Octavia I 1.9 TDI 130PS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kryspinus
    Classic
    • 2014
    • 7

    Octavia I 1.9 TDI 130PS

    Gdzie? Przepisy to przepisy... na fantazje i własne interpretacje można sobie pozwolić z przepisami kulinarnymi... a i tutaj ryzyk fizyk. Straż miejska z aparatem czy policjant z radarem robią tylko to za co im się płaci... tak jest w Polsce, w Niemczech, w USA itp. Nazywanie ich "złodziejami" to duża IMHO chamstwo... bo równie dobrze można nazwać złodziejem każdego kto czerpie zyski ze swojej działalności.
    0
    1
    0%
    0
    2
    0%
    0
    3
    0%
    0
    4
    0%
    0
    5
    0%
    0
  • Zangetsu
    Classic
    • 2012
    • 11

    #2
    Octavia I 1.9 TDI 130PS

    Hej, obecnie jestem użytkownikiem Vectry B. Planuję zmianę auta i mam okazję kupić w bardzo atrakcyjnej cenie Octavie I 1.9 130PS z 2003r w kombi. Chciałem się zapytać, jakie są koszta eksploatacyjne tego auta. Nie chcę kupować po prostu czegoś, w co będę pakować cały czas kasę. Z tego co się już zorientowałem, do wymiany jest tylko rozrząd, ale znając życie, po przyjeździe z Niemiec padnie też zawieszenie. Różnie ludzie gadają, to że przy takich mocnych silnikach silnik się pierdzieli, że kombi to też coś tam itp. itd. Ja wolę spytać prawdziwych użytkowników tych aut Z góry dziękuję za opinie i komentarze
    Ps. Jaka jest sygnatura do tego silnika?

    Komentarz

    • Mihau
      RS
      • 2009
      • 7460
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      #3
      Zamieszczone przez Zangetsu
      Ps. Jaka jest sygnatura do tego silnika?
      ASZ
      O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

      Komentarz

      • Zangetsu
        Classic
        • 2012
        • 11

        #4
        Nikt nie ma nic do powiedzenia?
        Dzięki Mihau

        Komentarz

        • Tony065
          RS
          • 2009
          • 2487
          • Octavia I (1U2)
          • ARX 1.8 20VT 150 KM

          #5
          Zangetsu, poszukaj opisów ASZ-ów w "nasze auta". generalnie to dobry silnik, ale zawsze możesz trafić na minę. ja mam AHF, auto 11 lat, u mnie 4 rok i jak do tej pory miałem 2 /dwie/ awarie po kilka stów każda. nie liczę części, które wymienia się normalnie typu opony, tarcze, klocki, filtry itp. kolega ma 7-letnie ALH i wpakował już kilka tysięcy w naprawy i mechaników. aha, masz świadomość, ze to co zamierzasz ściągać to diesel/kombi i realnie może mieć nalatane z 400kkm :?:
          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
          @ by Tune-up Gdańsk
          TDI VP++ i jeszcze rośnie
          Antek

          Komentarz

          • kruchy1978
            Classic
            • 2009
            • 32

            #6
            Czesc, jezdze takim ASZetem od 6 lat, kupilem gdy mial 80000km, teraz ma 280000 i nie zamienilbym na zaden inny, bo nie ma lepszego silnika. Poza eksploatacja nie wsadzilem zlotowki w silnik, zawieszenie wymienialem przy 160000 i do dzis jezdze, spreglo i 2mas oryginalny, nie do wiary i ma sie dobrze, a nawet ostatnio bylem na hamowni i mam 150 kucy i 350 nm, bez zadnego czipa, po prostu dobrze ulozony. Polecam zamknietymi oczami, a jesli jezdzil po autostradach to i 300000 nie jest straszne.

            Komentarz

            • Zangetsu
              Classic
              • 2012
              • 11

              #7
              Zamieszczone przez Tony065
              Zangetsu (...) aha, masz świadomość, ze to co zamierzasz ściągać to diesel/kombi i realnie może mieć nalatane z 400kkm :?:
              Ma około 300k nabite dlatego pytam Przebieg realny bo od przyjaciela rodziny Poprzednie auto też zakupiłem od niego i się nie zawiodłem. Nie pytam własnie o części typu klocki, tarcze, opony, bo to naturalne, że się zużywają. Chodziło mi raczej o 'nietypowe' naprawy. Słyszałem, że w Octaviach lubi siadać elektryka. Tak czy siak dzięki za radę
              kruchy1978 - dobrze wiedzieć i gratuluje

              Komentarz

              • kruchy1978
                Classic
                • 2009
                • 32

                #8
                Ja z elektryką nie miałem żadnych problemów. Nawet nie uwierzysz, mam oryginalny akumulator z 2003 r.

