Octavia RS...Mondeo Mk4...? a może O2 FSI? Powrót do tematu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Eidos71
    RS
    • 2011
    • 2050
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #26
    Zamieszczone przez piramida
    nowe mocne tdi pali 7-9 nie wazne jak jeździsz, spokojnie czy po 200km/h spalanie wychodzi podobnie i raczej ciężko wyjść po za te widełki :wink:
    Nowe tsi spali mało ale na trasie w mieście i mocnym bucie spali te 12-13l
    1.4 TSI przy normalnej jeździe w mieście spali 8-8,5 (góra 9) l/100. Normalnej, czyli bez bezsensownego butowania na odcinkach 100-150 m między światłami. Poza godzinami szczytu, przy nadal normalnej jeździe 1.4 TSI spali 7,5-8 l/100. W trasie, jadąc normalnie, spali 6,2-6,8 l/100; jadąc spokojnie, zejdzie do 5,7-6,2 l/100. Zakładając, że 1.8 TSI spali litr więcej - w porównaniu do TDI nie jest to tragedia. A radość z jazdy bez porównania większa :diabelski_usmiech
    Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
    MOJA FURKA

    Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

    Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

    Komentarz

    • Coke
      Elegance
      • 2010
      • 771
      • Octavia II (1Z3)
      • AUM 1.8 20VT 150 KM
      • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

      #27
      Zapytaj się laweciarzy co najczęściej zepsute przewożą, ja odpowiedź znam - wszelkie modele Fordów po 2000r.
      Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        #28
        Eidos71, 1.4 to sie zgodze ale taki 2.0tsi to już musi więcej wachy wciągać :szeroki_usmiech
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • rowerek
          Rider
          • 2010
          • 449

          #29
          Zamieszczone przez Coke
          Zapytaj się laweciarzy co najczęściej zepsute przewożą, ja odpowiedź znam - wszelkie modele Fordów po 2000r.
          Ale tyczy się to właściwie tylko diesli. W przypadku Mondeo Mk3 i Mk4 są problemy z silnikami tdci, gdzie zawodzą wtryski Delphi.
          Jeżeli chodzi o benzynowe silniki to się nie zgodzę. Miałem Mondeo Mk3 2004r. (czyli po fl) 1.8 benz. (125KM) i przez ponad ~130tyś. km nie miałem ani jednej awarii. jedyne co się zepsuło to po 100tyś. padło elektryczne sterowanie wysokości fotela kierowcy. Oczywiscie auto miało drobne problemy z rdzą ale w Mk4 problem wyeliminowano (nawet Mk3 po drugim lifcie - 2006r. już ten problem dotyczy w dużo mniejszej skali).

          Komentarz

          • RafalekM
            Rider
            • 2009
            • 362

            #30
            Coke, fajnie, że ufasz stereotypom. Sami w domu używamy S-maxa 2.0 TDCi, który jest spokrewniony z Mondeo MKIV i poza awarią EGR (co przy ok 120 tys km często się zdarza w dieslach, nie tylko Forda) nie mogę powiedzieć na niego złego słowa. Znajomi jeżdżą Mondeo i je chwalą. Generalnie, nie taki diabeł straszny jak go malują. Opinie, że MKIV rdzewieje, albo ma słabe wnętrze, że się psuje generalnie można wsadzić sobie między bajki. Jeśli kupi się auto od handlarza, ulepione z czterech, które w ogłoszeniu będzie reklamowane jako bezwypadkowa perełka od niemieckiego dziadka, który miał trzy auta i jeździł nim raz na trzy tygodnie do kościoła to tak jest. Teraz w sumie nie ma znaczenia jakiej marki kupi się auto, jeśli coś ma się psuć będzie się psuło niezależnie czy to Ford, Audi czy BMW.

            Moja rada brzmi, wsiądź do obu, przejedź się i wybierz te, którym będzie Ci się lepiej jeździć.

            Komentarz

            • Nexus6
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 4847
              • Volkswagen

              #31
              Zamieszczone przez Coke
              Zapytaj się laweciarzy co najczęściej zepsute przewożą, ja odpowiedź znam - wszelkie modele Fordów po 2000r.
              ciekawe, bo mnie 3 laweciarzy z mazowieckiego potwierdzilo ze rekord popularnosci bije Passat B6 :P

              nie maja ANI jednego dnia zeby takiego nie zwozili do naprawy :diabelski_usmiech
              With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

              Komentarz

              • Agamek12
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 9935
                • Ford

