Gmero, Ale u Siebie ich nie masz A wnioskuje to po tym, ze piszesz o zimowych kolach 15" W lutym moze wyjasnie w czym jest sprawa :twisted:
Stuki przy hamowaniu na nierownosciach
Zwiń
X
-
Stuki przy hamowaniu na nierownosciach
Czesc,
Wiem ze postow zwiazanych z zawieszeniem i trzaskami jest mnostwo na forum ale tego co u mnie sie dzieje nie spotkalem.
Gdy wystepuja pewne nierownosci na drodze (lub niewielkie dziury - po duzych to sie staram raczej nie jezdzic) i przejade po nich bez hamowania to jest cisza. Natomiast gdy przez te same dziury przejade z wcisnietym hamulcem (lekkie hamowanie ) to slysze trzaski z przedniego zawieszenia.
Trzaski te sa bardzo podobne do tych, ktore wystepuja gdy, sie stoi z gorki z wcisnietym hamulcem i sie go popuszcza delikatnie, a pozniej hamuje.
Dodam ze 2000 km temu zmienilem tarcze i klocki z przodu i z tylu, znieniony rowniez gumy stabilizatora. Auto mam od 1,5 miesiaca wiec nie wiem co sie wczesniej dzialo.
Macie jakies koncepcje ?
Pozdrawiam,
MaciekOctavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF
-
-
Z tego, co wiem, to jak hamujesz, to sobie usztywniasz zawieszenie, samochód lekko przychyla się do przodu, sprężyny w amortyzatorach się ściskają i to co do tej pory one wyłapywały przenosi się dalej za nie na pozostałe elementy zawieszenia, więc lepiej słychać wszelkie luzy, które tam masz. Dlatego lepiej nie hamować na nierównościach (garbach, dziurach itepe), tuż przed wjechaniem lepiej puścić hamula.
Komentarz
-
-
Masz racje. Ja generalnie staram sie nie hamowac na nierownosciach (jesli to jest mozliwe). Co nie zmienia faktu ze wystepowanie stukow nie jest zjawiskiem normalnym.
Bylem na diagnostyce, kolesie nic nie znalezli, wiec sadze ze nie jest to jakas oczywista rzecz ktora by sie dalo na kanale za 2 min wypatrzec.
Pozdrawiam,
MaciekOctavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF
Komentarz
-
-
Najczęściej luzy przy hamowaniu słychać jak śą one na drązkach kierownicy, końcówkach drążków lub maglownicy. Ale nie kojarze żeby to był taki dzwięk jak ty opisujesz może to gumy w zawieszeniu trzeszczą jak hamujesz to by było najbardziej prawdopodobne.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Jeżeli stuka przy hamowaniu to może być amortyzator ake tobie batdziej chodzi o jakies skrzypienie. Może te klocki które założyleś wydają takie dziwne dzwięki? dzieje sie to niezależnie czy są zimne hamulce czy cieple? A klocki jakies lepsze założyłes czy bardziej jakieś tańsze.
Mój znajomy miał taką przypadłość że mu coś skrzypiało jak jechal i nikt nie widział co to jest a jak sie później okazało to była to opona bo było za mało powietrza :lol:Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
Komentarz
-
-
A czy ta przpadłość jest bardziej słyszalna przy skręconych kołach?
Może te klocki które założyleś wydają takie dziwne dzwięki? dzieje sie to niezależnie czy są zimne hamulce czy cieple?
może to gumy w zawieszeniu trzeszczą jak hamujesz to by było najbardziej prawdopodobneOctavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF
Komentarz
-
-
U mnie też słychac to trzeszczenie. Dodatkowo mam jeszcze jedną przypadłość - na skręconych kołach dźwięk pracy silnika jest bardziej warkotliwy. Szpecem nie jestem ale na moje oko półosie (ewentualnie cały przegub), mniejsza szansa ale możliwa - końcówki drążka. Amortyzatorów nie podjerzewam chociaż ....Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
Komentarz
-
-
A o jak mocne hamowanie chodzi? Bo na nierównościach typu "praleczka przed skrzyżowaniem" to nawet przy niewielkim hamowaniu potrafi zadziałać ABS (przyspieszające i zwalniające koło na nierównosciach ogłupia czujnik prędkości obrotowej kół - jest to chyba nawet opisane w instrukcji). Gdy zaczyna działać ABS też słychać "trzaski", choć są na tyle charakterystyczne, że trudno z czym innym pomylić...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maciek1na postoju jest cisza (slychac tylko wspomaganie)Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
Komentarz
-
-
Sprawdz łożyska i mocowanie górne kolumn McPersona. Możliwe że gniazdo górne kolumny które trzyma sprężyne jest uszkodzone. Tak jak wyżej kolega pisał podczas hamowania całe zwieszenie jest sztywnijsze i "lepiej" przenosi wszystkie stuki. Takie trzeszczenie może powodować własnie sprężyna źle osadzona w gnieździe.BYŁO: 2,0 TDI Kombi Elegance Beż Sahara + (od: 22.10.06 - xenony, 28.10.06 - navi, 17.11.06 działający hak .....)
JEST: Volvo S80 II D5
JEST: BMW R1200GS Adventure
Komentarz
-
-
bezduszny
Zamieszczone przez maciek1Natomiast gdy przez te same dziury przejade z wcisnietym hamulcem (lekkie hamowanie ) to slysze trzaski z przedniego zawieszenia.
Nie jest to droga "impreza" taka wymiana. Sam sworzeń FEBI to około 38 PLN.. dostępny na www.zmax.pl
Trzeszy zawieszenie kiedy dostanie się tam zanieczyszenie...kurz, piasek itp.
Ale jak to się mówi.... TTTM.
[ Dodano: Czw 02 Lis, 06 20:00 ]
Zamieszczone przez maciek1Dzis bylo mokro rano bo ostro pral snieg z deszczem. I juz przestalo strzelac, tak jak by sie woda nasmarowalo
Komentarz
-
JA borykam sie z podobna sytuacja. Hamuje i jak juz puszczam hamulec, samochód sie toczy to mam takie stuki metaliczne. Wydaje mi sie ze to dochodzi z lewego przedniego koła. Tylko teraz czy to wina klocków ( wymieniałem je jakies 3kkm temu, po wymianie tego nie było),amortyzatora czy wachacza lub drazgów. Bedac na badaniu techniczym diagnosta nic nie znalzł.
Dziś zmieniłem opony na zimowki i tka jakby przestało, ale moze ja pisze maciek1, moze woda i mróz uszczelniły to cos ???
JAk wyglada uszkodzone gniazdo amortyzatora ???
Komentarz
-
Komentarz