[O1] przeglad po 3 latach eksploatacji auta

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • educor
    Classic
    • 2011
    • 5

    [O1] przeglad po 3 latach eksploatacji auta

    Zamieszczone przez Contra
    Jakieś nowe informacje o liftingu superba? To w kóncu też topic o nim
    Niech się nie śpieszą , w styczniu 2014 będą dobre promocję na rocznik 13 i wtedy będzie można za 100 k wypasionego grubasa kupić

    znalazłem takie coś O3 4x4 1.6 TDI hmm

  • benny1986
    Classic
    • 2010
    • 22

    #2
    [O1] przeglad po 3 latach eksploatacji auta

    Witam,

    Wlasnie mija mi 3 lata odkad kupilem Skode Octavie Tour 1.4 MPI. To mlode auto i jedyne co do tej pory bylo przy nim robione to przeglad gwarancyjny po 1. roku (przebieg 25.000 km) oraz wymienione przednie lewe łorzysko w kole. Aktualnie ma 49 000 km, zadnych usterek nie zauwazylem ale chce jej wymienic wszystko co moglo sie do tej pory wyeksploatowac.
    Z przyczyn osobistych mam koniecznosc zamowienia czesci do wymiany przez Internet (nie ma mnie na miejscu) i zastanawiam sie co warto po tym przebiegu wymienic. Rzeczy typu zakup i wymiana oleju, plynu hamulcowego, ew. klockow+tarcz jest jasna ale jestem mimo wszystko laikiem w tej dziedzinie a priorytet dla mnie to aby maksymalnie dlugo je eksploatowac. Nie musi byc niskobudozetowo, jestem gotowy profilaktycznie wymienic wiecej aby miec dluzej spokoj. Stacje diagnostyczna odwiedze i tak, wiec bardziej mi chodzi jakie czesci filtry itp po 3 latach warto kupic i wymienic.

    pozdrawiam i z gory dzieki za odpowiedzi

    Komentarz

    • ryjeks
      Rider
      • 2010
      • 488
      • Octavia III combi (5E5)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      To co przewiduje książka i więcej nie ma co się napinać
      Poczyścić zaciski, nasmarować zawiasy i inne.
      Po prostu przerobić listę z ASO i tyle.

      Komentarz

      • benny1986
        Classic
        • 2010
        • 22

        #4
        Dzieki za odp, masz racje i ksiazke przejzalem, tylko bardziej mi chodzi o nazwy czesci ktore trzeba kupic. Z tego co wyczytalem na:


        wyglada na to ze komplet czesci jakie na 100% i tak trzeba kupic to:
        filtr oleju
        plyn hamulcowy
        olej silnikowy
        filtry powietrza
        swiece zaplonowe
        plyn do chlodnicy
        filtr przeciwpyłowy

        moze cos pominalem?

        Komentarz

        • Biszczu
          RS
          • 2011
          • 5567

          #5
          Zamieszczone przez benny1986
          cos pominalem?
          benny1986, filtr paliwa
          "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

          Komentarz

          • niezal
            Rider
            • 2010
            • 283
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Warto dodatkowo, oprócz tego co napisali koledzy:

            -sprawdzić stan lakieru klapy bagażnika za rejestracja (czy nie ma wytarć lakieru od plastikowej rami tablicy rej.),
            -nasmarować zawiasy olejem wazelinowym (po kropelce, tylko odrobina),
            -nawoskować po uprzednim dokładnym wymyciu ciepłą wodą wnęki drzwi, progi, miejsca na lakierze mające bezpośredni kontakt z uszczelkami drzwi, klapy bagażnika
            -oczyścić i nasmarować zamek maski silnika,
            -jeśli są stalówki to warto je umyć i także porządnie grubo nawoskować, szybko rdzewieją jak wiemy
            -nie wiem jak u Ciebie ale u mnie w 1.6 BFQ konieczne jest smarowanie elementu wybieraka skrzyni biegów, jest to kiepsko rozwiązane. Chodzi mi zarówno o sam wybieram wewnątrz kabiny jak i wybierak na skrzyni bezpośrednio. A więc podniesienie auta, oczyszczenie elementów i nasmarowanie najlepiej z pomocą drugiej osoby która będzie w czasie smarowania zmieniać biegi

            Polecam olej wazelinowy taki jak do maszyn do szycia i precyzyjnych mechanizmów. Pamiętać należy że aplikujemy tylko po kropelce a nawet mniej bym powiedział. Nie polecam stosowania oleju w sprayu, najlepiej zwykły aplikator.

            Smarowanie czegokolwiek zbyt dużą ilością smaru lub oleju może mieć efekt odwrotny do zamierzonego. Oblepiony element łapie kurz i drobiny piasku i działa to jak papier ścierny czy piaskowanie. Tak jest właśnie z zawiasami drzwi z O1 które szybko się brudzą. Po prostu dokładnie czyścimy te elementy i dajemy ciut oleju tylko na na łepek el. pracującego. To samo tyczy się też zamka maski silniki.
            "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

            O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
            O2 Tour BSE+LPG LR - MED

            Komentarz

            • benny1986
              Classic
              • 2010
              • 22

              #7
              dokladnie o takie nieudokumentowane w ksiazce serwisowej wskazowki mi chodzilo, dzieki!!

              Komentarz

              • Marian 2
                L&K
                • 2007
                • 1085
                • Octavia I combi (1U5)
                • AQY 2.0 MPI 115 KM

                #8
                Nie wiem czy są zamontowane chlapacze przy przednich kołach. Jeżeli niema, polecam zamontować, sprawdzą się zawsze, a szczególnie w zimie. Bardzo wzrasta trwałość powłoki przy progach i w okolicy.

                Komentarz

                • MikeWRC
                  Elegance
                  • 2009
                  • 995

                  #9
                  Zamieszczone przez benny1986
                  dokladnie o takie nieudokumentowane w ksiazce serwisowej wskazowki mi chodzilo, dzieki!!
                  Jedź na przegląd do DGW:


                  Będziesz miał auto przejrzane dokładnie na wylot, nasmarowane wszystkie śrubki i karteczkę z elementami, które mogą Ci się zepsuć w najbliższym czasie (jeżeli tylko widać jakiekolwiek zniszczenie jakiegokolwiek elementu Grzesiek to wyłapie i wpisze Ci na karteczkę). Możesz się z nim dogadać, że kupi Ci też części (na pewno sprawdzone i przetestowane, a nie niewiadomo co z netu).

                  Generalnie przyjeżdżasz na gotowe, czekasz, płacisz, wyjeżdżasz zadowolony.

                  Moja Octavia:
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=mikewrc

                  Było: 116,3KM / 279,5Nm
                  Jest: 143KM / 325,9NM

                  Komentarz

                  Pracuję...