zakup nowej Octavii benzynowej

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #76
    Zamieszczone przez hotrain
    ja wrzucałem
    ja też, ale w skodzie jeszcze o tym nie wiedzieli więc zostałem odsądzony od czci i wiary
    a było to 2,5 roku wstecz :lol:
    strona 5.
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • Eidos71
      RS
      • 2011
      • 2050
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #77
      Zamieszczone przez szkoda
      Zamieszczone przez hotrain
      ja wrzucałem
      ja też, ale w skodzie jeszcze o tym nie wiedzieli więc zostałem odsądzony od czci i wiary
      a było to 2,5 roku wstecz :lol:
      strona 5.
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...jednak&start=0
      A więc każdy z Was ma po trosze rację. Wg producenta zalecana jest min. Pb95, jednak stosując ją należy liczyć się z obniżeniem osiągów silnika (a raczej chyba obniżeniem kultury jego pracy i zwiększonym spalaniem). Niby sensowne, gdyż przy Pb95 dochodzi do zwiększonego spalania stukowego. Jednak nie tak dawno był w jednym z motoryzacyjnych 2-tygodników artykuł na temat "Pb95, czy 98 ?" i tam z kolei autor upierał się, że to przy Pb95 spalanie mieszanki jest pełniejsze, a więc wykorzystanie mocy silnika jest lepsze... Chyba sprawdza się powiedzenie, że gdzie 3 Polaków, tam 4 opinie... :wink:
      Ale wracając do tematu - nie byłem użytkownikiem ani 1.2 TSI, ani 1.6 MPI. Sąsiad posiada od 3 lat 02 1.6 MPI bez gazu i chwali sobie niezawodność silnika i jego bezawaryjność. Nie zamierza zakładać gazu, gdyż (jak twierdzi) nie chce zmniejszać bezawaryjności silnika i szkoda mu czasu i kasy na ewentualne, przyszłe walki z instalacją (dodatkowa kasa przy przeglądach, dodatkowy element układu napędowego, o który trzeba dbać i dodatkowa kasa, jaką musiałby wydać na zakup i montaż instalacji). Twierdzi, że silnik jest świetny do auta wykorzystywanego jako typowy "dupowóz" - czyli auta mającego się turlać po mieście i poza nim, nie dając nadziei na jakieś ekstremalne doznania i ryzykowne wyprzedzania w trasie. Spalanie określa stwierdzeniem "do przeżycia".
      Kolejny sąsiad posiada Roomstera z silnikiem 1.2 TSI (wiem, że to niezbyt dobre porównanie z Octavią), jednak twierdzi, że ten silnik jest ok do miasta i w traski dla kierowcy, który nie posiada raczej żyłki sportowca. Przy spokojnej, emeryckiej jeździe jest bardzo zadowolony ze spalania, które porównuje do spalania w posiadanym wcześniej 1,5-litrowym dieselku. Jednak gdy czasami kręci silnik, aby poczuć, że ma jednostkę turbodoładowaną, autko zaczyna jechać bardzo przyjemnie, okupując to niestety delikatnym wirem w zbiorniku... W to mu wierzę - mam te same odczucia przy swoim 1.4 TSI :diabelski_usmiech Octavia jest cięższa, niż Roomster, jednak myślę, że Octa 1.2 TSI również może dać trochę radości kierowcy, któremu wyścigi spod świateł nie są niezbędne do życia i który nie planuje wstawiać LPG w najbliższym czasie.
      Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
      MOJA FURKA

      Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

      Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #78
        Zamieszczone przez Eidos71
        A więc każdy z Was ma po trosze rację.
        ja tylko cytuję, nie aspiruję do "mienia racji"
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • ryjeks
          Rider
          • 2010
          • 488
          • Octavia III combi (5E5)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #79
          Zamieszczone przez szkoda
          w mieście
          zacznij już hamować fantazję
          TSI potrafi być ekstremalnie oszczędny ale nie w mieście, jeśli ktoś rozumie co to jest miasto.
          Kluczowy jest ten sam styl jazdy i tryb jazdy!
          Oczywiście Ty jeździłeś jednym i drugim i możesz podać jakie to będą wartości więc słucham ??
          Ja dokładnie nie wiem, ale na pewno 1.2 spali mniej od 1.6 i może to będzie 1 litr, a może 2 lub 3 różnicy.
          Ja bazuję po części na własnych doświadczeniach, po części na portalach typu autocentrum, motostat, spritmonitor itd.
          Pomijam fakt, że producent podaje spalanie w mieście dla 1.6: 9,6l/100km, a dla 1.2 TSI: 7,1l/100km
          Oczywiście producenta też poniosła fantazja, albo kłamie na korzyść 1.2 TSI :roll:

          Więc słucham, według Ciebie jaka to będzie różnica i na czyją korzyść ?

          Zamieszczone przez szkoda
          jak tak już rzucasz, to uswiadom mnie o ile mniej (w mieście) spali 1,2TSI od Yarisa 1.0 bom ciekaw
          1.0 w Yarisie jest bardzo oszczędną jednostką i pokusiłbym się o stwierdzenie, że spali podobnie, a najprawdopodobniej może spalić mniej.
          Ale pojęcia nie mam i to tylko gdybanie, poza tym Yarisa to z Fabią trzeba by raczej porównać.

