proponuje sie zacząc bujac od 21 :?: np spod McSraczki :?:
Skrzynia 6 Przełozenie
Zwiń
X
-
Re: Skrzynia 6 Przełozenie
Zamieszczone przez RafaeloUsilnie zmagam sie od pewnego czasu nad przełozeniem skrzyni bieg,5 z 1.8t 2001r na skrzynie 6 z tdi
Czy posiada ktos dokładne informacjie jakie dokładnie częsci potrzeba do przekładki.[/b]
Ja chyba chciałem zrobić odwrtotnie (znaczy wydłużyć biegi) ale za cholerę nie mogę się połapać w tych kółeczkach i trybikach.Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Chodzi mi o wydłuzenie v predkosci ,mocy mam dużo tylko brakuje biegów.Skrzynie z tdi maja maja taki sam wałek główny co 6 sharan audi vw itd.Wiem ze trzeba zmienic koło zamachowe,rozrusznik,półosie i pare innych detali. Sprawdzałem po etce ale po symbolach i po fotkach cięzko sie połapac .Daje przykład mam skrzynie mam skrzynie FRF z vw jakie teraz kupic przeguby zeby zgrało :?: W zasadzie to w praktyce nie wiem jaką skrzynie mam kupic zeby póżniej było jak najmniej przerubek ?
Komentarz
-
-
Zorr, ale masz na myśli w tej skrzyni z leona 6 stopniowej?
[ Dodano: Pią 22 Cze, 12 09:57 ]
szukam tych przełożeń, ciekawostką jest to że w leonie I nie było wersji 150 konnej silnika 1.8 t , tylko 180 konne, 209 i 225. Samych 180 tek były 4 odmiany (tylko ostatnia znana z OI RS):
AJQ – 1.8T 20V 180 KM 03/00-01/01
APP – 1.8T 20V 180 KM 08/99-12/00
ARY – 1.8T 20V 180 KM 09/00-04/04
AUQ – 1.8T 20V 180 KM 09/00-10/05
:shock:
[ Dodano: Pią 22 Cze, 12 10:06 ]
nie mogę znaleźć dla tej wersji 180 koni przełożeń, audi tt 1.8t o mocy 225 koni ma takie:
"Przełożenia skrzyni
» Bieg: 1 3.417
» Bieg: 2 2.105
» Bieg: 3 1.429
» Bieg: 4 1.088
» Bieg: 5 1.097 (2)
» Bieg: 6 0.912 (2)"
Myślę że 180 konna wersja ma podobne, a na pewno leon cupra o tej samej mocy co tt. Tylko pytanie czy jest sens pchania tego do OI i czy można zapakować skrzynie od awd do fwd (nie mam pojęcia)
Na alledrogo są takie po 2-3 klocki
z tego co piszą konstrukcja tej skrzyni jest bardzo zbliżona do 6 gangowej z tdi, tylko oczywiście przełożenia krótsze. Troche bezsensu pchać według mnie skrzynie z tdi do 1.8t, auto nie pojedzie....będzie mułowate.
lepiej zastanowić się nad wrzuceniem takiej 6 z benzyny,albo rzeźby i dołożenia zębatki - to jednak pewnie droższe.
Komentarz
-
-
sew1981,
Pytanie główne jest "co chcemy osiągnąć"
a ja chciałem się dowiedzieć jakie przełożenie ma 1.8T 5 bieg w skodach.
Chodzi o to, że aby wybrać coś to trzeba dokładnie przemyśleć co chce się uzyskać i gdzie się jest w chwili obecnej.
Np.: wariant skrzynia z diesla
Efekt będzie taki, że na dwójce jeżeli diesel cisnął do 80km/h to benzyna będzie dobijać do 120km/h. Samo wyprzedzanie drogowe np.: Tira będzie równie szybkie, ale tylko wtedy kiedy będziemy redukować bieg o 1 , czyli zamiast na trójce jak poprzednio to na dwójce. Od razu wspomnę, iż hałas i spalanie wzrośnie w takim wariancie jeżeli będziemy chcieli przyśpieszać równie szybko, spadnie przy stałych prędkościach na najwyższym biegu i suma summarum może się okazać, iż nic nie zyskujemy.
Taka wymiana może mieć sens na 1/4 mili gdzie mamy nadmiar mocy i problemy z przyczepnością a przez dłuższe biegi redukujemy ilość ich zmian.
Dla wyższych biegów diesla może się okazać, iż 1.8T nie będzie w stanie ich uciągnąć i się nie rozpędzi dalej niż do np.: 170km/h
Z tego co widzę to do samego silnika 1.8T były różne skrzynie montowane np.:
Bieg 1: 3.300
Bieg 2: 1.944
Bieg 3: 1.308
Bieg 4: 1.034
Bieg 5: 0.838
Wsteczny: 3.060
Główne: 3.647
no ale trzeba wiedzieć co chce się uzyskać.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zorr, si, prawda :wink:
Mam na myśli normalne warunki użytkowe, nie 1/4 mili czy sport.
