LPG do auta z dużym przebiegiem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • k0k0s
    Classic
    • 2013
    • 3

    LPG do auta z dużym przebiegiem

    baca10, a za kolejna sztuke tylko 2 zł.
  • bill
    Classic
    • 2012
    • 29

    #2
    LPG do auta z dużym przebiegiem

    Witam!

    Wiem, ze temat LPG był już wielokrotnie wałkowany na forum, jednak nie udało mi się znaleźć odpowiedzi dotyczącej takiej kwestii - czy jest sens zakładać instalację w aucie, które ma już dość duży przebieg - 195 000 km (Octavia I, 2004 r.)?

    Wiem że silnik, który posiadam (1.6 MPi - BFQ) ogólnie dobrze się nadaje do LPG. Pytanie dotyczy bardziej tego, czy z racji na "przelatane" do tej pory kilometry, nie czekałyby mnie w niedalekiej przyszłości jakieś (większe, mniejsze?) problemy związane z jazdą na tym paliwie.
    Kwestia opłacalności samego LPG, związana np. z przewidywaną ilością robionych kilometrów, warunkami trasa/miasto, itp., jest tu na dalszym planie (a może jednak nie?)

    Jakie jest Wasze zdanie?

    Pozdrawiam,
    bill

    Komentarz

    • Pidziek
      RS
      • 2011
      • 1845

      #3
      Załóż sekwencję IV typu dobrze wystrój a jak Ci sie zwróci po 6 miesiącach czy roku to wspomniesz swoje pytanie z uśmiechem :-)
      Tylko w pełni prof. serwis
      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
      http://www.zmienolej.pl/
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

      Komentarz

      • acero1964
        Ambiente
        • 2010
        • 118

        #4
        ważniejsze w jakim stanie faktycznie jest silnik a nie ile ma km :P

        Komentarz

        • bill
          Classic
          • 2012
          • 29

          #5
          Silnik chyba raczej jest ok, bywają drobne problemy z obrotami (w zimie falowanie po dłuższej jeździe w mieście, teraz wysokie przez jakiś czas tuż po odpaleniu), aczkolwiek w serwisie (polecany, niby też znający się na VW) niczego sie nie mogli doszukać :wink: Podobnie mechanik, który robił mi wymiany rozrządu, filtrów itp. zaraz po kupnie (nieco ponad 5000km temu) - ocenił jako "dobry egzemplarz".

          Co do zwrotu z instalacji - z kalkulatora, przy obecnej sytuacji, wyszło mi trochę dłużej, ale możliwe, że po założeniu inaczej spoglądałbym na sprawę

          Pozdrawiam,
          bill

          Komentarz

          • piotrek_os
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8160
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez bill
            zaraz po kupnie (nieco ponad 5000km temu) - ocenił jako "dobry egzemplarz".

            Co do zwrotu z instalacji - z kalkulatoral
            było zakładac odrazu - juz byś miał jakis %% zwrotu :diabelski_usmiech
            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

            Komentarz

            • ryjeks
              Rider
              • 2010
              • 488
              • Octavia III combi (5E5)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              Jeśli przebieg jest prawdziwy, to silnik powinien być w dobrej formie.
              Te silniki tak do 400.000km i lepiej to raczej bez remontów dojeżdżają.

              Sprawdzić stan silnika i montować LPG, bo do ekonomicznych to one nie należą

              Komentarz

              • bill
                Classic
                • 2012
                • 29

                #8
                piotrek_os - to prawda, jednak muszę przyznać, że na początku o LPG w ogóle nie myślałem. Inna sprawa, że za niecałe pół roku auto na dobre przejmie szanowna małżonka i będzie robić ok. połowę mniejsze przebiegi. No i jeszcze przez jakiś czas przyda się nieco więcej miejsca w bagażniku na wózek i inne graty dla pierworodnego :wink:

                ryjeks, te 400 000 z LPG, czy bez (szacunkowo oczywiście)? Wspomniany wcześniej mechanik sprawdził i stwierdził, że wg jego najlepszej wiedzy przebieg jest oryginalny.

                Myślę, że jeśli powyżej 250 000 bez większych "przygód" jest realne, to chyba faktycznie czas na poszukiwanie dobrego gazownika [/b]

                Komentarz

                • ryjeks
                  Rider
                  • 2010
                  • 488
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez bill
                  te 400 000 z LPG, czy bez (szacunkowo oczywiście)? Wspomniany wcześniej mechanik sprawdził i stwierdził, że wg jego najlepszej wiedzy przebieg jest oryginalny.
                  Ekspertem nie jestem, ale myślę, że niewielkie ma to znaczenie w przypadku tej jednostki.

                  W rodzinie jest Bora 1.6, na LPG od chyba 80.000km, teraz jest 280.000km na szafie i jeździ.
                  Zresztą tu na forum chyba są osoby z przebiegami powyżej 300.000km.

                  Komentarz

                  • Jaroslav92525
                    Rider
                    • 2009
                    • 358
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Musisz liczyć się z tym ze po takim przebiegu cylinder (i okolice) mogą być zapaskudzone nagarem ze spalonej benzyny (LPG tego właściwie nie powoduje). Nagar działa trochę jak uszczelniacz. Ale po zamontowaniu instalacji LPG gaz "wypłucze" Ci nagar i uszczelka zostanie "wydmuchnięta"... Ja tak miałem po 3 miesiącach od zamontowania instalacji LPG w poprzednim aucie. Po zamontowaniu nowej uszczelki i wcześniejszym splanowaniu głowicy auto jeździ już 10 lat bezawaryjne... Nawet jeśli Cie spotka coś takiego to i tak bilans (koszty naprawy vs. oszczędności na LPG) będzie dodatni ! Zatem zakładaj instalację LPG !
                    Pozdrawiam,
                    Jaroslav92525

                    -----------------------
                    VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                    Komentarz

                    • leonn
                      RS
                      • 2011
                      • 2727
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez bill
                      czy jest sens zakładać instalację w aucie, które ma już dość duży przebieg - 195 000 km (Octavia I, 2004 r.)?
                      Ja mam czwarte auto z Lpg, przebiegi poprzednich aut były ponad 300tyś z czego 100-150tyś na Lpg.
                      Sens jest, tylko jest zasadnicze pytanie;
                      Jak długo (ile lat i ile tyś km), chcesz jeszcze tym autem jeździć?

                      Jeśli Instalacja to STAGa, ale sposób/lokalizacja montowania gratów instalacji Lpg, według wzoru montażu instalacji Lpg LandiRenzo dla Octavi 1.6.
                      No i gazownik ogarniający temat, to najważniejsze!

                      Oczywiście że musisz się liczyć z dodatkowymi kosztami poza instalacją Lpg o których piszę kolega Jaroslav92525, uszczelka pod głowicą może paść ale nie musi, na pewno musisz wymienić świece, kable, wszystkie filtry i olej. Pojeżdzić troche po wymianie tego wszystkiego(żeby sprawdzić jak autko chodzi) i zakładac lpg.

                      Komentarz

                      • piotrek_os
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 8160
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        W moim przypadku 1,6 BFQ pali średnio 8,3 gazu - benzyny paliłby 7 litrów - wiec. Koszt na bez ok 40 zł 100 km, a na lpg 23 zl + od zimy średnio wychodzi 2 zł do 100 km. Wiec 15 zł na 100 km oszczednosci - koszt instalacji 2300 zł - wiec po ok 15 tys instalacja się zwraca.
                        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                        Komentarz

                        Pracuję...