zakup nowej Octavii benzynowej

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arkan
    Drive
    • 2011
    • 89

    #51
    Zamieszczone przez ryjeks
    Eidos71,


    Największy raban robią użytkownicy 1.6, jeden chłop napisał, że ma 1.2 i sobie chwali, to zjechali gościa, bo zachwala, żeby sprzedać. :facepalm

    A większość argumentów, to "bo tak".

    Podsumowując:
    1.6 z LPG dla tych którzy robią duże przebiegi lub dla tych co kupują auto na 100 lat i robią małe przebiegi lub dla fanatyków dla ich świętego spokoju.

    Reszta niech kupi 1.2 TSI lub inny i będzie zadowolona.
    Zgadzam się w 100%
    Wolny kraj, wolny wybór. Ja osobiście nigdy nie miałem auta z LPG (chociaż nie mam nic przeciwko tejże instalacji), ale skoro stać mnie na nowy samochód to stać mnie i na benzynę, a jeżdżę na co dzień do pracy i nie tylko, więc dla mnie argument na "nie" dla TSI bo ma wtrysk bezpośredni to jakiś absurd.
    Tym bardziej, że autor postu nie chce zakładać gazu.
    Golf VII TDI Variant

    Komentarz

    • parasite
      L&K
      • 2011
      • 1368

      #52
      Zamieszczone przez piotr_kk
      Focus "uszkodził" się w kolizji i pojechał ze szkodą całkowitą do krainy uczciwych handlarzy Teraz awaryjnie przemieszczam się czarnym Cinquecento, jak go nazywam "Forza Italia", który lada moment osiągnie pełnoletność.
      Mały offtopic
      Skora auto po szkodzie całkowitej leci do handlarza to może kolega z łaski swojej chociaż VIN by tu wkleił i może jakieś dodatkowe informacje na temat focusa? Być może ktoś wklepie VIN do googla i to go uratuje przed kupieniem bezwypadkowego w stanie "igła" Focusa.

      Co do silnika to jak dla mnie jeśli autor nie zamierza wkładać gazu to niech bierze 1.2 TSI. W przeciwnym razie tylko 1.6 MPI.
      AGR 112KM, 232Nm
      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

      Komentarz

      • patrykL
        Rider
        • 2009
        • 588

        #53
        ale skoro stać mnie na nowy samochód to stać mnie i na benzynę
        tak z zalozenia? tez bym tak w zyciu chcial, mam cos, to z zalozenia mam jeszcze cos, to tak jak w grecji

        Komentarz

        • ryjeks
          Rider
          • 2010
          • 488
          • Octavia III combi (5E5)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #54
          Zamieszczone przez patrykL
          ale ma turbo, ktore wykonczylbym przy swoim stylu jazdy,
          a bez turbo zostaje mu niewiele z tych 105KM
          Oho, kolejne mocne argumenty.

          Zamieszczone przez patrykL
          nastepnym razem nie pytaj, skoro sam sobie odpowiadasz na pytania
          Ale nie będziesz płakał ?

          To tak jakbyś wybierał między kolorem zielonym, a czerwonym, a nie wiedziałbyś jak czerwony wygląda?
          Dlaczego się unosisz?
          Na 3 moje pytania odpowiedziałeś "nie wiem", a na 4 podsumowujące, najważniejszy argument to charakterystyka silników 8-zaworowych.
          A pech chciał, że 1.2 TSI jest 8-zaworowy o czym nie wiedziałeś, ale jaja :roll:


          Luuuuudzie, jeśli prowadzicie stanowcze dyskusje, to chociaż wybierzcie się na jazdę próbną jakąś, bo naprawdę będzie łatwiej dyskutować.
          W innym razie wszyscy się będą wyzywać albo obrażać i nic ciekawego nie będzie można się dowiedzieć.

          Komentarz

          • kurczak1985
            Rider
            • 2009
            • 300

            #55
            Zamieszczone przez piotr_kk
            Dziękuję za tak ożywioną dyskusję,
            jak zwykle w takich przypadkach, gdy są dwie opcje to stworzą się dwa obozy zwolenników. Mam takie spostrzeżenia, które są dla mnie istotne:
            - silnik 1.6 - jak piszecie mułowaty - przyznam, że boję się czy przesiadka z focusowego 1.8 TDCi nie będzie mi zbyt doskwierać - nie jeżdżę sportowo, ale ten turbo ciąg mi odpowiadał jak trzeba było szybko przyspieszyć,
            - silnik 1.2 - tutaj turbina chyba może mi przypomnieć poprzednie doznania z focusa,
            - koszty paliwa - jak pisałem nie mam parcia na LPG (nawet wolę go nie mieć), a z tego co czytam koszty przejechania 100 km nie są jakoś drastycznie większe przy 1.2. Do tego koło zapasowe lata po bagażniku i relatywnie częściej na stację się zajeżdża. Do ceny za lepsze paliwo jestem przyzwyczajony, bo w fordzie lałem BP ultimate lub inne premium, wychodząc z założenia, że lepiej kilka groszy więcej, a mieć spokój z ewentualnymi kłopotami z silnikiem - tak też było w fordzie, tzn. żadnych problemów z silnikiem (po pełnym miesiącu postoju rozbitka w ASO, gdzie czekał na dalszy rozwój sytuacji, samochód został uruchomiony od pierwszego strzału i puścił tylko mały czarny obłoczek - handlarz-nabywca oraz gość z ASO byli pod wrażeniem),
            - przebiegi moje to około 20 tys. rocznie, w większości po trasie. Piszecie, że 1.6 głośny - to minus, z kolei 1.2 ma sześć biegów, ergo cichszy - to plus. Ja cenię ciszę.

