zakup nowej Octavii benzynowej

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sew1981
    RS
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2009
    • 10917
    • Fiat

    #26
    ryjeks, to co zacytowałeś to tylko dodatki do argumentów,argumenty główne były tu:
    "nie uważam tak jak i Ty , że 1.2 tsi będzie się sypał, bo to pewnie dobry w miarę silnik.
    1. Można tylko zauważyć na podstawie porównania, że częściej nękają problemy posiadaczy 1.4 tsi niż posiadaczy 1.6 mpi. 1.2 tsi bazuje na tej samej technologii, stąd takie wnioski powyżej padły.
    2. Pewniejszym (bo sprawdzonym na dużych przebiegach) jest 1.6. To pewniejszy grunt, bo sprawdzony.
    Również dziękuje bardzo"

    [ Dodano: Nie 17 Cze, 12 15:24 ]
    "A jeśli chodzi o chip, to bez problemu "robią się" na ok. 130KM." z tego co mi wiadomo żaden tuner nie ogarnął pożądnie jeszcze chipowania tej jednostki. Cały czas czekamy. Chyba, że masz na myśli samobójcze boxy z alledrogo.

    Komentarz

    • Ferd
      Rider
      • 2011
      • 320

      #27
      exportsubripp

      He, he .. to jest otwarte forum i każdy może wyrażać swoje zdanie. Ja swoje wyraziłem bardzo jasno i czytelnie. Inteligentny człowiek zawsze mówi CO ON BY ZROBIŁ W DANEJ SYTUACJI, A NIE CO MAJĄ ROBIĆ INNI. Każdy ma swój rozum i ma tak postępować jak mu ten rozum dyktuje.

      Ponadto jesteś nieobiektywny, ponieważ o ile dobrze zauważyłem w dziale Handel, sam sprzedajesz Octavie 1.2 TSI, wiec jesteś stronniczy. :diabelski_usmiech

      Komentarz

      • piotr_kk
        Classic
        • 2012
        • 6

        #28
        Dziękuję za tak ożywioną dyskusję,
        jak zwykle w takich przypadkach, gdy są dwie opcje to stworzą się dwa obozy zwolenników. Mam takie spostrzeżenia, które są dla mnie istotne:
        - silnik 1.6 - jak piszecie mułowaty - przyznam, że boję się czy przesiadka z focusowego 1.8 TDCi nie będzie mi zbyt doskwierać - nie jeżdżę sportowo, ale ten turbo ciąg mi odpowiadał jak trzeba było szybko przyspieszyć,
        - silnik 1.2 - tutaj turbina chyba może mi przypomnieć poprzednie doznania z focusa,
        - koszty paliwa - jak pisałem nie mam parcia na LPG (nawet wolę go nie mieć), a z tego co czytam koszty przejechania 100 km nie są jakoś drastycznie większe przy 1.2. Do tego koło zapasowe lata po bagażniku i relatywnie częściej na stację się zajeżdża. Do ceny za lepsze paliwo jestem przyzwyczajony, bo w fordzie lałem BP ultimate lub inne premium, wychodząc z założenia, że lepiej kilka groszy więcej, a mieć spokój z ewentualnymi kłopotami z silnikiem - tak też było w fordzie, tzn. żadnych problemów z silnikiem (po pełnym miesiącu postoju rozbitka w ASO, gdzie czekał na dalszy rozwój sytuacji, samochód został uruchomiony od pierwszego strzału i puścił tylko mały czarny obłoczek - handlarz-nabywca oraz gość z ASO byli pod wrażeniem),
        - przebiegi moje to około 20 tys. rocznie, w większości po trasie. Piszecie, że 1.6 głośny - to minus, z kolei 1.2 ma sześć biegów, ergo cichszy - to plus. Ja cenię ciszę.

        Powoli skłaniam się ku wersji 1.2 TSI, choć tutaj jak można się domyślić najistotniejszy będzie koszt zakupu. Nie chcę przekroczyć swojego budżetu, bo wiem jak w sposób niezauważalny pierwotny limit ulega ciągłemu wzrostowi.

        Info do forumowicza exportsubripp - dostałem PW i jest to jakaś opcja, będę miał na uwadze.


