Ja jestem zadowolonym uzytkownikiem OCTY I TDI - kupilem uzywana 2 letnia - ale nie kupowlabym na Twoim miejscu jedynki tak jak juz pisano to stara bryka - za pare lat to bedzie calkiem staroc. Pewnie ze silnik to bajka te benzyniaki to niestety za bardzo nie jada .... Trudna sprawa- idealna to by byla II TDI :-) Szarpnij sie na nia - nie bedziesz zalowal !
Moja octavia
Zwiń
X
-
GośćTagi: Brak
-
Batrek
Moja octavia
Witam Wszystkich Forumowiczow. Jestem tutaj nowy i prosze o wyrozumialosc.
Mam kilka pytan. Szukalem w archiwum, ale i tak chcialbym podyskutowac na temat ponizszych pytan
Jestem posiadaczem skody octavii 1999/2000 1,9 tdi 90 KM.
Od pewnego czasu zaczely dziac sie pewne problemy, na ktore szukam odpowiedzi. Mam nadzieje, ze mi pomozecie, czy tez uswiadomicie, ze auto juz powoli kolokwialnie mowiac zdycha
Part one:
- skrzynia biegów a mianowicie: ciezko wrzucic jednyke bez chwilowego odczekania. Czasami bardzo klopotliwe. Zdazenie ma miejsce przy wlaczaniu I i wstecznego biegu. Czesto, gdy nie odczekam to slychac chrupotanie. Da sie jezdzic, ale wiadomo lipa. Ja juz na to nie zwracam uwagi i zmieniam biegi bez klopotow, ale gdy za kolkiem jest ktos inny zastanawiam czy nie rozwali skrzyni . Co moze byc tego powodem?
Sprzegło, skrzynia, synchronizatory. Niby pod maska jest jakas biala kostka, ktora tez moze byc winna?
Part two:
Przy ruszaniu mocno spadaja obroty. Rzecz dzieje sie tylko na pierwszym biegu. Wczesniej tego nie bylo, a moj styl jazdy sie nie zmienil. Zaczelo sie dziac po pewnym czasie od wymiany rozrzadu. Jeszcze musze dodac ze czasami przy bardziej agresywnym ruszaniu, gdy kola zaczynaja boksowac czuje sie wibracje i lomot. Jakies luzy czy co ? Normalnie dzialal asr/ czy jak to zwa/ lub bylo slychac normalne boksowanie. Nie wiem jak to opisac
Part three:
Hamulce, tzn wymieniono tarcze. Bylo wszystko dobrze, az po pol roku np od predkosci 100km przy leciutkim hamowaniu czuje sie wibracje. Nie sa one mocna jak przy zuzytych tarczach. Kola sa wywazone. Moze to wina opon?
Part four:
Slyszalem o oslonie pod silnik- oslonie metalowej. Czy ktos wie czy takie cos jest dostepny, czy tylko mozna to wykonac we wlasnym zakresie?
Za wszystkie informacji z gory dziekuje!
Pozdrawiam wszystkich fanow Skody,
Bartek
-
Witam nowego członka klubu
A wiec :
Zamieszczone przez BatrekPart three:
Hamulce, tzn wymieniono tarcze. Bylo wszystko dobrze, az po pol roku np od predkosci 100km przy leciutkim hamowaniu czuje sie wibracje. Nie sa one mocna jak przy zuzytych tarczach. Kola sa wywazone. Moze to wina opon?
Watpie zeby to były opony, gdyz wibracje wystepuja przy hamowaniu, a tak by biło non stop.
Zamieszczone przez BatrekPart four:
Slyszalem o oslonie pod silnik- oslonie metalowej. Czy ktos wie czy takie cos jest dostepny, czy tylko mozna to wykonac we wlasnym zakresie?
Co do osłon do na forum było to nie raz wałowane. niaktórzy robia je we własnym zakresie z tego co maja a inni kupuja gotowe. Poszukaj dobrze na forum a znajdziez nawet z namiarami gdzie, za ile mozna takie cos sobie sprawic.
