Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

jaka roznica miedzy ALH a AGR?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • jaka roznica miedzy ALH a AGR?

    Mam pytanko do tych, którzy musieli juz zmieniać amorki. Zastanawiam się nad wyborem - czy kupic nowe oryginalne, takie jak były fabrycznie, czy może gazówki np. Zaxa(Sachs-chyba oto chodzilo :wink: Maicroft). Jeżeli macie w tym temacie jakieś doświadczenie to proszę o poradę.
    . pzdr Jarek
    aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

  • #2
    jaka roznica miedzy ALH a AGR?

    Witam
    prosze mnie oswiecic jaka jest roznica? Czytalem, ze "lepiej" miec AHL bo ponoc bardziej tuningopodatny?
    Zanim zadalem to pytanie probowalem cos poczytac tu: Link ale za diabla nie chce mi sie to otworzyc.

    pozdrawiam OSkar
    czarne kombi + Concord GA-401 + President WA27 + "747"

    Komentarz


    • #3
      Roznica jest przede wszystkim w turbinie.
      AHL to praktycznie to samo co ASV (110KM), roznia sie tylko wtryskami i programami, no i sprzeglem.
      ALH ma turbine sterowana podcisnieniowo, AGR ma zwykla.
      Z ALH po wymianie wtryskow robisz tyle samo co ze 110tki
      Tylko, ze ostatnie ALH maja cos slabe sprzegla
      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

      STOP ECO-TERRORISM!

      Komentarz


      • #4
        Chodzi zapewne o ALH a nie AHL.

        Podobnie jak napisal Purchawa:
        ALH w przeciwienstwie do AGR ma sprezarke ze zminna geometria lopatek. Caly silnik i jego osprzet praktycznie niczym nie rozni sie od wersji 110-konnych.

        Ograniczony jest jedynie mniejsza wydajnoscia wtryskow oraz oczywiscie innym programem sterujacym praca silnika.

        W zwiazku z tym wystarczy zalozyc wtryski od ktorejs z wersji 110-konnych (np. AHF lub ASV) i cieszyc sie moca taka jaka maja wlasnie 110-ki.

        Problem polega tylko na kijowej konstrukcji sprzegla w silnikach ALH. Z reguly maja one problem przenosic moment obrotowy wyzszy niz 310-320Nm. Akurat pod tym wzgledem AGR jest znaaaacznie lepszy.
        TDI 205PS

        Komentarz


        • #5
          Co dziwne ALH ma tarcze sprzegla 228mm, a AGR/ASV/AHF tarcze 225mm.
          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

          STOP ECO-TERRORISM!

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Purchawa
            Co dziwne ALH ma tarcze sprzegla 228mm, a AGR/ASV/AHF tarcze 225mm.
            Wlasnie jak to jest teraz?
            Skad masz info o rozmiarach sprzegel?
            Bo kiedys do ALH i AGR szly sprzegla 219mm, a tez juz sie spotkalem z tym co piszesz powyzej, ze teraz jest 228mm w ALH, wiec sam nie wiem. W sumie to trzebaby znac dokladny kod skrzyni biegow.

            Mozesz napisac skad to info?
            TDI 205PS

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez MiKruS
              Zamieszczone przez Purchawa
              Co dziwne ALH ma tarcze sprzegla 228mm, a AGR/ASV/AHF tarcze 225mm.
              Mozesz napisac skad to info?
              Z Etki.
              "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
              Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

              STOP ECO-TERRORISM!

              Komentarz


              • #8
                Ja mam sprzeglo z ALH i ma wlasnie 228mm ale na pocieszenie powiem ze tez sie slizga
                Piotruś
                AGR(RIP) + ALH

                Komentarz


                • #9
                  A propos sprzegla i etki.... czy ktos ma etke z obejmujaca octavie II (ja mam za stara i nie obejmuje tego modelu)
                  chcialem ustalic jakie sprzedlo siedzi w BKD oraz wielkosci hamulcow... Misiek wczoraj cos przyuwazyl ze z tylu sa jakies wieksze niz w PD 130 ?

                  Moglby ktos sprawdzic w wolnej chwili... albo ewentualnie wypalic mi plytke z jaka w miare nowa etka ?
                  A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Mach
                    albo ewentualnie wypalic mi plytke z jaka w miare nowa etka ?
                    przyłączam się do prośby, bo mam ETKE w której nie ma ASZ'a ops: :?
                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                    http://www.disi-tune.pl
                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                    Był WRX
                    Była Octa

                    Komentarz


                    • #11
                      Wieczorem postarm sie sprawdzic. W mojej jest ASZ...
                      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                      STOP ECO-TERRORISM!