        Dodatkowo ponawiam prośbę o podanie wymiarów bagażnika licząc po podłodze dla wersji htb, za co z góry dziękuję.

        Pozdrawiam
        Piotr

        Komentarz

        • arkan
          Drive
          • 2011
          • 89

          #29
          Ja ze swej strony mogę śmiało polecić silnik 1.2 TSI. Osobiście mam auto ponad rok i nie mam z nim żadnych problemów, co dziennie jadę do pracy czy też w trasę bez żadnego stresu. Oczywiście lepiej sprawuje się w małym aucie (dynamika itp.) typu Fabia czy Polo ale w OII zawalidrogą też nie jest.
          Od takiego silniczka nie ma co wymagać też aby był demonem prędkości bo nie do tego celu został stworzony (zresztą powyżej 140 km/h już nieźle łyka )
          Co do spalania to w trasie przy użyciu tempomatu i spokojnej jeździe do ok. 120km/h (ale bez jakiegoś pałowania) spokojnie schodzę poniżej 6 l/100 km.
          Jeśli chodzi o moc to u mnie na hamowni w serii wypluło 119,7 KM, a program na 130 robi już kilku tunerów, niestety sporo sobie za to życzą (ok. 2tys. PLN)
          Golf VII TDI Variant

          Komentarz

          • zwolin
            Rider
            • 2010
            • 656

            #30
            Zamieszczone przez piotr_kk
            - silnik 1.6 - jak piszecie mułowaty
            tylko, że w większości pisza to ci, co nie jeździli Przy odrobinie dobrej woli z kreski dołozysz seryjnemu BXE. Kolega szkoda robił kiedys porównanie z gtechem BSE vs BXE i szły leb w łeb. Więc 1.6 które nie jedzie jedzie tak samo jak BXE, które dupę urywa????? :lol: :lol:
            Zamieszczone przez piotr_kk
            Piszecie, że 1.6 głośny - to minus
            tak - od 160km/h :lol:
            Weź się chłopie przejedź gdzieś tym samochodem, bo wybór na podstawie cudzych doznań (po części wyśnionych), to nie najlepsza sprawa :idea:

            Zamieszczone przez Ferd
            Natomiast silniki 1.8 tsi czy 2.0 tsi to już zupełnie inna bajka. Przy ich sportowych osiągach jestem w stanie zaakceptować ryzyko związane z ich konstrukcją
            Warto dodac, że poziom ryzyka, a pewnie i koszt jest porównywalny, a moc o połowę mniejsza.

            Zamieszczone przez exportsubripp
            tak samo pisanie o awaryjnosci 1.2 tsi to znów mi sie smiac chce, 2 lata na tym forum siedze i nie widzialem zeby ten silnik sie komus popsul
            a ile ich jest???

            Wybacz, to tylko moje odczycie, ale odnoszę wrażenie, że od kiedy pojawiło się twoje ogłoszenie o sprzedaży samochodu starasz się każdego przekonac, że 1.2 TSi, to jest to czego mu do szczęścia potrzeba. Może się mylę, a może..... :evil:
            Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
            O II Tour Combi 1.6
            Mitsu Carisma 4G93 GDI

            Komentarz

            • Ferd
              Rider
              • 2011
              • 320

              #31
              Zamieszczone przez piotr_kk
              - silnik 1.6 - jak piszecie mułowaty - przyznam, że boję się czy przesiadka z focusowego 1.8 TDCi nie będzie mi zbyt doskwierać - nie jeżdżę sportowo, ale ten turbo ciąg mi odpowiadał jak trzeba było szybko przyspieszyć,
              J jeździłem zarówno Octavią z silnikiem 1.6 MPI jak i Focusem 1.8 TDCI. Ford z tym silnikiem w porównaniu do Octavii 1.6 to po prostu absolutna RAKIETA. Jedynymi zaletami silnika 1.6 MPI jest bardzo wysoka bezawaryjność, tania eksploatacja - części, brak potencjalnych bomb i możliwość bezproblemowej instalacji LPG. O radości z jazdy zapomnij 8) Ten silnik nie od tego. Jak chcesz mieć jakąś przyjemność z jazdy i nie boisz się potencjalnego ryzyka kosztownej awarii, to raczej skup się na silniku 1.2 tsi

              Zamieszczone przez piotr_kk
              Do ceny za lepsze paliwo jestem przyzwyczajony, bo w fordzie lałem BP ultimate lub inne premium, wychodząc z założenia, że lepiej kilka groszy więcej, a mieć spokój z ewentualnymi kłopotami z silnikiem
              Ja też do swojej Octy leje tylko markową benzynę 98 i napełniam markowym gazem. :szeroki_usmiech Ale pamiętaj, że premium benzyna 98 jest dużo droższa od premiom benzyny 95.

