Moja octavia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Moja octavia

    Ja jestem zadowolonym uzytkownikiem OCTY I TDI - kupilem uzywana 2 letnia - ale nie kupowlabym na Twoim miejscu jedynki tak jak juz pisano to stara bryka - za pare lat to bedzie calkiem staroc. Pewnie ze silnik to bajka te benzyniaki to niestety za bardzo nie jada .... Trudna sprawa- idealna to by byla II TDI :-) Szarpnij sie na nia - nie bedziesz zalowal !

  • #2
    Moja octavia

    Witam Wszystkich Forumowiczow. Jestem tutaj nowy i prosze o wyrozumialosc.
    Mam kilka pytan. Szukalem w archiwum, ale i tak chcialbym podyskutowac na temat ponizszych pytan

    Jestem posiadaczem skody octavii 1999/2000 1,9 tdi 90 KM.
    Od pewnego czasu zaczely dziac sie pewne problemy, na ktore szukam odpowiedzi. Mam nadzieje, ze mi pomozecie, czy tez uswiadomicie, ze auto juz powoli kolokwialnie mowiac zdycha

    Part one:
    - skrzynia biegów a mianowicie: ciezko wrzucic jednyke bez chwilowego odczekania. Czasami bardzo klopotliwe. Zdazenie ma miejsce przy wlaczaniu I i wstecznego biegu. Czesto, gdy nie odczekam to slychac chrupotanie. Da sie jezdzic, ale wiadomo lipa. Ja juz na to nie zwracam uwagi i zmieniam biegi bez klopotow, ale gdy za kolkiem jest ktos inny zastanawiam czy nie rozwali skrzyni . Co moze byc tego powodem?
    Sprzegło, skrzynia, synchronizatory. Niby pod maska jest jakas biala kostka, ktora tez moze byc winna?

    Part two:
    Przy ruszaniu mocno spadaja obroty. Rzecz dzieje sie tylko na pierwszym biegu. Wczesniej tego nie bylo, a moj styl jazdy sie nie zmienil. Zaczelo sie dziac po pewnym czasie od wymiany rozrzadu. Jeszcze musze dodac ze czasami przy bardziej agresywnym ruszaniu, gdy kola zaczynaja boksowac czuje sie wibracje i lomot. Jakies luzy czy co ? Normalnie dzialal asr/ czy jak to zwa/ lub bylo slychac normalne boksowanie. Nie wiem jak to opisac

    Part three:
    Hamulce, tzn wymieniono tarcze. Bylo wszystko dobrze, az po pol roku np od predkosci 100km przy leciutkim hamowaniu czuje sie wibracje. Nie sa one mocna jak przy zuzytych tarczach. Kola sa wywazone. Moze to wina opon?

    Part four:
    Slyszalem o oslonie pod silnik- oslonie metalowej. Czy ktos wie czy takie cos jest dostepny, czy tylko mozna to wykonac we wlasnym zakresie?

    Za wszystkie informacji z gory dziekuje!

    Pozdrawiam wszystkich fanow Skody,
    Bartek

    Komentarz

    • nico21
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 2640
      • Volkswagen

      #3
      Witam nowego członka klubu

      A wiec :
      Zamieszczone przez Batrek
      Part three:
      Hamulce, tzn wymieniono tarcze. Bylo wszystko dobrze, az po pol roku np od predkosci 100km przy leciutkim hamowaniu czuje sie wibracje. Nie sa one mocna jak przy zuzytych tarczach. Kola sa wywazone. Moze to wina opon?
      Tarcze hamulcowe potrafia juz po przejechaniu 4kkm bic. Wazne przy ich zkładaniu jest porzadne oczyszczenie piasty. Jęsli nie sa za bardzo zuzyte - grube - to mozesz je przetoczyc.
      Watpie zeby to były opony, gdyz wibracje wystepuja przy hamowaniu, a tak by biło non stop.

      Zamieszczone przez Batrek
      Part four:
      Slyszalem o oslonie pod silnik- oslonie metalowej. Czy ktos wie czy takie cos jest dostepny, czy tylko mozna to wykonac we wlasnym zakresie?

      Co do osłon do na forum było to nie raz wałowane. niaktórzy robia je we własnym zakresie z tego co maja a inni kupuja gotowe. Poszukaj dobrze na forum a znajdziez nawet z namiarami gdzie, za ile mozna takie cos sobie sprawic.
      DACAR.team

      Komentarz

      • ZYBI68
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 697
        • Octavia II (1Z3)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        http://forum.tuning.info.pl/viewtopi...ed731b6e2b2a83 tu masz plyty sa dobre a z reszta poszukaj bylo
        Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Batrek
          ruszaniu, gdy kola zaczynaja boksowac czuje sie wibracje i lomot. Jakies luzy czy co ? Normalnie dzialal asr/ czy jak to zwa/ lub bylo slychac normalne boksowanie. Nie wiem jak to opisac
          możliwe ze poduchy masz padnięte pod silnikeim albo pod skrzynia.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Batrek
            Part four:
            Slyszalem o oslonie pod silnik- oslonie metalowej. Czy ktos wie czy takie cos jest dostepny, czy tylko mozna to wykonac we wlasnym zakresie?
            Jezli zapuszczasz się w teren to zdecydowanie solidna metalowa. Jeżeli tylko trasa i tylko ochrona przed błotem i innymi drobnymi zanieczyszczeniami to taka z tworzywa ABS za około 100 pln na allegro jest do kupienia.

