Nowy samochód a TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • fonque12
    Classic
    • 2012
    • 26

    #76
    Ok już nie zwracam głowy. Dam znać jak już auto będzie. Pozdrawiam

    Komentarz

    • Agamek12
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 9935
      • Ford

      #77
      fonque12, lakiery metaliczne podobno(?) są wytrzymalsze/odporniejsze na warunki zewnętrzne, więc jeśli bierzesz auto na kilka lat, to może warto jednak przemyśleć dopłatę do jakiegokolwiek metallica...?
      Adam... Używam:
      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
      Passek: B6 175KM/366Nm

      Komentarz

      • rezon
        RS
        • 2006
        • 1894
        • Volvo
        • AKL 1.6 MPI 101 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #78
        Zamieszczone przez Enriquez
        Passat na pewno będzie lepiej wyposażony niż Superb za tą samą cenę.
        a to dziwne stwierdzenie. Ostatnio szukałem autka dla siebie i wychodziło odwrotnie.
        Zamieszczone przez fonque12
        Witam. To znów ja. I chciałbym się was poradzić. Mój znajomy sprzedaje 3 letniego passata cc w tdi. (170)km. 65 tyś przebiegu. Wiem że auto nie jest trzaskane. Jest lekarzem i chce coś większego. Po koleżeńsku chce mi sprzedać za 80 tyś. I teraz pytanie czy warto go kupić i czy w tamtym okresie(2009r) coś się psuło w tych tdi. Jeśli się psuło to biorę Superba w 1.8 tsi. Jeździłem dziś tym samochodem i z moim stylem jazdy brał w mieście około 10 litrów. Tak pokazywał komputer. Więc też nie jest źle. A zaskoczyła mnie moc bo tylko lekko dotknę pedał gazu a on już idzie ;p
        Przy Twoich przebiegach to NIE KUPUJ diesla. Jeździsz mało i wolno, a nowoczesne diesle tego nie lubią. Zimą będzie Ci palił więcej niż benzyna - bo krótkie trasy, a całorocznie wyjdą szybko problemy z turbiną i filtrem DPF z prostego powodu - praktyczny brak możliwości wypalenia sadzy. A jak włączy się wypalanie sadzy w filtrze dpf to dopiero zobaczysz zużycie paliwa. O kosztach ew. wymiany filtra dpf nie wspominając. Rozważ opcję O2 tour z 1.6. Błyskawica to nie jest, ale pojemne, a silnik praktycznie nie do zajechania - nawet w mieście. Przy Superbie warto jednak tak jak piszą koledzy myśleć o 1,8. Sam zresztą też taki zamówiłem.
        Przy Twoim charakterze jazdy to trzymaj się benzyny bo jeżdżący wolno i głównie po mieście są ulubionymi klientami mojego kolegi - ale one jest szefem magazynu części zamiennych . Mając do wyboru w podobnej cenie trzyletniego Passata 2.0TDI i nowego Superba 1,4 czy 1,8TSI, jeżdżąc 10tys.km rocznie i głównie po mieście nawet przez chwilę nie rozważałbym Passata.
        Odnośnie przyspieszenia Passata - turbodiesel tak ma, zwłaszcza jak ktoś przesiada się z 75KM. Jakby Ci tu powiedzieć - nie masz odpowiedniego poziomu porównania . Dla wszystkich fanów diesla, którzy zapewne się zaraz odezwą, że tylko diesel, bo oszczędny, mocny i ..... - mam nakręcone dobrze ponad 1mln km, ok. 300 tys. Octaviami, ostatnie 150tys. turbodieslem VW - znam plusy i minusy każdego rodzaju napędu prócz elektrycznego. Wiem też ile kosztuje wymiana np. koła dwumasowego, co potrafi skutecznie przekreślić wszystkie kalkulacje oszczędności diesla, a do rzadkich przypadków nie należy. O innych przypadłościach 2.0 TDI nawet nie wspominam....
        Zamieszczone przez Ceed1
        Jak młodych to rajcuje i się ślinią, że ich samochód jest szybki, wyprzedzają wszystko ( siłą rzezczy stwarzają jakieś zagrożenie ) i lwią część wypłaty przeznaczają na samochód to ich sprawa. Ale nie przekonujcie wszystkich, że 1,4 jest za słaby do SII
        uwierz - jest za słaby. S2 to "troszeczkę" większe i cięższe autko niż O2. Ponieważ kupuję właśnie S2 i dużo jeżdżę to zastanawiałem się nad silnikiem 1.4, 1.8 TSI czy jednak ponownie 2.0TDI. 1.4 jakoś mnie nie przekonał Po jeździe 1.8 stwierdziłem, że jest dla mnie odpowiedni. Ale dzięki za komplement - dawno nie poczułem się tak młodo Prawo jazdy mam od 29 lat; nie przeznaczam na samochód lwiej części swojej wypłaty; nie ślinię się, że mam szybki samochód, bo zawsze znajdzie się szybszy; większe zagrożenie stanowią trzymający kurczowo kierownicę niedzielni kierowcy trzymający się lewego pasa i skręcający z niego w prawo bez kierunkowskazu (to dzisiaj widziałem) - niż ja. Większa moc jest potrzebna do bezpiecznego wyprzedzania, a elastyczność do wygody, bo nam starym nie chce się tak ciągle wachlować dźwignią zmiany biegów. Jak to określił kiedyś Marek Kondrat na pytanie po co mu Infiniti z 3.5l silnikiem, "w pewnym wieku bardziej ceni się potencję, niż jej ciągłe wykorzystywanie" .

        Komentarz

        • piociel
          Rider
          • 2010
          • 526
          • Volkswagen

          #79
          rezon, Bardzo ładnie napisane.
          Człowiek z wiekiem dorasta i poglądy, przyzwyczajenia się zmieniają. Duży zapas mocy daję poczucie bezpieczeństwa tak jak duża górka na koncie
          Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
          Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

          Komentarz

          • Zorr
            RS
            • 2011
            • 2110

            #80
            Zamieszczone przez Agamek12
            fonque12, lakiery metaliczne podobno(?) są wytrzymalsze/odporniejsze na warunki zewnętrzne, więc jeśli bierzesz auto na kilka lat, to może warto jednak przemyśleć dopłatę do jakiegokolwiek metallica...?
            nie wiem czy wytrzymalsze (pod kątem korozji), ale jak kupowałem Octavię to się po paru parkingach przeszedłem i po paru latach auta nie-metalik wyglądają o 3 lata i więcej starzej. Po prostu nie ma już co błyszczeć a mat to to też nie jest.
            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

            Komentarz

            • Big
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 6389

              #81
              Zamieszczone przez fonque12
              Podoba mi się błękitny metalik.
              no i ?? Gdzie masz problem ? Jak ci się podoba to kupuj !! Po co się pytasz.
              Niedługo się nas zapytasz, czy masz kupić slipki czarne, czy czerwone, bo i te i te ci się pdobają :twisted:

              [ Dodano: Wto 07 Sie, 12 07:44 ]
              Zamieszczone przez daneczek76
              fonque12, kolega kupujesz auto dla siebie czy pod publikę- przecież masz paletę kolorów i wybierasz taki jaki ci się najbardziej podoba
              Daneczek76, tak powinno być, ale niektórzy muszą każdą jedną swoją (??) decyzję, nawet tę najprostszą, uzgodnić z innymi (chęc akceptacji swojej osoby w oczach społeczeństwa ??). Sami z siebie nie potrafią podjąć jakiejkowiek decyzji, nawet odnośnie koloru ich samochodu.
              Czarny Elegance

              Komentarz

              Pracuję...