zabezpieczenie - czy elektryk robi mnie w balona?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cheese
    Classic
    • 2007
    • 33
    • Octavia III combi (5E5)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    zabezpieczenie - czy elektryk robi mnie w balona?

    Zamieszczone przez Purchawa
    Marek opowiadal ostatnio jak zrobil mocne BMW dla KSR. Chlopaki chcieli baaaardzo mocno i po wyjechaniu, tak palowali ze DPF sie stopil i zakitowal wydech
    No i co dalej :?:
  • lazy bones
    Drive
    • 2006
    • 60

    #2
    zabezpieczenie - czy elektryk robi mnie w balona?

    witam
    pociągnąłem czułym spojrzeniem po swoim nowym nabytku (O I '01 1,9 tdi alh) i pomyślałem, że zdecydowanie niekorzystny wpływ na mój układ wegetatywny miałaby zmiana jej właściciela bez mojej zgody; udałem się do elektryka samochodowego w celu instalacji pstryczka-elektryczka; elektryk - rodem z matrixa - okablował się cały i powsadzał jakieś końcówki w moją instalację el., tu mu zaświeciło, tam zabrzęczało; z miną czlowieka, który na półce w warsztacie ma dwa noble, oscara i puchar powiatowego mistrza w rzucie oponą od traktora orzekł: "odłączę komputer na pstryczku, tak będzie najlepiej"; kiedy juz usłał mój dywanik kawałkami drucików, cyny i taśmy izolacyjnej doszło do prezentacji; i tutaj pojawia się problem: przekręcam kluczyk w stacyjce i żeby odpalić auto muszę owym pstryczkiem zamknąć obwód, ale żeby auto działało w pełni sprawnie mam na to około 1,5 sekundy! jeżeli w tym czasie nie zamknę obwodu tym zabezpieczeniem to wyskakuje mi błąd w układzie ASR; owszem auto odpalę i mogę jechać ale ASR pozostaje zdiagnozowany jako uszkodzony i nie działa; na reklamację elektryk zareagował standardowo: "panie, to niczemu nie przeszkadza" ale na modyfikację zgodził się od razu przy czym zastrzegł, że zrobi teraz tak, że auto w ogóle nie zareaguje na kluczyk żadnym światełkiem na desce czy dźwiękiem do momentu użycia pstryczka, bo inaczej "się nie da panie". Wiem, że niektórzy z Was mają te sprawy w małym palcu, dlatego podpowiedźcie proszę jaki układ/obwód elektryk powinien przepiąć na owy pstryczek-elektryczek aby auto po przekręceniu samego kluczyka działało z pozoru normalnie, a ja mu to zasugeruję; dodam tylko - uprzedzając być może jakieś komentarze - że to znany elektryk w moim mieście, z wieloletnim doświadczeniem i ogólnie polecany jako dobry fachowiec; nie wyszło mu po prostu, a ja nie chcę żeby schrzanił coś innego;
    to jak towarzysze - pomożecie?
    pozdrawiam

    Komentarz

    • eR_
      Rider
      • 2005
      • 411

      #3
      zabezpieczenie ci zrobil bez sensu :!:
      poszukaj a archiwum, bo byly juz tu pewne informacje na ten temat.
      Z tego co wiem to w o1 nie jest znowu tak trudno zrobic tego typu zabezpieczenie, w mojej o2 to sie zato nakombinowalem ops:
      Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
      Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

      Komentarz

      • Paweł T
        Elegance
        • 2006
        • 784

        #4
        u mnie było tak, że po zapaleniu miałem 30sek na przyciśnięcie ukrytego przycisku, jeśli tego nie zrobiłem silnik się wyłączał i wył alarm. Przycisk musiałem też przyciskać po każdorazowym otwarciu drzwi samochodu, z reguły alarm wył przy każdym otwieraniu bramy. Po zakupie samochodu w ciągu dwóch tygodni zapomniałem o ukrytym przycisku z 15 razy i cały system padł, auto zgasło w czasie jazdy i nie chciało zapalić. Elektryk coś pogrzebał i wyłączył ten dodatkowy obwód a ja dałem sobie spokój z tym antynapadem.
        TDI ASV 140KM 300Nm

        Komentarz

        • Ziomal
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 5841
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Przypominam że nie rozmawiamy na forum na temat naszych zabezpieczeń.
          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

          Jest O1 1.6 BFQ

          Komentarz

          • przem1978
            Ambiente
            • 2006
            • 201

            #6
            Zamieszczone przez Paweł T
            u mnie było tak, że po zapaleniu miałem 30sek na przyciśnięcie ukrytego przycisku, jeśli tego nie zrobiłem silnik się wyłączał i wył alarm. Przycisk musiałem też przyciskać po każdorazowym otwarciu drzwi samochodu, z reguły alarm wył przy każdym otwieraniu bramy. Po zakupie samochodu w ciągu dwóch tygodni zapomniałem o ukrytym przycisku z 15 razy i cały system padł, auto zgasło w czasie jazdy i nie chciało zapalić. Elektryk coś pogrzebał i wyłączył ten dodatkowy obwód a ja dałem sobie spokój z tym antynapadem.