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez MiKruS
                        Chodzi zapewne o ALH a nie AHL.

                        Podobnie jak napisal Purchawa:
                        ALH w przeciwienstwie do AGR ma sprezarke ze zminna geometria lopatek. Caly silnik i jego osprzet praktycznie niczym nie rozni sie od wersji 110-konnych.

                        Ograniczony jest jedynie mniejsza wydajnoscia wtryskow oraz oczywiscie innym programem sterujacym praca silnika.

                        W zwiazku z tym wystarczy zalozyc wtryski od ktorejs z wersji 110-konnych (np. AHF lub ASV) i cieszyc sie moca taka jaka maja wlasnie 110-ki.

                        Problem polega tylko na kijowej konstrukcji sprzegla w silnikach ALH. Z reguly maja one problem przenosic moment obrotowy wyzszy niz 310-320Nm. Akurat pod tym wzgledem AGR jest znaaaacznie lepszy.
                        nie czaję . czy w octach montowane są różne rodzaje silników jednocześnie, alh i ahf na przykład? może mnie ktoś oświecić ale w miare prostymi słowami leszekmw
                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                        GVI 1.4TSI
                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez leszekmw

                          nie czaję . czy w octach montowane są różne rodzaje silników jednocześnie, alh i ahf na przykład? może mnie ktoś oświecić ale w miare prostymi słowami leszekmw
                          Same silniki są takie same. Różnią sie osprzętem (Turbina, wtryski, sprzęgło) no i oczywiście programem sterującym pracą silnika. Jeśli chodzi o kody silnika (3 pierwsze litery to opisy masz tu:

                          Forum - Octavia Club Polska

                          Generalnie AGR to starsza wersja 90KM od ALH. Tak samo jak AHF i ASV. Chociaż MiKruS coś wspominał że spotkał sie z dosyć nowym AGRem.

                          pozdro
                          Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                          teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                          czarna AR 156 1.8 T.Spark

                          Komentarz


                          • #14
                            czy do mojej z boxem można włozyc wtryski od 110km?
                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                            GVI 1.4TSI
                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                            Komentarz


                            • #15
                              Tak mozna wlozyc lub hybrydowe by Aligator. Wtedy wgrywamy seryjny soft z 110 i jest pelne 110 i mozna jeszcze podciagnac na 130-140. Turbinka powinna wytrzymac bez problemu.
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                Tak mozna wlozyc lub hybrydowe by Aligator. Wtedy wgrywamy seryjny soft z 110 i jest pelne 110 i mozna jeszcze podciagnac na 130-140. Turbinka powinna wytrzymac bez problemu.
                                Kadziu nie przesadzasz? Mnie sie wydaje że to co mam w tej chwili to prawie starczy na to auto. Nie znam sie na tym ale w tej chwili bdy wchodzę na 1950
                                obr to dostaje strasznego / wydaje mi się/ wykopa aż wszystko jęczy prawie
                                jadąc na 2-gim biegu i mając 1400obr po dojściu do ~ 1950 potrafi zakręcić kołami zimowymi / troszke/ na mokrym. Być moze dla was to normalka ale mi sie wydaje ze takie autko to już niejest żle , ale pewnie mnie zaraz zjedziecie jak zwykle. Pozdro leszekmw

                                Edit by Purchawa. Prosze nie pisac wielkimi literami!
                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                GVI 1.4TSI
                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez leszekmw
                                  KADZIU NIE PRZESADZASZ? MNIE SIE WYDAJE ŻE TO CO MAM W TEJ CHWILI TO PRAWIE STARCZY NA TO AUTO. NIE ZNAM SIE NA TYM ALE W TEJ CHWILI BDY WCHODZĘ NA 1950
                                  OBR TO DOSTAJE STRASZNEGO / WYDAJE MI SIĘ/ WYKOPA AŻ WSZYSTKO JĘCZY PRAWIE
                                  JADĄC NA 2-GIM BIEGU I MAJĄC 1400OBR PO DOJŚCIU DO ~ 1950 POTRAFI ZAKRĘCIĆ KOŁAMI ZIMOWYMI / TROSZKE/ NA MOKRYM. BYĆ MOZE DLA WAS TO NORMALKA ALE MI SIE WYDAJE ZE TAKIE AUTKO TO JUŻ NIEJEST ŻLE , ALE PEWNIE MNIE ZARAZ ZJEDZIECIE JAK ZWYKLE. POZDRO LESZEKMW
                                  nikt Cie nie będzie zjeżdżał ale:

                                  po 1 Na forum piszemy bez CAPS LOCKA!!