            Powoli skłaniam się ku wersji 1.2 TSI, choć tutaj jak można się domyślić najistotniejszy będzie koszt zakupu. Nie chcę przekroczyć swojego budżetu, bo wiem jak w sposób niezauważalny pierwotny limit ulega ciągłemu wzrostowi.

            Info do forumowicza exportsubripp - dostałem PW i jest to jakaś opcja, będę miał na uwadze.


            Dodatkowo ponawiam prośbę o podanie wymiarów bagażnika licząc po podłodze dla wersji htb, za co z góry dziękuję.

            Pozdrawiam
            Piotr
            Do autora watku po tym co tutaj napisales lepszym, z Twojego punktu widzenie bedzie silnik 1.2 tsi :wink:
            Najlepiej jednak bedzie jak przejedziesz sie jednym i drugim i ocenisz roznice sam

            Komentarz

            • patrykL
              Rider
              • 2009
              • 588

              #56
              Ale nie będziesz płakał ?
              :?:

              wszyscy się będą wyzywać albo obrażać
              poki co, to ty robisz wszystko, zeby mnie obrazac

              caly czas odpowiadam wedle wlasnego uznania

              powiedz od razu, ze chcesz, zeby ci przytakiwac, pewnie ktos chetny sie znajdzie

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #57
                powoli przestaje się dać to czytać, ostatnie ostrzeżenie.
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • Ferd
                  Rider
                  • 2011
                  • 320

                  #58
                  piotr_kk

                  Tu trzeba konkretnie. Ja jeździłem troszkę Octavią z silnikiem 1.8 tsi, bardzo mi się podobało, 1.2 i 1.4 nie jeździłem, bo nie uznaję tak małych pojemności wg. mojej filozofii motoryzacyjnej. Silnik 1.6 to absolutne minimum :diabelski_usmiech

                  Autor watka zna już wszystkie za i przeciw. Ja na jego miejscu, zakładając, ze nie będę instalował gazu LPG kupiłbym Octavię z silnikiem 1.2 tsi (choć 1.4 lepszy :szeroki_usmiech ).

                  Kupiłbym dlatego, że ryzyko padnięcia turbiny jest ryzykiem, życie też jest ryzykowne, ale na Boga, trzeba mieć choć trochę przyjemności z jazdy. Oczywiście silnikowi 1.2 tsi po gwarancji zafundowałbym program :diabelski_usmiech A co.

                  [ Dodano: Nie 17 Cze, 12 20:00 ]
                  Zamieszczone przez arkan
                  ale skoro stać mnie na nowy samochód to stać mnie i na benzynę
                  Tak to nie funkcjonuje i podpada mi trochę pod demagogię w stylu, że gaz jest tylko do zapalniczek czy samochody maja "otwory hańby" :Bojesie: (miejsca tankowania lpg).

                  Tak się na tym poukładało, że ludzie, którzy mają pieniądze sa zwykle oszczędni i nie lubią być rozrzutni, nie lubią przepłacać. Jak można tankować taniej, to dlaczego tego nie zrobić nawet w super, hiper furze.Oczywiście mówimy o samochodach do codziennej lub prawie codziennej normalnej eksploatacji. Jak ktoś ma Ferrari i czasami sobie nim pojedzie na tor lub jeździ nim rekreacyjnie w weekendy to do tego samochodu raczej się lpg nie zakłada. :szeroki_usmiech

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #59
                    Zamieszczone przez Ferd
                    zakładając, ze nie będę instalował gazu
                    takie założenie jest z góry IMO błędne, mój Stary nigdy, prze kilkadziwesiąt lat, nie miał LPG, ja nigdy nie miałem, a w zeszłym roku patrząc na ceny paliw, sam kupiłem mu instalację, chociaż był baaaaaardzo sceptyczny teraz śmiga, jest zachwycony i nie musi oszczędnie deptać.
                    przy 1,6 trzeba być masochistą (albo mało jeździć ), żeby nie zapodać gazu, nie ma przyjemności deptania, ale przy dystrybutorze duża radość :lol:
                    dla każdego coś miłego, sam w przyszłości chętnie zapodałbym gazior, mając na uwadze dotychczasowe doświadczenia Ojca.