                #32
                Hahe, ja nie znam żadnego laweciarza, ale od zawsze wiem, że królowa lawet jest tylko jedna I nie jest to landara ani marki Ford, ani VW :szeroki_usmiech
                Adam... Używam:
                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                Passek: B6 175KM/366Nm

                Komentarz

                • piramida
                  RS
                  • 2009
                  • 12222
                  • Superb III (3V3)

                  #33
                  Zamieszczone przez Agamek12
                  Hahe, ja nie znam żadnego laweciarza, ale od zawsze wiem, że królowa lawet jest tylko jedna I nie jest to landara ani marki Ford, ani VW :szeroki_usmiech
                  mi się jednak wydaje że najbardziej awaryny samochód w dzisiejszych czasach to passat 2.0tdi :diabelski_usmiech
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz

                  • Agamek12
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 9935
                    • Ford

                    #34
                    Zamieszczone przez piramida
                    Zamieszczone przez Agamek12
                    Hahe, ja nie znam żadnego laweciarza, ale od zawsze wiem, że królowa lawet jest tylko jedna I nie jest to landara ani marki Ford, ani VW :szeroki_usmiech
                    mi się jednak wydaje że najbardziej awaryny samochód w dzisiejszych czasach to passat 2.0tdi :diabelski_usmiech
                    Nie wiem, nie znam się, nie mam w rodzinie laweciarza... :?
                    Ale i tak wszyscy wiedzą, że najbardziej psują się "francuzy"
                    Adam... Używam:
                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                    Passek: B6 175KM/366Nm

                    Komentarz

                    • shok
                      RS
                      • 2009
                      • 2070
                      • Octavia I (1U2)
                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                      #35
                      Bo francuzy mają w standardzie to co niektóre marki nawet za dopłatą nie mają. A żadną tajemnicą nie jest ,że im więcej elektroniki tym więcej ma co się psuć. Stąd też takie a nie inne opinie.

                      Komentarz

                      • Coke
                        Elegance
                        • 2010
                        • 771
                        • Octavia II (1Z3)
                        • AUM 1.8 20VT 150 KM
                        • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez piramida
                        Zamieszczone przez Agamek12
                        Hahe, ja nie znam żadnego laweciarza, ale od zawsze wiem, że królowa lawet jest tylko jedna I nie jest to landara ani marki Ford, ani VW :szeroki_usmiech
                        mi się jednak wydaje że najbardziej awaryny samochód w dzisiejszych czasach to passat 2.0tdi :diabelski_usmiech
                        no właśnie to samo powiedziałem do lawet mena a on się zaśmiał i odparł że owszem, tego są całe stada ale i tak ilościowo przebija je FORD. to mi stykło

                        [ Dodano: Pon 30 Lip, 12 00:48 ]
                        Zamieszczone przez RafalekM
                        Coke, fajnie, że ufasz stereotypom. Sami w domu używamy S-maxa 2.0 TDCi, który jest spokrewniony z Mondeo MKIV i poza awarią EGR (co przy ok 120 tys km często się zdarza w dieslach, nie tylko Forda) nie mogę powiedzieć na niego złego słowa. Znajomi jeżdżą Mondeo i je chwalą. Generalnie, nie taki diabeł straszny jak go malują. Opinie, że MKIV rdzewieje, albo ma słabe wnętrze, że się psuje generalnie można wsadzić sobie między bajki. Jeśli kupi się auto od handlarza, ulepione z czterech, które w ogłoszeniu będzie reklamowane jako bezwypadkowa perełka od niemieckiego dziadka, który miał trzy auta i jeździł nim raz na trzy tygodnie do kościoła to tak jest. Teraz w sumie nie ma znaczenia jakiej marki kupi się auto, jeśli coś ma się psuć będzie się psuło niezależnie czy to Ford, Audi czy BMW.

                        Moja rada brzmi, wsiądź do obu, przejedź się i wybierz te, którym będzie Ci się lepiej jeździć.
                        mój brat to maniak fordów, miał mondeo mk1 GT 1.8 115 KM 94r a potem mk3 2.0 145 KM 2004r i jeździłęm oboma tymi autami sporo.............. Wolę Skodę
                        Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

                        Komentarz

                        • perfex
                          L&K
                          • 2005
                          • 1117

                          #37
                          Zamieszczone przez Coke
                          no właśnie to samo powiedziałem do lawet mena a on się zaśmiał i odparł że owszem, tego są całe stada ale i tak ilościowo przebija je FORD. to mi stykło
                          No czerpiac wiedze o swiecie od laweciarzy to jest duza szansa, ze trzeba by w styczniu w klapkach chodzic :lol:
                          Pozdrawiam
                          perfex

