perfex, miałem okazję w Niemczech przez 2 miesiące pojeździć Scirocco z takim silnikiem.
Czas za krótki, żeby powiedzieć za dużo o silniku, ale miałem wrażenie że każdy mocniejszy wcisk pedału gazu w tym aucie to była olbrzymia męczarnia dla silnika. Oczywiście ładnie przyspieszał i w ogóle osiągi na pewno były zgodne z katalogowymi, ale odczucie jakieś dziwne.
Z innej beczki na niemieckim forum VW użytkownicy opisywali, że przy przebiegu koło 100 tys zaczynają się sypać różne elementy silnika, być może jest za bardzo wyżyłowany.
perfex, miałem okazję w Niemczech przez 2 miesiące pojeździć Scirocco z takim silnikiem.
Czas za krótki, żeby powiedzieć za dużo o silniku, ale miałem wrażenie że każdy mocniejszy wcisk pedału gazu w tym aucie to była olbrzymia męczarnia dla silnika. Oczywiście ładnie przyspieszał i w ogóle osiągi na pewno były zgodne z katalogowymi, ale odczucie jakieś dziwne.
Z innej beczki na niemieckim forum VW użytkownicy opisywali, że przy przebiegu koło 100 tys zaczynają się sypać różne elementy silnika, być może jest za bardzo wyżyłowany.
Kupując nowe auto mam głęboką nadzieję, że nie będę nim musiał 100 tys jeździć! Przecież to straszna nuda :lol: Natomiast w PL podobno jest 1 (słownie: jedna) Fabia RS udostępniana przez SAP do jazdy próbnej. Więc na jazde próbną czeka się tyle samo ile na ew. zamówione auto do produkcji :szeroki_usmiech Ciut ciężko o podjęcie decyzji zakupowej.
Wydaje mi sie, ze 1.4tsi 160KM, ktory jest montowany np. W golfie oraz scirocco to inny silnik niz 1.4tsi 180KM montowany w fabi rs oraz ibiza cupra.... :roll:
W tej cenie można mieć octavie 1.8 TSI ...pomyśl o tym
Moożna, tylko.... po co ? :szeroki_usmiech
Po to że z daleka nie widać że coś jest RS czy GTI ... a jak zobaczą fabke to przed machę będą się pchali ...
Łatwiej odsprzedać zamienić serwisować itp.
łatwiej dorzucić następne 50 - 100 KM
łatwiej zabrać 4 osoby i pojechać na wakacje.
mniejsza utrata wartości po 5-8 latach każdy tysiak potem się liczy
Podejrzewam że dwie paczki milej się jedzie w octavce
kurczak1985, oczywiście że to już nowsze wcielenie tego silnika. Początkowo było 160 koni i pękające bloki czy coś takiego (akcje w ASO z obniżaniem momentu i mocy, żeby to się nie działo, tak było w golfie robione głównie). Od jakiegoś czasu ten silnik ma 180 ps i coś tam chyba poprawili, więc auto liroyka ma ten wcześniejszy silnik.
Co do samego silnika wolałbym też 1.8 tsi z programem, niż 1.4 tak podkręcony.
W tej cenie można mieć octavie 1.8 TSI ...pomyśl o tym
Porównanie Fabii RS do Octavii 1.8 to jak porównanie Octavii RS do Superba 1.8. Bez sensu. Bardzo różne samochody o różnym przeznaczeniu. perfex, pogadaj z salonem, żeby sprowadzili ten samochód z SAP na jazdę próbną. Powinni Ci go nawet dać na weekend.
Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Witam,
Czy ktoś z was miał okazję pojeździć trochę autem z tym motorkiem ? Jakie macie wrażenia ? Osiągi/brzmienie/wrażenia ?
Dłuuuuugo, bardzo dłuuugo szukałem auta dla siebie. Tysiące analiz itd. :lol:
I wybrałem Fabię RS.
Na tą chwilę, o ile ktoś nie potrzebuje przepastnego bagażnika OII, to nie widzę konkurencji na rynku dla tego auta, choć cały czas próbuję znaleźć
Oczywiście jeśli ktoś mniej więcej tego typu auta szuka.
Stosunek ceny do wyposażenia, osiągów, ekonomii jest moim zdaniem bardzo korzystny.
Ciężko tak ogólnie opisać ale w skrócie:
jak trzeba jest szybko, jak trzeba i jak nie trzeba to jest ekonomicznie,
wystarczająco komfortowo (zmieniłem koła z 17" na 16", za dużo dziur w mojej okolicy), bardzo bogate wyposażenie jak na tą cenę.
