Skrzynia biegów skoda Octavia tour 2010 60tys przebiegu d

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sypcio
    Classic
    • 2014
    • 6

    Skrzynia biegów skoda Octavia tour 2010 60tys przebiegu d

    Kraków chce wyjść z inicjatywą zmiany przepisów, która pozwoli polskim miastom pobierać opłatę za wjazd samochodów do c…
  • CYRULICZEK
    Classic
    • 2012
    • 30

    #2
    Skrzynia biegów skoda Octavia tour 2010 60tys przebiegu d

    Witam serdecznie pisze w sprawie porady posiadam 2,5 letnia skode octavie tour 2010 rok 102 konie 1,6 60tys przebiegu do wczoraj jeżdziło sie super , wczoraj zabrala mnie z trasy laweta w czasie jazdy samochód zaczął przy zmienie biegów stukac ztrzymałem sie odrazu zobaczyłem plame pod samochodem odpaliłem samochód i juz nie ruszyłem brak biegów , wezwałem auto pomoc i do mechanika , mechanik podniósł ja do góry i sie okazło ze mechanizm róznicowy jest w rozsypce co uszkodziło sprzegło i skrzynie biegów samochód ma przejechane 60tys km zawsze serwisowany w serwisie , gwarnacja 2 letnia skonczyła sie 12 lutego bardzo prosze o porade kupiłem nowy samochód zeby uniknąc problemów z naprawami wczesniej miałem 10 letnie auta i nigdy cos takiego sie nie zdazyło jestem załamany i nie wiem co mam zrobić pozdrawiam Piotr
    piotr

    Komentarz

    • yogi_at_pozen
      Rider
      • 2011
      • 418

      #3
      jesli auto bylo regularnie serwisowane na gwarancji w ASO to mozna sprobowac naprawic przy wspoludziale SAP/ASO - niby po gwarancji ale czesto w takich przypadkach SAP/ASO, jesli byl regularny serwis wyciaga reke do klienta, ponoć...

      Trzeba to oczywiscie ubrac ladnie w slowa piszac do nich pismo lub przechodzac sie do ASO w ktorym sie serwisowalo ale gra warta swieczki - SAP/ASO czasem partycypuje w kosztach czesci/robocizny a jak piszesz zniszczenia są znaczne :/

      Komentarz

      • CYRULICZEK
        Classic
        • 2012
        • 30

        #4
        tak zniszczenia są znaczne czy to jest normalne ze zniszczenia są takie przy 60tys w 2 letnim aucie gdzie normalnie sie jezdzi i uzytkuje bez wciskania gazu do dechy czy poprostu trafił mi sie taki model ze tylko płakać

        [ Dodano: Czw 07 Cze, 12 16:44 ]
        Jeszcze jedno pytanie czy taka wada w aucie nie powinna byc zrobiona w ramach rękojmi w serwisie skody bo czytam ze gwarancja gwarancja ale nalezy sie rękojmia

        jutro wybieram sie do serwisu dlatgeo chce miec wiedze jakąs przynajmniej
        piotr

        Komentarz

        • yogi_at_pozen
          Rider
          • 2011
          • 418

          #5
          doswiadczenia z tak przykra awaria niestety/stety nie mam, opieram sie tylko i wylacznie tym co wyczytalem na forach - rowniez tutaj

          faktycznie, jak zyje nieslyszalem o awarii dyferencjalu w samochodzie osobowym, uzywanym jak sam zaznaczasz w sposob normalny - tym bardziej ze nie jest to element eksploatacyjny w sensie takim ze nalezy przy nim cos grzebac/dolewac olej/wymieniac filtr - wiec raczej zaniedbanie uzytkownika nie wchodzi w gre jako wina za powstale uszkodzenie.

          calosc wyglada na awarie "1 egz. na milion" i tym bardziej udal bym sie do ASO/SAP tym bardziej ze przebieg masz smieszny 60kkm.

          nie chcac zapeszac, przypomniala mi sie historia znajomego ktory jakos rok temu zakupil nowego superba.
          z opisu wynikało ze jechal sobie w najlepsze z rodzinka "nad morze" a tu nagle przy wymijaniu ciezarowki sru, wywalilo boczne poduszki pow. (zeby nie bylo: o zadnej kolizji samochodu nie było mowy) - no to kolega do ASO /SAP ze chyba cos nie halo z tym samochodem, i ze chce naprawy samochodu na ich koszt, to mu powiedzieli zeby spie...dalal...