              Zamieszczone przez piotr_kk
              - koszty paliwa - jak pisałem nie mam parcia na LPG (nawet wolę go nie mieć), a z tego co czytam koszty przejechania 100 km nie są jakoś drastycznie większe przy 1.2.
              Inaczej kolega będzie mówił, jak benzyna podrożeje do 10 złotych za litr :diabelski_usmiech

              Komentarz

              • exportsubripp
                Rider
                • 2010
                • 304

                #32
                Zamieszczone przez piotr_kk
                Dziękuję za tak ożywioną dyskusję,
                jak zwykle w takich przypadkach, gdy są dwie opcje to stworzą się dwa obozy zwolenników. Mam takie spostrzeżenia, które są dla mnie istotne:
                - silnik 1.6 - jak piszecie mułowaty - przyznam, że boję się czy przesiadka z focusowego 1.8 TDCi nie będzie mi zbyt doskwierać - nie jeżdżę sportowo, ale ten turbo ciąg mi odpowiadał jak trzeba było szybko przyspieszyć,
                - silnik 1.2 - tutaj turbina chyba może mi przypomnieć poprzednie doznania z focusa,
                - koszty paliwa - jak pisałem nie mam parcia na LPG (nawet wolę go nie mieć), a z tego co czytam koszty przejechania 100 km nie są jakoś drastycznie większe przy 1.2. Do tego koło zapasowe lata po bagażniku i relatywnie częściej na stację się zajeżdża. Do ceny za lepsze paliwo jestem przyzwyczajony, bo w fordzie lałem BP ultimate lub inne premium, wychodząc z założenia, że lepiej kilka groszy więcej, a mieć spokój z ewentualnymi kłopotami z silnikiem - tak też było w fordzie, tzn. żadnych problemów z silnikiem (po pełnym miesiącu postoju rozbitka w ASO, gdzie czekał na dalszy rozwój sytuacji, samochód został uruchomiony od pierwszego strzału i puścił tylko mały czarny obłoczek - handlarz-nabywca oraz gość z ASO byli pod wrażeniem),
                - przebiegi moje to około 20 tys. rocznie, w większości po trasie. Piszecie, że 1.6 głośny - to minus, z kolei 1.2 ma sześć biegów, ergo cichszy - to plus. Ja cenię ciszę.

                Powoli skłaniam się ku wersji 1.2 TSI, choć tutaj jak można się domyślić najistotniejszy będzie koszt zakupu. Nie chcę przekroczyć swojego budżetu, bo wiem jak w sposób niezauważalny pierwotny limit ulega ciągłemu wzrostowi.

                Info do forumowicza exportsubripp - dostałem PW i jest to jakaś opcja, będę miał na uwadze.


                Dodatkowo ponawiam prośbę o podanie wymiarów bagażnika licząc po podłodze dla wersji htb, za co z góry dziękuję.

