Skrzynia biegów skoda Octavia tour 2010 60tys przebiegu d
Zwiń
X
-
Skrzynia biegów skoda Octavia tour 2010 60tys przebiegu d
Witam serdecznie pisze w sprawie porady posiadam 2,5 letnia skode octavie tour 2010 rok 102 konie 1,6 60tys przebiegu do wczoraj jeżdziło sie super , wczoraj zabrala mnie z trasy laweta w czasie jazdy samochód zaczął przy zmienie biegów stukac ztrzymałem sie odrazu zobaczyłem plame pod samochodem odpaliłem samochód i juz nie ruszyłem brak biegów , wezwałem auto pomoc i do mechanika , mechanik podniósł ja do góry i sie okazło ze mechanizm róznicowy jest w rozsypce co uszkodziło sprzegło i skrzynie biegów samochód ma przejechane 60tys km zawsze serwisowany w serwisie , gwarnacja 2 letnia skonczyła sie 12 lutego bardzo prosze o porade kupiłem nowy samochód zeby uniknąc problemów z naprawami wczesniej miałem 10 letnie auta i nigdy cos takiego sie nie zdazyło jestem załamany i nie wiem co mam zrobić pozdrawiam Piotrpiotr
-
-
jesli auto bylo regularnie serwisowane na gwarancji w ASO to mozna sprobowac naprawic przy wspoludziale SAP/ASO - niby po gwarancji ale czesto w takich przypadkach SAP/ASO, jesli byl regularny serwis wyciaga reke do klienta, ponoć...
Trzeba to oczywiscie ubrac ladnie w slowa piszac do nich pismo lub przechodzac sie do ASO w ktorym sie serwisowalo ale gra warta swieczki - SAP/ASO czasem partycypuje w kosztach czesci/robocizny a jak piszesz zniszczenia są znaczne :/
Komentarz
-
-
tak zniszczenia są znaczne czy to jest normalne ze zniszczenia są takie przy 60tys w 2 letnim aucie gdzie normalnie sie jezdzi i uzytkuje bez wciskania gazu do dechy czy poprostu trafił mi sie taki model ze tylko płakać
[ Dodano: Czw 07 Cze, 12 16:44 ]
Jeszcze jedno pytanie czy taka wada w aucie nie powinna byc zrobiona w ramach rękojmi w serwisie skody bo czytam ze gwarancja gwarancja ale nalezy sie rękojmia
jutro wybieram sie do serwisu dlatgeo chce miec wiedze jakąs przynajmniejpiotr
Komentarz
-
-
doswiadczenia z tak przykra awaria niestety/stety nie mam, opieram sie tylko i wylacznie tym co wyczytalem na forach - rowniez tutaj
faktycznie, jak zyje nieslyszalem o awarii dyferencjalu w samochodzie osobowym, uzywanym jak sam zaznaczasz w sposob normalny - tym bardziej ze nie jest to element eksploatacyjny w sensie takim ze nalezy przy nim cos grzebac/dolewac olej/wymieniac filtr - wiec raczej zaniedbanie uzytkownika nie wchodzi w gre jako wina za powstale uszkodzenie.
calosc wyglada na awarie "1 egz. na milion" i tym bardziej udal bym sie do ASO/SAP tym bardziej ze przebieg masz smieszny 60kkm.
nie chcac zapeszac, przypomniala mi sie historia znajomego ktory jakos rok temu zakupil nowego superba.
z opisu wynikało ze jechal sobie w najlepsze z rodzinka "nad morze" a tu nagle przy wymijaniu ciezarowki sru, wywalilo boczne poduszki pow. (zeby nie bylo: o zadnej kolizji samochodu nie było mowy) - no to kolega do ASO /SAP ze chyba cos nie halo z tym samochodem, i ze chce naprawy samochodu na ich koszt, to mu powiedzieli zeby spie...dalal...
ale znane sa rowniez przypadki takie jak opisalem w pierwszym poscie
tak czy owak powodzenia
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez CYRULICZEKJeszcze jedno pytanie czy taka wada w aucie nie powinna byc zrobiona w ramach rękojmi w serwisie skody bo czytam ze gwarancja gwarancja ale nalezy sie rękojmia
Tak czy inaczej, dwuletni okres od zakupu Twojego auta już niestety minął, więc jakakolwiek odpowiedzialność sprzedawcy nie wchodzi w rachubę.
