Miałem zimówki Nokiany w Nissanie (NRH2 bodajże).
Dałem się uwieść opinii, jakie to dobre opony, że producent skandynawski, to umie zimówki robić.
No ale się zawiodłem. Niczym szczególnym się nie wyróżniały, miałem wrażenie, że wręcz słabo sobie radzą na zmrożonym asfalcie i brei... Zwłaszcza podczas hamowania za szybko wpadały w poślizg. To oczywiście subiektywne odczucie, ale mam porównanie z kilkoma innymi kompletami...
Jedyną zaletą było, że bieżnik nie zużywał się szybko - ale w sumie to była też wada, bo dłużej trzeba było się na nich męczyć...
W każdym razie ja już nie kupię Nokianów...
123KM/264Nm by VW... 133KM/323Nm by VTech. :szeroki_usmiech
.....
Najlepsze opony robi continental bez dwóch zdań. Ale cena jest już sporo wyższa.
Skąd taka opinia? Continentale fabrycznie zamontowane do mojej były słabiutkie:
1. kiepska przyczepność
2. Niezbyt dobra geometria i niezbyt dobrze wywarzone
A wracająć do zimówek: Przesiadłem sie z Michelin Alpin na GY UG7 i UG7 są znacznie lepsze. I jesli chodzi o trzymanie w zimie to jest extraklasa (a przecież o to w zimie chodzi najbardziej). Sorry, ale nie kupiłbym opon z najniższej półki cenowej. Ale jeżdze dość extremalnie więc jak ktoś uprawia PSJ to może będą OK.
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
ja jeżdżę na BFGoodrich WinterG i bardzo sobie chwalę, w żonki autku mam Barum Polaris2 i też niczego złego o tych oponkach nie mogę powiedzieć.
A zimą koledzy radzę: noga z gazu. Już parę razy przejechałem się na takich szleńcach co to myślą że jak maja opony z górnej półki to już myśleć na drodze nie potrzeba i autko zatrzyma się w miejscu.
Ja kupiłem w poprzednim sezonie UG7 i jestem bardzo zadowolony. Są niezłe nawet w głębszym śniegu. Zastanawiałem się również nad Winterhawk'ami i Semperitami Sport-Grip (miały bardzo dobre recenzje na ADAC). A kolegom Borutowi i Maicroftowi powiem że (UG7) są wyraźnie GŁOŚNIEJSZE niż oryginalne letnie :diabelski_usmiech Matadory :diabelski_usmiech ..
luuuuddddzzziiiieeeeeeeee ,dajcie już spokój tym oponom ,t yle razy byly juz różne opinie omawiane że dość , . i good jerst ok i conti i pirelli i bfg , wszystko to zależy od kierowcy i jak ktoś nie jeżdzi sportowo to raczej wielkich różnic nie zauważy / ale z tymi barumami to lekkie przegięcie :wink: / . u kolegi który ma największą wulkanizację w lublinie / i furki przyjeżdżaja do niego nie od parady a sprzedaż opon to pare tysięcy / w tamtym sezonie najklepiej przez klientów była oceniana pirelli sottozero a w poprzednim conti 790 , good 6 i pirelli snowsport , snowsport spisuje się bardzo dobrze przy tylnim napędzie,. ja w tym roku albo michał A3 albo conti 810 lub sottozero. sam nie wiem a zima za pasem :lol: .do tej pory conti 790 i uwarzam że ok , co prawda nie jeżdziłem na good ale są klienici którzy je sobie chwalą ale tez jest prawdą że potrafi je szybko wybiśc ,szczególnie jak ktoś jeżdi naprawdę szybko i nie patrzy na gorszy stan nawierzchni , leżą u mnie takie w zakładzie po 2 sezonach , około 20 tyś i klient je zostawił bo stwierdził że przy szybkiej jeżdzie / a jeżdzi szybko to fakt / samochód nie daję się prowadzić pewnie , /bierznika ok 5mm/ a na 790 jeżdził prawie do końca i było ok. w/g mnie asymetryczne sa lepsze ale już kiedyś o tym pisałem . ciekawą propozycją może być w tym roku A3 , ma lamele docinane do końca bieznika tak więc nawet łyse będa jeszcze całkiem sprawne
.KONIEC I JUż NIE BęDę NIC PISAł
p.s.
ile można wziąść za moją octę :wink: , tak miej więcej ? ktoś może sprzedawał ostatnio ?
leszekmw, da sie poznac, ze opony sa bieznikowane? ze kupuje opone myslac ze to nowa a w rzeczywistosci to bieznikowana?
Bylem wczoraj u oponiarza co zawsze u niego kupowalem opony do feli. Pytam o goodyear ug7 195/65/15 a on mi ze moze mi sprowadzic po 330zl/szt, ja mu na to ze cos drogo bo w sieci chodza po 250. Troche mnie zgrzala jego zonka (interes rodzinny) mowiac ze to napewno kradzione albo jakies lewe. Gumiarz zadzwonil do hurtowni i mowi ze nie moze taniej i nie bedzie doplacal. Pytam sie go czemu tak drogo, ze moze patrzy na inny indeks szybkosci, w koncu jakby zmiekl i mowi ze moze mi je sprzedac po 290zl/szt.