                Pozdrawiam
                Piotr
                kolego jak przesiadasz sie z tdci to 1.6 mpi bedzie dla ciebie tragedia, powiem tak, ja mam 1.2 tsi a moj ojciec ma 1.6 mpi w octavi i co prawda on jest zadowolony ale on jezdzi jak prawdziwy emeryt , tylko do kosciola, ja jego autem nie moge jezdzic , nerwica mnie bierze jak czasem sie mam przejechac, mój tesciu tez ma 1.6 mpi , w zeszlym roku kupil u danielcia, i caly czas mi zazdrosci bo jak czasem mu daje sie przejechac to sie nadziwic nie moze ze mój ma takiego kopa, w ogole ludzie co pisza tutaj jak nie mają porównania to niech lepiej sie wstrzymają bo te silniki dzieli przepaść. Raz że ma 6 biegowa skrzynie co daje cichą prace silnika na trasie, to turbina daje naprawde duzo radosci, zbiera sie zarąbiscie i malo pali. A jak widze ze ktos pisze ze 1.2 pod wzgledem awaryjnosci jest bombą zegarowa to juz mnie smiech ogarnia, ten silnik jest prosty jak konstrukcja cepa, tam prócz turbo nie ma sir co popsuc, a turbo jak bedziesz dbal to wiele lat ci sie nie wysra, wiec o czym mowa. Jesli chodzi o spalanie to jako uzytkownik moge powiedziec ze wcale mniej nie spala, raczej oba palą tyle samo. Cena u danielcia 1.2 tsi w wersji family juest o 1200 wyzsza niz 1.6 mpi bo teraz ojciec kupuje i sprawdzalismy, tylko ze on oczywiscie wziął 1.6 bo z poprzedniego byl zadowolony wiec bierze znowu taki sam silnik. Reasumując jesli cenisz sobie cisze w kabinie, nie lubisz pałowac auta na 4500 obrotów w trasie , lubisz jezdzic dynamicznie, a nie mułowatgo, to wybór dla cioebie powinien byc oczywisty, a w ogole to podjedz do mnie, to dam ci pojezdzic moim i tescia i se porównsz , mysle ze wtedy juz nawet minuty nie bedziesz sie zastanawial co wybrac.
                Napisane za pomocą batonika KitKat

                Komentarz

                • zwolin
                  Rider
                  • 2010
                  • 656

                  #33
                  Zamieszczone przez exportsubripp
                  wcale mniej nie spala, raczej oba palą tyle samo.
                  Dzięki Ci Panie, że to wreszcie napisałeś
                  Zamieszczone przez exportsubripp
                  tam prócz turbo nie ma sir co popsuc,
                  No to chyba trochę nie jest tak. Bezpośredni wtrysk tez potrafi sprawić trochę radości. Ale tu też tak się ma, jak się dba. Tak naprawdę to w TSI najgorsza mina to chyba jednak rozrząd. Niby w 1.2 chyba się jeszcze nie posypał, ale doświadczenia kolegów od 1.8 powodują, że ja tam bym co rano nasłychiwał odgłosów z pod maski. Co oczywiście nie znaczy, że w BSE na pewno nie pęknie pasek.
                  Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                  O II Tour Combi 1.6
                  Mitsu Carisma 4G93 GDI

                  Komentarz

                  • patrykL
                    Rider
                    • 2009
                    • 588

                    #34
                    czytajac ten watek mozna odniesc wrazenie, ze te wszystkie 1.2 tsi, 1.4 tsi i 1.8 tsi poza "oczywista" prostota budowy maja przynajmniej po 300KM, a tylko ten nieszczesny stary 1.6 mpi ledwie ponad 100KM (...)

                    Komentarz

                    • Ferd
                      Rider
                      • 2011
                      • 320

                      #35
                      patrykL

                      Teraz określenie "stary" w odniesieniu do konstrukcji silnika samochodowego nie jest naganne, pejoratywne, a wręcz jest jak najbardziej pozytywne. Znaczy ni mniej ni więcej, ze silnik jest sprawdzoną konstrukcją, zweryfikowaną przez lata eksploatacji, zwykle bezawaryjną do której mamy mnóstwo zamienników, a mechanicy znają wszystkie problemy związane z tym silnikiem i są w stanie naprawić tanio każdą najmniejszą usterkę. Same pozytywy. Kochajmy więc "stare" bezawaryjne silniki, po co nam pseudo nowoczesność, za która my i tylko my musimy płacić ogromne pieniądze koncernom samochodowym, różnym autoryzowańcom itp.

                      Komentarz

                      • patrykL
                        Rider
                        • 2009
                        • 588

                        #36
                        Same pozytywy
                        po co nam pseudo nowoczesność, za która my i tylko my musimy płacić ogromne pieniądze koncernom samochodowym, różnym autoryzowańcom itp.
                        zgadzam sie, ale sadze, ze "takich" jak my dwaj (odmiencow) jest niewielu, a na pewno coraz mniej

                        Komentarz

                        • Ferd
                          Rider
                          • 2011
                          • 320

                          #37
                          Zamieszczone przez patrykL
                          a na pewno coraz mniej
                          Może nie jet tak źle. Ludzie robią się coraz mądrzejsi, przebieglejsi i bardzo nie lubią jak ktoś np. koncern samochodowy pod pozorem wprowadzania nowoczesnych rozwiązań robi ich w bambuko i jeszcze każe sobie za to płacić.