                    a kupując w tej chwili wozidło domowe, ja chyba kupiłbym właśnie BSE z gazem, póki jeszcze można, przyjemność z jazdy daje mi motocykl, 1,2 tego nie przeskoczy, ani zresztą żaden silnik montowany w skodzie :lol:
                    (poważnie mówiąc jakaś ogromna przyjemność z jazdy i deptania, to nie w tych dwóch silnikach Panowie, one nie są od tego)
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • zwolin
                      Rider
                      • 2010
                      • 656

                      #60
                      Ja piszę o ŚREDNIM na dużej próbie spalaniu, a nie o tym ile Tobie pali
                      W Wawie przykładowo ten 1.2 TSI spali 8l, a 16 w tych samych warunkach 10l.
                      ano właśnie w wawie, bo 95% przebiegu naszej octavii to wawa pali średnio w granicach 8.2-8.9. Nie wiem, czemu nie masz zamiaru aznać tego za obiektywny wynik. Nie jestem z tych co liczą kropelki, a ni z tych, co pół godziny rozpędzają się do 50.

                      Zamieszczone przez ryjeks
                      Ale silnik jest zdecydowanie cichszy, lepiej i płynniej rozwija moc i ogóle wrażenie jest dużo lepsze.
                      Czy jeździłeś tym 1.2 TSI ? Bo jeśli nie to nie bardzo mamy o czym dyskutować.
                      Resztę opisałem w pierwszym poście, na temat tego że silnik się rozsypie itd.
                      Jeździłem 1.4 TSI, więc wyobrażam sobie, że 1.2 jest gdzieś pomiędzy moim 1.6 a 1.4 TSI. Różnica jest i to oczywiście duża, ale.... to nie jest tak, że 1.4 się spod nogi wyrywa. Też trzeba go wysoko zakręcić, co powoduje, że cale te iluzoryczne oszczędności diabli biorą. Jeżdżąc "tak jak korki pozwolą" nie ma się wrażenia, że te silniki dzielą lata świetlne. Jest poprostu trochę mocniejszy. Oczywista róznicę widać w trasie, zwłaszcza z kompletem osób. Wtedy o BSE trzeba napisac wprost, że to ponad jego siły, a 1.4 daje radę (ale też bez szału, bo dociągniecie go do 160 przy wyprzedzaniu też trwa i trwa).

                      Nigdzie nie napisałem, że sie rozsypie. Niemniej statystycznie rzecz ujmując im cos bardziej skomplikowane, tym wieksze ryzyko. Na razie masz do dyspozycji tylko ASO. BSE naprawi każdy rozgarniety mechanik od vagów. Więc z punktu widzenia samochodu kupowanego "do domu" a nie służbówki, jest to różnica.

                      Zamieszczone przez ryjeks
                      Masz dostać służbowe auto i do wyboru masz 1.2 TSI i 1.6, które wybierasz ?
                      Służbowe: 1.2 TSI, 1,4 TSI, 1.8 TSI, biorę cokolwiek ale "do domu", 1.6 BSE, bo tu ja płacę za serwis , i to ja zostanę bez samochodu jak się coś sypnie. A róznice w osiagach? Oczywiście, że są, tylko, jak się jeździ do pracy, ew z dziećmi, to szanse na wykorzystanie "potencjału" BSE nie trafiają się często. Co innego, jak ktos ma zamiar jeździc w długie trasy z załadowanym samochodem - niedostatek mocy jest oczywisty.
                      Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                      O II Tour Combi 1.6
                      Mitsu Carisma 4G93 GDI

                      Komentarz

                      • Ferd
                        Rider
                        • 2011
                        • 320

                        #61
                        Zamieszczone przez szkoda
                        takie założenie jest z góry IMO błędne, mój Stary nigdy, prze kilkadziwesiąt lat, nie miał LPG, ja nigdy nie miałem, a w zeszłym roku patrząc na ceny paliw, sam kupiłem mu instalację, chociaż był baaaaaardzo sceptyczny teraz śmiga, jest zachwycony i nie musi oszczędnie deptać.
                        He, he bo takie właśnie jest życie w realu. Nie można czegoś takiego zakładać na wieki wieków amen. Sytuacja się zmienia, Świat się zmienia, ceny się zmieniają. Dobrze mieć jakaś alternatywę paliwową do zasilania silnika.