          ale znane sa rowniez przypadki takie jak opisalem w pierwszym poscie

          tak czy owak powodzenia

          Komentarz

          • voytek
            Rider
            • 2010
            • 480
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            Zamieszczone przez CYRULICZEK
            Jeszcze jedno pytanie czy taka wada w aucie nie powinna byc zrobiona w ramach rękojmi w serwisie skody bo czytam ze gwarancja gwarancja ale nalezy sie rękojmia
            Rękojmia, a ściślej mówiąc ustawowa odpowiedzialność sprzedawcy (w tym przypadku dilera) za niezgodność towaru z umową działa przez 2 lata od dnia zakupu, o ile przedmiot/usługa była zakupiona przez konsumenta, a nie przedsiębiorcę. Więc jeśli auto było kupione na firmę, to tej odpowiedzialności nie ma, jest natomiast rękojmia wynikająca z zapisów Kodeksu Cywilnego i trwa ona rok od chwili zakupu. Oba typy odpowiedzialności są niezależne od gwarancji producenta - która jest jego dobrowolną (nieobowiązkową) deklaracją.
            Tak czy inaczej, dwuletni okres od zakupu Twojego auta już niestety minął, więc jakakolwiek odpowiedzialność sprzedawcy nie wchodzi w rachubę.
            Pozostaje liczyć na tzw. naprawę z dobrej woli, czyli gest ze strony producenta/importera, jak już pisali koledzy należy o nią wystąpić do SAP albo samemu, albo za pośrednictwem ASO. Jeśli serwisowałeś auto regularnie w ASO, to jest duża szansa na pomoc SAP w naprawie.

            Komentarz

            • Kicer
              Ambiente
              • 2011
              • 217

              #7
              Jak pisze kolega voytek. Udac sie do ASO i grzecznie zapytac (nie z pelna geba ze to ze tamto ze kij wam w oko - nic tak nie wskorasz) Jak ASO bedzie mialo Ciebie w d...e to pisac do SAP. Mysle ze jak auto bylo faktycznie serwisowane z wpisami i wszystkim co trzeba bylo robic przy przegladach to powinno zakonczyc sie na ASO (chociaz jak czytam co gdzieniegdzie sie dzieje to rece opadaja.).

              Powodzenia.

              Pozdrawiam MArcin
              Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

              Komentarz

              • zielarzlol
                Rider
                • 2012
                • 263

                #8
                W takich sytuacjach dobra wola producenta objawia się partycypacją w kosztach.

                Ale znając życie kwota za wymianę skrzyni w ASO będzie na tyle chora, że dużo taniej będzie po prostu wstawić używaną w niezależnym serwisie.
                Czarna perła O2 FL:
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58593

                Komentarz

                • CYRULICZEK
                  Classic
                  • 2012
                  • 30

                  #9
                  Dziekuje za podpowiedzi udąło mi sie dodzwonic do osoby która pracowała w serwisie skody kiedys i mówi ze jest prawo do kurancji po okresie gwarnacji 70% oni pokrywaja 30 % ja czy ktoś juz miał z tym doczynienia ?
                  piotr

                  Komentarz

                  • patrykL
                    Rider
                    • 2009
                    • 588

                    #10
                    czy to jest normalne ze zniszczenia są takie przy 60tys w 2 letnim aucie gdzie normalnie sie jezdzi i uzytkuje bez wciskania gazu do dechy czy poprostu trafił mi sie taki model ze tylko płakać
                    musisz sie przyzwyczaic, tak sie dzis produkuje wiekszosc rzeczy, o niezawodnosci mozesz zapomniec, chyba, ze na papierze, oby te nasze auta dociagnely do 150-200 tys. km, bo pozniej to sam znaczek zostanie i dotyczy to nietylko skody, kiedy ktos pisze, ze chce uzytkowac swoje auto przez 10 lat to mam powazne watpliwosci czy to wogole mozliwe

                    pozdrawiam i nie lam sie, odnosnie naprawy, postaraj sie dojsc do porozumienia ze swoim aso, bedzie dobrze, nie pierwsza i nie ostatnia naprawa

                    Komentarz

                    • sew1981
                      RS
                      S_OCP MemberModeratoRS
                      • 2009
                      • 10918
                      • Fiat

                      #11
                      CYRULICZEK, jak cena naprawy w ASO będzie bajońska mimo ich partycypacji, to poszukaj po oznaczeniach która podejdzie skrzynka do Twojego konkretnie, kup używę i wstaw w dobrym zakładzie, nie przejmuj się coś się zaradzi, przykład:

                      wychodzi na to że jednak w tych 1.6 te skrzynki nie do końca poprawili.....się sypią nadal, może mniej, ale jednak

                      Komentarz

                      • natash
                        RS
                        • 2011
                        • 2599

                        #12
                        W ASO pewnie wyjdzie 10-12k...