                          Natomiast z tą mułowatością silnika 1.6 nie do końca jest tak. Owszem silnik 1.6 75 koni jest mułowaty i tym się po prostu nie da jeździć. Octavia z silnikiem 1.6 75 koni to jakieś nieporozumienie.

                          Silnik 1.6 100 koni jest silnikiem normalnym. Może nie jest zbyt dynamiczny, ale słaby tez nie jest. Jak ktoś na co dzień nie jeździ zapchanym po dach samochodem w 5 osób, a tylko jeździ sam lub z pasażerem, to silnik ten sprawuje się całkiem nieźle. Rakietą samochód nie jest, ale słabeuszem też nie.

                          Komentarz

                          • zwolin
                            Rider
                            • 2010
                            • 656

                            #38
                            Zamieszczone przez patrykL
                            ze "takich" jak my dwaj (odmiencow) jest niewielu
                            na 5 min się człowiek wyloguje i już o nim zapomną :cry:

                            Zamieszczone przez Ferd
                            Rakietą samochód nie jest, ale słabeuszem też nie.
                            Toć przecie tyle razy pisałem, że tym da się normalnie jeździć. A jakotakie porównanie mam, bo na codzień jeżdżę trochę mocniejszym samochodem (octavią głównie jeździ żona).
                            Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                            O II Tour Combi 1.6
                            Mitsu Carisma 4G93 GDI

                            Komentarz

                            • patrykL
                              Rider
                              • 2009
                              • 588

                              #39
                              na 5 min się człowiek wyloguje i już o nim zapomną
                              blagam o wybaczenie

                              Komentarz

                              • ryjeks
                                Rider
                                • 2010
                                • 488
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                #40
                                Zamieszczone przez zwolin
                                ryjeks, pozwolisz, że jako użytkownik BSE się z tobą nie zgodzę.
                                1. Spalanie - po miescie średnio 8.5 l noPB (gazu nie mam i mieć nie będę) na trasie 7-7.5
                                Tak, żeby było widomo o czym piszę, to przejaz ursus -stara miłosna-ursus ok 65 km średnia z kompa 52km/h (sobota ok południa) spalanie 7.8 l/100km. Więc mniej niż piszesz. Warunek - tym samochodem trzeba się nauczyć jeździć. Mulenie na niskich obrotach kończy się masakrycznym spalaniem
                                zwolin,

                                Ja piszę o ŚREDNIM na dużej próbie spalaniu, a nie o tym ile Tobie pali, czy mi, bo każdy w innych warunkach używa auta, a do obliczeń coś trzeba przyjąć rzetelnego.
                                Dla mnie rzetelne porównanie to katalog, a najlepiej wpisy użytkowników na takich portalach jak: autocentrum, motostat, spritmonitor itd.
                                1.2 TSI został stworzony do tego by mało palić, i tak jest w rzeczywistości, czy to się komuś podoba czy nie.

                                Zamieszczone przez zwolin
                                2. Sprecyzuj bardzo Cię proszę, w jakich to warunkach 1.2 Tsi pali te 6l/100 km, bo obawiam się, że stosujemy tu kreatywną ksiegowość porównując auto jadące normalnie i turlające się. Nie wierzę, że w mieście typu wawa 1.2 Tsi utzryma się w 6l.
                                j.w

                                W Wawie przykładowo ten 1.2 TSI spali 8l, a 16 w tych samych warunkach 10l.
                                Średnia różnica będzie ok. 2l między tymi silnikami i takie coś można przyjąć do wyliczeń i będzie to rzetelne.