                Komentarz

                • Zangetsu
                  Classic
                  • 2012
                  • 11

                  #9
                  O matko! To nieźle Ojciec w Tolku III po 3/4 latach musiał wymienić

                  Komentarz

                  • Krzych
                    Rider
                    • 2005
                    • 671

                    #10
                    Zamieszczone przez kruchy1978
                    Polecam zamknietymi oczami, a jesli jezdzil po autostradach to i 300000 nie jest straszne.
                    i do tego jeszcze na niemieckim paliwie, to też jest na plus.

                    Sprawdź jeszcze z jaką częstotliwością był zmieniany olej, oby nie jeździł na long life !!
                    DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                    www.chiptuning.katowice.pl
                    DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                    Komentarz

                    • S3 CHRIS
                      Elegance
                      • 2006
                      • 979
                      • Octavia I (1U2)
                      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                      #11
                      co tu pisac silnik jest jak dla mnie kuloodporny po samym programie ~170km jako dupowoz idelne auto do jazdy
                      ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                      ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                      Komentarz

                      • Zangetsu
                        Classic
                        • 2012
                        • 11

                        #12
                        Zamieszczone przez Krzych
                        Zamieszczone przez kruchy1978
                        Polecam zamknietymi oczami, a jesli jezdzil po autostradach to i 300000 nie jest straszne.
                        i do tego jeszcze na niemieckim paliwie, to też jest na plus.

                        Sprawdź jeszcze z jaką częstotliwością był zmieniany olej, oby nie jeździł na long life !!
                        Auto jeżdżone praktycznie tylko po autostradach dlatego spodziewam się wymiany zawieszenia po przyjechaniu do nas Olej na pewno wymieniany regularnie (facet strasznie dba o auto) ale czy long life nie mam pojęcia. Jeśli tak to co?

                        Komentarz

                        • Andja
                          Rider
                          • 2006
                          • 596

                          #13
                          nie było lepszego silnika w O I :-)

                          Komentarz

                          • sew1981
                            RS
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2009
                            • 10917
                            • Fiat

                            #14
                            bardzo dobry i mocny motor i najlepsza w OI skrzynia 6 biegowa,zawieszenie nie przez zuzycie tylko w ogole w OI (kazdej) jest kiblowate i sie chwieje jak tapczan auto. Generalnie polecam ten silnik, sam takowy mialem, duza moc, male spalanie, rewelacja. Oczywiscie musisz dbac jak o kazde auto z turbodieslem = olej o odpowiedniej normie i chldzenie/nagrzewanie turbo.

                            Komentarz

                            • chimek11
                              Rider
                              • 2007
                              • 482

                              #15
                              sorki ale sie podepne, nie chce otwierac nowego tematu.

                              jechałem ostatnio ibizą ASZ i wydawało mi sie że straszny muł.
                              jak popatrzyłem pod maske to zaniemówiłem, olej lotos 15w40/mineralny/

                              i to prawdopodobnie od 150 tysiecy taki wlewany.

                              Co sie może stać z tymm silnikiem na takim oleju?

                              Komentarz

                              • przemik
                                RS
                                • 2012
                                • 1610

                                #16
                                Zamieszczone przez chimek11
                                Co sie może stać z tymm silnikiem na takim oleju
                                Najpierw padną pompowtryskiwacze.... a zaraz pozniej sprezarka.....

                                Ogolnie polecam kazdemu, kazdą 130 tke ...
                                Przemek
                                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                Komentarz

                                • Krzych
                                  Rider
                                  • 2005
                                  • 671

                                  #17
                                  Zamieszczone przez chimek11
                                  jak popatrzyłem pod maske to zaniemówiłem, olej lotos 15w40/mineralny/
                                  Pewnie krzywki wałka rozrządu też powycierane od takiego oleju.

                                  Jeśli stać kogoś na samochód, to powinien jeszcze do tego doliczyć koszty eksploatacji !!
                                  DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                                  www.chiptuning.katowice.pl
                                  DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                                  Komentarz

                                  • chimek11
                                    Rider
                                    • 2007
                                    • 482

                                    #18
                                    można teraz z powrotem przxejść na olej 5w30?

                                    Komentarz

                                    • sew1981
                                      RS
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2009
                                      • 10917
                                      • Fiat

                                      #19
                                      chimek11, myślę....że jak to jeździło 150 tkm na mineralu...to wszystko poleci , wszystkie uszczelki ważniejsze
                                      i tak się dziwie, że turbo jeszcze pracuje tam, albo nie pracuje już wcale i to jedzie jak sdi, jak mówisz , że muli.
                                      Mój kolega kiedyś też lał z niewiedzy minerala do mondeo tddi, oduczyłem go tego nawyku, bo za długo tak nie jeździł na szczęście, przeszedł na półsyntetyk. Z tymże że tddi to odpowiednik bardziej takiego agra, więc mniejsza obawa...ale do pdka lać minerala zamiast normy 505.01 to samobójstwo w czystej postaci. Ja nawet do starego scudo 1.9 td na pompie leje półsyntetyk, żeby turbinka lepiej chodziła.
                                      Dziw że ten pd jeszcze jeździ w ogóle.

                                      Komentarz

                                      Pracuję...