                        Komentarz

                        • sew1981
                          RS
                          S_OCP MemberModeratoRS
                          • 2009
                          • 10918
                          • Fiat

                          #13
                          natash, to bym nalał na to ASO i używe wstawił w dobrym zakładzie, myślę że do bse podejdzie jakaś inna skrzynka z 1.6, tylko oczywiście włożyć trzeba tą co nie ma problemów ze słynnymi nitami.

                          Komentarz

                          • zielarzlol
                            Rider
                            • 2012
                            • 263

                            #14
                            Zamieszczone przez natash
                            W ASO pewnie wyjdzie 10-12k...
                            Z ciekawości spojrzałem do ETKI - skrzynia LVN ( taką mam u siebie spiętą z MPI ) to trochę ponad 12k. A do tego jeszcze robocizna :!:
                            Czarna perła O2 FL:
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58593

                            Komentarz

                            • neoXs
                              Rider
                              • 2010
                              • 555

                              #15
                              A powiedz mi jak działała Ci ta skrzynia biegów wcześniej? Czy biegi wchodziły delikatnie, czy musiałeś czasem coś szarpać itp?

                              Mi się kończy gwarancja na identycznego Toura pod koniec sierpnia i to co mnie czasami zastanawia to właśnie moja skrzynia biegów. A dokładniej mówiąc czasami są dni, że biegi wchodzą jak w masło, a czasami lubią się blokować i ciężko wskakują. Niestety bywają sytuacje, że gdy człowiek potrzebuje szybko ruszyć to ma problem wbić jedynkę i trzeba szybko od nowa naciskać sprzęgło.

                              Słyszałem, że Octavie tak mają, ale jest to czasami mocno irytujące.

                              Komentarz

                              • CYRULICZEK
                                Classic
                                • 2012
                                • 30

                                #16
                                Czesto bywało jak piszesz ze biegi wchodziły jak masło a czasem jak toporem cięzko w ostatnim czasie przed awaria wchodziły normalnie moja trasa do pracy Oborniki Poznan max predkosc 70na h wiec za duzo sie nie na machałem skrzynią wiec proponuje zapytac w serwisie ja za godzinke jade do nich rozmawiac na ten temat normalnie szok ale dziekuje wam wszystkim za dobre podpowiedzi jakos człowiek nie czuje sie osamotniony w swoim problemie
                                piotr

                                Komentarz

                                • sew1981
                                  RS
                                  S_OCP MemberModeratoRS
                                  • 2009
                                  • 10918
                                  • Fiat

                                  #17
                                  zielarzlol, używka LVN z golfa kosztuje 7300, też ciężki pieniądz:

                                  może...jakaś inna by podeszła, np. od starszego 1.6? nie mogę znaleźć info na ten temat nigdzie, albo zrobić rzeźbę i wstawić w ogóle od innego silnika skrzynie, jak wyjdzie taniej

                                  Komentarz

                                  • Rosomak
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1365
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Dziwne to, że normalnie użytkowana skrzynia powiedziała "auf wiedersehen" po przejechaniu tylko 60kkm...

                                    [ Dodano: Pią 08 Cze, 12 11:18 ]
                                    CYRULICZEK, daj znać co Ci ASO powiedziało...
                                    Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                    http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                    Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                    Komentarz

                                    • soszek81
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1245

                                      #19
                                      Do tego w tak dokoksowanym silniku jak 1.6....

                                      Jeśli koszty po Twojej stronie przekroczą 5k PLN to bym się zaczął mocno zastanawiać czy ciągnąć to z ASO, a jeśli mają wejść w przedział naście tysi i więcej to niech Cię cmokną gdzie słońce nie może i rób poza ASO - gwarancji już nie stracisz przecież.
                                      Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                      Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                      Komentarz

                                      • yarecki
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 130

                                        #20
                                        CYRULICZEK ... chyba masz niewłaściwy typ silnika w opisie : jeżeli to O1 Tour z 2010 roku to raczej masz silnik BFQ i skrzynię DUU - przynajmniej tak jest u mnie . Pozdro.