Komentarz
-
-
http://forum.tuning.info.pl/viewtopi...ed731b6e2b2a83 tu masz plyty sa dobre a z reszta poszukaj byloJeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Sigma_74
Zamieszczone przez Batrekruszaniu, gdy kola zaczynaja boksowac czuje sie wibracje i lomot. Jakies luzy czy co ? Normalnie dzialal asr/ czy jak to zwa/ lub bylo slychac normalne boksowanie. Nie wiem jak to opisac
Komentarz
-
bezduszny
Zamieszczone przez BatrekPart four:
Slyszalem o oslonie pod silnik- oslonie metalowej. Czy ktos wie czy takie cos jest dostepny, czy tylko mozna to wykonac we wlasnym zakresie?
Komentarz
-
Batrek
Sigma_74 mozesz troszke jaśniej o tych poduchach?
Dzieki za link z oslonami. Naprawde cosik ciekawego i co wazne nie jest zabojcze dla portfela
A co z tymi spadajacymi obrotami? Brak mocy, momentu? Wczesnie tego nie bylo- zawsze plynnie sie ruszalo.... Co moze odpowiadac za ta usterke?
Dzieki bardzo za szybkie odpowiedzi.
PS. Archiwum przegladam i przegladam. NIe sadzilem, ze tego jest az tyle :roll:
Komentarz
-
Nie jestem mechanikiem ale pierwszy bieg jest bez synchronizatora i dlatego trzeba odczekac to samo tyczy sie wstecznego przyczyn moze byc wiele np koniec tarczy lub wybite poduszki ale jak juz napisalem wczesniej poczytaj to juz bylo walkowane tylko nie pomysl zle tam wypowiadali sie ci co cos wiedza dokladniej :szeroki_usmiechJeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Sigma_74
Zamieszczone przez BatrekA co z tymi spadajacymi obrotami? Brak mocy, momentu? Wczesnie tego nie bylo- zawsze plynnie sie ruszalo.... Co moze odpowiadac za ta usterke?
Komentarz
-
bezduszny
Zamieszczone przez BatrekPart one:
- skrzynia biegów a mianowicie: ciezko wrzucic jednyke bez chwilowego odczekania. Czasami bardzo klopotliwe. Zdazenie ma miejsce przy wlaczaniu I i wstecznego biegu. Czesto, gdy nie odczekam to slychac chrupotanie. Da sie jezdzic, ale wiadomo lipa. Ja juz na to nie zwracam uwagi i zmieniam biegi bez klopotow, ale gdy za kolkiem jest ktos inny zastanawiam czy nie rozwali skrzyni . Co moze byc tego powodem?
Sprzegło, skrzynia, synchronizatory. Niby pod maska jest jakas biala kostka, ktora tez moze byc winna?
W przypadku 1 biegu to nie jest to wina synchornizatorów ani sprzęgła.
Najprawdopodobniej jest to wina mechanizmu wybierającego. Mogło się coś do niego dostać, jakieś zabrudzenie powodujące niewłaściwe wybieranie lub pojawił się jakiś luz.
Komentarz
-
Batrek
Zamieszczone przez bezdusznyNajprawdopodobniej jest to wina mechanizmu wybierającego. Mogło się coś do niego dostać, jakieś zabrudzenie powodujące niewłaściwe wybieranie lub pojawił się jakiś luz.
Pozdrawiam
Komentarz
-
bezduszny
Zamieszczone przez BatrekGdzie jest mechanizm wybierajacy- jak sie do tego dostac. Duzo roboty, czasu, kasy ??
Komentarz
-
Mechanizm wybierajacy są to cięgła(wodziki) dobrze jest je przesmarowac smarem ŁT (smar łt dostepny na Orlenie puszka ok.9 zł) wtedy owiele lepiej wchodzą biegi umnie było podobnie teraz jest o wiele lepiej choc jescze nie idealnie.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Batrek
Zamieszczone przez daneczek76Mechanizm wybierajacy są to cięgła(wodziki) dobrze jest je przesmarowac smarem ŁT (smar łt dostepny na Orlenie puszka ok.9 zł) wtedy owiele lepiej wchodzą biegi umnie było podobnie teraz jest o wiele lepiej choc jescze nie idealnie.
Teraz temat poduszek pod silnikiem. Jaki jest koszt naprawy/wymiany. Duzo roboty i czy jest warte zachodu?
Z góry dzięki!
Pozdrawiam
Komentarz
Komentarz