Zamieszczone przez fonque12
Nowy samochód a TSI
Zwiń
X
-
superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
-
-
Ja kupiłem ponad rok temu O2 z TSI 1.4 właśnie - jestem bardzo zadowolony z auta byłem nim na nartach(mrozy ponad -30 st! na parkingu przed pensjonatem z 5 aut 3 odjechały na lawecie), na desce w lecie, bez problemu pakuję do środka 2 trekkingi plus bagaże, a teraz wróciłem z Węgier, podróże ponad 800km nie stanową wyzwania, rewelacyjne auto zarówno jeżeli chodzi o wygodę podróżowania (mam pakiet z siedzeniami sportowymi) jak i o łatwość w prowadzeniu, wyprzedzaniu. Wszystko działa jak trzeba, zero usterek. Bardzo dobre matowe wykończenie deski, przyciemniane zegary. Jak miał być zmieniać do chyba na BMW aby poczuć różnicę.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fonque12Kiedyś się go zchipuje ;psuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Witam. To znów ja. I chciałbym się was poradzić. Mój znajomy sprzedaje 3 letniego passata cc w tdi. (170)km. 65 tyś przebiegu. Wiem że auto nie jest trzaskane. Jest lekarzem i chce coś większego. Po koleżeńsku chce mi sprzedać za 80 tyś. I teraz pytanie czy warto go kupić i czy w tamtym okresie(2009r) coś się psuło w tych tdi. Jeśli się psuło to biorę Superba w 1.8 tsi. Jeździłem dziś tym samochodem i z moim stylem jazdy brał w mieście około 10 litrów. Tak pokazywał komputer. Więc też nie jest źle. A zaskoczyła mnie moc bo tylko lekko dotknę pedał gazu a on już idzie ;p
Komentarz
-
-
Ale pieprzenie z tym żeby brać 1,8 a nie 1,4. Ludzie przecież 95% jazd albo i więcej nie wykorzystujemy swoich koni. A jak ktoś sporadycznie chce wyprzedzić to zawsze może zredukoweać 1-2 biegi w dół i też szybko wprzedzi. Pewnie, ja też bym wolał przez chwilę 1,8 aby sie popodniecać jazdą. I co dalej na co dzień? Nic. Proza życia. Czyli cały czas zaglądanie, że w mieście pali mi 12-13 a mógł 10-11. Ja dla 1-2 sekund lepszego przyspieszenia nie muszę pracować na paliwo. Jak młodych to rajcuje i się ślinią, że ich samochód jest szybki, wyprzedzają wszystko ( siłą rzezczy stwarzają jakieś zagrożenie ) i lwią część wypłaty przeznaczają na samochód to ich sprawa. Ale nie przekonujcie wszystkich, że 1,4 jest za słaby do SII. Sprawdźcie sobie jego elastyczność. Ma gorszą z tym samym silnikiem od OII o 1-3 sekundy w zależności od biegu. I co tragedia nagle dla niektórych? Przecież te osiągi są w dalszym ciągu dużo lepsze od 1,6 OII a tutaj lwia część użytkowników chwali sobie osiagi na co dzień. Jeszcze jedna sprawa. Jest grupa osób, która uparcie twiedzi, że jak zmienia się biegi w benzynie przy max 2500 to zażynam silnik. Bzdura!. Ja zmieniam biegi przy 2200-2400 przy normalnej jeździe. W swoim poporzednim bardzo prostym benzyniaku zmieniałem przy 2500-2600. Sprzedałem go jak miał 213 tyś. Silnik pracował jak pszczółka . Tym bardziej TSI, że są przystosowane do jazdy z małymi obrotami nic się nie stanie. Tym co cały czas trzymają 3tyś niech policzą ile wyrzucaja kasy w błoto. Powtarzam jeszcze raz. Jak ktoś chce wyprzedzić szybko może zredukować bieg o 1-2. Jeśli mimo to nie da rady to znaczy, że ruch jest tak wielki, że nie warto i nie powinien.
Komentarz
-
-
Ceed1, po co kupiłeś 1.4tsi skoro mogłeś 1.2tsi? Zaoszczędziłbyś na spalaniu, przecież te 1-3sek też nie robią różnicy jak piszesz.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Ceed1, fonque12
popieram kwestie silnika 1.4 TSI do Superba, będzie to jeździć. Powtórzę się, dlaczego superb z 1.9TDI 105KM jest OK, ale z mocniejszą benzyną jest bee...