                        Gdybym kupował samochód z takimi małymi pojemnościami, to dla bezpieczeństwa lepiej jest właśnie kupić 1.6 mpi + gaz. Taki samochód to "dupowóz" i ma być bezpieczny, w sensie ekonomicznym też, bezawaryjny. Natomiast jak autor wątka się upiera, że gazu nie będzie instalował to niech ma coś z życia i sobie pośmiga tym tsi. Gaz też założy, gdy ceny się zmienią i benzyna podrożeje, ale już za instalację zapłaci zamiast 2500 tylko 9000 pln. Tak to wszystko należny brać pod uwagę przy wyborze silnika

                        Komentarz

                        • bishop
                          L&K
                          • 2012
                          • 1430

                          #62
                          Zamieszczone przez szkoda
                          ...przy 1,6 trzeba być masochistą (albo mało jeździć ), żeby nie zapodać gazu, nie ma przyjemności deptania, ale przy dystrybutorze duża radość
                          dla każdego coś miłego, sam w przyszłości chętnie zapodałbym gazior, mając na uwadze dotychczasowe doświadczenia Ojca.

                          a kupując w tej chwili wozidło domowe, ja chyba kupiłbym właśnie BSE z gazem, póki jeszcze można, przyjemność z jazdy daje mi motocykl, 1,2 tego nie przeskoczy, ani zresztą żaden silnik montowany w skodzie...
                          Ludzie ci.pują , turbiny jak beczki zakładają , kasa idzie w kosmos, .. a podjeżdża chłopaczeck na seryjm moto 600 i 4s do 100 z palcem, wiecie gdzie.
                          Czyli wszystko wiadomo: 1.6 + lpg, o oszczedności spalic w moto :lol:

                          Komentarz

                          • ryjeks
                            Rider
                            • 2010
                            • 488
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                            #63
                            Zamieszczone przez zwolin
                            ano właśnie w wawie, bo 95% przebiegu naszej octavii to wawa pali średnio w granicach 8.2-8.9. Nie wiem, czemu nie masz zamiaru aznać tego za obiektywny wynik. Nie jestem z tych co liczą kropelki, a ni z tych, co pół godziny rozpędzają się do 50.
                            Wierzę i mogę uznać za obiektywny. Ale jeśli nie zmieniłbyś trybu i stylu jazdy i przesiadł się do 1.2 TSI to spali ok. 2l mniej i tyle. Silnik 1.2 TSI został stworzony do tego by mało palić i tak właśnie jest.

                            Zamieszczone przez zwolin
                            Jeździłem 1.4 TSI, więc wyobrażam sobie, że 1.2 jest gdzieś pomiędzy moim 1.6 a 1.4 TSI. Różnica jest i to oczywiście duża, ale.... to nie jest tak, że 1.4 się spod nogi wyrywa.
                            Tu nie chodzi o to, czy urywa dupę czy nie, bo od tego to jest np. Fabia RS 1.4 TSI 180KM :diabelski_usmiech. Po prostu chodzi ciszej, przyjemniej rozwija moc itd. Zresztą piszę to już chyba 10 raz.

                            Zamieszczone przez zwolin
                            Służbowe: 1.2 TSI, 1,4 TSI, 1.8 TSI, biorę cokolwiek ale "do domu", 1.6 BSE, bo tu ja płacę za serwis , i to ja zostanę bez samochodu jak się coś sypnie. A róznice w osiagach? Oczywiście, że są, tylko, jak się jeździ do pracy, ew z dziećmi, to szanse na wykorzystanie "potencjału" BSE nie trafiają się często. Co innego, jak ktos ma zamiar jeździc w długie trasy z załadowanym samochodem - niedostatek mocy jest oczywisty.
                            No i tu już każdy musi zdecydować tak, by być zadowolonym.
                            Każdy ma inne potrzeby, przebiegi, styl i tryb jazdy.
                            Ważne by szeroko spojrzeć na temat zakupu auta,
                            bo przykładowo w ogólnym rozrachunku głupotą może być czasami kupno takiego 1.6 z LPG,
                            lub zupełnie na odwrót, głupotą jest nie kupić takiego zestawu.

                            Paliwo, utrata wartości i ubezpieczenie to największy koszt w nowym aucie i to też trzeba wziąć pod uwagę.

                            Bo nie oszukujmy się, ale zdecydowana większość kupuje auta przez pryzmat ogólnej ekonomii i kosztów utrzymania.

                            Ja chciałem by było szybko i oszczędnie i tak też wybrałem.
                            Jak chcę to mam szybko i jak chcę to pali mniej niż dyskutowany 1.6.
                            Ryzyko nieplanowanych wydatków ograniczyłem dodatkową gwarancją Life Plus
                            4 lata/120.000km i tyle.
                            Ogólnie auto oferowało dla mnie najwięcej za najmniej i jestem zadowolony,
                            a długo zastanawiałem się co wybrać, a brałem pod uwagę bardzo szeroki wachlarz.

