baca10, a za kolejna sztuke tylko 2 zł.
LPG do auta z dużym przebiegiem
Zwiń
X
-
LPG do auta z dużym przebiegiem
Witam!
Wiem, ze temat LPG był już wielokrotnie wałkowany na forum, jednak nie udało mi się znaleźć odpowiedzi dotyczącej takiej kwestii - czy jest sens zakładać instalację w aucie, które ma już dość duży przebieg - 195 000 km (Octavia I, 2004 r.)?
Wiem że silnik, który posiadam (1.6 MPi - BFQ) ogólnie dobrze się nadaje do LPG. Pytanie dotyczy bardziej tego, czy z racji na "przelatane" do tej pory kilometry, nie czekałyby mnie w niedalekiej przyszłości jakieś (większe, mniejsze?) problemy związane z jazdą na tym paliwie.
Kwestia opłacalności samego LPG, związana np. z przewidywaną ilością robionych kilometrów, warunkami trasa/miasto, itp., jest tu na dalszym planie (a może jednak nie?)
Jakie jest Wasze zdanie?
Pozdrawiam,
bill
-
-
Załóż sekwencję IV typu dobrze wystrój a jak Ci sie zwróci po 6 miesiącach czy roku to wspomniesz swoje pytanie z uśmiechem :-)
Tylko w pełni prof. serwisProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Silnik chyba raczej jest ok, bywają drobne problemy z obrotami (w zimie falowanie po dłuższej jeździe w mieście, teraz wysokie przez jakiś czas tuż po odpaleniu), aczkolwiek w serwisie (polecany, niby też znający się na VW) niczego sie nie mogli doszukać :wink: Podobnie mechanik, który robił mi wymiany rozrządu, filtrów itp. zaraz po kupnie (nieco ponad 5000km temu) - ocenił jako "dobry egzemplarz".
Co do zwrotu z instalacji - z kalkulatora, przy obecnej sytuacji, wyszło mi trochę dłużej, ale możliwe, że po założeniu inaczej spoglądałbym na sprawę
Pozdrawiam,
bill
Komentarz
-
-
piotrek_os - to prawda, jednak muszę przyznać, że na początku o LPG w ogóle nie myślałem. Inna sprawa, że za niecałe pół roku auto na dobre przejmie szanowna małżonka i będzie robić ok. połowę mniejsze przebiegi. No i jeszcze przez jakiś czas przyda się nieco więcej miejsca w bagażniku na wózek i inne graty dla pierworodnego :wink:
ryjeks, te 400 000 z LPG, czy bez (szacunkowo oczywiście)? Wspomniany wcześniej mechanik sprawdził i stwierdził, że wg jego najlepszej wiedzy przebieg jest oryginalny.
Myślę, że jeśli powyżej 250 000 bez większych "przygód" jest realne, to chyba faktycznie czas na poszukiwanie dobrego gazownika [/b]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez billte 400 000 z LPG, czy bez (szacunkowo oczywiście)? Wspomniany wcześniej mechanik sprawdził i stwierdził, że wg jego najlepszej wiedzy przebieg jest oryginalny.
W rodzinie jest Bora 1.6, na LPG od chyba 80.000km, teraz jest 280.000km na szafie i jeździ.
Zresztą tu na forum chyba są osoby z przebiegami powyżej 300.000km.
Komentarz
-
-
Musisz liczyć się z tym ze po takim przebiegu cylinder (i okolice) mogą być zapaskudzone nagarem ze spalonej benzyny (LPG tego właściwie nie powoduje). Nagar działa trochę jak uszczelniacz. Ale po zamontowaniu instalacji LPG gaz "wypłucze" Ci nagar i uszczelka zostanie "wydmuchnięta"... Ja tak miałem po 3 miesiącach od zamontowania instalacji LPG w poprzednim aucie. Po zamontowaniu nowej uszczelki i wcześniejszym splanowaniu głowicy auto jeździ już 10 lat bezawaryjne... Nawet jeśli Cie spotka coś takiego to i tak bilans (koszty naprawy vs. oszczędności na LPG) będzie dodatni ! Zatem zakładaj instalację LPG !Pozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez billczy jest sens zakładać instalację w aucie, które ma już dość duży przebieg - 195 000 km (Octavia I, 2004 r.)?
Sens jest, tylko jest zasadnicze pytanie;
Jak długo (ile lat i ile tyś km), chcesz jeszcze tym autem jeździć?
Jeśli Instalacja to STAGa, ale sposób/lokalizacja montowania gratów instalacji Lpg, według wzoru montażu instalacji Lpg LandiRenzo dla Octavi 1.6.
No i gazownik ogarniający temat, to najważniejsze!
Oczywiście że musisz się liczyć z dodatkowymi kosztami poza instalacją Lpg o których piszę kolega Jaroslav92525, uszczelka pod głowicą może paść ale nie musi, na pewno musisz wymienić świece, kable, wszystkie filtry i olej. Pojeżdzić troche po wymianie tego wszystkiego(żeby sprawdzić jak autko chodzi) i zakładac lpg.
Komentarz
-
Komentarz