Silnik 2.0 Dane i inne pytania...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pliszek
    Classic
    S_OCP Member
    • 2007
    • 5

    Silnik 2.0 Dane i inne pytania...

    Witam
    w mojej octavi mam wrażenie jakby reflektory były wypalone dają mało światała! szkła w reflektorach są tak jakby matowe czy istnieje możliwość odrestaurowania ich bądź wymiany na jkieś inne w korzystnej cenie?
    octav 1
  • panzer1987
    Classic
    • 2006
    • 8

    #2
    Silnik 2.0 Dane i inne pytania...

    Witam posiadam Octavie z 1999r z silnikiem 2.0 115Km z przebiegiem 260 tys. km na liczniku jest to dosyc sporo wiec czy niedlugo sie rozleci? silnik wydaje sie ze zaczol brac olej . Czy mozecie mi opowiedziec co nie co na temat tego silnika czy jest awaryjny, czy jest podatny na modyfikacje :twisted: , niedlugo sprzedaje Favorit, bedzie kasa i zastanawiam sie czy mi sie oplaca modyfikowac ten silnik z takim przebiegiem czy nie. Moze jakies dane techniczne, ile powinien palic ? ja mam srednia 11 litrow w miescie tak mi komputer pokazuje, moja mama pobila rekord i wyciagnela z tego silnika 6,4 srednia na trasie. Dziekuje z gory. Pozdrawiam.
    Skoda Octavia 2.0 115KM 1999r.

    Komentarz

    • nico21
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 2640
      • Volkswagen

      #3
      Posiadam w/w silnik i powiem tak: ze olej ton mi brał chyba od pocztaku - pytałem kilku mechaników i powiedzieli ze te silniki lubia olej, wiec sie tym nie ptrzejmuj. Trzeba tylko kontrolowac jego poziom. Co do modyfikacji to za bardzo ztuningowac go sie nie opłaca - zbyt mały przyrost mocy do poniesionych kosztów. Co do awaryjności to do poki nie założyłem gazu byo wszystko oki, choc obecne kłopoty leza chyba po stronie instalacji LPG a nie silnika. Mam Landi Renzo Omegas a słyszałem ze BRC i mistral sa dobre do tych silników. Co do spalania to i przy normlanej jeżdzie palił ok 8-9l (cykl mieszany) a przy butowaniu to 11 wziął, a na trasie to 7,5l gdzies lyknie przy normalnej jezdzie. Wskazanami komputera to za bardzo sie nie przejmuj - lubia przekłamywac. Najlepiej jak sobie zuzycie sam policzysz. Podjedz do jakiegos dobrego warszttu i niech tylko ci sprawdza sondy ( sa dwie), przepływomierz oraz wyczyśc przepustnice i powinno autko spokojnie słuzc jeszcze długo.
      Jeden mechanik mi powiedziałze na tym silniku da sie zrobic 500-700kkm bez remontu
      DACAR.team

      Komentarz

      • Mr T.
        Ambiente
        • 2006
        • 236

        #4
        jeśli jeszcze chodzi o dane, to tu masz wykres tego silnika:



        Co do brania oleju, to również słyszałem opinie o apetycie na olej tego silnika. Co do dłubania - jak to w wolnossących, żeby coś osiągnąć trzebaby wymienić układ dolotowy/wydechowy, splanować głowicę, może rozwiercić zawory? zmienić wałek rozrządu i ewentualnie zastanowić się nad filtrem powietrza. Efekt nie będzie szokujący pod względem przyrostu mocy i momentu, parametry te przesuną się zapewne w górę zakreszu obrotów i silnik będzie więcej palił. Czy jest zatem sens? Dla miłośnika tuningu zapewne tak, dla "zwykłego kierownika" może to być mało sensowne w zakresie opłacalności. W/w przeróbki to co najmniej kilka tysi, chyba że ma się znajomości w warsztatach albo umie się samemu coś takiego zrobić. Ale żeby zrobić np. kompletny wydech dostosowany do auta, to tak naprawdę jest niewielu fachowców, którzy potrafią to zrobić naprawdę dobrze.
        Można auto uturbić, ale to jest jazda dla zapaleńców i raczej spore koszty...