          Ale uświadom mnie, bo widzę że i w tym przypadku masz jakieś konkretne dane, więc podziel się nimi proszę.

          Komentarz

          • dudek_t
            L&K
            • 2008
            • 1421

            #80
            Zamieszczone przez Eidos71
            Panowie - znowu zaczyna się wojna o to, kto ma lepszy silnik w aucie. A więc znowu Wasze wywody w większości mijają się z tematem. Przypominam, że kolega piotr_kk zastanawia się nad wyborem jednego z dwóch silników: 1.6 MPI, lub 1.2 TSI, więc ograniczmy się tylko do tych dwóch jednostek. No i niech wypowiadają się użytkownicy tych dwóch jednostek napędowych, gdyż wypowiedzi pozostałych posiadaczy innych silników mało wnoszą do tematu, bardziej zaśmiecając wątek. Chyba, że chcecie, aby moderator zamknął kolejny temat, w którym kilku forumowiczów zupełnie nie w temacie usiłuje wykazać, że "moje jest mojsze od twojego". :evil: Prośba też do jednego z forumowiczów, udzielającego się w tym temacie: niech się trzyma swoich poglądów, a nie zmienia je co 3-4 godziny, bo sam się ośmiesza :wink:
            To może dorzucę swoje 3 grosze: posiadam 1.6 MPI w OII FL i od 2 miesięcy jeżdżę bardzo często 1.2 TSI w takiej samej skodzie. Wnioski są następujące:
            Silnik 1.6 ma DWA PLUSY: możliwość zamontowania LPG i arcy prostą konstrukcję. To wszystko. Dynamika, wrażenia z jazdy, komfort akustyczny, elastyczność - w tych aspektach 1.2 TSI DEKLASUJE 1.6MPI. To nie jest różnica 3 koni jak to wynika z folderów. Podczas jazdy na trasie różnice są ogromne na korzyść 1.2 TSI. Ogromna zaletą jest 6 bieg który po pierwsze pozwala uzyskać bardzo przyjemne zużycie paliwa (przy lekkim naginaniu przepisów) a po drugie niesamowicie redukuje odczuwalny hałas w kabinie.

            Gdybym teraz kupował nową Octavie w salonie to nad 1.6 MPI nie zastanawiałbym się ani chwili. Tym bardziej że różnica w cenie jest praktycznie znikoma.

            Piszę to jako posiadacz 1.6 MPI więc proszę mnie nie posądzać o stronniczość.

            Komentarz

            • Rosomak
              L&K
              • 2011
              • 1365
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #81
              Zamieszczone przez dudek_t
              Ogromna zaletą jest 6 bieg który po pierwsze pozwala uzyskać bardzo przyjemne zużycie paliwa (przy lekkim naginaniu przepisów) a po drugie niesamowicie redukuje odczuwalny hałas w kabinie.
              Dokładnie, popieram!
              Mi też brakuje 6go biegu w mojej O2.
              Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
              http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
              Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #82
                Zamieszczone przez ryjeks
                Ale uświadom mnie, bo widzę że i w tym przypadku masz jakieś konkretne dane, więc podziel się nimi proszę.
                ?!
                jeśli wszystkie Twoje wypowiedzi są takie jak ten wniosek, to nie ma o czym mówić

                to co, chyba kończymy :?: :lol:

                (yaris pali ~9L tak samo jak kręcone na 170KM, BKD automat, kombi)

                [ Dodano: Pon 18 Cze, 12 12:12 ]
                Zamieszczone przez mkania777
                Mi też brakuje 6go biegu w mojej O2.
                mi brakuje szóstego i siódmego :|
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • Eidos71
                  RS
                  • 2011
                  • 2050
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #83
                  dudek_t - i właśnie takie opinie, wyrażane przez forumowiczów o takich doświadczeniach w użytkowaniu interesujących kolegę piotr_kk silników powinny gościć w tym temacie. Pozostałe wypowiedzi (zwłaszcza osób, które swoje doświadczenia opierają na "gdybaniu", "podejrzewaniu" i "domyślaniu się", oraz stwierdzaniu, że "moje jest the best") to zwykłe bicie piany i nabijanie postów :evil:
                  Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                  MOJA FURKA

                  Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                  Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                  Komentarz

                  • ryjeks
                    Rider
                    • 2010
                    • 488
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #84
                    Zamieszczone przez szkoda
                    ?!
                    jeśli wszystkie Twoje wypowiedzi są takie jak ten wniosek, to nie ma o czym mówić

                    to co, chyba kończymy
                    Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi, ale merytoryki jest niewiele w Twojej wypowiedzi.

                    Zamieszczone przez szkoda
                    (yaris pali ~9L tak samo jak kręcone na 170KM, BKD automat, kombi)
                    Świetnie, tylko jak to się ma do dyskutowanego, 1.2 TSI i 1.6 MPI ?