Pytaj konkretnie to z chęcią odpowiem.
[ Dodano: Sro 04 Lip, 12 22:50 ]
Zamieszczone przez perfex
Kupując nowe auto mam głęboką nadzieję, że nie będę nim musiał 100 tys jeździć!
Jakby co, jest fajna gwarancja fabryczna! LifePlus:
4 lata/60.000km za 800zł
4 lata/120.000km za 1600zł
Zamieszczone przez perfex
Natomiast w PL podobno jest 1 (słownie: jedna) Fabia RS udostępniana przez SAP do jazdy próbnej.
Na pewno jest więcej.
Na początku sprzedaży była jedna niebieska i krążyła po różnych salonach w Polsce.
Sam jechałem aż do Rybnika, żeby się nią przejechać.
Na 100% we Wrocławiu mają swoją do jazd próbnych, podejrzewam, że w innych salonach też powinni się jakaś znaleźć.
Zamieszczone przez Psycho Dad
W tej cenie można mieć octavie 1.8 TSI ...pomyśl o tym
Nie z takim wyposażeniem. Poza tym w cenie O2 można mieć Suberba itd.
Zamieszczone przez sew1981
kurczak1985, oczywiście że to już nowsze wcielenie tego silnika. Początkowo było 160 koni i pękające bloki czy coś takiego (akcje w ASO z obniżaniem momentu i mocy, żeby to się nie działo, tak było w golfie robione głównie). Od jakiegoś czasu ten silnik ma 180 ps i coś tam chyba poprawili,
To nie jest nowsze wcielenie, tylko inaczej jest skonfigurowany.
1.4 TSI z kompresorem już chyba od 2005r jest w sprzedaży: Touran i Golf V: 140KM i 170KM
1.4 TSI 160KM: Golf VI, Scirocco itd. Na początku produkcji były problemy (wypalało tłok) teraz ucichło.
1.4 TSI 180KM: ma na pewno większe wtryski i chyba! turbo. Chipują go na ok. 210KM jeśli kogoś temat interesuje.
Stosunek ceny do wyposażenia, osiągów, ekonomii jest moim zdaniem bardzo korzystny.
Ciężko tak ogólnie opisać ale w skrócie:
jak trzeba jest szybko, jak trzeba i jak nie trzeba to jest ekonomicznie,
wystarczająco komfortowo (zmieniłem koła z 17" na 16", za dużo dziur w mojej okolicy), bardzo bogate wyposażenie jak na tą cenę.
Pytaj konkretnie to z chęcią odpowiem.
Siedziałem w fabii monte carlo (ale nazwa ) i ciekaw jestem czy RS ma dokładnie takie same siedzenia ?(no poza napisem rs). Bo w tym monte carlo siedziało mi się OK, tylko może ciutkę za wysoko.
Nie wiesz jakie auto ma osiągi w realu ? 0-100 i v-max ?
Czy dźwięk silnika/wydechu jest fajny (czyli raczej lekko "rasowy" ?)
Koła '17 to chyba standart ? Zawieszenie wytrząsa plomby z zębów ?
Teraz w Audi A1 ten silnik ma 185km, ciekawe czy to kolejna wariacja z jakąś poprawką czy tylko mała korekta softu.
Siedziałem w fabii monte carlo (ale nazwa ) i ciekaw jestem czy RS ma dokładnie takie same siedzenia ?(no poza napisem rs). Bo w tym monte carlo siedziało mi się OK, tylko może ciutkę za wysoko.
W RS są bardziej "kubełkowe".
Jest regulacja góra/dół także można ustawić jak potrzeba.
Na minus przy fotelach w Fabii jest brak regulacji odcinka lędźwiowego,
ale fotele są bardzo dobrze wyprofilowane więc jakoś bardzo to nie przeszkadza.
Oczywiście chodzi mi o długie trasy 1000km+, bo tak na miejscu to
Zamieszczone przez perfex
Nie wiesz jakie auto ma osiągi w realu ? 0-100 i v-max ?
W zasadzie to co w katalogu.
Na YT jest już sporo filmików także poszukaj i na pewno coś znajdziesz.
Z dużej górki na autostradzie można zobaczyć okolice 250km/h na liczniku :wink:
Zamieszczone przez perfex
Czy dźwięk silnika/wydechu jest fajny (czyli raczej lekko "rasowy" ?)
Dźwięk jest dość ciekawy, ale ogólnie jest cicho.
Tu też sporo pomoże YT.
Zamieszczone przez perfex
Koła '17 to chyba standart ? Zawieszenie wytrząsa plomby z zębów ?
