Czy zimny czy ciepły - problem z zapalaniem!!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kugel12
    Classic
    • 2007
    • 31

    Czy zimny czy ciepły - problem z zapalaniem!!!

    Wczoraj odebrałem z poczty przesyłkę - koszulki dotarły już na podkarpacie . Troszkę się martwiłem od soboty bo mój urząd pocztowy potrafił kiedyś odesłać przesyłkę poleconą jako nieodebraną w terminie a do mnie nie raczyli nawet awiza dostarczyć :evil:
  • gisama
    Ambiente
    • 2006
    • 118

    #2
    Czy zimny czy ciepły - problem z zapalaniem!!!

    Gdy kupiłem moją skodę w lipcu to zapalała na dotyk - za zimnym silniku. Problem z zapalaniem był na ciepłym silniku. Zbliżam sie już do 300kkm, więc mogło to być spowodowane wyrobionym "tłokorozdzielaczem" tka jak do opisał masters. Akululator i rozrusznik nowe. Wszystkie parametry (kąt wtrysku i tp.) były ok. Zdecydowałem sie na zwiększenie dawki rozruchowej. Po zwiększeniu dawki samochód zapalał dobrze, za pierwszym razem. Dokładnie już teraz nie pamiętam, ale wydaje mi się, że obojętnie czy silnik był ciepły, czy zimny to nie zawsze zapalał za pierwszym razem. Ale dokładnie zwróciłem uwagę na zapalanie w zeszłym tygodniu, gdy 2 dni pod rząd zapalił dopiero za 5-6 razem. Od tego czasu zwracam uwagę na zapalanie i tak jak napisałem wcześniej - obojętnie czy silnik ciepły czy zimny nie zawsze zapala za 1 razem, nieraz za 2,3. I dłuższe kręcenioe nic nie daje - trzeba wyłączyć i włączyć zapłon. Zapala wtedy od razu, "na pyk". Gość od dawki rozruchowej to co mół do zdiagnozował, sprawdził świece żarowe i nic nie znalazł. Na wszelki wypadek wymieniłem filtr paliwa wraz z zaworkiem zwrotnym. Nic nie pomogło. Byłem w serwisie Skody (Plichta We-wo), ale znajomy nie mógł mi pomóc. Skodą jeździ moja żona i ją to bardzo stresuje, zresztą mnie jeszcze bardziej. Czy Ktoś jest w stanie mi pomóc?
    Pzdr Mariusz
    ________________
    1,9 TDI L&K 2000r

    Komentarz

    • mroko
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 659
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      A może pompa paliwa daje za słabe ciśnienie. Po kilku razach jak troche pokrecisz to sie nazbiera paliwka i dopiero zapala.
      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

      Komentarz

      • przem1978
        Ambiente
        • 2006
        • 201

        #4
        ja takie objawy znam z trzech aut TDI (w firmie mocno eksploatowane) i w każdym było naprawiane podgrzewanie świec, mimo, że komputer nie widział tam błędu, bo nie było to stale a losowo... CAR-O-LINER (posiłkuje sie auto-skodami trójmiejskimi) i Błażewicz - Gdańsk Morena poradzili sobie z tym...
        Octavia Combi II 2.0 TDI 140 KM Elegance + xenony '07 Black Magic

        Komentarz

        • gisama
          Ambiente
          • 2006
          • 118

          #5
          Raczej nie podejrzewam świec żarowych, bo podczas prób zapalania potrafi kilka razy z rzędu zapalić na pyk, raz nie zapali i znowu kilka razy z rzędu zapala na dotyk. I to wszystko w przeciągu np. 1 minuty.
          Pzdr Mariusz
          ________________
          1,9 TDI L&K 2000r

          Komentarz

          • ZYBI68
            Rider
            S_OCP Member
            • 2006
            • 697
            • Octavia II (1Z3)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #6
            Jedz do Roba mialem to samo .W serwisie chcieli rozbierac silnik dlatego mam dosc serwisow . Nie zawsze jest to wina przebiegu mi stalo sie to przy 82kkm moze bylo kiedys zatankowane zle paliwo
            Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

            Komentarz

            • gisama
              Ambiente
              • 2006
              • 118

              #7
              Może cos wiecej o Robie?
              Pzdr Mariusz
              ________________
              1,9 TDI L&K 2000r

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                mroko, A widziales w TDI AHF pompe paliwa :roll:

                Pompa wtryskowa to co innego :twisted:
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • ZYBI68
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 697
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  #9
                  Masz namiar http://www.tune-up.pl/
                  Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                  Komentarz

                  • Masmo
                    L&K
                    • 2005
                    • 1145

                    #10
                    Re: Czy zimny czy ciepły - problem z zapalaniem!!!