                            Zresztą 1.6 niedługo wypadnie z oferty i będzie problem z głowy :wink:

                            Komentarz

                            • zwolin
                              Rider
                              • 2010
                              • 656

                              #64
                              Zamieszczone przez ryjeks
                              Ale jeśli nie zmieniłbyś trybu i stylu jazdy i przesiadł się do 1.2 TSI to spali ok. 2l mniej i tyle. Silnik 1.2 TSI został stworzony do tego by mało palić i tak właśnie jest.
                              Chętnie bym sprawdził, bo jak na razie to nie jestem przekonany. Tak się składa, ze mam samochód z silnikiem GDI, więc też niby stworzony do oszczędzania i po mieście nie ma cudów. Na trasie jak najbardziej, Raz nawet zjechałem specjalnie po przejechaniu 200 km, żeby dotankować, bo nie wierzyłem w to co komp pokazuje. Ale jazda po mieście to co innego. Jaki by silnik nie był, to liczy się masa, którą trzeba rozbujać, a nie jego mozliwość pracy na mieszance uwarstwionej.

                              Co do dalszej części Twojej wypowiedzi, to oczywiście, że to Kolega musi zdecydowac, co jest dla niego ważniejsze. Nie sądzę też, żeby podjął decyzję bez jady próbnej z tymi silnikami (chociaż z 1.2 to chyba bywają problemy).
                              Nie widzę powodu, żeby traktować naszą dyskusję inaczej niż jako wymianę poglądów. Ty przedstawiłes plusy swojego silnika i wyolbrzymione minusy mojego, ja na odwrót. I o to chodzi, bo plusów się na ogół nie zauważa, a minusy strasznie denerwują. Mam nadzieję, że Kolega coś na tym skorzysta

                              Zamieszczone przez ryjeks
                              Ryzyko nieplanowanych wydatków ograniczyłem dodatkową gwarancją Life Plus
                              4 lata/120.000km i tyle.
                              A to, to się zupełnie kłóci z moim światopoglądem. Nie lubię wydawać kasy "na przyszłość" w nadziei, że ktoś mi coś tam kiedyś tam w ramach tej kasy zrobi. Wolę miec kase w garści i jak się coś stanie naprawić to bez dyskusji z ASO.
                              Ale to tylko i wyłącznie mój pogląd i nic mi do tego jak Ty wydajesz swoje pieniądze. Tak, żeby nie prowokować OT.

                              [ Dodano: Nie 17 Cze, 12 22:37 ]
                              A tak w sumie, to można by się było z kimś chętnym z wawy lub okolic mającym 1.2 umówić wieczorkiem i na spokojnie posmigać jedna i drugą, coby miec jakieś miarodajne wnioski. Ktoś chętny???
                              Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                              O II Tour Combi 1.6
                              Mitsu Carisma 4G93 GDI

                              Komentarz

                              • piotr_kk
                                Classic
                                • 2012
                                • 6

                                #65
                                Dyskusja z pewnością ciekawa - dziękuję za tak liczne wpisy, gdyż wbrew pozorom są dla mnie źródłem ciekawych informacji.
                                Nie ukrywam, że wpisy o silniku 1.2 (który chyba jest moim faworytem), a właściwie o jego 1.4 litrowym bracie spowodowały, że przejrzałem pobieżnie wątki o tym modelu. Jest bowiem taki oto samochód, który jest demonstracyjnym autem Skoda Sunny Poznań. Mały przebieg, gwarancja do listopada 2013 i pewne szanse na zniżkę od tej ceny, aby weszła w mój limit. Co sądzicie o takim aucie - czy problemy z rozrządem w tym egzemplarzu (rozumianym jako data produkcji, a nie ten konkretny samochód) powinny istnieć, czy może powinny już być wyeliminowane?


                                Co do wpisu o moim Focusie, to chciałem podawać VIN na forum fordowskim, ale z tego co wiem to już znalazł swego nabywce, który widział uszkodzenia. Zresztą rzeczoznawca czy przedstawiciel ASO Forda mówili, że nie ma większego problemu, a szkoda całkowita związana była z wiekiem auta (2003 rok) oraz łącznym kosztem naprawy w ASO (drzwi*2, poducha boczna, szyba przód z grzaniem, zderzak plastikowy przedni, lekko błotniki*2, lekko próg i słupek oraz wahacz uszkodzony prętem z 20 cm płotka na który samochód wjechał). Jak się wyraził rzeczoznawca, jakby każdy uszkodzony samochód jeżdżący po naprawie po drogach pochodził z takiego egzemplarza to byłoby bezpieczniej na drogach. Nie zmienia to faktu, że ja sam nie chciałbym takim jeździć - stąd też niechęć do zakupu używki z nieznanego źródła i poszukiwania nowej Octavii.