                          Octavia HTP

                          Komentarz

                          • RafalekM
                            Rider
                            • 2009
                            • 362

                            #38
                            Coke, ale nie ma co porównywać Mondeo MK3, a tym bardziej MK1 do MK4 : D

                            Komentarz

                            • lukasz3112
                              RS
                              • 2008
                              • 3607

                              #39
                              ja teraz na weekend miałem Mondeo MK4 2.0TDCI. I w porównaniu z moją O2 2.0TDI dużo bardziej mi się podoba Ford.
                              Po 1: dużo fajniej się prowadzi
                              po 2: ciszej w środku
                              po 3: ładniejsze wykończenie w środku.
                              Bagażnik ma trochę wysoko podłogę no ale i tak jest spory.

                              Obecnie jeżeli miałbym do wyboru np O2 RS lub Mondeo 2.5T to bez wahania wziąłbym Mondka.
                              Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

                              Komentarz

                              • leszekmw
                                RS
                                • 2005
                                • 5356

                                #40
                                Zamieszczone przez lukasz3112
                                Obecnie jeżeli miałbym do wyboru np O2 RS lub Mondeo 2.5T to bez wahania wziąłbym Mondka.
                                w końcu jakaś rozsądna opinia..
                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                GVI 1.4TSI
                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                Komentarz

                                • strazakp
                                  Elegance
                                  • 2008
                                  • 819
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  #41
                                  Faktycznie człowiek by dokonać wyboru musiałby się przejechać tymi dwoma samochodami.
                                  Jeżeli chodzi o sam wygląd tych dwóch aut (Mk4 i OIIrs) to obywda jednakowo są fajne ale jeżeleli chodzi o Mondeo to zależy od konkretnego egzemplarza bo OII RS raczej każdy jest taki sam.
                                  strazakp

                                  Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                  Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                  Komentarz

                                  • mesel
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 9

                                    #42
                                    Jako człowiek zajmujący się zawodowo flotami samochodów dorzucę swoje 5 groszy do dyskusji. W poprzedniej firmie "miałem" prawie 3000 ( głównie Opel, Ford i Skoda ) aut osobowych i nigdy w życiu nie zdecydowałbym się na zakup Forda. Przez ostatnie lata Ford bardzo podupadł na jakości dzięki księgowym ... po to by konkurować z Oplem.

                                    Osobiście i całkowicie obiektywnie wybierałbym Octavię albo ostatecznie Insignię. Mondeo mimo, że jest naprawdę ładnym i wygodnym autem niestety odpada w przedbiegach. Skoda nie ma idealnego serwisu i pozostawia wiele do życzenia ale współpraca z większością ASO Forda była karą. Ostatnie dwa, trzy lata przez które sprzedaż Forda wzrosła gigantycznie spowodowały, że ludzie w serwisach jak Chińczycy na ósmej zmianie idą tylko na ilość.

                                    Na zakończenie dodam tylko, że w paru 1.8 i 2.0 TDCi wybuchły nam motory podczas jazdy autostradowej. Ze Skodą i Insignią tego problemu nie było.

                                    O takich pierdołach jak odkształcające się i odpadające bez powodu listwy zgarniające w drzwiach, listwy na słupkach a także odbarwiające się lakiery niemetaliczne od płynu do spryskiwacza i bardzo szybko niszczące się materiały tapicerskie już opowiadał nie będę .

                                    P.S.

                                    Popieram, że Passat 2.0 TDI jest złem wcielonym choć trafiają się egzemplarze bezawaryjne ale są one wyjątkami :twisted:

                                    Komentarz

                                    • strazakp
                                      Elegance
                                      • 2008
                                      • 819
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      #43
                                      Tak jak wcześniej pisałem, jeżeli chodzi o Mondeo Mk4 to podoba mi się patrząc na jego wygląd zew. i wew., wyposażenie i przystępna cena w autach używanych. Oczywiście nie jechałem nim nigdy i nie znam nikogo kto dłuzej go eksploatował więc stąd moje pytanie o opinie.
                                      Jeżeli chodzi o Octavię to w prawdzie OI, to użytkuję ją już prawie 4 lata i nie mam najmniejszych problemów więc mam dobre zdanie i znam już skodę.
                                      Mam nadzieje że OII jest przynajmniej tak samo dobra (chodzi o bezawaryjność) jak OI...bo jeżeli chodzi o wygląd i wyposażenie to oczywiście jest już duża różnica.

