Mam dziwne wrazenie, że ciut ciszej pracuje i ten metaliczny cyk jest ciut mniej slyszalny. To tyle.
Popychacze hydrauliczne
Zwiń
X
-
Batrek
-
Cos mi sie wydaje albo sie myle poprostu TTTM u niektorych pracuja ciszej a w innych glosniejJeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Olej a kondycja silnika
Czołem, Koledzy
Ten temat był już wielokrotnie poruszany w wielu postach, tak więc nie chcę zaczynać nowego a korzystając z tego zadać parę pytań.
Moja Skodzianka to Oktawka 1.9 TDI 90KM kombi.
Dzisiaj stuknęło 230.000.
Sam już robiłem w niej 3 wymiany i do tej pory lałem Castrol GTD 5W40.
Słyszałem 287 różnych głosów na temat tego oleum ale czy może wypowiedzieć się ktoś (lub paru...Ktosiów ) czy przy takim przebiegu zalanie 10W40 PRZEDŁUŻY żywotność silniczka?
Kumpel mój ma podobną wersję, bo 1.9 TDI ale 110KM i wyobraźcie sobie od bardzo, bardzo długiego czasu leje 10W40 też Castrol.
Nie używał syntetyka prawie wcale.
Teraz ma 250.000 przebiegu.
Czy jest ktoś kto docykał się np. 350.000 na 5W40 czy jest to niemożliwe?
Czy myśląc o takim przebiegu lepiej zawczasu (zapobiegawczo) przeskoczyć na półsyntetyk?
A po drugie czy może wypowiedzieć się ktoś kto zrobił owe 350.000 lub więcej na CASTROLU. Tyle osób ma negatywną o nim opinię. Czy rzeczywiście powinienem przejśćn na jakąś inną firmę (Motul, Mobil)?Octavia 1.9TDI AGR, 250.000km
mobile: 692 315 214
Komentarz
-
-
popychacze i olej
Miałem podobny problem z cykającymi popychaczami. Od około roku z silnika dochodziło cykanie, podczas przeglądu mechanik stwierdził, że padnięty jest 1 lub dwa popychacze (auto miało przebieg 195 tkm). Kolejny mechanik osłuchał dokładnie silnik i stwierdził , że może cyka jeden ale nie jest pewien - polecił wymianę oleju Castro GTD magnatec 5W/40 na półsyntetyk i wtedy będzie lepiej. Dodatkowo od około 20 tys km. był dziwny problem z odpalaniem silnika jak był gorący. Nie palił za pierwszym obrotem tylko trzeba było chwilę pokręcić. W między czasie dolalem tzw. wyciszacz do popychaczy hydraulicznych i zrobiło się zdecydowanie ciszej.
Niedawno wymieniłem olej na Mobila Turbo Diesel 0W/40 oraz trafiłem do mechanika, który rozwiązał problem z odpalaniem na ciepłym silniku (jak mi powiedział to jego tajemnica co zrobił , ale pali na dotyk !!!- wcześniej ani ASO Skoda i VW nie dawali sobie rady).
Po wymianie oleju na mobila nie słychać prawie wcale popychaczy !!!