                                Zamieszczone przez zwolin
                                3. 1.2 Tsi to dupę urywa, ale jak ktoś się przesiadł z czegos co miało 50 koni. Jedzie tylko trochę lepiej niż BSE. Jeden i drugi niczym sie nie wyróżnia. Kupujący musi sobie odpowiedzieć, czy to "trochę lepiej" jest warte ładowania się w wielokrotnie bardziej skomplikowany silnik, którego tak naprawdę to jeszcze nikt nie zna. Może się nie posypie, ale wystarczy perspektywa serwisowania tylko w ASO, ograniczona możliwość weryfikacji i diagnostyki usterek na forum (najpierw się coś komus musi posypać, żeby następny wiedział co to).
                                1.2 TSI dupy nie urywa tak samo jak i te 1.6.
                                Ale silnik jest zdecydowanie cichszy, lepiej i płynniej rozwija moc i ogóle wrażenie jest dużo lepsze.
                                Czy jeździłeś tym 1.2 TSI ? Bo jeśli nie to nie bardzo mamy o czym dyskutować.
                                Resztę opisałem w pierwszym poście, na temat tego że silnik się rozsypie itd.

                                Zamieszczone przez zwolin
                                4. Powiedz mi , bardzo proszę, jaki jest sens chipowania 1.2 TSI, jak za mniejszą kasę mozna mieć 1.4 TSI??? W dyskusji o zakupie nowego dupowozy to argument zupełnie bez ładu i składu, bo gwarancja robi pa pa...
                                Nie bardzo wiem o czym piszesz, bo chyba nie uważnie przeczytałeś ten wątek.
                                Nie mam pojęcia jaki jest sens, napisałem tylko, że jest taka możliwość.
                                A na pewno nie użyłem tego jako argumentu ZA, a teoretycznie można by to zrobić.

                                Zamieszczone przez zwolin
                                5. Kolega szuka samochodu dla rodziny, czyli w gre wchodzą również krótkie przebiegi. Tu by się trzeba zastanowić, czy kupowanie czegokolwiek z turbo jest dobrym pomysłem.
                                Tu już ciężko coś odpowiedzieć i można się tylko szeroko

                                [ Dodano: Nie 17 Cze, 12 18:33 ]
                                Zamieszczone przez sew1981
                                ryjeks, to co zacytowałeś to tylko dodatki do argumentów,argumenty główne były tu:
                                "nie uważam tak jak i Ty , że 1.2 tsi będzie się sypał, bo to pewnie dobry w miarę silnik.
                                1. Można tylko zauważyć na podstawie porównania, że częściej nękają problemy posiadaczy 1.4 tsi niż posiadaczy 1.6 mpi. 1.2 tsi bazuje na tej samej technologii, stąd takie wnioski powyżej padły.
                                2. Pewniejszym (bo sprawdzonym na dużych przebiegach) jest 1.6. To pewniejszy grunt, bo sprawdzony.
                                Również dziękuje bardzo"
                                Z całym szacunkiem i nie zrozum mnie źle, ale to jest jakiś bełkot, a nie konkretne argumenty ZA czy PRZECIW. Jakieś ogólne stwierdzenia jak opis krajobrazu w książce.
                                Przypominam, nie zrozum mnie źle.

                                [ Dodano: Nie 17 Cze, 12 18:36 ]
                                Zamieszczone przez sew1981
                                "A jeśli chodzi o chip, to bez problemu "robią się" na ok. 130KM." z tego co mi wiadomo żaden tuner nie ogarnął pożądnie jeszcze chipowania tej jednostki. Cały czas czekamy. Chyba, że masz na myśli samobójcze boxy z alledrogo.
                                Żadne boxy, zresztą kol. arkan poniżej już potwierdził co i jak.

                                Problem jest z 1.6 TDI i nie bardzo jest na to pomysł.

                                Komentarz

                                • Marian 2
                                  L&K
                                  • 2007
                                  • 1085
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • AQY 2.0 MPI 115 KM