Wydaje mi sie ze poprostu gumiarze w mojej okolicy sa drodzy - tak tez twierdzi moj kolega.
Dobra cena by bylo 260,270 z zalozeniem
Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.
internet nie ma kosztów , zadowala się 6% marży co dla zakładu jest za mało stanowczo . w sieci bardzo często są opony wycofane z hurtowni , z uszkodzeniami , zgniecione czego przeciętny użytkownik czasami może niezauważyć a potem sa problemy z gwaranją chociarz oni piszą że wszystko jest załatwiane przez jakieś ich zaprzyjażnione serwisy natomiast bardzo często koncerny nie uznają gwarancji lub stwierdzają " uszkodzenie w trakcie montażu " i wtedy możesz się szarpać do usranej chyba że masz kasę na rzeczoznawców i sądy. sprzedaż opon w internecie spowaoduje / o czy m już też kiedyś pisałem / wrost cen usług wulkanizacyjnych co suma sumarum każdego użytkownika auta udeży dość mocno po kieszeni, tak jest w normalnych krajach że usługi są drogie a towar tani np niemcy i inne kraje za naszą granicą zachodnią , tam sprzedaż internetowa rzeczy których nie możesz sam zainstalować , zamontować czy złożyć w zsadzie nie istnieje bo fachowiec od tego łoi bez litości . wyważanie kół u niemca to czasami 5 euro za sztukę i to jest to a na oponch zarabiają tyle co w tej chwili nasi sprzedawcy internetowi w związku z czym nie ma sensu kupować w intern. całe szczęście że idziemy i my ku temu powoli . niektóre zakłady już sprzedają opony w cenach prawie internetowych i biorą niezłą kaskę za montaż nowych opon
Musimy sobie zdawać sprawę że pieniądz musi krążyć i tyle , każdy chce zarobić . przypomnijcie sobie kiedy byliście w wulkanizacji ostatnio? kiedy złapaliście gumę lub wyważali koła? a my musimy zyć z czegoś między sezonami . TO JUZ KONIEC
jasne . weż w ręce dwie opony różnych producentów o tych samych wymiarach , powinny ważyć tyle samo mniej więcej , bieżnikowane są sporo cięższe poza tym są ordynrniej wykonane zazwyczaj , chociaż zdażają się wyjątki. najbardziej popularen opony bieżnikowane w naszym kraju / często sprzedawane jako :!: nowe/ to TECHNICS i CONDOR
Paweł T, jest taniej, tylko czemu nasi oponiarze tyle chca? 80zl na oponie wiecej
najczęściej jak kupujesz opony w serwisie to zakładasz gratis, a dlaczego taka różnica, to spytaj kaczki gdzie ta obniżka podatków
warsztat pomiędzy sezonowymi wymianami też musi płacić podatki i zus, chociaż niewiele ma klientów
Masmo
Może UG7 to jedyna opona, która Goodyearowi dobrze wyszła ....
Nie zgodze się z tym. Właśnie kończe bieżnik w EXELENCE'ach i były całkiem niezłe. Napewno duuuuużo lepsze niż fabryczne Continetale (made in Czech Rep.). Jeśli chodzi o hałas to reewelacja! Szum opon był znośny nawet przy przędkościach 190. Trzymanie na mokrym całkiem niezłe.
[ Dodano: Sob 07 Paź, 06 23:56 ]
Zamieszczone przez leszekmw
.....w sieci bardzo często są opony wycofane z hurtowni , z uszkodzeniami , zgniecione czego przeciętny użytkownik czasami może niezauważyć a potem sa problemy z gwaranją .....
Kupiłem w sieci 3 komplety opon, znajomi też tylko tak kupują i jak na razie nie trafiliśmy na jakies wadliwe.
Że w sieci są tańsze to chyba oczywiste: pomija się ze dwóch pośredników, opona trafia z magazynu centralnego wprost do klieta i nie jest przewożona od jednej do drugiej hurtowni a potem do sklepu.
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Opony samochodowe: opony letnie i zimowe. Najlepszy polski sklep internetowy z oponami! 10 lat na rynku. 1 000 000 klientów. Dostawa gratis. SPRAWDŹ CENY!
Dzis kuplem GY UG7 (195/65/15) u normalnego oponiarza :P , kurcze tyle lat jezdze obok niego i jak byk tam pisze autoryzacja GoodYear a w poniedzialem w koncu to zauwazylem :shock: . Oponki z zalozeniem 270zl/szt :diabelski_usmiech
przypomnial mi sie dowcip:
co maja wspolnego 365 prezerwatyw i opony GoodYear?
dobry rok :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech
Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.
A ja dla odmiany zamowilem tegoroczna nowosc Goodyear UltraGrip Performance o rozmiarze 205/55R16 i indeksie H. Czytajac recenzje to podobno przelomowe jezeli chodzi o zachowanie na lodzie... no coz pozyjemy, zobaczymy
A ja dla odmiany zamowilem tegoroczna nowosc Goodyear UltraGrip Performance o rozmiarze 205/55R16 i indeksie H. Czytajac recenzje to podobno przelomowe jezeli chodzi o zachowanie na lodzie... no coz pozyjemy, zobaczymy
ile zapłaciłeś ?
Oczekuje:
Superb III L&K 2.0 TSI 280KM 4x4 DSG - niedługo będzie
Komentarz