            oczywiscie nie rozmawiamy o naszych zabezpieczeniach, ale mam ten sam antynapad 30-sekundowy i twierdzę ze nie znam lepszego rozwiązania... a otwieranie bramy nalezy wykonywać z kluczykiem w ręku - nie kusząc losu... auto nie wie, czy Ty otwierasz bramę, czy Cie ruscy wytargneli zza kierownicy... ;-)
            Octavia Combi II 2.0 TDI 140 KM Elegance + xenony '07 Black Magic

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratoRS
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              eR_, Czemu bez sensu, to ma pewien sens, to prawie jakbys codziennie wyjmowal zawartosc epromu do domu Wydaje mi sie ze tak jak teraz poprawil to jest calkiem fajnie i niech juz tak zostanie
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • eR_
                Rider
                • 2005
                • 411

                #8
                Zamieszczone przez lazy bones
                ....że zrobi teraz tak, że auto w ogóle nie zareaguje na kluczyk żadnym światełkiem na desce czy dźwiękiem do momentu użycia pstryczka...
                qrcze przeoczylem to, faktycznie moze byc, sory.... ops:
                Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                Komentarz

                • daneczek76
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 3642
                  • Toyota

                  #9
                  złodziej i tak przyjdzie z całym modułem komputera przerobionym na swój sposób i alarmy nic nie da.Najlepsze jest własne zabezpiecznie jakiś pstryczek który cos tam odcina np: pompe paliwa w bezynie czy zasilanie pompy w diselku ukryty gdzies tam byle nie pod kierownicą czy przy dzwigni zmiany biegów bo to tendencyjne.
                  [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                  Komentarz

                  • Paweł T
                    Elegance
                    • 2006
                    • 784

                    #10
                    mnie ten antynapad wkurzał i sobie go darowałem, zresztą sam się zepsuł po 2 tygoniach od kupna auta. Ciągle o nim zapominałem. Otworzyłem drzwi dziecku, ruszam a tu wyje i stoję
                    TDI ASV 140KM 300Nm

                    Komentarz

                    • lazy bones
                      Drive
                      • 2006
                      • 60

                      #11
                      Maicroft: co to jest eprom?

                      w poprzednim aucie (Laguna... pffffe) miałem pstryczek i dodatkowo takiego wyjca w środku, że trudno było to wytrzymac dłużej niz sekundę złodzieje po auto idą z łamakami, komputerami i innymi cudami, ale nie słyszałem żeby zabierali zatyczki do uszu to było dobre zabezpieczenie!

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratoRS
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Zawartosc kompa zapisane jest na epromie, jak ktos jest mocno zdesperowany to moglby sobie taka podstawke wyciagnac kawalek dalej i nosic ja do domu, ale jak przyjda i wepna nowego kompa to nie bedzie juz problemu.

                        No Laguna to generalnie bardzo dobry samochod, zabezpiecza sie samo przed wlascicielem, uniemozliwiajac mu otwarcie drzwi, nie mowiac juz o zapaleniu samochodu :diabelski_usmiech
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • DGW
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 2330

                          #13
                          Zamieszczone przez daneczek76
                          złodziej i tak przyjdzie z całym modułem komputera przerobionym na swój sposób i alarmy nic nie da
                          takie twierdzenie sprawdza się w 100% przy alarmie fabrycznym
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Wydaje mi sie ze tak jak teraz poprawil to jest calkiem fajnie i niech juz tak zostanie
                          Jeśli już błędu nie wywala to po co ruszać.m Też bym zostawił
                          Podpowiem tylko, że dobrym rozwiązaniem jest zamontowanie elektrozaworu na przewodzie paliwowym, umieszczenie go w niewidocznym lub trudno dostępnym miejscu i podłączenie do takiego właśnie psztyczka.
                          Nieraz sprawdza się kombinacja kilku włączników np. żeby odpalić należy włączyć spryskiwacz i ogrzewanie tylnej szyby < to tylko przykład
                          NFPNorth-West
                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                          WARSZTAT www.dsize.pl
                          ->
                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                          Komentarz

                          • harnas75
                            Ambiente
                            • 2006
                            • 102

                            #14
                            Kiedyś widziałem akcję jak kolesie nie mogąc odpalić samochodu (patrz zabezpieczenia), po prostu w czwórkę wypchnęli samochód i przetoczyli go 3-4 ulice dalej na jakiś parking (mieli szczęście bo było z górki). Prawdę powiedziawszy jak złodziej się uprze to nie ma szans )))) A najlepiej po kradzieży pojeździć samochodem ze znajomym w promieniu kilometra, dwóch, najlepiej po blokowiskach. Sprawdzone empirycznie. Samochód stał (oczywiście rozbebeszony) 2-3 ulice dalej, "upchany" na jakimś parkingu i czekał .....

