[O1]Wymiana filtra paliwa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • madziarek341
    Classic
    • 2014
    • 21

    [O1]Wymiana filtra paliwa

    Zamieszczone przez misiek^wro
    xman750, w katalogu producenta TARCZ i KLOCKÓW się nie patrzy, patrzy się do ETKI.

    W etce murem stoi, że tarcza to 312mm i żadnej innej nie ma.
    czyli chcesz powiedzieć że kazdy jeden passat B6 jest wyposażony w tarcze 312mm tak ? niezależnie od wersji i rocznika ? jakoś ciężko mi uwierzyć w to że i w katalogu brembo i mikody są same bzdury, bo tam tarcze występują w zależności od wersji silnikowej w wymiarach 282.5 288 oraz 312mm Tak czy inaczej wiem już jak znaleźć te właściwe jarzma - muszą mieć wybity numer 741 na górze więc podzwonię jutro do sprzedawców z allegro i na pewno coś znajdę choć po wczorajszym dniu to mi ręce opadły ci ludzie często naprawdę nie maja pojęcia co sprzedają...
  • Bartek.K
    Rider
    • 2012
    • 396

    #2
    [O1]Wymiana filtra paliwa

    Mam pytanie,czy jak mam 1/2 paliwa w zbiorniku mogę zabierać się za wymianę filtra paliwa?
    Chyba nie powinna lać sie benzyna bo jest pompka paliwa,ale pewny nie jestem.
    Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

    Komentarz

    • krisoctav
      Rider
      • 2008
      • 417

      #3
      możesz spokojnie ma pompę paliwa w zbiorniku a to co się wyleje to nic pamiętaj żeby ze spokojem zdejmować zaciski są plastikowe później już ładnie schodzi

      Komentarz

      • Krzychu_W
        Classic
        • 2012
        • 6
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BGU 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Spokojnie możesz wymieniać filtr paliwa, nie ma znaczenia ile masz paliwa w zbiorniku. Pamiętaj, że sporo paliwa jest w filtrze i przy zdejmowaniu przewodów z filtra zachowaj dużo spokoju i umiaru - nic na siłę, żebyś nie połamał mocowań. Pod filtr podstaw sobie jakiś stary filtr powietrza - świetnie wciąga zlane paliwo. A i potem sporo zabawy jest - fajnie się "kopie" taki podpalony filtr powietrza nasiąknięty benzyną :diabelski_usmiech

        Komentarz

        • Bartek.K
          Rider
          • 2012
          • 396

          #5
          Troszkę się boje za to brać ale trzeba to zrobic
          Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

          Komentarz

          • TOM67
            Drive
            • 2008
            • 88
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Zamieszczone przez Bartek.K
            Troszkę się boje za to brać ale trzeba to zrobic
            Ja ok 15-30 min się przyglądałem zanim się zabrałem za odpinanie wężyków z filtra (potrzebny był mały płaski śrubokręt), uwaga jeżeli samochód jest niedawno wyłączony to może być ciśnienie w przewodach i psiknąć po oczach benzyna.
            + LPG

            Komentarz

            • Bartek.K
              Rider
              • 2012
              • 396

              #7
              Oglądałem te zaciski od filtra i mam pytanie czy tu gdzie zaznaczyłem czerwonymi strzałkami w te dziurki należy wsadzić śrubokręt i coś tam wcisnąć?
              Załączone pliki
              Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

              Komentarz

              • Biszczu
                RS
                • 2011
                • 5567

                #8
                Bartek.K, możesz mieć nawet pełen bak paliwa i wymienić filtr...wymiana filtra paliwa nie jest trudna
                "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                Komentarz

                • zbigzydecki
                  Drive
                  • 2010
                  • 43

                  #9
                  Zamieszczone przez Biszczu
                  Bartek.K, możesz mieć nawet pełen bak paliwa i wymienić filtr...wymiana filtra paliwa nie jest trudna
                  Nie jest trudna pod warunkiem że końcówki przewodów nie zespawały się końcówkami filtra,jak w mojej Octavii,a to pociągnęło za sobą wymianę przewodów bo stare trzeba było odcinać.
                  zibi

                  Komentarz

                  • Bartek.K
                    Rider
                    • 2012
                    • 396

                    #10
                    A widzicie to zdjęcie, co dodałem wyżej? Bo kurde zastanawiam się też nad tym jak te końcówki się ściąga, a nie chce nic robić na chama, żeby nie urwać

                    [ Dodano: Sob 11 Sie, 12 16:48 ]
                    Zabrałem się za robotę i dupaaa. Ta plastikowa podkówka,troszkę wychodzi,wiecej nie chce wyjść(chyba to jest to zabezpieczenie) przewód kreci się dookoła filtra ale zejść nie chce. Czy coś robię źle? Prosze o pomoc.
                    Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                    Komentarz

                    • OSE
                      Classic
                      • 2012
                      • 4

                      #11
                      Dołączam sie do tematu. Ja też mam podobny problem jak kolega wyżej.

                      Komentarz

                      • Krzychu_W
                        Classic
                        • 2012
                        • 6
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BGU 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Ja wolałem nie używać narzędzi do odpięcia przewodów. Są to szybkozłączki, z dwóch stron wciska się "mocowania" i delikatnie trzeba przewód zdjąć. Pierwszy przewód też mi ciężko wyszedł, ale drugi już wyjąłem bez problemu - wiedziałem co i jak po zabawie z pierwszym. Zdjęcia nie mam i nie mam teraz jak podnieść samochodu żeby cyknąć zdjęcia co i jak. Ale macając szybkozłączkę przy filtrze paliwa bez problemu da się wyczuć miejsca gdzie trzeba wcisnąć by odblokować blokady. Musicie próbować. Jak znajdę zdjęcia, to wrzucę i pokarzę co i jak.

