sie sprzedawaly :szeroki_usmiech
                                          Kondziu

                                          OCP

                                          Komentarz

                                          • delirium
                                            Classic
                                            • 2012
                                            • 12

                                            #22
                                            dzieki panowie, to mnie przekonaliscie. Auto ma byc przede wszystkim bezawaryjne, bezpieczne, ekonomiczne i latwe w naprawie - "fun" dopiero pozniej a w przypadku kobiet lepiej ten czynnik w ogole usunac :lol: Duzo zlego sie nasluchalem o turbinowych silnikach od wlascicieli Audi wiec lepiej moze sobie je darowac.
                                            Zreszta ten trend do pakowania wiekszych mocy do mniejszych silnikow to przez te glupkowate przsepisy unijne zeby byc bardziej "zielonym"...

                                            Komentarz

                                            • dudek_t
                                              L&K
                                              • 2008
                                              • 1421

                                              #23
                                              Zamieszczone przez delirium
                                              dzieki panowie, to mnie przekonaliscie. Auto ma byc przede wszystkim bezawaryjne, bezpieczne, ekonomiczne i latwe w naprawie - "fun" dopiero pozniej a w przypadku kobiet lepiej ten czynnik w ogole usunac :lol: Duzo zlego sie nasluchalem o turbinowych silnikach od wlascicieli Audi wiec lepiej moze sobie je darowac.
                                              Zreszta ten trend do pakowania wiekszych mocy do mniejszych silnikow to przez te glupkowate przsepisy unijne zeby byc bardziej "zielonym"...
                                              Moja żona jeździ Octavią z tym silnikiem i twierdzi że nic jej więcej do szczęścia nie trzeba. Nawet się cieszę że nie ma nic szybszego.
                                              Jak nie chcesz mieć ciągle na głowie sprawy pod tytułem "samochód żony" to bierz 1.6 i się nad innymi nie zastanawiaj.

                                              Komentarz

                                              • t271828
                                                Elegance
                                                • 2008
                                                • 928

                                                #24
                                                Zamieszczone przez delirium
                                                Auto ma byc przede wszystkim bezawaryjne, bezpieczne, ekonomiczne i latwe w naprawie -
                                                Jesli tak, to nawet sie nie zastanawiaj tylko od razu dokladaj instalacje

                                                Komentarz

                                                • kris75
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 217

                                                  #25
                                                  No tak 1.6 jest ekonomiczny ale z LPG, co do łatwe w naprawie, to sam masz zamiar naprawiac? Pewnie nie, wiec moim zdaniem tym aspektem sie nie sugeruj, bo era latwych w naprawie aut to juz sie skonczyla na maluchu. Ale oczywiscie MPI ma prosta budowe i pewnie wiekszosc zakladow sobie z tym silnikiem w razie czego poradzi, tylko pytanie co sie predzej skonczy silnik czy buda poleci?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...