                            Komentarz

                            • daneczek76
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 3642
                              • Toyota

                              #15
                              Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                              Podpowiem tylko, że dobrym rozwiązaniem jest zamontowanie elektrozaworu na przewodzie paliwowym
                              Ja poprostu odciołem zasilanie na przewodzie pradowym pompy paliwa i zawór wcale nie jest potrzebny i dzieki temu mojego szfagra audi przejechało tylko 100 metrów i staneło i zlodziej zostawił auto. najlepiej ten wyłacznik zrobic na przekaźniku bo bez to strasznie sie pstryczek grzeje bo duzy prad przez niego idzie. PZDR
                              [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                              Komentarz

                              • Arti23
                                Elegance
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 892
                                • Superb II combi (3T5)
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                #16
                                u mnie jest poza alarmem taki patent który nie wiem co odcina ale jak się go nie odbezpieczy to rozrusznik kręci ale samochodu nie da się odpalić, po zgaszeniu silnika sam się uzbraja po 30 sek. alarm mam niefabryczny.

                                i tak zastanawiam się czy na noc nie przykręcać samochodu do podłogi jakimiś skoblami :diabelski_usmiech
                                Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                                Komentarz

                                • BioBogon
                                  Elegance
                                  • 2005
                                  • 921

                                  #17
                                  Przestańcie gadać co macie a autach pomontowane, bo się nam tu zrobi kącik dla złodziei samochodowych :x
                                  Leon FR 2.0TDI 170KM

                                  Komentarz

                                  • DGW
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 2330

                                    #18
                                    Zamieszczone przez daneczek76
                                    Ja poprostu odciołem zasilanie na przewodzie pradowym pompy paliwa i zawór wcale nie jest potrzebny
                                    To życzę abyś zawsze jak wyjdziesz do auta stało ono w tym miejscu co zaparkowałeś
                                    Z odcięciem napięcia na pompe paliwową (czy to diesel czy benzyna) jest tak jak z wyłącznikiem antynapadowym pod kierownicą lub w lewarku lub przy dźwigni ręcznego > zabezpieczenie przed psełdozłodziejami. Od dawien dawna złodziej wie, że jak rozbroił wszystko i silnik kręci to wystarczy ok. metr przewodu i odjeżdża w siną dal.
                                    na ukryty zawór odcinający paliwo jest jedno lekarstwo > bańka 5l. z paliwem lub dodatkowo z pompką (w przypadku benzyny). Jest to dla złodzieja czasochłonne i nie wszyscy są wyposażeni w ów gadżet więc i prawdopodobieństwo zawinięcia auta spada :P
                                    NFPNorth-West
                                    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                    WARSZTAT www.dsize.pl
                                    ->
                                    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                    Komentarz

                                    • lazy bones
                                      Drive
                                      • 2006
                                      • 60

                                      #19
                                      BioBogon ma rację. Proponuję aby admin usunął cały wątek. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

                                      Komentarz

                                      • DGW
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 2330

                                        #20
                                        Zamieszczone przez lazy bones
                                        BioBogon ma rację. Proponuję aby admin usunął cały wątek. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
                                        Koledzy nie popadajmy w paranoje. Nikt z nas nie napisał konkretnie gdzie co ma zamontowane tylko rozmawiamy o tym jak najskuteczniej zabezpieczyć auto. Co ktos z tego sobie wybierze to przecież jego sprawa.
                                        To że jeden kolega napisał że ma odcinke na pompie to przecież nic nowego. Większość elektryków zakładających auto-alarmy odcinke robi właśnie na pompie lub rozruszniku. Jest to standard. A czy kolega napisał gdzie ma zamontowany wyłącznik? nie! więc o co chodzi?
                                        NFPNorth-West
                                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                        WARSZTAT www.dsize.pl
                                        ->
                                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                        Komentarz

                                        • Dijkstra
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 1589

                                          #21
                                          Zamieszczone przez lazy bones
                                          Maicroft: co to jest eprom?

                                          w poprzednim aucie (Laguna... pffffe) miałem pstryczek i dodatkowo takiego wyjca w środku, że trudno było to wytrzymac dłużej niz sekundę złodzieje po auto idą z łamakami, komputerami i innymi cudami, ale nie słyszałem żeby zabierali zatyczki do uszu to było dobre zabezpieczenie!
                                          tylko nie chcialbym byc w samochodzie jak zacznie ta wew. syrena wyc :/ niech si ecos spieprzy i podczas jazdy ci sie wlaczy, to zawalu dostaniesz ni emowie ju zjak jedziesz z malym dzieckiem :/ szkoda by maluch stracil sluch

                                          Ja tylko dodam, ze dobrze jest, jak kolega wczeniej napisal, odciac pompe (zasilanie). samochod odpali (bo czasowka dziala), pozniej sie wyl, odetnie zasilanie do pompy i tyle. Dalej nie pojedzie jak nie wcisnie czarodziejskiego psztyczka-elektryczka.
                                          Moje foty
                                          Moja stronka
                                          Moje 4 kolka

                                          Komentarz

                                          Pracuję...