Jeżeli chodzi o mnie i moje preferencje to kupując nowe auto za 90tys mimo wszystko postarałbym się dołożyć do 1.8TSI. W kwestii diesla do miasta, wbrew temu co inni pisali, nie polecałbym. Im nowocześniejszy diesel tym gorzej w mieście.
Spalanie 1.8TSI średnie globalne 50:50 miasto trasa z 23tys km mam 8l/100km. Na trasie ~6l/100km w mieście na krótkich 4km dojazdach do pracy średnio ~10l/100km.
Dużo zależy od "miasta" i obłożenia trasy. Ten sam 4km odcinek, ten sam kierowca i spalanie min to 7.7l/100km spalanie maks 16,5 l/100km.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Nie wziąłem 1,2 z jednej prostej przyczyny. Jak kupowałem swoję OII ten silnik był i nawet dalej jest nowością. Nie chciałem być myszką doświadczalną. Jak wskazuje życie miałem rację. 1,2 na początku podobnie jak 1,4 miał kilka powtarzających sieę usterek. Dodatkowo jak przebiegi będą jeszcze wieksze to może sie pogłębić ( w 1,2 ) liczba usterek. Natomiast 1,4 był już montowany w golfach V i od 3 lat w OII. W międzyczasie poprawiano kilka rzeczy w tym silniku. Dodatkowo widać już samochody, które mają grubo ponad 100tyś i jeżdżą normalnie. Właśnie dlatego. 1,8 nie brałem z dwóch głównych przyczyn, aczkolwiek bardzo się mi podoba. Po pierwsze spalanie. W zależności od warunków może to być 1-2 litry. Po drugie dopłata ponad 6tyś. I mniejszy powód, wyższa składka OC. W skali roku kilkadziesiąt złotych a w skali posiadania samochodu przynajmniej kilkaset. A po co?
Komentarz
-
-
Jakąkolwiek wypasioną i najmocniejszą O2 nie kupisz to i tak nie osiągniesz miejsca i komfortu najsłabszego i najmniej wyposażonego S2. Wagowo to S2 jest o sto parę kilogramów więcej niż O2, więc jak (1.4) O2 ciągnie, to i S2 uciągnie.
1.4 ma 10,5s a 2.0 tedeik 140 aż 10,1s do setki, więc źle nie jest.
To samo tyczy się Fabi i O2.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fonque12Sprawdzę jeszcze jak będzie na tylnej kanapie z nogami. Widzę też że dach jest mocno ścięty. No i do tego jest 4 osobowy, a to spory minus :/ Ale auto jest piękne i teraz ciężki orzech do zgryzienia ...
Tyłu nie masz co sprawdzać. Ciasno na nogi i nisko nad głową.
S2 w najslabszej wersji zrobiłem w ostatnim czasie z 10k km. Nigdy nie kupiłbym O2 za takie pieniądze.
Komentarz
-
-
Ja również uważam, że jeśli autor tematu ma wybór O2 (za chwilę schodzący z rynku) lub S2 (który kilka lat jeszcze będzie się sprzedawał) i podstawowego S2 może kupić za mniej niż 70kzł (lub Comforta za 73kzł), to rozważanie (być może droższej) O2 z lepszym(?) silnikiem i wyposażeniem nie ma sensu... Ja tam wolałbym więcej samochodu za mniejsze pieniądze.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12Ja również uważam, że jeśli autor tematu ma wybór O2 (za chwilę schodzący z rynku) lub S2 (który kilka lat jeszcze będzie się sprzedawał) i podstawowego S2 może kupić za mniej niż 70kzł (lub Comforta za 73kzł), to rozważanie (być może droższej) O2 z lepszym(?) silnikiem i wyposażeniem nie ma sensu... Ja tam wolałbym więcej samochodu za mniejsze pieniądze.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
kupić S2 1.4 TSI (niestety brak DSG) kolor Rosso Brunello (wino) oczywiście Combi.
..... a po gwarancji zrobić chipsa ;-)kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0
teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597
Komentarz
-
Komentarz