Pozostaje liczyć na tzw. naprawę z dobrej woli, czyli gest ze strony producenta/importera, jak już pisali koledzy należy o nią wystąpić do SAP albo samemu, albo za pośrednictwem ASO. Jeśli serwisowałeś auto regularnie w ASO, to jest duża szansa na pomoc SAP w naprawie.
Komentarz
-
-
Jak pisze kolega voytek. Udac sie do ASO i grzecznie zapytac (nie z pelna geba ze to ze tamto ze kij wam w oko - nic tak nie wskorasz) Jak ASO bedzie mialo Ciebie w d...e to pisac do SAP. Mysle ze jak auto bylo faktycznie serwisowane z wpisami i wszystkim co trzeba bylo robic przy przegladach to powinno zakonczyc sie na ASO (chociaz jak czytam co gdzieniegdzie sie dzieje to rece opadaja.).
Powodzenia.
Pozdrawiam MArcinSkoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...
Komentarz
-
-
W takich sytuacjach dobra wola producenta objawia się partycypacją w kosztach.
Ale znając życie kwota za wymianę skrzyni w ASO będzie na tyle chora, że dużo taniej będzie po prostu wstawić używaną w niezależnym serwisie.Czarna perła O2 FL:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58593
Komentarz
-
-
czy to jest normalne ze zniszczenia są takie przy 60tys w 2 letnim aucie gdzie normalnie sie jezdzi i uzytkuje bez wciskania gazu do dechy czy poprostu trafił mi sie taki model ze tylko płakać
pozdrawiam i nie lam sie, odnosnie naprawy, postaraj sie dojsc do porozumienia ze swoim aso, bedzie dobrze, nie pierwsza i nie ostatnia naprawa
Komentarz
-
-
CYRULICZEK, jak cena naprawy w ASO będzie bajońska mimo ich partycypacji, to poszukaj po oznaczeniach która podejdzie skrzynka do Twojego konkretnie, kup używę i wstaw w dobrym zakładzie, nie przejmuj się coś się zaradzi, przykład:
wychodzi na to że jednak w tych 1.6 te skrzynki nie do końca poprawili.....się sypią nadal, może mniej, ale jednak
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez natashW ASO pewnie wyjdzie 10-12k...Czarna perła O2 FL:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58593
Komentarz
-
-
A powiedz mi jak działała Ci ta skrzynia biegów wcześniej? Czy biegi wchodziły delikatnie, czy musiałeś czasem coś szarpać itp?
Mi się kończy gwarancja na identycznego Toura pod koniec sierpnia i to co mnie czasami zastanawia to właśnie moja skrzynia biegów. A dokładniej mówiąc czasami są dni, że biegi wchodzą jak w masło, a czasami lubią się blokować i ciężko wskakują. Niestety bywają sytuacje, że gdy człowiek potrzebuje szybko ruszyć to ma problem wbić jedynkę i trzeba szybko od nowa naciskać sprzęgło.
Słyszałem, że Octavie tak mają, ale jest to czasami mocno irytujące.
Komentarz
-
-
Czesto bywało jak piszesz ze biegi wchodziły jak masło a czasem jak toporem cięzko w ostatnim czasie przed awaria wchodziły normalnie moja trasa do pracy Oborniki Poznan max predkosc 70na h wiec za duzo sie nie na machałem skrzynią wiec proponuje zapytac w serwisie ja za godzinke jade do nich rozmawiac na ten temat normalnie szok ale dziekuje wam wszystkim za dobre podpowiedzi jakos człowiek nie czuje sie osamotniony w swoim problemiepiotr
Komentarz
-
-
Dziwne to, że normalnie użytkowana skrzynia powiedziała "auf wiedersehen" po przejechaniu tylko 60kkm...