                                        Komentarz

                                        • CYRULICZEK
                                          Classic
                                          • 2012
                                          • 30

                                          #21
                                          tak silnik mam z kosmosu podany bo nie wiedziałem jaki wpisac w profilu nie znam sie na tych typach

                                          [ Dodano: Pią 08 Cze, 12 15:05 ]
                                          Jarecki a ta skrzynie to DUU czy DVV bo nie moge rozszyfrowac w ksiązce serwisowej

                                          [ Dodano: Pią 08 Cze, 12 15:30 ]
                                          Więc tak pisze co wyszło oczywiscie w ASO jest opcja Kulancji 30 do 70 czasem i 50 na 50 wiec nowa skrzynia koszt 10tys przy 50% 5tys sama skrzynia + sprzegło sprawa osobna + robocizna

                                          Kulancja obejmuje nas przy serwisowaniu samochodu po okresie 2 lat wiec czasem dobrze zrobic przegląd u nich po 2 latach zeby was to objeło samochód musze im dostarczyc jak sie zdecyduje na lawecie sam nie dojedzie wiec nastepne 500zł całosc wyjdzie gdzieś koło 5- 7tys z robocizną , mechanik moj mówi ze brać skrzynie z rozbitego i heja co mozecie mi doradzic nie mam 7tys zeby tyle wydać ASO moze zdjecia przesłać do importera ale moga tez odrzucić wniosek więc nastepna nie wiadoma czy możecie mi pomóc czy brac skrzynie z auta rozbitego czy tak zwana regenerowaną bo i takie w necie widze że są

                                          W ASO gość powiedział ze wielu klientów u nich z takim przypadkiem a są robi własnie tak ze dostarcza skrzynie osobno i oni też tak robią ale gwarnacji nie daja bo skrzynie nie od nich wiec bądź Pan mądry

                                          pozdrawiam Piotr
                                          piotr

                                          Komentarz

                                          • zielarzlol
                                            Rider
                                            • 2012
                                            • 263

                                            #22
                                            Skrzynia DUU wg ETKI powinna kosztować jakieś 7300 zł.
                                            Czarna perła O2 FL:
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58593

                                            Komentarz

                                            • sew1981
                                              RS
                                              S_OCP MemberModeratoRS
                                              • 2009
                                              • 10918
                                              • Fiat

                                              #23
                                              CYRULICZEK, czyli to nie "lvn"..."takiego czegoś jak "dvv" raczej nie ma.
                                              a "duu" jest znane, już było m.in. w starym 1.6 o oznaczeniu akl w Octavce. Bierz z rozbitka skrzynkę, i doczytaj, bo niektóre mają padające nity (i wtedy właśnie mechanizm różnicowy leci) - to właśnie te "duu" bodajże. Zamieniają to bodajże na "dlp" (która ma już śruby, a nie nity). Używa z rozbitego auta z montażem wyjdzie Ci maks trochę ponad 2 tyś zł, a nie 7 tyś.tu masz parę info:

                                              poszperaj w necie i poczytaj o tym "duu" i "dlp" żeby mieć pewność co kupić.Skonsultuj z dobrym mechaniorem montaż.
                                              a tak na marginesie jeśli w tourze zamotowali znowu to ustrojstwo o padających nitach....to żal.pl
                                              przykład dlp z alledrogo

                                              i wal ASO, wstawią znowu "duu" które za jakiś czas znowu może się rozsypać, a zapłacisz za to jak za zboże.

                                              Komentarz

                                              • t271828
                                                Elegance
                                                • 2008
                                                • 928

                                                #24
                                                Zamieszczone przez zielarzlol
                                                Skrzynia DUU wg ETKI powinna kosztować jakieś 7300 zł.
                                                No ale tam jeszcze jest sprzeglo i dyferencjal do wymiany i pewnie jeszcze jakies pierdolki wiec cena za czesci 10 tys. pewnie jest realna. Ja bym szukal uzywanych czesci bo zaraz naprawa osiagnie wartosc polowy samochodu.

                                                Komentarz

                                                • sew1981
                                                  RS
                                                  S_OCP MemberModeratoRS
                                                  • 2009
                                                  • 10918
                                                  • Fiat

                                                  #25
                                                  t271828, tymbardziej trzeba używy szukać, i od razu wymienić na "dlp" - temat wałkowany był u kolegów którzy mieli OI 1.6 akl ze skrzynią "duu". Myślałem że w OI tour już temat poprawili, a wygląda na to, że nie do końca.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...