        [ Dodano: Czw 12 Paź, 06 07:51 ]
        Skądinąd wiem, że MisiekWAW uzyskał z silnika wolnossącego 8-mio zaworowego 68 konnego (nie pamiętam dokładnie czy to była Fabia czy Felicja) jakieś 92KM właśnie poprzez mody wałka, chipa sterującego i czegoś jeszcze. Czyli 24KM za jakieś 2.500PLN. Dziś mogłoby to być drożej.
        życie zaczyna się powyżej 4000 rpm

        Komentarz

        • daneczek76
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 3642
          • Toyota

          #5
          Skoda Octavia 2.0l 115KM
          Parametr Seryjnie Z modułem Z chipem
          Moc maksymalna 115 KM b/d +11 KM
          Max moment obr. b/d b/d +15 Nm
          Cena b/d b/d
          Montaż b/d b/d
          Gwarancja 24 miesiące od daty montażu
          Box type n/a

          To jest tabelka jednej z firm tuningowych i tu widać że 11 KM da rade zrobić. PZDR
          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

          Komentarz

          • -Piotr-
            L&K
            S_OCP Member
            • 2006
            • 1018
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            #6
            Co do modyfikacji silnika podsyłam wykres :

            klik


            co prawda od bory, ale silnik ten sam.
            O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
            KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
            O III czarna liftback - reaktywacja

            Komentarz

            • panzer1987
              Classic
              • 2006
              • 8

              #7
              Dzieki Panowie za zainteresowanie, a ja myslalem ze mi sie silnik konczy bo lyka tyle oleju, co do modow myslalem tylko nad stozkowym filtrem powietrza przed przeplywomierzem adaptery sa na allegro a z filtrami to raczej problemu nie ma co by mi dal taki stozek?, po waszych wypowiedziach stwierdzam ze ten silnik mozna jedynie utrzymac w dobrej kondycji a nie tuningowac i tak zostanie, chyba ze bedzie kasa to chip + dolot i wydech
              Skoda Octavia 2.0 115KM 1999r.

              Komentarz

              • Mr T.
                Ambiente
                • 2006
                • 236

                #8
                Zamieszczone przez panzer1987
                co by mi dal taki stozek
                Stożek to dość dziwna sprawa. Trzeba by po założeniu pomierzyć jakie są efekty bo:
                a) może zabrać momentu i mocy z dołu i dodać w górze (obrotów)
                b) może nic nie dać poza "fajnym" dźwiękiem
                c) może coś dać w całym zakresie (zabrać albo dodać)
                Wszystko jest kwetsią tego jaki będzie dolot za stożkiem - jego długość i umiejscowienie samego filtra (tak żeby pobierał możliwie najchłodniejsze powietrze) mają dość istotny wpływ na późniejsze paramtery silnika. Ale i tak jeśli przyrosty będą, to 1-2 konie więc nawet specjalnie nie zauważysz, chyba że zadziała podświadomość :wink: . Filtr ma (zdaje się) trochę większą przepuszczalność, więc może Ci trochę zasyfić dolot.
                Ja taki pomysł też miałem, ale sobie temat darowałem. Wydać kasę i nie wiadomo co z tego mieć - bez sensu...