                    Jesteś moderatorem z tego co widzę, a w temacie jak na razie niewiele sensownego napisałeś.
                    Argumentów zero, tylko zaczepne teksty :|

                    [ Dodano: Pon 18 Cze, 12 12:47 ]
                    Zamieszczone przez Eidos71
                    dudek_t - i właśnie takie opinie, wyrażane przez forumowiczów o takich doświadczeniach w użytkowaniu interesujących kolegę piotr_kk silników powinny gościć
                    Dokładnie, aż miło przeczytać taki post.
                    A nie przepychanki i leczenie kompleksów.

                    Komentarz

                    • tomek
                      L&K
                      • 2005
                      • 1078

                      #85
                      Zamieszczone przez Eidos71
                      A więc każdy z Was ma po trosze rację. Wg producenta zalecana jest min. Pb95, jednak stosując ją należy liczyć się z obniżeniem osiągów silnika (a raczej chyba obniżeniem kultury jego pracy i zwiększonym spalaniem). Niby sensowne, gdyż przy Pb95 dochodzi do zwiększonego spalania stukowego. Jednak nie tak dawno był w jednym z motoryzacyjnych 2-tygodników artykuł na temat "Pb95, czy 98 ?" i tam z kolei autor upierał się, że to przy Pb95 spalanie mieszanki jest pełniejsze, a więc wykorzystanie mocy silnika jest lepsze... Chyba sprawdza się powiedzenie, że gdzie 3 Polaków, tam 4 opinie... :wink:
                      Nieprawda. Spadek mocy po zatankowaniu 95 jest tylko w samochodach które na wlepce mają zalcaną 98 - z tego co się orientuję, to jest wtedy napis "98(95)".
                      Zapis "min.95" oznacza, że samochód jeździ nominalnie na benzynie 95 i ma na tym paliwie standardowe osiągi i spalanie.
                      Może jakiś właściciel 1.2TSI napisze, co ma na wlepce na klapie wlewu paliwa? Z tego co pamiętam, to w 2.0TSI jest 95/91.
                      O2FL RS | S2 | F2

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #86
                        Zamieszczone przez ryjeks
                        A nie przepychanki i leczenie kompleksów.
                        dżizas, kolejny psycholog z Koziej Wólki, po Twojej aktywności forumowej wnoszę, że za 1,2TSI jesteś w stanie oddać życie :lol:
                        jako fanatykowi nie wróżę tutaj długiego funkcjonowania ale wszystko w Twoich rękach.

                        Zamieszczone przez ryjeks
                        Argumentów zero, tylko zaczepne teksty :|
                        jaki wątek takie teksty.


                        Niestety jest to kolejny z setek takich samych nic nie wnoszących topików, przez który muszę się z bólem przedzierać i właśnie mam już dość.



                        Zrobię Wam nawet małe podsumowanie, specjalnie dla tych, którzy naprawdę nie rozumieją jakie są różnice między tymi silnikami :shock: :lol:

                        Otóż generalnie 1,2TSI z założenia we wszystkich kategoriach "silnikowych" rozkłada BSE na łopatki, jest mocniejszy (gift), bardziej dynamiczny, ma świetnie rozłożony moment, jest cichy a dodatkowo mniej pali (nie można mieć lepszych argumentów za).

                        Co więcej, 1,2TSI można "podkręcić" i wtedy można już Octavią z takim silnikiem prawie normalnie jeździć, dla mnie osobiście to jest największa zaleta stojąca po stronie tego motoru.


                        Jego minusem w stosunku do BSE jest to, że do BSE można założyć LPG a do 1,2 albo jeszcze nie można, albo jest to droższe.

                        Drugą sprawą na korzyść BSE jest to, że ten silnik na pewno jest bezawaryjny, natomiast jak wygląda w tej kwestii 1,2 JESZCZE nie do końca wiadomo, sądząc po innych jednostkach TSI może być różnie głównie ze względu na osprzęt, ale akurat moim skromnym zdaniem w tym najsłabszym silniku nie powinno być źle.

                        Jeżeli chodzi o trwałość (długowieczność) to nie rozumiem dlaczego 1,2 jest często traktowany jako jakiś wyżyłowany maluch, przecież o ile pamiętam, wszystkie "nasze" TSI (1,2 1,4 i 1,8) są wysilone dokładnie tak samo - w sensie ilości KM z litra pojemności, do tego w 1,2 wartości bezwzględne KM i Nm są małe, może więc właśnie on będzie najbardziej żywotnym z tych silników.
                        Zobaczymy.
                        Nie rozumiem jak można nie widzieć co wybrać :roll:

                        Jeśli ktoś chciałby dodać coś sensownego w temacie zapraszam na PW, się otworzy.
                        Na pohybel fanatykom.
                        Podziękował.

                        (A jeszcze tak zupełnie "prywatnie" to chętnie obejrzałbym pojedynek z kreski 1,2 i 1,9TDI, w 1,6 było całkiem nieźle ale tutaj mam wrażenie, że wyznawcom TDI mogły by gacie opaść i w kwestii dynamiki i w kwestii spalania, poza tym nizły wstyd dać ciała z pojemnością 1200 )
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        Pracuję...