Po wymianie zrobiłem około 600 km i jak dotąd jest ok!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez artszeNiedawno wymieniłem olej na Mobila Turbo Diesel 0W/40 oraz trafiłem do mechanika, który rozwiązał problem z odpalaniem na ciepłym silniku (jak mi powiedział to jego tajemnica co zrobił , ale pali na dotyk !!!- wcześniej ani ASO Skoda i VW nie dawali sobie rady).Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
No ja akurat przeszedlem z Mobil`a TD 0w/40 na castrol`a 5/40 i zaczalem slyszec prace silnika przez pierwsze sekundy po odpaleniu na zimno... nie wiem czy to popychacze czy co innego, bo na mechanice nie znam sie, ale chyba cos jest nie tak... kolega poradzil mi przejsc na gestrzy olej - od nowosci lalem mobila 1 0w40, teraz zalalem 5w40 i slychac prace silnika na zimnym przy pierwszych sekundach... w sumie ten olej wlalem przejsciowo, przy kolejnej wymianie zamierzam wlac olej castrola tection 10w40 ktorego to uzywaja u mnie w firmie do zalewania scanii, podobno jest bardziej szlachetny od tych do osobowek - 3 passaty i jedna vectra w dieselku smigaja na tym oleju i dobrze go sobie chwala
Komentarz
-
-
Ja jestem świeżo po wymianie popychaczy, 4 były mocno zużyte...teraz po kilku chwilach cisza.Na początku sprawdzałem czy nie zgasiłem silnika na światłach - chałas przed wymianą był DUUUUUUUUUUUUUUUUUŻY. Było warto...No i koszt zamknął się w 250 pln - części oryginalne dostałem w prezencie od Kumpla...Dobrze mieć kumpla w serwisie Skody :twisted:była O1 1,9 tdi ahf ( 125 KM, 275 nm ), jest O2 fl, 1,9 tdi bxe ( 143,8 KM, 336,6 nm ) Biała Strzała:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...173266#1173266
Serwis By DGW
Komentarz
-
-
Fleishmachine, zgadza sie tylko pamietaj, iz ciagniki siodlowe maja o polowe mniejsze obroty
daroo, jezeli stuka przez ok 5 s to jest ok, w moim przypadku latem slychac ok 2 s a teraz troche ponad 5 s. Sluchalem w nowych i robia tak samoJeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
daroo, no to jesli ten typ tak ma to pieknie - no moze nie do konca pieknie, bo troche to drazni, ale... przynajmniej wiem, ze wszystko jest sprawne ( 160kkm zbliza sie na liczniku, wiec wszystko mozliwe ) ... w sumie u mnie wczesniej tez bylo slychac ten odlos po rozruchu, ale znacznie krocej - mozliwe ze przed wymiana oleju bylo cieplej, teraz przyszly nizsze temp i moze tak to sobie zle uswiadamiam, ze to wszystko przez olej.
ZYBI68, czyli odradzalbys olej od wiekszych dieselkow ?
[ Dodano: Nie 23 Mar, 08 08:15 ]
I zaczelo sie - stukanie, cykanie, czy jakby to nazwac od momentu odpalenia auta trwa non stop. Trudno jest mi zlokalizowac miejsce cykania, tak jakby dzwiek wydobywal sie z okolicy wlewu oleju, ale raczej troche od strony kierowcy, a nie od paska, ale trudno powiedziec. Pierwsze co to sprawdzilem pasek wielorowkowy i wyglada na napiety. Cykanie ogolnie slychac na wolnych obrotach ( do 1k obr wzrasta, po 1k obr maleje ), chyba ze przy wyzszych obrotach praca silnika zaglusza to, albo czestotliwosc tego wzrasta do takiego poziomu ze cykanie zamienia sie w ciagly dzwiek, ktorego juz nie jestem w stanie uslyszec z kabiny samochodu ( oczywiscie przy otwartym oknie, przy zamknietym za bardzo nic nie slychac ).
Przebieg 162kkm ( nie krecone, auto z salonu ), olej wymieniony ok 5-7kkm temu ( przejscie z mobila 0w40 na castrola 5w40 ), rozrzad zmieniony ok 20kkm ( pompa wody padla przy ok 140kkm wiec za jedna robota zmienilem rozrzad, ktory mial nakrecone dopiero 28kkm ) - poza przeplywka i przepustnica nic nie zmienialem przy silniku.
Nie wiem tylko czy ten problem nie znika po rozgrzaniu silnika, do pracy mam 1.5km tak wiec wczoraj nie udalo mi sie zagrzac silnika, rano po pracy odpalilem silnik na 15min co by nie skrobac szyb, podjechalem do domu 1.5km, silnik sie nie zagrzal, a upierdliwy dzwiek nie znika.
