Mam pytanko do tych, którzy musieli juz zmieniać amorki. Zastanawiam się nad wyborem - czy kupic nowe oryginalne, takie jak były fabrycznie, czy może gazówki np. Zaxa(Sachs-chyba oto chodzilo :wink: Maicroft). Jeżeli macie w tym temacie jakieś doświadczenie to proszę o poradę.
jaka roznica miedzy ALH a AGR?
Zwiń
X
-
jaka roznica miedzy ALH a AGR?
Witam
prosze mnie oswiecic jaka jest roznica? Czytalem, ze "lepiej" miec AHL bo ponoc bardziej tuningopodatny?
Zanim zadalem to pytanie probowalem cos poczytac tu: http://www.tuningonlinept.com/site/tdi/tditech.pdf ale za diabla nie chce mi sie to otworzyc.
pozdrawiam OSkarczarne kombi + Concord GA-401 + President WA27 + "747"
-
-
Roznica jest przede wszystkim w turbinie.
AHL to praktycznie to samo co ASV (110KM), roznia sie tylko wtryskami i programami, no i sprzeglem.
ALH ma turbine sterowana podcisnieniowo, AGR ma zwykla.
Z ALH po wymianie wtryskow robisz tyle samo co ze 110tki
Tylko, ze ostatnie ALH maja cos slabe sprzegla"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Chodzi zapewne o ALH a nie AHL.
Podobnie jak napisal Purchawa:
ALH w przeciwienstwie do AGR ma sprezarke ze zminna geometria lopatek. Caly silnik i jego osprzet praktycznie niczym nie rozni sie od wersji 110-konnych.
Ograniczony jest jedynie mniejsza wydajnoscia wtryskow oraz oczywiscie innym programem sterujacym praca silnika.
W zwiazku z tym wystarczy zalozyc wtryski od ktorejs z wersji 110-konnych (np. AHF lub ASV) i cieszyc sie moca taka jaka maja wlasnie 110-ki.
Problem polega tylko na kijowej konstrukcji sprzegla w silnikach ALH. Z reguly maja one problem przenosic moment obrotowy wyzszy niz 310-320Nm. Akurat pod tym wzgledem AGR jest znaaaacznie lepszy.TDI 205PS
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PurchawaCo dziwne ALH ma tarcze sprzegla 228mm, a AGR/ASV/AHF tarcze 225mm.
Skad masz info o rozmiarach sprzegel?
Bo kiedys do ALH i AGR szly sprzegla 219mm, a tez juz sie spotkalem z tym co piszesz powyzej, ze teraz jest 228mm w ALH, wiec sam nie wiem. W sumie to trzebaby znac dokladny kod skrzyni biegow.
Mozesz napisac skad to info?TDI 205PS
Komentarz
-
-
A propos sprzegla i etki.... czy ktos ma etke z obejmujaca octavie II (ja mam za stara i nie obejmuje tego modelu)
chcialem ustalic jakie sprzedlo siedzi w BKD oraz wielkosci hamulcow... Misiek wczoraj cos przyuwazyl ze z tylu sa jakies wieksze niz w PD 130 ?
Moglby ktos sprawdzic w wolnej chwili... albo ewentualnie wypalic mi plytke z jaka w miare nowa etka ?A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Machalbo ewentualnie wypalic mi plytke z jaka w miare nowa etka ?Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MiKruSChodzi zapewne o ALH a nie AHL.
Podobnie jak napisal Purchawa:
ALH w przeciwienstwie do AGR ma sprezarke ze zminna geometria lopatek. Caly silnik i jego osprzet praktycznie niczym nie rozni sie od wersji 110-konnych.
Ograniczony jest jedynie mniejsza wydajnoscia wtryskow oraz oczywiscie innym programem sterujacym praca silnika.
W zwiazku z tym wystarczy zalozyc wtryski od ktorejs z wersji 110-konnych (np. AHF lub ASV) i cieszyc sie moca taka jaka maja wlasnie 110-ki.
Problem polega tylko na kijowej konstrukcji sprzegla w silnikach ALH. Z reguly maja one problem przenosic moment obrotowy wyzszy niz 310-320Nm. Akurat pod tym wzgledem AGR jest znaaaacznie lepszy.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmw
nie czaję . czy w octach montowane są różne rodzaje silników jednocześnie, alh i ahf na przykład? może mnie ktoś oświecić ale w miare prostymi słowami leszekmw
Generalnie AGR to starsza wersja 90KM od ALH. Tak samo jak AHF i ASV. Chociaż MiKruS coś wspominał że spotkał sie z dosyć nowym AGRem.