Właśnie jest zadziwiająco znośnie jak na profil 40, ale ja od razu zmieniłem na 16",
bo niestety okolica podziurawiona okrutnie.
Zamieszczone przez perfex
Teraz w Audi A1 ten silnik ma 185km, ciekawe czy to kolejna wariacja z jakąś poprawką czy tylko mała korekta softu.
perfex, pogadaj z salonem, żeby sprowadzili ten samochód z SAP na jazdę próbną. Powinni Ci go nawet dać na weekend.
Taa, na pewno... Jedna, czy dwie sztuki na cały kraj, a ktoś się będzie spuszczał nad sprowadzaniem auta przez pół Polski, żeby jakiś byle kto (dla salonu, czy nawet SAP) po przejażdżce może się zdecydował. Dobre!
Jak ja kupowałem Octavię to z wielkim bólem udało się wydębić na weekend Fabię golasa z najsłabszym silnikiem 1.6TDI, a jak usłyszeli, czy nie można by właśnie Fabii, czy Octavi RS to myślałem, że się kołami do góry ze śmiechu położą.
Chris11, a powiedziałeś, że chcesz kupić Octavie RS? Albo Fabię RS? Bo z tego co widzę, to masz 1.8TSI, a pytałeś się, czy sprowadzą Fabię lub Octavię RS. Czyli domyślam się, że "chciałeś się przejechać". A to wszystko zmienia.
Ja znam przypadek, że sprowadzili superba 3.6, więc nie widzę problemu aby sprowadzili Fabię RS, dla klienta który chce kupić, a nie się tylko przejechać.
Ja samochód im stoi na placu, to nie zarabia. Jeżeli jest jeden, to pewnie będzie problem z terminem.
Może i sprowadzili, ale... ile kosztuje Superb 3.6, a ile Fabia RS? Nikt się nie będzie bawił w ściąganie auta dla kiepskiego zysku, a nie oszukujmy się... na Fabii to salon dużo nie zarabia.
A co do pożyczenia na weekend, to jak już zamówiłem Octavię to nawet zwykłej, najmarniejszej 1.2TSI na weekend nie chcieli dać, chociaż stały na placu.
Jeździłem Fabią RS 1.4 TSI 180 KM w zeszłym roku, dźwięk z wydechu jak na nie tuningowane auto bardzo rasowy, fajny.
Zawieszenie trzyma się na zakrętach choć nie umiałem się pozbyć uczucia że środek ciężkości jest za wysoko.
Przyspiesza bardzo przyjemnie, na autostradzie zniszczyłem niczego nie podejrzewającego cwaniaka z Civicku 1.8 VTEC 140 KM.
Spalanie? 20 litrów na 100 przy ciągłym butowaniu, ale jeżdżąc jak człowiek nie trzeba się bać bo po mieście wychodziło o koło 7-8 litrów.
Przyspieszała bardzo dobrze tak do 190 - 200, potem już gorzej, moją poprzednią Octavią 1.8T 200 KM i 300 Nm bym ją zjadł przy takiej prędkości. Max po dłuższym bujaniu na prostym kawałku autostrady to 234 km/h.
Relacja cena/osiągi/wypas? Nie ma lepszego auta. Nie dość że otrzymujemy super moc, do tego genialny automat DSG to kwota 70 000 zł jest bardzo dobra. Jak byśmy chcieli jakąś Corse OPC, Clio RS albo nawet Ibize z tym silnikiem to już 85 000 w górę.
Tak więc gdybym miał tyle kasy na nowe i chciał szybkie to bym się nawet sekundy nie zastanawiał bo auto jest super Kłopot jedynie w tym że teraz Polo GTI z tym samym silnikiem jest raptem 2000 zł droższe a wiadomo że po 5 latach polo będzie wyżej stało.
Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk
Z dyskusji powyżej nadal nie rozumiem dlaczego byle jakiemu dziennikarzowi, blogerowi łatwiej jest dostać na tydzień samochód do testów niż potencjalnemu kupującemu, który za samochód zapłaci sporą kasę
Z dyskusji powyżej nadal nie rozumiem dlaczego byle jakiemu dziennikarzowi, blogerowi łatwiej jest dostać na tydzień samochód do testów niż potencjalnemu kupującemu, który za samochód zapłaci sporą kasę
Bo dziennikarz chcąc nie chcąc zrobi reklamę (lub antyreklamę) artykułem lub chociaż wzmianką, a to może przyciągnąć prawdziwie zainteresowanych klientów, a POTENCJALNY kupujący kończy zazwyczaj: "w sumie fajne auto, fajnie się jeździ, ale za drogo/za małe/za dużo pali....".
Komentarz