Marek opowiadal ostatnio jak zrobil mocne BMW dla KSR. Chlopaki chcieli baaaardzo mocno i po wyjechaniu, tak palowali ze DPF sie stopil i zakitowal wydech
witam
pociągnąłem czułym spojrzeniem po swoim nowym nabytku (O I '01 1,9 tdi alh) i pomyślałem, że zdecydowanie niekorzystny wpływ na mój układ wegetatywny miałaby zmiana jej właściciela bez mojej zgody; udałem się do elektryka samochodowego w celu instalacji pstryczka-elektryczka; elektryk - rodem z matrixa - okablował się cały i powsadzał jakieś końcówki w moją instalację el., tu mu zaświeciło, tam zabrzęczało; z miną czlowieka, który na półce w warsztacie ma dwa noble, oscara i puchar powiatowego mistrza w rzucie oponą od traktora orzekł: "odłączę komputer na pstryczku, tak będzie najlepiej"; kiedy juz usłał mój dywanik kawałkami drucików, cyny i taśmy izolacyjnej doszło do prezentacji; i tutaj pojawia się problem: przekręcam kluczyk w stacyjce i żeby odpalić auto muszę owym pstryczkiem zamknąć obwód, ale żeby auto działało w pełni sprawnie mam na to około 1,5 sekundy! jeżeli w tym czasie nie zamknę obwodu tym zabezpieczeniem to wyskakuje mi błąd w układzie ASR; owszem auto odpalę i mogę jechać ale ASR pozostaje zdiagnozowany jako uszkodzony i nie działa; na reklamację elektryk zareagował standardowo: "panie, to niczemu nie przeszkadza" ale na modyfikację zgodził się od razu przy czym zastrzegł, że zrobi teraz tak, że auto w ogóle nie zareaguje na kluczyk żadnym światełkiem na desce czy dźwiękiem do momentu użycia pstryczka, bo inaczej "się nie da panie". Wiem, że niektórzy z Was mają te sprawy w małym palcu, dlatego podpowiedźcie proszę jaki układ/obwód elektryk powinien przepiąć na owy pstryczek-elektryczek aby auto po przekręceniu samego kluczyka działało z pozoru normalnie, a ja mu to zasugeruję; dodam tylko - uprzedzając być może jakieś komentarze - że to znany elektryk w moim mieście, z wieloletnim doświadczeniem i ogólnie polecany jako dobry fachowiec; nie wyszło mu po prostu, a ja nie chcę żeby schrzanił coś innego;
to jak towarzysze - pomożecie?
pozdrawiam
zabezpieczenie ci zrobil bez sensu :!:
poszukaj a archiwum, bo byly juz tu pewne informacje na ten temat.
Z tego co wiem to w o1 nie jest znowu tak trudno zrobic tego typu zabezpieczenie, w mojej o2 to sie zato nakombinowalem ops:
Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.
u mnie było tak, że po zapaleniu miałem 30sek na przyciśnięcie ukrytego przycisku, jeśli tego nie zrobiłem silnik się wyłączał i wył alarm. Przycisk musiałem też przyciskać po każdorazowym otwarciu drzwi samochodu, z reguły alarm wył przy każdym otwieraniu bramy. Po zakupie samochodu w ciągu dwóch tygodni zapomniałem o ukrytym przycisku z 15 razy i cały system padł, auto zgasło w czasie jazdy i nie chciało zapalić. Elektryk coś pogrzebał i wyłączył ten dodatkowy obwód a ja dałem sobie spokój z tym antynapadem.
u mnie było tak, że po zapaleniu miałem 30sek na przyciśnięcie ukrytego przycisku, jeśli tego nie zrobiłem silnik się wyłączał i wył alarm. Przycisk musiałem też przyciskać po każdorazowym otwarciu drzwi samochodu, z reguły alarm wył przy każdym otwieraniu bramy. Po zakupie samochodu w ciągu dwóch tygodni zapomniałem o ukrytym przycisku z 15 razy i cały system padł, auto zgasło w czasie jazdy i nie chciało zapalić. Elektryk coś pogrzebał i wyłączył ten dodatkowy obwód a ja dałem sobie spokój z tym antynapadem.
oczywiscie nie rozmawiamy o naszych zabezpieczeniach, ale mam ten sam antynapad 30-sekundowy i twierdzę ze nie znam lepszego rozwiązania... a otwieranie bramy nalezy wykonywać z kluczykiem w ręku - nie kusząc losu... auto nie wie, czy Ty otwierasz bramę, czy Cie ruscy wytargneli zza kierownicy... ;-)
Octavia Combi II 2.0 TDI 140 KM Elegance + xenony '07 Black Magic
eR_, Czemu bez sensu, to ma pewien sens, to prawie jakbys codziennie wyjmowal zawartosc epromu do domu Wydaje mi sie ze tak jak teraz poprawil to jest calkiem fajnie i niech juz tak zostanie
złodziej i tak przyjdzie z całym modułem komputera przerobionym na swój sposób i alarmy nic nie da.Najlepsze jest własne zabezpiecznie jakiś pstryczek który cos tam odcina np: pompe paliwa w bezynie czy zasilanie pompy w diselku ukryty gdzies tam byle nie pod kierownicą czy przy dzwigni zmiany biegów bo to tendencyjne.
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
mnie ten antynapad wkurzał i sobie go darowałem, zresztą sam się zepsuł po 2 tygoniach od kupna auta. Ciągle o nim zapominałem. Otworzyłem drzwi dziecku, ruszam a tu wyje i stoję
w poprzednim aucie (Laguna... pffffe) miałem pstryczek i dodatkowo takiego wyjca w środku, że trudno było to wytrzymac dłużej niz sekundę złodzieje po auto idą z łamakami, komputerami i innymi cudami, ale nie słyszałem żeby zabierali zatyczki do uszu to było dobre zabezpieczenie!