pozdroTak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftTak mozna wlozyc lub hybrydowe by Aligator. Wtedy wgrywamy seryjny soft z 110 i jest pelne 110 i mozna jeszcze podciagnac na 130-140. Turbinka powinna wytrzymac bez problemu.
obr to dostaje strasznego / wydaje mi się/ wykopa aż wszystko jęczy prawie
jadąc na 2-gim biegu i mając 1400obr po dojściu do ~ 1950 potrafi zakręcić kołami zimowymi / troszke/ na mokrym. Być moze dla was to normalka ale mi sie wydaje ze takie autko to już niejest żle , ale pewnie mnie zaraz zjedziecie jak zwykle. Pozdro leszekmw
Edit by Purchawa. Prosze nie pisac wielkimi literami!O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmwKADZIU NIE PRZESADZASZ? MNIE SIE WYDAJE ŻE TO CO MAM W TEJ CHWILI TO PRAWIE STARCZY NA TO AUTO. NIE ZNAM SIE NA TYM ALE W TEJ CHWILI BDY WCHODZĘ NA 1950
OBR TO DOSTAJE STRASZNEGO / WYDAJE MI SIĘ/ WYKOPA AŻ WSZYSTKO JĘCZY PRAWIE
JADĄC NA 2-GIM BIEGU I MAJĄC 1400OBR PO DOJŚCIU DO ~ 1950 POTRAFI ZAKRĘCIĆ KOŁAMI ZIMOWYMI / TROSZKE/ NA MOKRYM. BYĆ MOZE DLA WAS TO NORMALKA ALE MI SIE WYDAJE ZE TAKIE AUTKO TO JUŻ NIEJEST ŻLE , ALE PEWNIE MNIE ZARAZ ZJEDZIECIE JAK ZWYKLE. POZDRO LESZEKMW
po 1 Na forum piszemy bez CAPS LOCKA!!
po 2 Program można w miare mozliwości zmieniać (np obniżyć moment ma niskich obrotach właśnie po to żeby nie było Takiego kopa) jednak tak czy inaczej jeżeli wciskasz pedał w podłoge przy 1400 rpm to nie dość że masz efekt jak opisałeś to na dodatek niszczysz auto (zwłaszcza sprzęgło).
po 3 BOX to zło.
po 4 Nawet nie weisz co w tej chwili masz i jaki to ma wpływ na silnik i podzespoły.Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MartinezZamieszczone przez leszekmwKADZIU NIE PRZESADZASZ? MNIE SIE WYDAJE ŻE TO CO MAM W TEJ CHWILI TO PRAWIE STARCZY NA TO AUTO. NIE ZNAM SIE NA TYM ALE W TEJ CHWILI BDY WCHODZĘ NA 1950
OBR TO DOSTAJE STRASZNEGO / WYDAJE MI SIĘ/ WYKOPA AŻ WSZYSTKO JĘCZY PRAWIE
JADĄC NA 2-GIM BIEGU I MAJĄC 1400OBR PO DOJŚCIU DO ~ 1950 POTRAFI ZAKRĘCIĆ KOŁAMI ZIMOWYMI / TROSZKE/ NA MOKRYM. BYĆ MOZE DLA WAS TO NORMALKA ALE MI SIE WYDAJE ZE TAKIE AUTKO TO JUŻ NIEJEST ŻLE , ALE PEWNIE MNIE ZARAZ ZJEDZIECIE JAK ZWYKLE. POZDRO LESZEKMW
po 1 Na forum piszemy bez CAPS LOCKA!!
po 2 Program można w miare mozliwości zmieniać (np obniżyć moment ma niskich obrotach właśnie po to żeby nie było Takiego kopa) jednak tak czy inaczej jeżeli wciskasz pedał w podłoge przy 1400 rpm to nie dość że masz efekt jak opisałeś to na dodatek niszczysz auto (zwłaszcza sprzęgło).
po 3 BOX to zło.
po 4 Nawet nie weisz co w tej chwili masz i jaki to ma wpływ na silnik i podzespoły.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftTak mozna wlozyc lub hybrydowe by Aligator. Wtedy wgrywamy seryjny soft z 110 i jest pelne 110 i mozna jeszcze podciagnac na 130-140. Turbinka powinna wytrzymac bez problemu.
Przeciez w AGRze i w AHF/ASV jest inne sterowanie turbina :!:"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PurchawaZamieszczone przez MaicroftTak mozna wlozyc lub hybrydowe by Aligator. Wtedy wgrywamy seryjny soft z 110 i jest pelne 110 i mozna jeszcze podciagnac na 130-140. Turbinka powinna wytrzymac bez problemu.
Przeciez w AGRze i w AHF/ASV jest inne sterowanie turbina :!:
Komentarz
-
Komentarz