                    Zamieszczone przez gisama
                    ....Zdecydowałem sie na zwiększenie dawki rozruchowej. ....?
                    A kto Ci to robił? Z tego co wiem nie jest to takie proste i wymaga zmiany progamu sterującego wiec operacja analogiczna do robienia chipsa.
                    Ja bym szukał w stronę niedostatecznie szybkiego kręcenia rozrusznika. Jak masz nowe aku i rozrusznik to może są spadki na kablach. Sprawdź napiecie na rozuszniku przy zapalaniu. Może to też być coś z paliwem: nieszczelny przewód paliwowy = pompa nie może wciągnąć paliwa.... Przyczyn mozę być niestety wiele....
                    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Zwiekszenie dawki rozruchowej u niektorych rowna sie zalozeniu super mega boxa z rezystorem. Ostatnio do BMW pelno takich na Allegro :diabelski_usmiech
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • gisama
                        Ambiente
                        • 2006
                        • 118

                        #12
                        Jak byłem u znajomego w ASO to nie podobał mu sie rozrusznik (poprzedni właściciel założył nowy). Pojechałem do zakladu, gdzie wymienili tulejki oraz bendiks. Wlasciel zakladu mowil ze mam jakis dziwny rozrusznik, bez zadnych oznaczen tylko znaczek VW. Wygladalo mu to na jakos chinska podroba. Gdy bylem 2 dni temu u znajomego w ASO to mu znowu sie nie podobal rozrusznik, generalnie czasami wydaje dziwny dzwiek. Stan wizualny wirnika i szczotek jest bez zarzutu. Czy to moze byc wina tego zapalania?
                        Pzdr Mariusz
                        ________________
                        1,9 TDI L&K 2000r

                        Komentarz

                        • Masmo
                          L&K
                          • 2005
                          • 1145

                          #13
                          Zamieszczone przez gisama
                          .....jakis dziwny rozrusznik, bez zadnych oznaczen tylko znaczek VW. Wygladalo mu to na jakos chinska podroba. .... Czy to moze byc wina tego zapalania?
                          No jasne że może! TDI są wrażliwe na małą prędkość rozusznika (po prostu nie zapalają). Nie odpowiedziałeś w sprawie zwiększenia dawki.
                          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                          Komentarz

                          • gisama
                            Ambiente
                            • 2006
                            • 118

                            #14
                            Dawke mialem zwiekszona w Gdansku u Roberta
                            Pzdr Mariusz
                            ________________
                            1,9 TDI L&K 2000r

                            Komentarz

                            • Masmo
                              L&K
                              • 2005
                              • 1145

                              #15
                              Zamieszczone przez gisama
                              Dawke mialem zwiekszona w Gdansku u Roberta
                              Hmm... to powinien palić.... A jak już zapali to są może jakies dziwne spaliny z rury??? Czy wywali siwy dym czy czarny a moze jest czysto?? Silnik w jakim jest stanie? Mierzyłeś spręż? Pali olej??
                              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                              Komentarz

                              • Kaco
                                Classic
                                • 2005
                                • 22

                                #16
                                miałem podobny przypadek winne były szczotki zrobiły sie lekko fioletowe i z powodu tego rozrusznik za wolno sie kręcił,na oko szczotki były ok,u elektronika ktorego naprawiałem auto miał już 3 takie przypadki,zanim doszedł do tego dwa razy robierali rozrusznik i podejrzewali inne przyczyny pompa,wtryski

                                Komentarz

                                • DGW
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 2330

                                  #17
                                  A jak już sprawdzisz wszystko to powiedz znajomemu z ASO żeby zajrzał do stacyjni
                                  Chodzi mi o to czy w trakcie przekręcania kluczyka w pozycję w której rozrusznik kręci, nie rozłącza się obwód zapłonu. ASO bedzie wiedziało o co chodzi (mam nadzieje) :wink:
                                  NFPNorth-West
                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                  ->
                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                  Komentarz

                                  • gisama
                                    Ambiente
                                    • 2006
                                    • 118

                                    #18
                                    Szczotki elektryk ogladal, podobno sa ok. Autko ma 280 kkm. Zapalalo na zimnym silniku na dotyk, byl tylko problem z cieplym silnikiem. Nie wiem czy to sie stalo zaraz po zwiekszeniu dawki, ale moze to przypadek. Zmieniana byla tylko dawka rozruchowa przy silniku 60 st. C. Dzisiaj bylem na spotkaniu w Gdyni. O 13-tej zapalil za 3 razem. Po 5 godz. spotkaniu zapali chyba tez za trzecim razem. Poznej pojechalem do portu, po bodajze 2,5 moze 3 godz. zapalil na dotyk. Zrobione 300 kkm, zrobilem 4 tys i wlalem 1 litr oleju, mam jednak zle pospawana miske i sie poci olejem.

                                    [ Dodano: Pon 16 Paź, 06 17:46 ]
                                    Troche pojezdzilem dzisiaj po warsztatach i wiem, że:
                                    - jak silnik cieply to jednak zapala zq 1 razem prawie na dotyk, czasami moze za drugim razem,
                                    - rano temp. ok 1 st. C zapala za 6 razem, po 30 sec. wylaczam i znowu 6 razy. Dopiero za 3 razem zapala za 2 razem. Dalej juz nie probowalem.
                                    - elektryk powiedzial, ze rozrusznik jest bez zarzutu
                                    - w ASO znajomy przez 2 godziny sprawdzal wszystko pod katem pomiarow temperatur i swiec zarowych - wszystko ok!
                                    Mam pytanioe - Czy wina moze byc pompa wtryskowa! Znajomy chce mi na kilka dni zalozyc swoją, aby sprawdzic, czy bedzie zapalac "na dotyk" Jak mialem robiona dawke rozruchowa to kolega Rob powiedzial, ze moja pompa jest troche "rozlatana"!
                                    Pzdr Mariusz
                                    ________________
                                    1,9 TDI L&K 2000r

                                    Komentarz

                                    Pracuję...