Zawartosc kompa zapisane jest na epromie, jak ktos jest mocno zdesperowany to moglby sobie taka podstawke wyciagnac kawalek dalej i nosic ja do domu, ale jak przyjda i wepna nowego kompa to nie bedzie juz problemu.
No Laguna to generalnie bardzo dobry samochod, zabezpiecza sie samo przed wlascicielem, uniemozliwiajac mu otwarcie drzwi, nie mowiac juz o zapaleniu samochodu :diabelski_usmiech
złodziej i tak przyjdzie z całym modułem komputera przerobionym na swój sposób i alarmy nic nie da
takie twierdzenie sprawdza się w 100% przy alarmie fabrycznym
Zamieszczone przez Maicroft
Wydaje mi sie ze tak jak teraz poprawil to jest calkiem fajnie i niech juz tak zostanie
Jeśli już błędu nie wywala to po co ruszać.m Też bym zostawił
Podpowiem tylko, że dobrym rozwiązaniem jest zamontowanie elektrozaworu na przewodzie paliwowym, umieszczenie go w niewidocznym lub trudno dostępnym miejscu i podłączenie do takiego właśnie psztyczka.
Nieraz sprawdza się kombinacja kilku włączników np. żeby odpalić należy włączyć spryskiwacz i ogrzewanie tylnej szyby < to tylko przykład
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Kiedyś widziałem akcję jak kolesie nie mogąc odpalić samochodu (patrz zabezpieczenia), po prostu w czwórkę wypchnęli samochód i przetoczyli go 3-4 ulice dalej na jakiś parking (mieli szczęście bo było z górki). Prawdę powiedziawszy jak złodziej się uprze to nie ma szans )))) A najlepiej po kradzieży pojeździć samochodem ze znajomym w promieniu kilometra, dwóch, najlepiej po blokowiskach. Sprawdzone empirycznie. Samochód stał (oczywiście rozbebeszony) 2-3 ulice dalej, "upchany" na jakimś parkingu i czekał .....
Podpowiem tylko, że dobrym rozwiązaniem jest zamontowanie elektrozaworu na przewodzie paliwowym
Ja poprostu odciołem zasilanie na przewodzie pradowym pompy paliwa i zawór wcale nie jest potrzebny i dzieki temu mojego szfagra audi przejechało tylko 100 metrów i staneło i zlodziej zostawił auto. najlepiej ten wyłacznik zrobic na przekaźniku bo bez to strasznie sie pstryczek grzeje bo duzy prad przez niego idzie. PZDR
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
u mnie jest poza alarmem taki patent który nie wiem co odcina ale jak się go nie odbezpieczy to rozrusznik kręci ale samochodu nie da się odpalić, po zgaszeniu silnika sam się uzbraja po 30 sek. alarm mam niefabryczny.
i tak zastanawiam się czy na noc nie przykręcać samochodu do podłogi jakimiś skoblami :diabelski_usmiech
Ja poprostu odciołem zasilanie na przewodzie pradowym pompy paliwa i zawór wcale nie jest potrzebny
To życzę abyś zawsze jak wyjdziesz do auta stało ono w tym miejscu co zaparkowałeś
Z odcięciem napięcia na pompe paliwową (czy to diesel czy benzyna) jest tak jak z wyłącznikiem antynapadowym pod kierownicą lub w lewarku lub przy dźwigni ręcznego > zabezpieczenie przed psełdozłodziejami. Od dawien dawna złodziej wie, że jak rozbroił wszystko i silnik kręci to wystarczy ok. metr przewodu i odjeżdża w siną dal.
na ukryty zawór odcinający paliwo jest jedno lekarstwo > bańka 5l. z paliwem lub dodatkowo z pompką (w przypadku benzyny). Jest to dla złodzieja czasochłonne i nie wszyscy są wyposażeni w ów gadżet więc i prawdopodobieństwo zawinięcia auta spada :P
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
BioBogon ma rację. Proponuję aby admin usunął cały wątek. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Koledzy nie popadajmy w paranoje. Nikt z nas nie napisał konkretnie gdzie co ma zamontowane tylko rozmawiamy o tym jak najskuteczniej zabezpieczyć auto. Co ktos z tego sobie wybierze to przecież jego sprawa.
To że jeden kolega napisał że ma odcinke na pompie to przecież nic nowego. Większość elektryków zakładających auto-alarmy odcinke robi właśnie na pompie lub rozruszniku. Jest to standard. A czy kolega napisał gdzie ma zamontowany wyłącznik? nie! więc o co chodzi?
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
w poprzednim aucie (Laguna... pffffe) miałem pstryczek i dodatkowo takiego wyjca w środku, że trudno było to wytrzymac dłużej niz sekundę złodzieje po auto idą z łamakami, komputerami i innymi cudami, ale nie słyszałem żeby zabierali zatyczki do uszu to było dobre zabezpieczenie!
tylko nie chcialbym byc w samochodzie jak zacznie ta wew. syrena wyc :/ niech si ecos spieprzy i podczas jazdy ci sie wlaczy, to zawalu dostaniesz ni emowie ju zjak jedziesz z malym dzieckiem :/ szkoda by maluch stracil sluch
Ja tylko dodam, ze dobrze jest, jak kolega wczeniej napisal, odciac pompe (zasilanie). samochod odpali (bo czasowka dziala), pozniej sie wyl, odetnie zasilanie do pompy i tyle. Dalej nie pojedzie jak nie wcisnie czarodziejskiego psztyczka-elektryczka.
Komentarz