                                  #41
                                  A ja powiem, że ta dyskusja to dyskusja o niczym. Nic nie zastąpi pojemności silnika, im większa tym lepiej, i żadne tam turbodoladowanie i inne takie. Co z tego że silnik o pojemności 1,2 ma moc powiedzmy 120 KM, kiedy go bez przerwy trzeba kręcić na wysokich obrotach, co nie przekłada się ani na niskie zużycie paliwa, ani na trwałość.
                                  Zachwalanie jakie to są dobre doladowane silniki o małej pojemności, to moim zdaniem trochę ukrywanie kompleksów że niema się silnika o większej pojemności, który zawsze daje większe możliwości.
                                  Niestety większa pojemność zawsze więcej kosztuje przy zakupie (i tu jest "pies pogrzebany"), ale wcale to nie znaczy, że przy normalnej eksploatacji będzie większe spalanie niż w takim przykładowym 1,2.
                                  Mam Octavię z silnikiem 2.0, AQY i nie zamienił bym sie przy obecnych cenach paliw na żadne TDI, bo to silnik nie do zdarcia, a zużycie przy normalnej jeżdzie poza miastem nawet poniżej 6 l, w mieście okolo 8, a możliwości w razie potrzeby są spore.
                                  Obecnie na liczniku 206 tys.km, wymieniane tylko opony, klocki, tylne teleskopy, a ostatnio po 13 latach bateria w pilocie.
                                  Moim zdaniem, wielka szkoda, że w "imię nowoczesności" te bardzo dobre wolnossące silniki już nie są dostępne.

                                  Komentarz

                                  • ryjeks
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 488
                                    • Octavia III combi (5E5)
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez zwolin
                                    exportsubripp napisał/a:
                                    wcale mniej nie spala, raczej oba palą tyle samo.

                                    Dzięki Ci Panie, że to wreszcie napisałeś
                                    Nie ma takiej możliwości, by paliły tyle samo, przy tym samym stylu jazdy itd.
                                    Zresztą statystyki spalania to potwierdzają.

                                    [ Dodano: Nie 17 Cze, 12 18:46 ]
                                    Zamieszczone przez patrykL
                                    czytajac ten watek mozna odniesc wrazenie, ze te wszystkie 1.2 tsi, 1.4 tsi i 1.8 tsi poza "oczywista" prostota budowy maja przynajmniej po 300KM, a tylko ten nieszczesny stary 1.6 mpi ledwie ponad 100KM (...)
                                    Czy jeździłeś jakimś TSI ?

                                    [ Dodano: Nie 17 Cze, 12 18:48 ]
                                    Zamieszczone przez Marian 2
                                    Zachwalanie jakie to są dobre doladowane silniki o małej pojemności, to moim zdaniem trochę ukrywanie kompleksów że niema się silnika o większej pojemności, który zawsze daje większe możliwości.
                                    :shock: :roll:
                                    Dlaczego na tym forum nie ma emoty :facepalm: ?

                                    Komentarz

                                    • Ferd
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 320

                                      #43
                                      Zamieszczone przez Marian 2
                                      Nic nie zastąpi pojemności silnika, im większa tym lepiej
                                      Też tak uważam. Wyznaję dokładnie taka samą filozofię motoryzacyjną jak kolega. :szeroki_usmiech

                                      Zamieszczone przez Marian 2
                                      żadne tam turbodoladowanie i inne takie
                                      No dobre turbo może być. Mocy więcej będzie, przyjemności i radości, choć okupione jest to ryzykiem padnięcia tego turbo. Bezpośredni wtrysk benzyny to badziew, który uniemożliwia założenie gazu i niepotrzebnie komplikuje proste benzyny.

                                      Octavia I w dobrym stanie z silnikiem 2.0 8V jest chyba najbardziej poszukiwanym wozem na rynku samochodów używanych. Ludzie są mądrzy.

                                      Komentarz

                                      • patrykL
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 588

                                        #44
                                        Czy jeździłeś jakimś TSI ?
                                        tak, jezdzilem, czemu pytasz?

                                        Komentarz

                                        • Eidos71
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2050
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          #45
                                          Panowie - znowu zaczyna się wojna o to, kto ma lepszy silnik w aucie. A więc znowu Wasze wywody w większości mijają się z tematem. Przypominam, że kolega piotr_kk zastanawia się nad wyborem jednego z dwóch silników: 1.6 MPI, lub 1.2 TSI, więc ograniczmy się tylko do tych dwóch jednostek. No i niech wypowiadają się użytkownicy tych dwóch jednostek napędowych, gdyż wypowiedzi pozostałych posiadaczy innych silników mało wnoszą do tematu, bardziej zaśmiecając wątek. Chyba, że chcecie, aby moderator zamknął kolejny temat, w którym kilku forumowiczów zupełnie nie w temacie usiłuje wykazać, że "moje jest mojsze od twojego". :evil: Prośba też do jednego z forumowiczów, udzielającego się w tym temacie: niech się trzyma swoich poglądów, a nie zmienia je co 3-4 godziny, bo sam się ośmiesza :wink:
                                          Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                                          MOJA FURKA

                                          Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                                          Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                                          Komentarz

                                          • ryjeks
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 488
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            #46
                                            Zamieszczone przez patrykL
                                            tak, jezdzilem, czemu pytasz?
                                            Czy 1.2 TSI jest cichszy od 1.6?
                                            Czy 1.2 TSI lepiej rozwija moc od 1.6 ?
                                            Czy 1.2 TSI ma większy zakres użytecznych obrotów?