                Zamieszczone przez panzer1987
                chyba ze bedzie kasa to chip + dolot i wydech
                no wtedy może się już coś fajnego dziać 8) . Tyle że zrobienie porządnego wydechu to, jak już pisałem wcześniej, wcale nie łatwa sprawa.
                życie zaczyna się powyżej 4000 rpm

                Komentarz

                • RomanS
                  Elegance
                  • 2004
                  • 804

                  #9
                  Zamieszczone przez daneczek76
                  Skoda Octavia 2.0l 115KM
                  Parametr Seryjnie Z modułem Z chipem
                  Moc maksymalna 115 KM b/d +11 KM
                  Max moment obr. b/d b/d +15 Nm
                  Cena b/d b/d
                  Montaż b/d b/d
                  Gwarancja 24 miesiące od daty montażu
                  Box type n/a

                  To jest tabelka jednej z firm tuningowych i tu widać że 11 KM da rade zrobić. PZDR
                  Trzeba by zadać pytanie, czy ta gwarancja jest na te nowe osiągi, czy że box się nie spali/rozleci/zużyje.
                  Bo jak mówi stare porzekadło, to że na płocie jest napisane "d..." to jeszcze nie oznacz, że można.....(może i można ale byłoby bardzo bolesne :szeroki_usmiech )

                  A silnik mogę pochwalić, mam takiego 12 latka w Passacie B4 kombi i jakiś m-c temu oglądałem na liczniku 195 km/h. Z olejem jest tak, że na trasie kilkuset km ostrej jazdy nie weźmie nic, natomiast przy jeźdxie po mieście, z reguły niedogrzany , to i owszem.
                  Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    RomanS, Ostatnio widzialem ubezpieczenie z Alianza na silnik po chip tuningu - rok bez limitu kilometrow, cos kolo 200zl usluga miala kosztowac, ale nie wiem czy obejmowala tylko powyginanie korb, czy odlot sprezarki lub sprzegla takze :twisted:
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • daneczek76
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 3642
                      • Toyota

                      #11
                      RomanS, wiesz niewiem jak jest z gwarancją ja tylko skopiowałem to z www, trzeba by sie zapytac tych co to robią pewnie gwarancja jest na chip lub box że nie bedzie fiksował a nie na silnik.
                      [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                      Komentarz

                      • RomanS
                        Elegance
                        • 2004
                        • 804

                        #12
                        daneczek76, wiem, spoko taka mnie tylko naszła refleksja :wink: Moim zdaniem dodatkowe 11 koni silnikowi 2 litrowemu (115 KM) nie zaszkodzi (jeśli hodzi o trwałość), nie jest on zbytnio wysilony, a przy tym bardzo elastyczny. (Mam dziwne wrażenie, że najlepiej ciągnie i przyspiesza na 5 biegu powyżej 110 km/h ). Przecież normalnie są wersje tego silnika 120 KM (8 zaworowa) i 130 KM (20 zaworowa).
                        Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                        Komentarz

                        • Mr T.
                          Ambiente
                          • 2006
                          • 236

                          #13
                          ten silnik jest też dostępny w Fabii i prawdę mówiąc trochę żałowałem, że jak kupowałem samochód to się zgapiłem (jakoś mi w ogóle umknął z cennika ops: ). Taka maszynka w autku wielkości Fabii z małym (a może nie takim wcale małym) grzebnięciem mogła by ładnie wymiatać. Osobiście wolę mocne N/A niż turboloty także lekutko żałuję.
                          życie zaczyna się powyżej 4000 rpm

                          Komentarz

                          • Marian 2
                            L&K
                            • 2007
                            • 1085
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • AQY 2.0 MPI 115 KM

                            #14
                            Te silniki 2.0 są bardzo trwałe, gdyż nie są wysilone. Jeżdżę Octavią kombi 2.0 już osiem lat (140tys.km). Do tej pory żadnych kłopotów. Nawet akumulator jeszcze jest ten sam.
                            Opony zostały zmienione z przodu po 103tys.km, a z tyłu po 115tys.km (może to trochę świadczy o stylu jazdy). Spory zapas mocy pozwala na bardzo komfortową jazdę. Co do zużycia oleju, przy normalnej niezbyt agresywnej jeżdzie, jak do tej pory nie było potrzeby uzupełniania pomiędzy okresową wymianą. Co do zużycia paliwa, na trasie można zmieścić się w 6l, w jeżdzie mieszanej mieszczę się w 8÷8,5l, ale to już zależy od stylu jazdy i obciążenia. Można też zaszaleć, i wskazówką szybkościomierza dotknąć 200km/h. Najbardziej optymalna prędkość 90÷110km/h, a chcąc jechać "o kropelce", nie przekraczać 90km/h. Pozornie wygląda, że zużycie paliwa powinno być większe niż w 1,6, ale tak nie jest, bo tego silnika nie treba tak wysoko kręcić, no i osiągi są lepsze. Ogólnie, bardzo dobry samochód za rozsądną cenę (54900 nowy, z salonu).