                                  po 2 Program można w miare mozliwości zmieniać (np obniżyć moment ma niskich obrotach właśnie po to żeby nie było Takiego kopa) jednak tak czy inaczej jeżeli wciskasz pedał w podłoge przy 1400 rpm to nie dość że masz efekt jak opisałeś to na dodatek niszczysz auto (zwłaszcza sprzęgło).

                                  po 3 BOX to zło.

                                  po 4 Nawet nie weisz co w tej chwili masz i jaki to ma wpływ na silnik i podzespoły.
                                  Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                                  teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                                  czarna AR 156 1.8 T.Spark

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Dokladnie zjechac Cie mozemy za pisanie DUZYMI LITERAMI a tak to sie trzeba mocno postarac :diabelski_usmiech
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Martinez
                                      Zamieszczone przez leszekmw
                                      KADZIU NIE PRZESADZASZ? MNIE SIE WYDAJE ŻE TO CO MAM W TEJ CHWILI TO PRAWIE STARCZY NA TO AUTO. NIE ZNAM SIE NA TYM ALE W TEJ CHWILI BDY WCHODZĘ NA 1950
                                      OBR TO DOSTAJE STRASZNEGO / WYDAJE MI SIĘ/ WYKOPA AŻ WSZYSTKO JĘCZY PRAWIE
                                      JADĄC NA 2-GIM BIEGU I MAJĄC 1400OBR PO DOJŚCIU DO ~ 1950 POTRAFI ZAKRĘCIĆ KOŁAMI ZIMOWYMI / TROSZKE/ NA MOKRYM. BYĆ MOZE DLA WAS TO NORMALKA ALE MI SIE WYDAJE ZE TAKIE AUTKO TO JUŻ NIEJEST ŻLE , ALE PEWNIE MNIE ZARAZ ZJEDZIECIE JAK ZWYKLE. POZDRO LESZEKMW
                                      nikt Cie nie będzie zjeżdżał ale:

                                      po 1 Na forum piszemy bez CAPS LOCKA!!

                                      po 2 Program można w miare mozliwości zmieniać (np obniżyć moment ma niskich obrotach właśnie po to żeby nie było Takiego kopa) jednak tak czy inaczej jeżeli wciskasz pedał w podłoge przy 1400 rpm to nie dość że masz efekt jak opisałeś to na dodatek niszczysz auto (zwłaszcza sprzęgło).

                                      po 3 BOX to zło.

                                      po 4 Nawet nie weisz co w tej chwili masz i jaki to ma wpływ na silnik i podzespoły.
                                      tak jak mówię nie znam się na tuningowaniu a tak jak napisałem boxa zakładałem w aso gdzie założyli ich już ładnych parę sztuk i jak narazię nikomu niestała się krzywda łącznie z moim kolegą który przejechał zaboxowaną 110 150 tys i ma naprawdę ciężką nogę, więc nie wiem czy box jest taki niebezpieczny. Nadmieniam, że mój kolega jest specem od gwarancji i nie sądzę żeby wciskał mi syf i jakieś głupoty a to z tym przyśpieszaniem na 2 rrobię tylko czasami - bardzo rzadko.
                                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                      GVI 1.4TSI
                                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Maicroft
                                        Tak mozna wlozyc lub hybrydowe by Aligator. Wtedy wgrywamy seryjny soft z 110 i jest pelne 110 i mozna jeszcze podciagnac na 130-140. Turbinka powinna wytrzymac bez problemu.
                                        Do AGRa nie wgrywa sie softu od 110tki po zamianie wtryskow :!:
                                        Przeciez w AGRze i w AHF/ASV jest inne sterowanie turbina :!:
                                        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                        STOP ECO-TERRORISM!

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Purchawa
                                          Zamieszczone przez Maicroft
                                          Tak mozna wlozyc lub hybrydowe by Aligator. Wtedy wgrywamy seryjny soft z 110 i jest pelne 110 i mozna jeszcze podciagnac na 130-140. Turbinka powinna wytrzymac bez problemu.
                                          Do AGRa nie wgrywa sie softu od 110tki po zamianie wtryskow :!:
                                          Przeciez w AGRze i w AHF/ASV jest inne sterowanie turbina :!:
                                          No faktycznie o tym zapomnialem ze nie ma np. gruchy no a same silniki ALH nie maja za to najlepszych sprzegiel i kolko sie zamyka. Nie wszystko da sie zrobic szybko i tanio.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X