                                Pozdrawiam
                                Piotr

                                Komentarz

                                • zwolin
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 656

                                  #66
                                  piotr_kk, na pewno chcesz kupić samochód, który przez 11 kkm dostawał w palnik? Pomyśl, wsiadasz do samochodu testowego, ruszasz i co? Gaz w podłogę, bo chcesz sprawdzić "jak idzie".
                                  Poza tym bida jeszcze gorsza niz u mnie.
                                  Zamieszczone przez piotr_kk
                                  czy problemy z rozrządem w tym egzemplarzu (rozumianym jako data produkcji, a nie ten konkretny samochód) powinny istnieć, czy może powinny już być wyeliminowane?
                                  Akurat 1.4 TSi montowany w skodach to chyba najmniej awaryjny TSI.
                                  Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                                  O II Tour Combi 1.6
                                  Mitsu Carisma 4G93 GDI

                                  Komentarz

                                  • ryjeks
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 488
                                    • Octavia III combi (5E5)
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    #67
                                    Zamieszczone przez zwolin
                                    Ale jazda po mieście to co innego. Jaki by silnik nie był, to liczy się masa, którą trzeba rozbujać, a nie jego mozliwość pracy na mieszance uwarstwionej.
                                    Nasuwa mi się takie pytanie, dlaczego zakładasz, że producent podaje realne spalanie w przypadku 1.6, a kłamie w przypadku 1.2 TSI ? :wink:
                                    Ale nie brnijmy dalej, bo nie ma to sensu.

                                    Zamieszczone przez zwolin
                                    A to, to się zupełnie kłóci z moim światopoglądem. Nie lubię wydawać kasy "na przyszłość" w nadziei, że ktoś mi coś tam kiedyś tam w ramach tej kasy zrobi. Wolę miec kase w garści i jak się coś stanie naprawić to bez dyskusji z ASO.
                                    Ale to tylko i wyłącznie mój pogląd i nic mi do tego jak Ty wydajesz swoje pieniądze. Tak, żeby nie prowokować OT.
                                    Z moim światopoglądem się nie kłóci, bo za 1600zł to tych napraw za wiele byś nie zrobił, a święty spokój jest tego warty. Każdy decyduje sam za siebie i ja również szanuję Twoje poglądy

                                    Zamieszczone przez zwolin
                                    A tak w sumie, to można by się było z kimś chętnym z wawy lub okolic mającym 1.2 umówić wieczorkiem i na spokojnie posmigać jedna i drugą, coby miec jakieś miarodajne wnioski. Ktoś chętny???
                                    Koniecznie

                                    Zatankować pod korek na początek.

                                    Później kilka różnych testów:
                                    miasto: chociaż ze 20-30km
                                    trasa: tu podobnie ok. 20-30km
                                    autostrada: tu można mniej

                                    Przyspieszenie 0-140
                                    Elastyczność na poszczególnych biegach: 60-100, 80-120

                                    Porównać poszczególne odcinki wg. kompa.
                                    Na koniec zatankować i policzyć pod dystrybutorem co wyszło.

                                    Rozmarzyłem się hahah :wink:

                                    Komentarz

                                    • zwolin
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 656

                                      #68
                                      autostrada: tu można mniej
                                      Zamieszczone przez ryjeks
                                      Rozmarzyłem się hahah
                                      Tja z autostradą zwlaszcza
                                      Nasuwa mi się takie pytanie, dlaczego zakładasz, że producent podaje realne spalanie w przypadku 1.6, a kłamie w przypadku 1.2 TSI ?
                                      Wiesz, dane producenta to ja mam w glebokim poważaniu. Najczęściej jest tak, żeby sugerowaly klientowi "wlaściwy" wybór. Jak dla mnie jedyny naprawdę obiektywny test, to jazda dwoma samochodami w wykoaniu tej samej osoby. Wiadomo, jest jeszcze kwestia zmieniających się warunków, ale zakładam, że rozmawiamy o litrach, a nie ml
                                      Zamieszczone przez ryjeks
                                      Na koniec zatankować i policzyć pod dystrybutorem co wyszło.
                                      Pod tym samym, bo inaczej to można sobie w buty wyniki wsadzić.
                                      Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                                      O II Tour Combi 1.6
                                      Mitsu Carisma 4G93 GDI

                                      Komentarz

                                      • sew1981
                                        RS
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2009
                                        • 10917
                                        • Fiat

                                        #69
                                        widzę ,że dysputa trwa. długo mnie nie był w domu.
                                        ryjeks, ale ja Ciebie nie rozumiem źle, bo ja Ciebie w ogóle nie rozumiem :wink:
                                        Tzn. dokładnie, dlaczego napisałeś, że to bełkot.
                                        Wyjaśnie Ci prościej, jak nie rozumiesz. Może skumasz :wink:
                                        Ile lat ma silnik 1.6 mpi? Ile lat ma 1.2 tsi i jaki jest jego maksymalny przebieg nakręcony przez jakiegoś użytkownika?Poszukaj odpowiedzi na te pytania, to mnie zrozumiesz.
                                        To nie bełkot , tylko argument który mówi - lepiej kupić silnik, który jest już sprawdzony od lat jako bezawaryjna jednostka niż silnik ,który dopiero jest sprawdzany i nie osiągnął takich przebiegów jak 1.6, bo nie miał kiedy.
                                        Oczywiście aspekt dynamiki przemawia na korzyść 1.2 tsi, ale nie o tym była moja intencja.
                                        Czy to taki bełkot nadal?