                            Komentarz

                            • flyski
                              Ambiente
                              • 2006
                              • 153
                              • Octavia I (1U2)
                              • AQY 2.0 MPI 115 KM

                              #15
                              Pytanie do nico21

                              Jeśli można wiedzieć to na jakim oleju jeździsz?

                              Pytam bo ja kupiłem octe z niemiec zalaną shell longlife 0W30 (przeglądy co 30kkm)
                              i może by to było fajne gdyby nie to że bierze olej jak .....
                              i co rusz musiałbym kupować za circa 70zł 1L tegoż oleju na dolewkę (w 4L kankach nie do dostania),
                              więc muszę zmienić na coś tańszego ale sam nie wiem co... :roll:
                              [O1 - 2.0 AQY silver ]
                              [SII - 2.0 CFFB pacific blau]

                              Komentarz

                              • Marian 2
                                L&K
                                • 2007
                                • 1085
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • AQY 2.0 MPI 115 KM

                                #16
                                Olej 5W40, gdy robiłem obowiązkowe przeglądy na gwarancji, to wlewali Aral.
                                Po gwarancji różnie, zawsze 5W40, ostatni Castrol GTX Magnatec, tak na nim pisze.
                                Wymianę oleju w tych silnikach trzeba robić co 15000km, tak pisze w instrukcji, i takie są wskazania komputera pokładowego.

                                Komentarz

                                • metrotest
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 506
                                  • Volkswagen
                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Marian 2
                                  Te silniki 2.0 są bardzo trwałe... Ogólnie, bardzo dobry samochód za rozsądną cenę (54900 nowy, z salonu).
                                  Wg konfiguratora na stronie Skody nie ma już tego silnika. Dostępne silniki benzynowe to: 1.4 , 1.6 :? i 1.8T :diabelski_usmiech .

                                  Zresztą 2.0 pali prawie tyle co 1.8T a osiągi są dużo gorsze choć zaletą 2.0 jest dobra elastyczność i trwałość.

                                  Nie wiadomo też przez jaki czas będzie jeszcze O1 oferowana na polskim rynku.

                                  Komentarz

                                  • Dig Dug
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 1306
                                    • Seat

                                    #18
                                    flyski, ja zalewam polsyntetykiem Lotosu, to znowu Opel itp. 10W 40 i nic sie nie dzieje. Je olej i tyle. A place po 20 zl za litr. No i wymiana co 15 tys.
                                    Była O1 jest F2.

                                    Komentarz

                                    • jezy
                                      Drive
                                      • 2008
                                      • 49

                                      #19
                                      mozna z tego silnika wykrzesac 200KM :
                                      dedykowane turbo na stronie:


                                      neuspeed tez zrobil turbinke do 2.0, gwarantują od 50 do 70% wzrost mocy i momentu
                                      ciekawe jak spalanie sie zmienia :twisted:
                                      sprzedam fotele RS,
                                      Jeep SRT8 MY08

                                      Komentarz

                                      • abitwx6
                                        Drive
                                        • 2007
                                        • 67

                                        #20
                                        Zamieszczone przez jezy
                                        mozna z tego silnika wykrzesac 200KM :
                                        dedykowane turbo na stronie:


                                        neuspeed tez zrobil turbinke do 2.0, gwarantują od 50 do 70% wzrost mocy i momentu
                                        ciekawe jak spalanie sie zmienia
                                        2.0 APK BRC S24
                                        2.0 AZJ BRC S24

                                        Komentarz

                                        Pracuję...