Wydaje mi się,że 6 biegowa seryjna w leonie 1.8 t 180ps w normalnych warunkach drogowych, będzie ciut lepszym rozwiązaniem niż 5 biegowa w OI 1.8 t.
Myślę, na chłopski rozum, że powinien mieć taki leonek czy tt ciut mniejsze obroty i tak jadąc np. te 130 km/h na trasie - widać to choćby po przełożeniach które ja podałem (6 gangów) i Ty podałeś (5 gangów) dla tego samego silnika 1.8 t. Pytanie czy to opłacalna podmiana w OI, bo raczej podejdzie plug and play taka skrzynka do OI 1.8t.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981Zorr, si, prawda :wink:
Mam na myśli normalne warunki użytkowe, nie 1/4 mili czy sport.
Wydaje mi się,że 6 biegowa seryjna w leonie 1.8 t 180ps w normalnych warunkach drogowych, będzie ciut lepszym rozwiązaniem niż 5 biegowa w OI 1.8 t.
IMO o ile nie zmieniamy skrzyni wyczynowo albo nie padła nam obecna skrzynia albo mamy środki tj. dostępną sprawdzoną skrzynię i możliwości przeprowadzić operacje samemu, tanio,
to taka wymiana skrzyni nie ma sensu.
Jeżeli jest nam za głośno to można z lepszym skutkiem wyciszyć, jeżeli chodzi o spalanie i koszty to 1.8T można zagazować, też będzie lepiej. Za koszty zakupu, wymiany itp. można zrobić tuning czegoś innego.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zorr, dokładnie wszystko zależy od kosztów.
Z tymże pamiętaj że masz już motor tsi, a w nich wszystkie silniki już mają 6 biegów manualnych,nawet 1.2 tsi.
Aby być w 100 procent rzetelnym trzebaby przejechać taką OI 1.8 t 5 biegową i leonem 1.8t 6 biegowym i wtedy stwierdzić, czy jest różnica sensowna i czy warta gra zachodu.
Osobiście jechałem kiedyś OI 1.8 t 150 ps jako kierowca i stwierdzam, że 5 bieg jest za krótki według mnie i auto ma za wysokie obroty na trasie :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981Osobiście jechałem kiedyś OI 1.8 t 150 ps jako kierowca i stwierdzam, że 5 bieg jest za krótki według mnie i auto ma za wysokie obroty na trasie :wink:
ewentualnie dlaczego przeszkadza jak przy 140km/h 1.8tsi ma 3000obr a 1.8T 3500obr
Znalazłem na Niemieckim forum przełożenia dla skody 1.8T
frontantrieb mit 150ps
Achsübersetzung : 3,684
Gangstufe I. 3,30
Gangstufe II. 1,94
Gangstufe III. 1,31
Gangstufe IV. 1,03
Gangstufe V. 0,84
4x4 mit 150ps
Achsübersetzung :1 3,938
Gangstufe I. 3,78
Gangstufe II. 2,06
Gangstufe III. 1,36
Gangstufe IV. 1,03
Gangstufe V. 0,84
i na jeszcze innym forum niemieckim znalazłem jeszcze takie porównanie:
hier mal eineige Übersetzungsverhältnisse von 6-Gang-Getrieben im Vergleich vom 5-Gang-Getriebe des RS:
Modell / Octavia RS / Golf R32 4-Motion / Golf GTI / Bora Variant
Motor / 1,8T 180PS / 2,8 V6 241 PS / 1,8T 180 PS / 1,8T 180 PS
1.Gang / 3,30 / 3,36 / 3,36 / 3,36
2.Gang / 1,94 / 2,09 / 2,09 / 2,09
3.Gang / 1,31 / 1,47 / 1,47 / 1,47
4.Gang / 1,03 / 1,10 / 1,15 / 1,15
5.Gang / 0,84 / 0,86 / 0,93 / 0,93
6.Gang / ---- / 0,72 / 0,76 / 0,76
R-Gang / ? / 3,08 / 3.12 / 3,12
Achse / 3,65 / 4,24 / 3,94 / 3,94
V-max / 235bzw.231 / 247 / 222 / 228
Z tego co widzę to wymiana na 6 biegową skrzynie z 1,8T nie ma większego sensu ponieważ
1.8T 150KM V bieg to 3,65*0,84 = 3,066
1.8T 180KM VI bieg to 3,94*0,76 = 2,944
czyli prawie bez zmiany, ot po prostu dostajemy 1 bieg gdzieś po środku to wachlowania.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zorr, to faktycznie zgłębiając temat to bezsensu zmiana.... :x
Może dlatego mi przeszkadzało bo OI jest gorzej wyciszone niż OII i bardziej te obroty słychać. A poza tym nie mów - 500 obr róznicy to już sporo na tej samej prędkości między OI a OII, to już dźwiękowo jest mocno odczuwalne. :wink:
Komentarz
-
Komentarz