                                        Komentarz

                                        • ryjeks
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 488
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          #70
                                          sew1981, Pojawiło się światełko w tunelu

                                          Znowu napisałeś elaborat zamiast:

                                          Mój argument za 1.6 to:
                                          sprawdzona stara jednostka, bezawaryjna i zdolna do dużych przebiegów

                                          Komentarz

                                          • tomek
                                            L&K
                                            • 2005
                                            • 1078

                                            #71
                                            Zamieszczone przez Ferd
                                            Boże, ale tu namieszane jest. Groch z kapustą. Nie można porównywać silnika 1.6 MPI z silnikiem 1.2 TSI. Absolutnie nie, takie porównanie jest głupie, albo ma na celu zagmatwanie sprawy.
                                            bzdura. Nie rozumiem, dlaczego nie można porówywać dwóch silników o tej samej mocy i prawie identycznej cenie i do tego o takim samym przeznaczeniu.
                                            Zamieszczone przez Ferd
                                            Silnik 1.2 TSI. Fajny mały, dość silny silnik, ale obarczony dużym ryzykiem awarii. Nie można do niego wstawić normalnego, taniego lpg, ma on potencjalnie awaryjna turbinę, która może paść, rozrząd i ten nieszczęsny bezpośredni wtrysk paliwa. Ja bym takiego silnika również bym nie kupił, bo dla mnie jest za słaby. Owszem, zgodziłbym się na ryzyko potencjalnych awarii turbiny, nawet na ten bezpośredni wtrysk benzyny, ale musiałbym dostać coś w zamian, czyli minimum 1.8 TSI, a najlepiej 2.0TSI ....i virus, program i tak dalej :diabelski_usmiech

                                            Ponadto o ile się orientuje, to silniki tsi powinne być zasilane benzyna 98 oktanową, a silniki mpi mogą się zadowolić 95 oktanami. To tez są koszty, które należy brać pod uwagę.
                                            kolejna bzdura. Jeszcze nie słyszałem aby komuś padł wtrysk.
                                            TSI jeżdżą na 95 - znowu głupoty wypisujesz.

                                            Ubzdurałeś sobie jakąś teorię o beznadziejności TSI i na siłę wmawiasz ją innym przekonując wyssanymi z palca teoriami.
                                            O2FL RS | S2 | F2

                                            Komentarz

                                            • Mihau
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 7460
                                              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                              #72
                                              Zamieszczone przez tomek
                                              TSI jeżdżą na 95 - znowu głupoty wypisujesz.
                                              Podobnież jest jakiś dodatek do instrukcji obsługi, żeby PB98 lać ale na oczy nie widziałem. Ktoś chyba fotki na forum wrzucał.
                                              O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                              Komentarz

                                              • Ferd
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 320

                                                #73
                                                tomek

                                                Ty coś chory jesteś, czy coś z Tobą nie tak, bo wszędzie widzisz jakieś bzdury.

                                                Zamieszczone przez tomek
                                                bzdura. Nie rozumiem, dlaczego nie można porówywać dwóch silników o tej samej mocy i prawie identycznej cenie i do tego o takim samym przeznaczeniu.
                                                Przecież to oczywiste jak słońce na niebie he, he. Nie rozumiesz, że nie powinno się porównywać silnika wolnossącego, atmosferycznego z silnikiem turboładowanym. Dlaczego, tu można cały elaborat napisać. Wyjaśnienie jest w postach, nawet w tym wątku.

                                                Zamieszczone przez tomek
                                                kolejna bzdura. Jeszcze nie słyszałem aby komuś padł wtrysk.
                                                TSI jeżdżą na 95 - znowu głupoty wypisujesz.
                                                Tu już mnie taka argumentacja powala. Jak Szanowny Pan o czymś nie słyszał, to oczywiście to nie istnieje tak. Co za samopoczucie. Ponadto ja nie rozumiem, o co koledze chodzi z tymi padającymi wtryskami. Rozumiem natomiast, że słowo pisane należy czytać ze zrozumieniem. Nikomu nie chodziło o żadne padające wtryski, ale o to, że do silnika w którym JEST BEZPOŚREDNI WTRYSK BENZYNY NIE MOŻNA ZAŁOŻYĆ INSTALACJI LPG W NORMALNEJ CENIE, bo cena 8000 czy 10 000 pln za instalacje normalną nie jest.