                                      [ Dodano: Czw 02 Sie, 12 08:00 ]
                                      Natomiast jeżeli przyszło by mi zmieniać już auto i wybór padłby na OII to fajnie by było znaleźć jakąś RS z ukierunkowaniem na silnik benzynowy. Na dzień dzisiejszy OII benzynowe które spełniłyby moje oczekiwania to te z TSI ale one póki co są trochę ponad moje możliwości cenowe, więc myślę że 2 lata starsza RS była by w zasięgu.
                                      strazakp

                                      Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                      Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                      Komentarz

                                      • leszekmw
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 5356

                                        #44
                                        Zamieszczone przez strazakp
                                        Mam nadzieje że OII jest przynajmniej tak samo dobra (chodzi o bezawaryjność) jak OI.
                                        nie licz na to.
                                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                        GVI 1.4TSI
                                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                        Komentarz

                                        • strazakp
                                          Elegance
                                          • 2008
                                          • 819
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          #45
                                          strazakp napisał/a:
                                          Mam nadzieje że OII jest przynajmniej tak samo dobra (chodzi o bezawaryjność) jak OI.

                                          nie licz na to.
                                          No właśnie...Nowsze generacje samochodów to już nie to samo...Nowszy=bardziej awaryjny. Dlatego póki co już prawie 4 lata jeżdżę swoim OI 1.9TDI i sobie chwalę. I choć zakładałem zmianę po 3 latach od zakupu, to teraz szkoda mi sie pozbywać tego auta bo choć kupię nowsze to nigdy nie wiadomo na co się trafi.

                                          [ Dodano: Pon 08 Paź, 12 10:49 ]
                                          Witam,
                                          Chciałbym wrócić do tematu porównania aut.
                                          W temacie jest OII RS vs. Mondeo. Jeżeli chodzi o Forda to raczej wybiłem sobie go z głowy. Natomiast jeżeli mowa o Octavi II w wersji RS to nadal jest jak najbardziej na TAK a jedyną przeszkodą w potencjalnym kupnie będzie cena.
                                          Myślę, że najbardziej prawdopodonym wyborem przy zmianie auta będzie pozostanie przy Octavii, tym razem O2 ale już nie w dieslu (teraz mam O1 1.9TDI 110KM) a przejście na benzynę.
                                          Ponieważ moje roczne przebiegi to zaledwie 6 tys km i głównie (90%) po mieście, na odległościach ok 8-20km to diesel wydaje mi się być zbędny. Przy takiej jeździe spalanie auta nie schodzi poniżej 7l/100km a zimą 8l/100km.
                                          Druga sprawa dot. silników diesla to kwestia komfortu jazdy...trochę mnie już irytuje ich głośna praca.
                                          Jedynie co jest fajne to moment obrotowy.

                                          Przy wyborze O2 myślę o silniku 2.0FSI 150KM. Czy jest to dobry wybór? Jak z eksploatacją i awaryjnością? Jakie realne spalanie w mieście?
                                          A może lepszy będzie 1.6 FSI 116KM???

                                          [ Dodano: Sro 21 Lis, 12 16:32 ]
                                          Wracając do tematu i przeglądając oferty aut z rynku wtórnego, oprócz oczywiście octavii (O2) patrzę również co oferuje konkurencja.
                                          Biorąc za kryterium samochody z roczników od 2007, silnik benzynowy, moc min. 120-130KM i kwotę max. do 40tys zł znalazłem takie oferty:
                                          Oczywiście z O2 mogę kupić np. O2 RS z 2007 roku http://moto.allegro.pl/skoda-octavia...786567811.html
                                          O2 1.8 TSI z 2008r. http://otomoto.pl/skoda-octavia-nawi...C26896500.html
                                          lub
                                          Mazda 6 2009r. http://moto.allegro.pl/mazda-6-1-8i1...784074611.html
                                          Mazda 6 2008r. http://otomoto.pl/mazda-6-C26934385.html
                                          Mazda 6 2008r. http://otomoto.pl/mazda-6-1-8-sportbreak-C26172597.html

                                          Trzeba przyznać że taka Mazda6 od 2008roku jest dużo ładniejsza niż O2 (nawet po FL i nawet RS. Oczywiście wg. mnie), chyba większa w środku, no i japończyk (co uważam za dużą zaletą). Fakt, że wersja silnikowa z 120KM ale myślę że wystarczy.

                                          Co Wy na to?

                                          [ Dodano: Sro 21 Lis, 12 16:39 ]
                                          Właśnie znalazłem taką O2 z 2010roku!!! Czy warto w tej cenie????


                                          Tutaj też taki sam rocznik ale troche mniejszy przebieg, tyle że prawie 5000zł droższa
                                          strazakp

                                          Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                          Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                          Komentarz

                                          Pracuję...