                                            Masz dostać służbowe auto i do wyboru masz 1.2 TSI i 1.6, które wybierasz ?

                                            Komentarz

                                            • patrykL
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 588

                                              #47
                                              Czy 1.2 TSI jest cichszy od 1.6?
                                              nie wiem, nie jezdzilem autem z tym silnikiem, nawet jesli jest cichszy to nie jest to dla mnie argument rozstrzygajacy

                                              Czy 1.2 TSI lepiej rozwija moc od 1.6 ?
                                              nie wiem, ale domyslam sie, ze tak

                                              Czy 1.2 TSI ma większy zakres użytecznych obrotów?
                                              nie wiem, ale domyslam sie, ze tak

                                              Masz dostać służbowe auto i do wyboru masz 1.2 TSI i 1.6, które wybierasz ?

                                              wybieram 1.6 mpi, juz pisze dlaczego, otoz uwielbiam silniki 8-zaworowe, ich charakterystyke i niesamowita elastycznosc od bardzo niskich obrotow, to sa dla mnie argumenty decydujace

                                              Komentarz

                                              • ryjeks
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 488
                                                • Octavia III combi (5E5)
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                #48
                                                Eidos71,


                                                Największy raban robią użytkownicy 1.6, jeden chłop napisał, że ma 1.2 i sobie chwali, to zjechali gościa, bo zachwala, żeby sprzedać. :facepalm

                                                A większość argumentów, to "bo tak".

                                                Podsumowując:
                                                1.6 z LPG dla tych którzy robią duże przebiegi lub dla tych co kupują auto na 100 lat i robią małe przebiegi lub dla fanatyków dla ich świętego spokoju.

                                                Reszta niech kupi 1.2 TSI lub inny i będzie zadowolona.

                                                [ Dodano: Nie 17 Cze, 12 19:17 ]
                                                Zamieszczone przez patrykL
                                                wybieram 1.6 mpi, juz pisze dlaczego, otoz uwielbiam silniki 8-zaworowe, ich charakterystyke i niesamowita elastycznosc od bardzo niskich obrotow, to sa dla mnie argumenty decydujace
                                                Skoro nie jeździłeś to nie bardzo masz co wybierać.
                                                Poza tym 1.2 TSI jest właśnie 8-zaworowy :lol:

                                                Komentarz

                                                • patrykL
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 588

                                                  #49
                                                  Poza tym 1.2 TSI jest właśnie 8-zaworowy
                                                  ale ma turbo, ktore wykonczylbym przy swoim stylu jazdy,
                                                  a bez turbo zostaje mu niewiele z tych 105KM

                                                  Skoro nie jeździłeś to nie bardzo masz co wybierać
                                                  nastepnym razem nie pytaj, skoro sam sobie odpowiadasz na pytania

                                                  Komentarz

                                                  • szkoda
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 22543

                                                    #50
                                                    łomatko, tylko nie skoczcie sobie do gardeł w obronie tych "swoich" silnków :lol:
                                                    co to w ogóle jest :?: :!:
                                                    proszę o spokój :idea:

                                                    co do tematu, nie rozumiem takich pytań, jadę jednym i drugim i wybieram ten, który mi się bardziej podoba, w tym porównaniu przyjemniej będzie się jeździło 1,2TSI.

                                                    inne czynniki jak ryzyko awarii, spalanie itd. itp też można sobie oszacować.
                                                    o co chodzi?!

                                                    w życiu nie przyszłoby mi do głowy pytać kogoś jaki silnik mam wybrać, tym bardziej, że taka "dyskusja" wygląda ZAWSZE tak samo.
                                                    saport techniczny baj DGW
                                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                                    była BXE '08 190kkm
                                                    no i nie ma :-)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...