[ Dodano: Pią 08 Cze, 12 11:18 ]
CYRULICZEK, daj znać co Ci ASO powiedziało...Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Do tego w tak dokoksowanym silniku jak 1.6....
Jeśli koszty po Twojej stronie przekroczą 5k PLN to bym się zaczął mocno zastanawiać czy ciągnąć to z ASO, a jeśli mają wejść w przedział naście tysi i więcej to niech Cię cmokną gdzie słońce nie może i rób poza ASO - gwarancji już nie stracisz przecież.
Komentarz
-
-
tak silnik mam z kosmosu podany bo nie wiedziałem jaki wpisac w profilu nie znam sie na tych typach
[ Dodano: Pią 08 Cze, 12 15:05 ]
Jarecki a ta skrzynie to DUU czy DVV bo nie moge rozszyfrowac w ksiązce serwisowej
[ Dodano: Pią 08 Cze, 12 15:30 ]
Więc tak pisze co wyszło oczywiscie w ASO jest opcja Kulancji 30 do 70 czasem i 50 na 50 wiec nowa skrzynia koszt 10tys przy 50% 5tys sama skrzynia + sprzegło sprawa osobna + robocizna
Kulancja obejmuje nas przy serwisowaniu samochodu po okresie 2 lat wiec czasem dobrze zrobic przegląd u nich po 2 latach zeby was to objeło samochód musze im dostarczyc jak sie zdecyduje na lawecie sam nie dojedzie wiec nastepne 500zł całosc wyjdzie gdzieś koło 5- 7tys z robocizną , mechanik moj mówi ze brać skrzynie z rozbitego i heja co mozecie mi doradzic nie mam 7tys zeby tyle wydać ASO moze zdjecia przesłać do importera ale moga tez odrzucić wniosek więc nastepna nie wiadoma czy możecie mi pomóc czy brac skrzynie z auta rozbitego czy tak zwana regenerowaną bo i takie w necie widze że są
W ASO gość powiedział ze wielu klientów u nich z takim przypadkiem a są robi własnie tak ze dostarcza skrzynie osobno i oni też tak robią ale gwarnacji nie daja bo skrzynie nie od nich wiec bądź Pan mądry
pozdrawiam Piotrpiotr
Komentarz
-
-
Skrzynia DUU wg ETKI powinna kosztować jakieś 7300 zł.Czarna perła O2 FL:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58593
Komentarz
-
-
CYRULICZEK, czyli to nie "lvn"..."takiego czegoś jak "dvv" raczej nie ma.
a "duu" jest znane, już było m.in. w starym 1.6 o oznaczeniu akl w Octavce. Bierz z rozbitka skrzynkę, i doczytaj, bo niektóre mają padające nity (i wtedy właśnie mechanizm różnicowy leci) - to właśnie te "duu" bodajże. Zamieniają to bodajże na "dlp" (która ma już śruby, a nie nity). Używa z rozbitego auta z montażem wyjdzie Ci maks trochę ponad 2 tyś zł, a nie 7 tyś.tu masz parę info:
poszperaj w necie i poczytaj o tym "duu" i "dlp" żeby mieć pewność co kupić.Skonsultuj z dobrym mechaniorem montaż.
a tak na marginesie jeśli w tourze zamotowali znowu to ustrojstwo o padających nitach....to żal.pl
przykład dlp z alledrogo
i wal ASO, wstawią znowu "duu" które za jakiś czas znowu może się rozsypać, a zapłacisz za to jak za zboże.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zielarzlolSkrzynia DUU wg ETKI powinna kosztować jakieś 7300 zł.
Komentarz
-
Komentarz