Wlasnie mija mi 3 lata odkad kupilem Skode Octavie Tour 1.4 MPI. To mlode auto i jedyne co do tej pory bylo przy nim robione to przeglad gwarancyjny po 1. roku (przebieg 25.000 km) oraz wymienione przednie lewe łorzysko w kole. Aktualnie ma 49 000 km, zadnych usterek nie zauwazylem ale chce jej wymienic wszystko co moglo sie do tej pory wyeksploatowac.
Z przyczyn osobistych mam koniecznosc zamowienia czesci do wymiany przez Internet (nie ma mnie na miejscu) i zastanawiam sie co warto po tym przebiegu wymienic. Rzeczy typu zakup i wymiana oleju, plynu hamulcowego, ew. klockow+tarcz jest jasna ale jestem mimo wszystko laikiem w tej dziedzinie a priorytet dla mnie to aby maksymalnie dlugo je eksploatowac. Nie musi byc niskobudozetowo, jestem gotowy profilaktycznie wymienic wiecej aby miec dluzej spokoj. Stacje diagnostyczna odwiedze i tak, wiec bardziej mi chodzi jakie czesci filtry itp po 3 latach warto kupic i wymienic.
wyglada na to ze komplet czesci jakie na 100% i tak trzeba kupic to:
filtr oleju
plyn hamulcowy
olej silnikowy
filtry powietrza
swiece zaplonowe
plyn do chlodnicy
filtr przeciwpyłowy
-sprawdzić stan lakieru klapy bagażnika za rejestracja (czy nie ma wytarć lakieru od plastikowej rami tablicy rej.),
-nasmarować zawiasy olejem wazelinowym (po kropelce, tylko odrobina),
-nawoskować po uprzednim dokładnym wymyciu ciepłą wodą wnęki drzwi, progi, miejsca na lakierze mające bezpośredni kontakt z uszczelkami drzwi, klapy bagażnika
-oczyścić i nasmarować zamek maski silnika,
-jeśli są stalówki to warto je umyć i także porządnie grubo nawoskować, szybko rdzewieją jak wiemy
-nie wiem jak u Ciebie ale u mnie w 1.6 BFQ konieczne jest smarowanie elementu wybieraka skrzyni biegów, jest to kiepsko rozwiązane. Chodzi mi zarówno o sam wybieram wewnątrz kabiny jak i wybierak na skrzyni bezpośrednio. A więc podniesienie auta, oczyszczenie elementów i nasmarowanie najlepiej z pomocą drugiej osoby która będzie w czasie smarowania zmieniać biegi
Polecam olej wazelinowy taki jak do maszyn do szycia i precyzyjnych mechanizmów. Pamiętać należy że aplikujemy tylko po kropelce a nawet mniej bym powiedział. Nie polecam stosowania oleju w sprayu, najlepiej zwykły aplikator.
Smarowanie czegokolwiek zbyt dużą ilością smaru lub oleju może mieć efekt odwrotny do zamierzonego. Oblepiony element łapie kurz i drobiny piasku i działa to jak papier ścierny czy piaskowanie. Tak jest właśnie z zawiasami drzwi z O1 które szybko się brudzą. Po prostu dokładnie czyścimy te elementy i dajemy ciut oleju tylko na na łepek el. pracującego. To samo tyczy się też zamka maski silniki.
"coś być musi, do cholery, za zakrętem"
O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
O2 Tour BSE+LPG LR - MED
Nie wiem czy są zamontowane chlapacze przy przednich kołach. Jeżeli niema, polecam zamontować, sprawdzą się zawsze, a szczególnie w zimie. Bardzo wzrasta trwałość powłoki przy progach i w okolicy.
Będziesz miał auto przejrzane dokładnie na wylot, nasmarowane wszystkie śrubki i karteczkę z elementami, które mogą Ci się zepsuć w najbliższym czasie (jeżeli tylko widać jakiekolwiek zniszczenie jakiegokolwiek elementu Grzesiek to wyłapie i wpisze Ci na karteczkę). Możesz się z nim dogadać, że kupi Ci też części (na pewno sprawdzone i przetestowane, a nie niewiadomo co z netu).
Generalnie przyjeżdżasz na gotowe, czekasz, płacisz, wyjeżdżasz zadowolony.
Komentarz