            Komentarz


            • #7
              Sigma_74 mozesz troszke jaśniej o tych poduchach?

              Dzieki za link z oslonami. Naprawde cosik ciekawego i co wazne nie jest zabojcze dla portfela

              A co z tymi spadajacymi obrotami? Brak mocy, momentu? Wczesnie tego nie bylo- zawsze plynnie sie ruszalo.... Co moze odpowiadac za ta usterke?

              Dzieki bardzo za szybkie odpowiedzi.

              PS. Archiwum przegladam i przegladam. NIe sadzilem, ze tego jest az tyle :roll:

              Komentarz

              • ZYBI68
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 697
                • Octavia II (1Z3)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #8
                Nie jestem mechanikiem ale pierwszy bieg jest bez synchronizatora i dlatego trzeba odczekac to samo tyczy sie wstecznego przyczyn moze byc wiele np koniec tarczy lub wybite poduszki ale jak juz napisalem wczesniej poczytaj to juz bylo walkowane tylko nie pomysl zle tam wypowiadali sie ci co cos wiedza dokladniej :szeroki_usmiech
                Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Batrek
                  A co z tymi spadajacymi obrotami? Brak mocy, momentu? Wczesnie tego nie bylo- zawsze plynnie sie ruszalo.... Co moze odpowiadac za ta usterke?
                  są poduszki mocujące silnik, miałe costakiego w Ibizie ze padły i właśnie wtedy tłukły przy ostrej jeżdzie.

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Batrek
                    Part one:
                    - skrzynia biegów a mianowicie: ciezko wrzucic jednyke bez chwilowego odczekania. Czasami bardzo klopotliwe. Zdazenie ma miejsce przy wlaczaniu I i wstecznego biegu. Czesto, gdy nie odczekam to slychac chrupotanie. Da sie jezdzic, ale wiadomo lipa. Ja juz na to nie zwracam uwagi i zmieniam biegi bez klopotow, ale gdy za kolkiem jest ktos inny zastanawiam czy nie rozwali skrzyni . Co moze byc tego powodem?
                    Sprzegło, skrzynia, synchronizatory. Niby pod maska jest jakas biala kostka, ktora tez moze byc winna?
                    To, że wsteczny wchodzi czasem "ze zgrzytem" to jest normalne... bo TTTM. Trzeba czasem jak nie wchodzi to delikatnie odpuścic sprzęgło aby "zamieszało trybami w skrzyni" lub włozyć ponownie.
                    W przypadku 1 biegu to nie jest to wina synchornizatorów ani sprzęgła.
                    Najprawdopodobniej jest to wina mechanizmu wybierającego. Mogło się coś do niego dostać, jakieś zabrudzenie powodujące niewłaściwe wybieranie lub pojawił się jakiś luz.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez bezduszny
                      Najprawdopodobniej jest to wina mechanizmu wybierającego. Mogło się coś do niego dostać, jakieś zabrudzenie powodujące niewłaściwe wybieranie lub pojawił się jakiś luz.
                      Jedynki, ani wstecznego nie wlozysz bez odczekania. Sprzeglo trzeba przytrzymac jakis czas. Czasami gdy lekko pcham dzwignie biegu slychac jak cos sie kreci i trze. Gdzie jest mechanizm wybierajacy- jak sie do tego dostac. Duzo roboty, czasu, kasy ??

                      Pozdrawiam

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Batrek
                        Gdzie jest mechanizm wybierajacy- jak sie do tego dostac. Duzo roboty, czasu, kasy ??
                        Może ktoż wstawi zdjęcie z ETKI... będzie łatwiej to "umiejscowić" wizualnie niż opisywać. Ja niestety nie mam...

                        Komentarz

                        • daneczek76
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 3642
                          • Toyota

                          #13
                          Mechanizm wybierajacy są to cięgła(wodziki) dobrze jest je przesmarowac smarem ŁT (smar łt dostepny na Orlenie puszka ok.9 zł) wtedy owiele lepiej wchodzą biegi umnie było podobnie teraz jest o wiele lepiej choc jescze nie idealnie.
                          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez daneczek76
                            Mechanizm wybierajacy są to cięgła(wodziki) dobrze jest je przesmarowac smarem ŁT (smar łt dostepny na Orlenie puszka ok.9 zł) wtedy owiele lepiej wchodzą biegi umnie było podobnie teraz jest o wiele lepiej choc jescze nie idealnie.
                            Czy posmarowanie ciegien mozliwe jest do wykonania samodzielnie ? Jesli tak to jak i gdzie one siedza ?

                            Teraz temat poduszek pod silnikiem. Jaki jest koszt naprawy/wymiany. Duzo roboty i czy jest warte zachodu?

                            Z góry dzięki!

                            Pozdrawiam

                            Komentarz

                            Pracuję...