Na pewno bede musial wybrac sie do mechanika ( niestety z tymi angielskimi roznie bywa, ale mam jednego ktory juz zmienial mi rozrzad i ustawial zbierznosc - poki co to zrobil to dziala ), tylko poki co pracuje, do pracy moge sie przejsc na piechote, ale we wtorek rano musze zrobic ok 160km - do tego czasu nie znajde mechanika ani czesci - pytanie tylko czy powinienem szukac innego transportu, czy mozna z tym jezdzic?
Prosze o jakies podpowiedzi - najwazniejsze jest dla mnie to by moc zrobic te pare km we wtorek, ale jesli mam ryzykowac to wole odstawic auto.
Pozdrawiam oraz przy okazji zycze Wam koledzy wesolych i radosnych Swiat!
Mikolaj
Komentarz
-
-
a u mnie jest tak, zaczęło stukać po wymianie oleju nie wiem na 100% jaki był wcześniej zalany ale podobno mobil1 5W50 i taki wlałem ,no i zaczęło stukać tylko że stuka jak odpalę zimny przez jakieś 3sekundy potem cisza a potem jak silnik sie już dobrze rozgrzeje znów zaczyna stukać .Co radzicie mi zrobić z tym ,moje sugestie to [wymiana oleju na 10w40 i wymiana popychaczy] a jakie jest wasze zdanie bo nie chciałbym pakować kasy zbędnie. Proszę o jakąś rade.260 kkm ,nalatane
Komentarz
-
-
Ile masz przejechane - 5W50 to troche rzadki oleum, ale objaw jest przwidlowy na zimnym stukaja bo przez moment niema oleju dojdzie i cisza, a przy goracym jest za rzadki. Twoja sugestia sluszna 10W40 powinien zminimalizowac ta niedogodnoscPieniądze szcześcia nie dają, ale pozwalają być wygodnie nieszcześliwym
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez daroojesli moge ponownie wtracic sie do dyskusji to ja latam na 0 W 50 a jak juz chrzcic to na 15 W 40 mam nieco ponad 199tkm i stukanie po rozruchu jest caly czas na jednakowym poziomie :hammer
pozdrawiamTato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
mam do was pytanko
nie posiadam diesla tylko benzynke 1.6 we gazie
popychacze słychać u mnie dosyć mocno ale przebieg całościowy jak i zrobiony na gazie nie jest mały
ostatnio zauważyłem że jak pojeżdze troche na większych obrotach i prędkości ok 120 -130 km/h i zatrzymam sie to słychać głośniejsze i to sporo cykanie które ustepuje po około 5 minutach
Dźwiek dochodzi tak jakby z okolic wlewu oleju albo połaczenia kolektroa wydechowego z silnikiem
nie wiem czy to jest objaw padajacych całkowicie juz popychaczy czy moze uszczelka pod kolektorem jest wydmuchana
i jeszcze jedno pytanie co może sie stać jezeli popychacze padna już całkowicie oprócz tego że trzeba będzie wymienić cały komplet na nowe?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zgucioi jeszcze jedno pytanie co może sie stać jezeli popychacze padna już całkowicie oprócz tego że trzeba będzie wymienić cały komplet na nowe?
Jak przejedziesz na gestrzy olej, to jego wieksza gestosc minimalizuje te luzy i mozna troche dluzej smigac. Ale i tak w pozniejszym okresie trzeba bedzie wymienic.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zguciodzięki Samiec, właśnie teraz czas na zmiane oleju dotychczas jeździłem na 5W50 mobila to teraz jaki zalać?
Nie wiem co ci doradzic, bo jezdzisz na gazie. A moze lepiej pokusic sie o ich wymiane?
Popychaczde fimu INA nie sa takie drogie, jak masz 8zawrowy silnik. :roll:
Komentarz
-
Komentarz