                        Komentarz

                        • zbigzydecki
                          Drive
                          • 2010
                          • 43

                          #13
                          Radzę zwrócić uwagę czy po podłączeniu nowego filtra szczelne są połączenia,bo u mnie nieszczelność wymusiła wymianę przewodów paliwowych.
                          zibi

                          Komentarz

                          • Bartek.K
                            Rider
                            • 2012
                            • 396

                            #14
                            Ja już nie wiem jak do tego się zabrać Na razie daje sobie spokój,poczekam może ktoś mi to ładnie wytłumaczy
                            Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                            Komentarz

                            • Rysiek 150
                              Drive
                              • 2007
                              • 67

                              #15
                              Jak zdecydujesz się na wymianę filtra wyślij wiadomość PW , podam ci telefon do siebie i wytłumaczę ci jak wymienić filtr paliwa. Cała operacja jest prozaicznie prosta i trwa parę minut. Napewno dasz radę.

                              Komentarz

                              • sito
                                Drive
                                • 2009
                                • 69

                                #16
                                witam może ktoś opisać wypięcie tych końcówek widocznych na foto, najlepiej dać fotkę już po ich odpięciu. dzięki

                                [ Dodano: Sob 28 Gru, 13 04:41 ]
                                ok już znalazłem wrzucam dla potomnych http://www.youtube.com/watch?v=drXk9xrzh0s

                                Komentarz

                                • r2r
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 4720
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Bartek.K, lepiej niż na tym filmiku, który zamieścił kolega wyżej, nie da się wytłumaczyć. Ja też myślałem, że nie dam rady, ale poradziłem sobie. Uważaj na nadwyżkę benzyny w filtrze, bo możesz sobie napaćkać i na te. Przy końcówkach przewodów i tych zaciskach, potrzeba nieco subtelności, bo można je nie chcący zmienić śrubokrętem w bezużyteczne, co pociągnie za sobą wymianę całych przewodów.
                                  Dasz radę - pochwal się wynikami, to zostanie kolejny manual dla potomoności, na przyszłość
                                  Artur

                                  Komentarz

                                  • Bartek.K
                                    Rider
                                    • 2012
                                    • 396

                                    #18
                                    Chłopaki,filtr już dawno wymieniłem,ba a nawet już drugi
                                    Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                                    Komentarz

                                    • mathew
                                      Classic
                                      • 2012
                                      • 21

                                      #19
                                      Dla tych, którzy uważają, że nie nie jest konieczna wymiana filtra paliwa - ściągnięty filtr był fabryczny.
                                      Złączki są delikatne. Po wciśnięciu zatrzasku podważać obok zatrzasku a nie pod nim - w innym przypadku może pęknąć.
                                      Załączone pliki
                                      Wartości wypisane w sercu miej, nie na koszulkach.

                                      Komentarz

                                      • Qstachu
                                        Ambiente
                                        • 2013
                                        • 131

                                        #20
                                        Panowie z racji tego że pasowało by wymienić filtr (bardzo możliwe że jeszcze fabryczny siedzi) to nasuwa się pytanie jakiej firmy kupić?Niestety u mnie w mieście nie ma ASO więc pozostaje online bądź sprowadzenie w sklepie stacjonarnym.Podejrzewam że chyba zostać przy oryginale ale czekam na wasze opinie
                                        Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
                                        Peugeot 306 1.9 D
                                        Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
                                        VW Polo 1.4 PB
                                        Daewoo Nexia 1.5 LPG

                                        Jest: Fiat Panda 1.1 PB
                                        Skoda Octavia I 1.8T LPG

                                        Komentarz

                                        • Czarna_LK
                                          RS
                                          • 2014
                                          • 2255
                                          • Octavia I combi (1U5)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                          #21
                                          Qstachu, Knecht, Filtron, Mann - ceny na allegro +/- 60-100PLN.
                                          Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299

                                          _______
                                          Piotr

                                          Komentarz

                                          • koziello
                                            Drive
                                            • 2014
                                            • 75

                                            #22
                                            No to nieźle zdzierają, u mnie w sklepie 25,50zł filtrona :P (pracuję w sklepie z olajami, filtrami itp.)




                                            Fiat 126p --> Mazda 323 --> Citroen Xantia --> Fiat Cinquecento --> Daewoo Nexia --> Fiat Siena --> Daewoo Nexia --> Fiat Cinquecento --> Skoda Octavia

                                            Komentarz

                                            • PieTrzaK
                                              L&K
                                              • 2009
                                              • 1323
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                              #23
                                              Kolega ceny do diesla chyba podał :wink: I wtedy wszystko się zgadza

                                              Komentarz

                                              • Qstachu
                                                Ambiente
                                                • 2013
                                                • 131

                                                #24
                                                Na skoda części oryginał za 38zł więc chyba się skuszę a co do Filtrona ostatnio czytałem że filtry paliwa słabo wypadają (ale nie pamiętam do jakich aut).
                                                Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
                                                Peugeot 306 1.9 D
                                                Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
                                                VW Polo 1.4 PB
                                                Daewoo Nexia 1.5 LPG

                                                Jest: Fiat Panda 1.1 PB
                                                Skoda Octavia I 1.8T LPG

                                                Komentarz

                                                • luckd
                                                  Rider
                                                  • 2012
                                                  • 310
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  Te oryginały są made in china

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...