                                                Jeżeli chodzi o to czy ma być benzyna 98 czy 95 to ja WYRAZIŁEM WĄTPLIWOŚĆ, a nie autorytatywnie stwierdziłem, że tak ma być. Nie wnikałem w problem benzyny, bo mnie nie dotyczy, spotykałem zaś opinie, ze do tych silników tsi należny stosować benzynę 98, ale się przy tym nie upieram przecież.

                                                Zamieszczone przez tomek
                                                Ubzdurałeś sobie jakąś teorię o beznadziejności TSI i na siłę wmawiasz ją innym przekonując wyssanymi z palca teoriami.
                                                A napisz jeszcze, że teoriami wyssanymi z brudnego palca reakcji. No tu już naprawdę kolega bełkocze i to mocno, wmawiając mi jakieś irracjonalne stanowiska. Nigdzie nie wspominałem o beznadziejności silników tsi, może zostałem z kimś pomylony, to się w zacietrzewieniu polemicznym zdarza. Więcej, nawet mi się bardzo podobają silniki 2.0 tsi i 1.8 tsi i nawet zakładam, ze któryś z nich nabędę w odpowiedniej budzie. Denerwuje mnie to, ze z jednej strony zastosowano w nich bezpośredni wtrysk benzyny, KTÓRY UNIEMOŻLIWIA MI BEZPROBLEMOWE ZAŁOŻENIE GAZU, a z drugiej strony instalacje gazowe do tych silników maja jakieś chore ceny. Może to się zmieni i mam nadzieję, że się zmieni prędzej niż później.

                                                Ponadto nadal uważam, pomimo durnych norm Euro 5, ze do najtańszych wersji roboczych, nie sportowych, nie RS, powinne byc montowane, jak najprostsze, jak najmniej skomplikowane w 100% bezawaryjne wersje silników jak ten 1.6 mpi.

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez ryjeks
                                                  Ale jeśli nie zmieniłbyś trybu i stylu jazdy i przesiadł się do 1.2 TSI to spali ok. 2l mniej i tyle.
                                                  w mieście :?:
                                                  zacznij już hamować fantazję :lol:
                                                  TSI potrafi być ekstremalnie oszczędny ale nie w mieście, jeśli ktoś rozumie co to jest miasto.
                                                  jak tak już rzucasz, to uswiadom mnie o ile mniej (w mieście) spali 1,2TSI od Yarisa 1.0 bom ciekaw :?:

                                                  [ Dodano: Pon 18 Cze, 12 07:01 ]
                                                  Zamieszczone przez zwolin
                                                  A tak w sumie, to można by się było z kimś chętnym z wawy lub okolic mającym 1.2 umówić wieczorkiem i na spokojnie posmigać jedna i drugą, coby miec jakieś miarodajne wnioski. Ktoś chętny???
                                                  o, i to jest pomysł
                                                  tylko ja bym się jeszcze umówił w normalnych godzinach jazdy

                                                  [ Dodano: Pon 18 Cze, 12 07:03 ]
                                                  Zamieszczone przez Ferd
                                                  Nie rozumiesz, że nie powinno się porównywać silnika wolnossącego, atmosferycznego z silnikiem turboładowanym. Dlaczego, tu można cały elaborat
                                                  napisać.
                                                  o, mój ulubiony temat, no, dlaczego?
                                                  bo ja akurat uważam, że jak chcę sobie kupić skodę, to mogę swobodnie porównywać samochód z silnikiem wolnossącym, doładowanym, tak benzynowy jak i diesel, inaczej musiałbym byc idiotą gdybym tego nie robił przed zakupem, ale jeżeli wrzucisz ten elaborat to chętnie przeczytam

                                                  akurat to stwierdzenie jest IMO bzdurą wszechczasów, niestety często powielaną, zrozumiałbym gdyby to spierało się dwóch inżynierów, który z nich wycisnie więcej mocy ze swojego silnika, albo jaki przebieg momentu zaproponuje, ale do nas kupujących i zwykłych użytkowników to się absolutnie nie odnosi, nas nie interesuje co jest w środku i jak działa tylko ile pali, czy się nie psuje i czy zapewnia satysfakcjonujące nas osiągi.
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  • Ayu
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 4154

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez Mihau
                                                    Podobnież jest jakiś dodatek do instrukcji obsługi, żeby PB98 lać ale na oczy nie widziałem. Ktoś chyba fotki na forum wrzucał.
                                                    ja wrzucałem, jutro CI na spocie pokażę.


                                                    I przestańcie wypisywać te bajki o spalaniu :diabelski_usmiech

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...